Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 05:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Post Danmark-Sommervarme? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 577
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Synes lige i skal have denne med: Bestilte 3 stk LP hos brugt vinyl handler. Efter kort tid modtager jeg mail at ordre er sendt. Så går man jo i spænding og venter på post. Da der var gået 8 dage rettede jeg henvendelse til forhandler om pakke kunne spores vha track nr da den ikke var dukket op. Dagen efter kommer der svar at det ikke var muligt men jeg kunne henvende til post danmark. Senere samme dag kommer der endnu en mail fra forhandler, han havde fået pakke retur grundet UKENDT adr. Han lavede yderligere research hos post danmark hvor der blev oplyst at returneringen skyldes der ikke var skrevet 3T.V. Mit navn og addresse var gode nok. Er også den eneste med mit navn i opgangen. Troede postbude kunne tænke lidt selv. Men pyt nu er pakke sendt igen. Første gang til 9euro, anden gang til 8euro. Godt postdanmark selv kan holde gang i butikken.

spil godt
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Husk altid at skrive korrekt navn og adresse på dine breve og pakker.
Husk altid at skrive korrekt navn og adresse på din postkasse.
Du er ikke den eneste postbudet skal betjene.
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Oink, det har ikke noget med sommervarmen at gøre. Det har stået på i mere end 10 år hos mig. Post DK har ovenikøbet været på adressen 2 gange i den tid (som om 1 ikke var nok), og godkendt, at postkasse og navn er 100% efter forskrifterne. Ikke desto mindre sker det mindst hver anden måned, at jeg skal finde min post på toppen af ejendommens postkasser bland de kasserede reklamer, at minpost slet ikke dukker op, at min postkasse bli´r fyldt med post til alle beboere i baghuset (ren dovenskab, at jeg finder breve til en helt anden gade med navne, der ikke overhovedet kommer i nærheden af, hvad der står på min postkasse, at min post bliver returneret med "adressaten ubekendt på adressen" osv. osv. Jeg har en mailkorrespondance så lang som et ondt år liggende som jeg har dødt "The Never Ending Story". Lige meget hjælper det. Den omdeler, der huserer i mit område, 1. ta´r i hvert fald ikke sit job særligt alvorligt, eller også er vedkommende 2. ordblind, 3. lettere retarderet eller 4. helt blind.  Jeg tror mest på nr. 1

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Vel en blanding af sommervikar, udlænding, og et stor arbejdspres, husk der skal spares inden for post dk og det betyder færre og færre at de rigtig posthuse, hvor post sortering også forgår, derved ville postbudes få længe og længe ruter.

Men det værst er at når man betal for at post skal bringe ud, ja så skal det bringe ud, og man derfor ikke skal få et brev om at det skal hentes på posthuset dage efter, derved tage Post Danmark penge for en ydelse man ikke få.

Den næse dumme oplevelse jeg har fået fra Post DK, var en meget våd postpakke, som var lagt i postkassen, og indholdet var selvfølge ødelagt, og Post Danmark ville ikke erstatte indholdet da det var blive send som brev, så det var lige 300 kr. smide ud til ingen ting.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Post DK har engang valgt at sende en pakke retur til Hong Kong, fordi mit navn ikke stod på min arbejdsplads postkasse... Jesus.

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om de har fået skærpet regler om at adresse på brev og pakke skal stemme 100% overens

Det kan værre et problem med post fra udlandet som jo ikke skrive adresse på samme måde, bl.a. mangle jo æ, å og ø

Men der er noget mange ikke ved. er at retur adressen skal værre overstrege, ellers kan post dk it anlæg ikke finde ud af om det er retur adressen eller ej, og derfor kan man risiker at få sin egen pakke eller brev retur
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  


nu er der jo andre man ka få sendt med end posten,har dog aldrig problemer
med posten
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Man er jo helt sikker at man kan vælge en anden forsendelsesfirma end Post DK hos forhandler, og hvis man kan er det tit til en virklig dyr mere pris.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 04 Juli 2015 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

StarTrek.... hold nu en pause.... vi tale om postdanmark.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Det kan undertiden løses ved at tale med postbuddet
Selvom jeg ikke har høje tanker om post dk, har andre tjenester også tankeløse chauffører / bude i deres sold. Det kan undertiden tænkes at det udelukkende er et spørgsmål om at komme hurtigt hjem, end at yde en god service.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Henrik B.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 22 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Vel en blanding af sommervikar, udlænding, og et stor arbejdspres, husk der skal spares inden for post dk og det betyder færre og færre at de rigtig posthuse, hvor post sortering også forgår,


Øh nej, sortering - og stangsætning - foregår maskinelt på postcentrene. Det er kun ganske, ganske få forsendelse, som efterfølgende lægges i ruterne, på omdelingsposthusene!

M.v.h.
Til top Vis Henrik B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik B. Besøg Henrik B.'s Websted
 
Henrik B.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 22 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Post DK har engang valgt at sende en pakke retur til Hong Kong, fordi mit navn ikke stod på min arbejdsplads postkasse... Jesus.


Øh ja, hvad havde du tænkt dig - at posten skulle rende rundt i dit firma, og spørge efter dig? Jesus!

Der er helt klare regler - passer navn eller adresse ikke, så returneres forsendelsen. Det er jo ikke Post DK's skyld, at nogle danskere er "tunge i røven", med at få korrekt navn på postkassen, varebestilligen eller lign.

M.v.h.
Til top Vis Henrik B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik B. Besøg Henrik B.'s Websted
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Jamen Henrik B man kan jo få¨den tanke at du er ansat i etaten??
Har du tænkt og smagt på ordet "service"? Enhver post og pakke tjeneste er en service virksomhed.
Det handler jo ikke om at komme hjem hurtigst muligt til lillemor, men at få en tilfreds kunde med tryk på kunde.
I det tilfælde med retur til Hong Kong vil den vakse bud, jo spørge i receptionen om den pågældende medarbejder er ansat i
virksomheden.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Man er jo helt sikker at man kan vælge en anden forsendelsesfirma end Post DK hos forhandler, og hvis man kan er det tit til en
virklig dyr mere pris.

Nu vrøvler du, det er sikkert noget du har læst på nettet , vælger du GLS er det altid billigere ene Post Danmark, du skal så godt nok selv hente
varen i pakkeshop, som mange steder er samme sted, hvor du skal hente din pakke fra Post Danmark.

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:


Men det værst er at når man betal for at post skal bringe ud, ja så skal det bringe ud, og man derfor ikke skal få et brev om at det skal hentes på
posthuset dage efter, derved tage Post Danmark penge for en ydelse man ikke få. .

Hvis du ikke er hjemme bliver posten jo nødt til at tage pakken med igen, og lægge etn besked i din postkasse. Jeg er ikke post.

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

StarTrek, får dit ævl da aldrig nogen ende😊

Hvis du nu havde ulejliget dig med at undersøge betingelserne for udbringelse af pakkepost, så vil du kunne læse, at der gøres et forsøg på at
aflevere posten. Så der tages altså ikke penge for en service, der ikke opfyldes.

Det er ikke første gang i dette forum, at du fremsætter dine antagelser som eviggyldige sandheder - slå nu for pokker koldt vand i blodet med alle
dine påstande om alt muligt mellem himmel og jord, og brug krudtet på at undersøge faktiske forhold.

Jeg synes, det er fortrinligt, at hvis posten ikke træffer mig hjemme, når de forsøger at aflevere en pakke, at jeg så kan afhente den selv på
nærmeste pakkeudleveringssted. Så behøver jeg ikke træffe (fornyet) aftale om, hvor og hvornår pakken så kan/skal afleveres.

Og nej, jeg er ikke ansat ved posten😊
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har en del gange, været udsat for at få en andens post fra en ejendom overfor min. Der er tale om 4 sal i begge tilfælde, samme side og opgangs nr, men 2 helt forskelligt lydende gade navne, og der ovre, er det en arabisk familie og ligeledes navne. Jeg vælger så enten at gå over og aflevere den, eller blot smide den i en postkasse igen. Men min post, er også flere gange endt ovre hos dem og den har jeg så aldrig set noget til, da den nok er blevet smidt ud og evt læst. Jeg fik desværre rykkere og andre problemer ved det. Men så træffer jeg tilfældigvis det faste postbud i området og giver ham en skideballe helt på højde med den i Al Pacino's "En duft af en kvinde". Jeg hev ham med over til opgangen og ikke mindst, viste vej skiltene. Fortalte ham også om de problemer jeg fik ved det. Det værste er dog, at den anden familie, jo ikke aflevere fejl posten, men blot kassere den. Dette er dog ikke postmandens skyld, men at han ikke kan læse vejskilte, er et stort problem.

Dette er dog sket for 5-6 år siden og har ikke været udsat for det siden.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med PostDanmark, men har dog hørt sætningen: "Kan man ikke blive andet kan man altid blive postbud". Jeg har undladt at
tænke videre over udlægningen af sætningen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Man kan godt mærke, at det er højsommer/ferie/lavsæson for hifi, når der debateres mere om Post DK end hifi...   

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 05 Juli 2015 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

.....så står hf4all jo ikke og ruster i mellemtiden og sætter sig fast........gnæk gnæk gnæk.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes