Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 03:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi du ikke vil af med (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1003
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hmm. I stuen, eller i besiddelse?
Har stadig min første stereoradio fra 1973, som jeg købte brugt i 1982 da jeg blev konfirmeret. Det er en Beomaster 900 (901 med indbyggede højttalere).
Min første pladespiller, som er en Thorens Td-166 fra 1976/77, købte jeg som en indbrudsskade i 1985. Den står stadig i kælderen.
Første Kl.A var en Linsley Hood 2*15W der måler 28 watt før klipning, og bliver dejlig varm til de mørke vinterdage. Ja den står også i kælderen...
I stuen står der lige nu følgende:
Thorens 320 Mk.III / AT-OC9 / Dali RIAA. Dali'en købte jeg ny i 91. Og et par år efter kom OC9'eren til
Thorens 124 med Ortofon AS212 og Goldring 1022 / Denon DL160 Med enten DaliRIAA, Cambridge 651 eller Min Pre's egen RIAA. 124'eren har jeg haft i omkring 20 år...
Pre NAD S100 ca ti år.
CD Marantz CD63SE Med LClock og bedre opamps.
Power Leak Stereo 20 eller lidt SET 2A3 eller 300B Leak 14 år i min eje, men fra mellem 1958 og 1961. SET'erne er fortløbende projekter der, i den spæde start, daterer sig tilbage til 1986
Snell E/III som kun er et par år i anlægget, eller Lowther PM6A i enten SuperACE eller Acousta. Plus A25'ere A20'ere eller Richard Allen New Golden Eight i gulvhorn... Ja jeg har ikke det hele med! PM6/Acousta'erne købte jeg i 1988.
Nyeste deltager i anlægget er en Asus Eee der føder en MHDT Havana NOS DAC. Det blev anskaffet sidste år...
 - Og nej. Jeg vil ikke omkring de ting ungerne har lånt, eller er ude at hjælpe andre...



__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 24 Juli 2015 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
Det kunne være interessant at høre lidt om hvor længe du beholder dine hifi komponenter. Eller rettere - hvor gammel
er din
ældste hifi komponent som du stadig bruger? Og hvilke/hvilken komponent drejer det sig om?
Skifter du ud p.g.a "slid" - eller vil du bare have noget nyt?

Når det drejer sig om old school B&O så er svaret vel forever til hvor længe det forbliver sådan.

Beosystem 6000 er fra omkring 1981 og fungerer 100% siden tidlig 2008 hvor Martin gik samtlige 3 enheder efter samt min
midt '80r Beogram CDX.

Beosystem 6500 komplet i hvidt fra 1991 beholder jeg da dels har Martin gået det efter og behovet for andet er der ikke
rigtigt.

Slid? Nej det er det ikke blevet til mere det omvendte. Slidt også til Martin. Nyt? En lyst til at prøve forskelligt

Dog har jeg nået en slags konklusion så det 3 B&O system bliver efter forholdende og haster ikke. Dog er det på lager sådan halvt.


Beosystem 6500 / 7000 er nok noget af det bedste B&O har lavet, det kunne jeg faktisk godt finde på at anskaffe engang. Og
pladespilleren kan fjernbetjenes sammen med resten, det er der mange der kunne lære en del af. B&O har vist at vinyl godt kan være
både betjeningsvenligt og med god lydkvalitet. Også Penta højtalerne er fine eksempler på det bedste fra B&O.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Nakamichi 600II ... den beholder jeg for nostalgiens og designets skyld.

Den er fra 1978 eller 1979 - jeg har ikke haft den fra ny, men det gør den ikke yngre

Hvis I vil læse mere om, hvordan den undgik at blive sat ud til storskrald, så kan I læse min blog [URL]http://analog-blok.blogspot.dk[\URL]

Åh ja, og så er der jo også lige Snell K'erne og Mitsubishi DA-F20 - det spiller i kælderværkstedet sammen med Nakamichien
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Anderz skrev:
Det kunne være interessant at høre lidt om hvor længe du beholder dine hifi
komponenter. Eller rettere - hvor gammel
er din
ældste hifi komponent som du stadig bruger? Og hvilke/hvilken komponent drejer det sig om?
Skifter du ud p.g.a "slid" - eller vil du bare have noget nyt?

Når det drejer sig om old school B&O så er svaret vel forever til hvor længe det forbliver sådan.

Beosystem 6000 er fra omkring 1981 og fungerer 100% siden tidlig 2008 hvor Martin gik samtlige 3 enheder efter samt min
midt '80r Beogram CDX.

Beosystem 6500 komplet i hvidt fra 1991 beholder jeg da dels har Martin gået det efter og behovet for andet er der ikke
rigtigt.

Slid? Nej det er det ikke blevet til mere det omvendte. Slidt også til Martin. Nyt? En lyst til at prøve forskelligt

Dog har jeg nået en slags konklusion så det 3 B&O system bliver efter forholdende og haster ikke. Dog er det på lager sådan
halvt.


Beosystem 6500 / 7000 er nok noget af det bedste B&O har lavet, det kunne jeg faktisk godt finde på at anskaffe engang.
Og
pladespilleren kan fjernbetjenes sammen med resten, det er der mange der kunne lære en del af. B&O har vist at vinyl godt
kan være
både betjeningsvenligt og med god lydkvalitet. Også Penta højtalerne er fine eksempler på det bedste fra B&O.


Kan kun være enig!!

Beosystem 8000 fylder samt cd er manuel dog findes der et sjældent kit så du kan fjernstyre en hvilken som helst data link
7 pins model Beogram CD og ikke kun en CDX.

Beosound 9000 6 cd samt radio. Ja uber cool men kan man leve med bare det?

Beocenter 9500 ?? Skrøbelig i transport da glas kan falde af!

Beosystem 6500 forskel til 7000 er minimal, Powerlink til nye Beolab anno 2015, kan stables på flere måder osv. + Design er
virkeligt noget der kan accepteres at have stående i lang tid.

Fælles for alt B&O at lyden er i top når det er serviceret ordentligt også holder det en god tid frem over.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Glemte helt at nævne mine Stax Sigma Pro i mit tidligere indlæg.

Selv om jeg har andre Stax og hovedtelefoner i samlingen, så udgør Sigmaen fortsat omdrejningspunktet, hvor med alle andre hovedtelefoner
sammenlignes. Den er med afstand den mest komfortable hovedtelefon, jeg nogensinde har prøvet, og den er med afstand også den hovedtelefon,
hvor man (jeg) ser mest åndssvag ud, når man (jeg) har den på

Sigmaen bliver muligvis udskiftet som min reference, når jeg på et tidspunkt køber nogle Stax SR-009
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Tror vi skal tilbage til trådens udgangspunkt: "Hi-Fi du ikke vil af med"
Jeg har først for nylig begyndt at skille mig af med noget af det der står ubrugt hen, og dermed fylder.
Men af komponenter der er kommet indenfor huset, der får lov at blive, indtil det ikke kan serviceres mere er B&W DM6 højttalerne, Luxman PD 310,
den skal dog have et grundigere service snart, den ene Thorens TD 2001, alt det andet får nok lov til at leve tiden ud, er ikke typen der
bytter/sælger... , er en samler af natur

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 577
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil være med her. Min højttalere Avance Dana MK1 skal jeg begraves i. Har spillet lystigt på dem i 10år og bliver mere og mere glad for dem.
Det er dejligt når man opgraderer f.eks med ny pick-up, kabel, osv osv at Dana bare følger med. Min udgave er desuden den nærmest flammende
bobinga-rod udgave. Når ikke de spiller, kan man nyde synet af dem.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hos mig, er det mine Snell A2. De er oprindeligt fra 81, men mine er produceret i 87, hvor man også stoppede med A2'eren. Og så har jeg en HighPhonic HP-T7 step up trafo, jeg heller ikke vil af med. Den er fra 86-87. Mine A2 har kun haft få ejere, bl.a Allan fra AB-Audio.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Min elskede McIntosh MX-110 Tuner-preamp fra 1967 skal jeg aldrig af med. Jeg er ejer nr. 2.
Købte den i USA for mange år siden på ebay. De originale papkasser fulgte med, så alt er
komplet.




Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hos mig, er det mine Snell A2. De er oprindeligt fra 81, men mine er produceret i 87, hvor man også stoppede med A2'eren. Og så har jeg en HighPhonic HP-T7 step up trafo, jeg heller ikke vil af med. Den er fra 86-87. Mine A2 har kun haft få ejere, bl.a Allan fra AB-Audio.


Aha, en Allan-højttaler

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hæ hæ hæææh.....som du dog kan sige det Hasse. **

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Har sådan et gammelt Sony cd-sæt her: CDP R1 og DAS R1.
Der er kun lavet omkring 1500 sæt, og har fået sættet af min far. Lige pt. står det godt nok pakket ned, men det skal nok komme frem igen.......solgt
blir det hvert fald ikke :-)

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Lækkert sæt, Dumbo. Jeg var ikke klar over at Sony har lavet separate drev og DAC. Du gør vist klogt i at beholde det.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
Har sådan et gammelt Sony cd-sæt her: CDP R1 og DAS R1.
Der er kun lavet omkring 1500 sæt, og har fået sættet af min far. Lige pt. står det godt nok pakket ned, men det skal nok komme
frem igen.......solgt
blir det hvert fald ikke :-)



Huha, det sæt der er rigtigt mange penge værd!!
Som du selv skriver, blev det kun lavet i meget begrænset antal, og vist primært solgt i Japan, så de er overordentligt sjældne.

Pas endelig godt på det.

Jeg har en Lyngdorf TDAI 2200 med RoomPerfect, som jeg aldrig tror jeg kommer af med. Den eneste grund til at skifte skulle være
hvis Lyngdorf lavede en værdig afløser for den, hvilket jeg ikke mener en TDAI 2170 er, men det er blot min mening.

Grunden til jeg ikke vil af med min TDAI'er er, at uanset hvor mange tusinde kroner jeg smider efter mit hi-fi udstyr, vil det altid
lyde af l**t uden RoomPerfect. Min stue er ikke superoptimeret til lyd, specielt mht. placering af den ene højttaler.

Har haft et Nakamichi PA-7E mk.II og CA-7E sæt til låns, og Lyngdorf'en tæver dette sæt jf. mine ører. Bare en bekræftelse af, at
Lyngdorf'ens spillestil passer mine ører fint.

Har derudover mere eller mindre fået en Sony SCD-555ES gratis i rigtig fin stand. Den kommer jeg heller aldrig til at skifte ud vil
jeg tro.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Har haft en del hifi gennem tiden, men ikke meget er blevet stående i over 5 år. Har dog haft i alt tre sæt Dali 450 gennem årene.

Tror dog min seneste anskaffelse indenfor højttalere - Dynaudio Contour 1 mk2 - kan vise sig at blive hængende en del år. De følger bare med uden
at kny når jeg opgraderer. De er fra slut-firserne, har lav følsomhed og er meget neutrale og afslørende. De har akustisk ventil i stedet for
basrefleks og bassen er dermed ekstrem tør og velopløst - ikke noget som helst imponator-bas her! Er den ht der indtil nu, har fungeret bedst i min
stue.

Er også vældig glad for min NAD M3 - tvivler på jeg får råd til noget der er markant bedre indenfor de næste 5 år
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

CDP R1 og DAS R1 blev testet i High Fidelity i 88 eller sådan noget. Det kom frem 86-87 mener jeg.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 25 Juli 2015 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

CDP-R1 og DAS-R1 er fra slut-80'erne ja, så ikke ligefrem moderne! Men det spiller nu stadig ret hæderligt i mine ører......
Nyprisen var 50.000 kr........en del penge dengang!

Kunne være meget spas og læse den test, hvis nogle af jer ligger inde med den?   
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har et forstærkersæt som er ca.35 år gammelt.
Det spiller stadig alt jeg har hørt i samme prisleje, til skamme.

Der er tale om en LA. Audio C3 Gold forforstærker.
Og så to LA Audio P1 monoeffekttrin.
Selvfølgelig rørkonstruktioner

Alle tre enheder er blevet opgraderet med bedre komponenter hvor det har kunnet betale sig.
Alt i flot stand.

De 2*70w trækker alt hvad jeg har budt dem med lethed.
De har sågar stået med QUAD ELS 63.. Dog kunne det ikke spille højt, men lyden, det var creme.

Nu trækker de et par Audio Note J/Spe med black gate i delefilteret samt udluftet diskant med messingforstykke.
Det er en kombination som kan spille ualmindelig højt, og jeg kommer aldrig meget højere end kl. 10...
70 rør-watt til de højtalere er ren frås..

Det eneste jeg vil bytte det til er Audio Note M2/SE effekttrin eller højere.. Altså Audio Note singleended effekttrin og gerne en af deres bedre
forforstærkere.
Men det skal være godt, for det jeg har er rigtig velspillende..

Og med lidt omsorg, så spiller det yderst lækkert de næste 35 år også.


Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Jeg skifter sjældent udstyr og hvis jeg gør det, så kun hvis det giver en entydig forbedring af lyden.
Ældste komponent i systemet er en Garrard 301 pladespiller samt en Rega RB 300 tonearm og NLE 17 riaa, som har været i systemet i over 20 år,
disse er alle stille og roligt er blevet opgradueret, der hvor det gav entydige forbedringer.
Yngste medlem i systemet er en Micromega Myamp som bliver brugt som dac og den er svær at slå uanset pris .
Jeg undrer mig tit over hvorfor nogen skifter udstyr ligesom undertøj, hele tiden, istedet for give sig tid til at udlodde hvor grænserne går, for det
udstyr man allerede har investeret en mindre formue i.

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Det er dejligt at høre om alt det dejlige - og åbenbart langtidsholdbare hifi der findes derude. Håber at flere melder sig på banen
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes