Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af Beolab 8000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jurgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej Alle
Tak for et fantastisk forum.
Jeg har søgt formuet igennem, men uden held, og ved heller ikke om det er muligt. Er der nogle af jer, som ved, om man kan polerer aluminiumet på
et sæt Beolab 8000,- eller det er alt for "blød"
Pft og go dag
Til top Vis Jurgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jurgen
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Alt alu kan poleres, men da BL8000 har fået en eller anden behandling, så skal den først fjernes.

Men jeg vil på det kraftigste anbefale dig ikke at gøre det. Hvis der er noget B&O er gode til, så er det at behandle og polerer deres
alu. Du vil aldrig få et så pænt resultat som dem.

Du skal så nok også regne med en til to måneders arbejde

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

De er eloxerede, og hvis du giver dig til at polere, vil du ødelægge overfladen. Hvis du polerer længe nok, kommer du igennem eloxeringen, men
det bliver med sikkerhed ALDRIG tilnærmelsesvis lige så pænt som fra fabrikken. Og med mindre du råder over et eloxerings-anlæg, vil overfladen
relativt hurtigt ilte (naturlig oxidering), hvilket giver en træls overflade.

De har fra fabrikken en finish som ikke overgås af noget andet (Ja, B&O er faktisk underleverandør af alu-dele til diverse luxus-brands som Bentley
og Bugatti, fordi INGEN i verden gør det bedre). Derfor går jeg ud fra, at de har fået nogle ridser/skrammer du gerne vil af med. Men mit bud vil
være, at du i så fald lever med det, da et forsøg på at polere det væk, formentlig bliver meget værre.
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
De er eloxerede, og hvis du giver dig til at polere, vil du ødelægge overfladen. Hvis du polerer længe nok, kommer du igennem eloxeringen, men
det bliver med sikkerhed ALDRIG tilnærmelsesvis lige så pænt som fra fabrikken. Og med mindre du råder over et eloxerings-anlæg, vil overfladen
relativt hurtigt ilte (naturlig oxidering), hvilket giver en træls overflade.

De har fra fabrikken en finish som ikke overgås af noget andet (Ja, B&O er faktisk underleverandør af alu-dele til diverse luxus-brands som Bentley
og Bugatti, fordi INGEN i verden gør det bedre). Derfor går jeg ud fra, at de har fået nogle ridser/skrammer du gerne vil af med. Men mit bud vil
være, at du i så fald lever med det, da et forsøg på at polere det væk, formentlig bliver meget værre.

Helt enig i, at elokseringen (eller anodiseringen - kært barn har mange navne) er i særklasse på B&O's produkter. Det mest imponerende er, at produktionen - som du ganske rigtigt anfører - foregår in-house. Mange andre havde fundet en underleverandør.

http://www.recordere.dk/2011/08/besoeg-hos-bo-del-2-produkti onen/

Når jeg har produktionsmodnet prototypen til min tangentialarm, så anmoder jeg sgu også B&O om at stå for overfladebehandlingen - selvfølgelig af kvalitetshensyn, men måske også for at drille B&O en smule i forhold til, at deres produktportefølje ikke længere indeholder noget analogt

Må se, om de overhovedet vil tale med mig ...

Og ja, kan kun give de øvrige indlæg ret i, at elokseringen bør man ikke pille ved - det gør kun ondt være. Hvis elokseringen ser snavset/slidt ud, så rengør den evt. med et mildt rengøringsmiddel (sulfo) og en (meget) blød børste og tør efter med en fnugfri klud.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9867
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

.....ha ha Anamand, mon ikke du kommer af med et voldsomt beløb for kun en enkelt arm, hvis de tog i mod anmodningen. **

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Jurgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Alletiders. Tak for de mange svar. Jeg døjer ikke med ridser eller "hakker" dog synes jeg de er blevet lidt grynet/gulli i farven. De har ikke stået i
nogen form for røg, men jeg må lige prøve med en gang sulfo og en blød børste.
Til top Vis Jurgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jurgen
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

God ide, og måske en mild opløsning med grundrens ;-)
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
.....ha ha Anamand, mon ikke du kommer af med et voldsomt beløb for kun en enkelt arm, hvis de tog i mod anmodningen. **

Givetvis ... men jeg kan ikke vide det, før jeg har spurgt i Struer

Og så vil det jo ikke blot være for at få overfladebehandlet en enkelt arm, men en mindre serie ... det må da udløse en fyrstelig mængderabat, ikke
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes