Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 10:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Klasse D? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Da jeg aldrig har lagt ører til andet klasse D, og heller ikke kunne
drømme om at gøre det, er krigen slut her fra - Over and out.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

I min lille stue ( med Martin Logan ) har der været mangt og meget forbi.

Og sammen med rør og ss kan jeg huske jeg har haft følgende

De første fra LC ( ZAP 2.2 og 2.3 ) de åbnede mine øjne for hvor god klasse D er i bas området, men var ikke så forfinede i resten af spektret. Foretrak min OVC rør blok så de røj ud igen.

Derefter havde jeg icepower på besøg ( asp 500 og 1000A ). Bedre mellemtone, og uovertruffen bas, men efter den første wau periode kom OVC blokkene på igen, det lød bare markant bedre.

For nyligt fik jeg støvet et pascasl modul op ( dansk produceret, bruges bl.a.  af Jeff Rowland ) Og det er, til dato, uden sammenligning DET bedste klasseD modul jeg har hørt. Men men men.  Min Mcintoch Mc275 lyder bare stadig SÅ mere rigtig på mine højttalere, så i mine øre er der et stykke vej endnu ;).

Og så har jeg en ide om at det måske mere er al den HF/RF støj man får med over der er synderen, og ikke så meget at rør forvrænger signalet ( Mc275 er nede i ½ procenter så vidt jeg husker, jeg er sikker på min HT forvrænger meget mere end det. )



Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Stop nu den religionskrig
ALLE kan jo købe noget hifi ( dyrt eller billigt ) Det hele drejer sig jo om hvad man ka li af lyd og HVORDAN man sætter det
sammen !! Jeg har hørt HIFI til en lille million der lød ekstremt kedeligt - uden nogen form for liv og arrangement )
Og det samme har jeg hørt i den billige ende, så i sidste ende ER det et spørgsmål om at sætte tingene RIGTIGT sammen !
Er der så er nogle f....... der IKKE er åbne over for andet end det de selv har stående ( Icepower eller hvad det nu måtte hedde
) det kan jeg jo kun "smile" lidt af !   
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
I min lille stue ( med Martin Logan ) har der været mangt og meget forbi.Og sammen med rør og ss kan jeg huske jeg har haft
følgendeDe første fra LC ( ZAP 2.2 og 2.3 ) de åbnede mine øjne for hvor god klasse D er i bas området, men var ikke så forfinede i resten af
spektret. Foretrak min OVC rør blok så de røj ud igen.Derefter havde jeg icepower på besøg ( asp 500 og 1000A ). Bedre mellemtone, og
uovertruffen bas, men efter den første wau periode kom OVC blokkene på igen, det lød bare markant bedre.For nyligt fik jeg støvet et pascasl modul
op ( dansk produceret, bruges bl.a.  af Jeff Rowland ) Og det er, til dato, uden sammenligning DET bedste klasseD modul jeg har hørt. Men men
men.  Min Mcintoch Mc275 lyder bare stadig SÅ mere rigtig på mine højttalere, så i mine øre er der et stykke vej endnu ;).Og så har jeg en ide om
at det måske mere er al den HF/RF støj man får med over der er synderen, og ikke så meget at rør forvrænger signalet ( Mc275 er nede i ½
procenter så vidt jeg husker, jeg er sikker på min HT forvrænger meget mere end det. )



Forvrængningen på ZAP 2.x skal vist måles i hele %.
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Tja, der er meget psykologi i hifi. Jeg var ret tidligt ude med ICE-power og syntes det lød noget mere spændende end min Proceed HPA2. Så jeg var ganske tilfreds. Senere læste jeg at det burde jeg ikke være, for ICEpower var noget rigtigt hø. En kammerat havde investeret i et kæmpemonster af en effektforstærker fra en anerkendt dansk producent. Jeg kunne nu ikke høre at den var bedre end ICE-power. Det kan dyrt at have "gyldne ører"
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
hififreak skrev:
Kan godt være b&0 har større markedsandele,de andre fabrikanter har lige så stabile
forstærkere i dag men kort og godt kan
b&0 ikke følge med lydmæssigt,der er der andre der er længere fremme��


Hvis andre producenter leverede så markant bedre performance og var lige så stabile, kan det undre at der ikke er flere der benytter
dem som
OEM. INGEN af de produkter der er tale om her i tråden, koster det helt store at producere i masseproduktion. Der er tale om BILLIGE
komponenter
(Ja, jeg ved godt at udsalgspriserne på noget af det er høje, men det afspejler på ingen måde produktionsomkostningerne). Så det
handler ikke om
at ICEPower er billigere at producere.


Der er nu andre der laver vellydende OEM Classe-D forstærkere, se f.eks. Hypex        modules/10-products/products-oem.html">Hypex
Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

http://www.hypex.nl/product/ucd-amplifier-modules/10-product s/products-oem.html

Linket duer åbenbart ikke
Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

http://www.hypex.nl/product/ucd-amplifier-modules/10-product s/products-oem.html



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Her er også en af de seriøse kinesiske producenter

http://www.boyoho.com/

Selv tager jeg også noget relativt ukendt hjem fra Italien. En pakke er på vej :-)
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Svenskerne kan skam også

anaview
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 283
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hopper af tråden vi bliver aldrig enige,synes dem der er rigtig tilfreds med icepower super godt for dem fint de er tilfreds vi har forskellige lydidealer,
Og går forskelligt op i vores interesse for hifi,om jeg har gyldne ører eller hvad ved jeg ikke,kun at jeg ville aldrig blive tilfreds med lyden fra
icepower,det er jeg heldigvis med de classd jeg har nu,har også rørblokke og kl a forstærker,så har lidt at bytte rund med,rigtig som det bliver sagt
tidligere i tråden,det drejer sig om at få sat de rigtige ting sammen 😊
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:
kristianemail skrev:
hififreak skrev:
Kan godt være b&0 har større markedsandele,de andre fabrikanter har lige så
stabile
forstærkere i dag men kort og godt kan
b&0 ikke følge med lydmæssigt,der er der andre der er længere fremme��


Hvis andre producenter leverede så markant bedre performance og var lige så stabile, kan det undre at der ikke er flere der benytter
dem som
OEM. INGEN af de produkter der er tale om her i tråden, koster det helt store at producere i masseproduktion. Der er tale om BILLIGE
komponenter
(Ja, jeg ved godt at udsalgspriserne på noget af det er høje, men det afspejler på ingen måde produktionsomkostningerne). Så det
handler ikke om
at ICEPower er billigere at producere.


Der er nu andre der laver vellydende OEM Classe-D forstærkere, se f.eks. Hypex        modules/10-products/products-oem.html">Hypex


Ja, der er andre der laver klasse-D OEM-moduler. Men hvor mange sælger de i forhold til ICEPower?? Hvis ikke ICEPower performer ordentligt, er
deres markedsandel lidt uforståelig
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

hej kristianemail.

Det kan du ikke regne med.

Ortofon har også store markeds-andele.
Men her på foraet har vi f.eks en dreng-dk, og han skal aldrig mere have Ortofon-pu.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

http://www.audiodesignguide.com/ClassD/classD.html
Selv dengang var icepower sidst 😊😊
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Anaview, Pascal og Boyoho er meget store. Boyoho sidder i rigtigt mange PA forstærkere. Anaview findes også i feks. TEAC. NAD bruger også en
OEM producent (kan ikke huske navnet) hvor de så modificere lidt.

Formosa er også ret ukendte, men sidder f.eks. i SVS subwoofere.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

At man har store markedsandele er ikke ens betydende med man laver den bedste classd forstærker 😊😊
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
http://www.audiodesignguide.com/ClassD/classD.html
Selv dengang var icepower sidst 😊😊


Nu er www.audiodesignguide.com ikke den ultimative sandhed. Har set flere andre artikler fra den side, der ikke giver voldsomt meget mening.

Og så skal du lige være OBS på, at det ICEPower modul de anvender, er fra den første serie ICEPower der kom på markedet. Den er vel ca. 15 år
gammel. Andre fabrikater af klasse-D forstærkere fra den tid, er nok gået op i røg. Men ikke ICEPower.
Til gengæld har de nok haft svært ved at få fat i nyere ICEPower moduler, idet B&O ikke har ønsket at gå ind i DIY markedet, hvilket jeg godt
forstår. Risikoen for dårlig omtale pga ukyndige selvbyggere, står nok ikke mål med den minimale indtjening i dette marked.
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
At man har store markedsandele er ikke ens betydende med man laver den bedste classd forstærker 😊😊


Det har du ret i, men det gør unægteligt noget ved prisen, at der kan produceres i store mængder.

Denne lille producent siger nogle lyder ret godt

Cherry amplifier

Jeg har ikke hørt dem, men det er en dyr pris for noget elektronik i et hammond alu kabinet.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
hififreak skrev:
http://www.audiodesignguide.com/ClassD/classD.html
Selv dengang var icepower sidst 😊😊


Nu er www.audiodesignguide.com ikke den ultimative sandhed. Har set flere andre artikler fra den side, der ikke giver voldsomt meget mening.

Og så skal du lige være OBS på, at det ICEPower modul de anvender, er fra den første serie ICEPower der kom på markedet. Den er vel ca. 15 år
gammel. Andre fabrikater af klasse-D forstærkere fra den tid, er nok gået op i røg. Men ikke ICEPower.
Til gengæld har de nok haft svært ved at få fat i nyere ICEPower moduler, idet B&O ikke har ønsket at gå ind i DIY markedet, hvilket jeg godt
forstår. Risikoen for dårlig omtale pga ukyndige selvbyggere, står nok ikke mål med den minimale indtjening i dette marked.
nej
selvfølgelig et de ikke det 😊😊jamen den newclass d der er testet der,den er fra 2006 ,og har selv et sæt fra dengang ,mærkeligt de kører ligeså fint
endnu uden at være gået op i røg ,og heldigvis bliver newclassd solgt til selvbyg,og bliver egentligt fornærmet når du kalder os selvbyggere for
ukyndige,vi selvbyggere gennemskuer måske bare sådanne ting som icepower,der ikke er pengene værd,hvis de skulle være så gode hvorfor bruger
Martin Logan dem kun i bassen og ikke bygger en aktiv højtaler i stedet for
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes