Forfatter |
|
brian-s Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 250
|
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan ikke helt lade være med at være bare en smule imponeret over
Mark Levinson's forskellige produkter, selv om det måske overstiger de flestes budgeter.
men en ting jeg ikke helt kan forstå er at når man ser på brugt ML grej, så står der tit at pruduktet lige er blevet efterset af en autoriseret ML forhandler..
Hvad er der at efterse?? jeg kunne da ikke drømme om at bruge penge på at få en forhandler til at fortælle mig om mit udstyr er i orden.. det kan jeg da selv høre..
Er der nogle speciele faktorer mht. ML's produkter som der ikke er på alm. dyrt hifi. for "service" på hifi ser jeg kun på ML's prudukter.
Hvad er det jeg misser..??
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem
HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2118
|
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
de tjekker nok lodninger og lytterne... men når man har en forstærker der er lige så dyr som en bil, så burde et lille eftersyn jo ikke sparke budgettet væk under en...
|
Til top |
|
|
brian-s Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 250
|
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har du nok ret i. hvis man har råd til så dyrt grej, så er der nok også råd til service..
men i min lille verden er det da spild af penge.. der er jo ikke nogen direkte levetid på hverken lodninger eller lyttere.
og jeg er ret sikker på man nok selv vil opdage hvis en sådan fejl opstår.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto
Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også man ser at der er lavet eftersyn på andre highend forstærkere.. Hvis jeg skulle købe noget i den prisklasse, ville jeg se det som en fordel hvis der var en autoriseret ML reparatør der havde efterset produktet og fundet 0 fejl..
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger
Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian!
Jeg kan godt forstå din undren i om service skulle være nødvendigt på så dyre produkter.
Jeg har selv haft Mark Levinson de sidste 10-12 år og jeg har aldrig haft problemer. En gang købte jeg en brugt forstærker som kom til Evald Steensen og blev "efterset" som jeg vil kalde det. Den blev sat til test for at se om nogle at normerne var skredet. Det er jo sådan at hvis du køber en ML forstærker, så vil alle data ligge på en central PC hos Madrigal - så hvis uheldet er ude (lyn, overbelastning etc.) så vil du altid kunne få den 100% op at stå igen. Min fostærker blev vist nok justeret ind i bias´ en - lige som man gør ofte med rørforstærkere.
Da jeg fik den tilbage kunne man ingen ting se - og om man kunne høre noget ved jeg ikke, idet jeg jo ikke havde hørt forstærkeren inden den gik til importøren.
Et kan jeg sige og det er at sevivcen er bare i top - og jeg har desuden aldrig betalt noget for alt dette - selv efter garantiens udløb.
Med lydhør hilsen Mr Highend
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7534
|
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre også at mange folk bruger den som en "salgs-gimmick" - det lyder jo godt når man kan fortælle at den lige er blevet efterset. En gut der for nyligt købte en Sony CDP-X707ES fik at vide at den var blevet efterset og bl.a. havde fået strammet remmen???? Hvilken rem snakker vi lige om - der er kun en rem, og den trækker skuffen og har så tæt på aldrig brug for at blive strammet, da mekanismen er selvregulerende og selv kompenserer for evt. slip!
Men godt lyder det da *GG*
Når spørgsmålet er rettet på ML kunne jeg dog forestille mig at det måske er for at sikre at der ikke er noget galt, da ML angiveligt (ihvertfald hvad der siges rundt omkring) har problemer med at levere reservedele! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger
Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - servicen på ML er helt i top i DK .
Der har været / er problemer med reservedele
fra Madrigal. Visse modeller har været behæftet
med fejl. Specielt ML-37 , 39 og mange 331 og 332 eff.
har der været problemer med . Derfor er værksteds-
tjek en god garanti ved brugtkøb .
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger
Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
endnu en grund til at købe hifi i stedet for en bil når hvis det aligevel koster det samme... he he.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryde skrev:
Ja - servicen på ML er helt i top i DK .
Der har været / er problemer med reservedele
fra Madrigal. Visse modeller har været behæftet
med fejl. Specielt ML-37 , 39 og mange 331 og 332 eff.
har der været problemer med . Derfor er værksteds-
tjek en god garanti ved brugtkøb .
Mvh Peter
|
|
|
Hej Bryde.
Hvad er det for fejl der er set på en no.331, jeg spørger fordi jeg sev har en 331 og den bliver 10 år i år og har aldrig fejlet spor.
Du tager ikke fejl af den og en 333, som jeg har hørt der skulle have været en del fejl på nemlig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger
Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6631
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Bryde skrev:
Ja - servicen på ML er helt i top i DK .
Der har været / er problemer med reservedele
fra Madrigal. Visse modeller har været behæftet
med fejl. Specielt ML-37 , 39 og mange 331 og 332 eff.
har der været problemer med . Derfor er værksteds-
tjek en god garanti ved brugtkøb .
Mvh Peter
|
|
|
Hej Bryde.
Hvad er det for fejl der er set på en no.331, jeg spørger fordi jeg sev har en 331 og den bliver 10 år i år og har aldrig fejlet spor.
Du tager ikke fejl af den og en 333, som jeg har hørt der skulle have været en del fejl på nemlig.
|
|
|
nope gør han ikke mange ML333 ML332 ML331 fik skiftet lytter caps , den jeg har til at stå nu har fået det lavet og den er kun lige knap 5 år .
Det er vel kendt de havde problemer med Cap og lytter .
Derfor er det altid godt at få S/N nummer og tag et kald til den danske impotør han kan lige sige hvad der er lavet , og det gør jo intet at det er lavet vel .
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Bryde skrev:
Ja - servicen på ML er helt i top i DK .
Der har været / er problemer med reservedele
fra Madrigal. Visse modeller har været behæftet
med fejl. Specielt ML-37 , 39 og mange 331 og 332 eff.
har der været problemer med . Derfor er værksteds-
tjek en god garanti ved brugtkøb .
Mvh Peter
|
|
|
Hej Bryde.
Hvad er det for fejl der er set på en no.331, jeg spørger fordi jeg sev har en 331 og den bliver 10 år i år og har aldrig fejlet spor.
Du tager ikke fejl af den og en 333, som jeg har hørt der skulle have været en del fejl på nemlig.
|
|
|
nope gør han ikke mange ML333 ML332 ML331 fik skiftet lytter caps , den jeg har til at stå nu har fået det lavet og den er kun lige knap 5 år .
Det er vel kendt de havde problemer med Cap og lytter .
Derfor er det altid godt at få S/N nummer og tag et kald til den danske impotør han kan lige sige hvad der er lavet , og det gør jo intet at det er lavet vel .
|
|
|
Nej det er smart nok, min 331 er købt som helt ny og var den første der kom til landet, har aldrig fejlet spor, men jeg ved godt der meget ML der går i stykker,Især Proceed. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger
Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster et eftersyn hos steensen ? bliver jo lidt nervøs ved de historier.. men er vel kun deres nyere modeller der har haft de problemer ?
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Hvad koster et eftersyn hos steensen ? bliver jo lidt nervøs ved de historier.. men er vel kun deres nyere modeller der har haft de problemer ?
|
|
|
Lad væ´r at blive nervøs,det fejler ikke mere end så meget andet,men der er problemer med nogle modeller, de fleste fejl sker på deres drev, især ML 37 og Proceed CDD.
Jeg har haft mit ML i 10 år og det har aldrig været fordi et værksted, kun mit Proceed drev har været stået af, men det købte jeg også brugt. Blev lavet på garanti. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger
Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips
Jeg nåede ikke at svare , men Jensen har som altid ret!!
Men jeg er lidt utryg ved ML her på det sidste , flytning af
frabrik og tab af gode erfarne medarbejdere .
Dermed ikke sagt at ML er dårligt , har selv en del ML .
Men det er som om de ældre ting var mere holdbare .
Igen som Jensen - tjek S/N numre .
Har selv ML 23 + 28 , det bare kører og kører !!
( Til Brian S : jo der er levetid på lytter )
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter 7 år med Levinson og mere end 10 med Madrigal, ser jeg ingen speciel grund til nervøsitet. Maskinerne er imponerende og velspillende.
Min ML390S trækker i øjeblikket amps direkte når jeg spiller CD, det er det bedste jeg har hørt på CD. OK skuffen er skuffende drilagtig - men maskinen er en musikmester.
Steensen er kvalitet og enormt hjælpsomme - HUT AB.
Der er andet sjov derude - men det er også sjovt med ML
|
Til top |
|
|