Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Grænseoverskridende PayPal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 438
Sendt: 08 August 2015 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Er desværre nødt til at benytte mig af Paypal engang imellem når jeg modtager penge. Desværre er de ekstremt fokuseret
på køber og det giver i dette tilfælde sælger problemer, selv om det er sælger som betaler regningerne (4% + dårlige
vekselkurser, i alt ca. 5%). Senest sendte jeg en næsten ny vintage pladespiller til Frankrig, hvor køber hævdede den var i
stykker. Da det angiveligt skulle være elektronikken som fejlede, kunne jeg ikke lave en klage til shipping firmaet. Køber
ville have alle pengene retur på nær 20 usd, hvilket jeg sjovt nok afslog. Jeg bad køber om at sende den retur, eftersom
Paypal alligevel per automatik havde trukket 700 usd fra min konto.

Da jeg skulle hente den på posthuset var den beskadiget i en sådan grad, at Post Danmark anbefalede at returnere den.
Paypal vil derimod ikke returnere mine penge, fordi de mener, at jeg skulle have taget imod pakken, for derefter at indgive
en klage.

Der har været en del telefonopkald og e-mails mellem undertegnede og Paypal, men sagen endte som den altid gør for
sælger, man mister sine penge. Begrundelsen er denne gang, at Paypal har lukket sagen i det øjeblik, at køber returnerer
varen. Altså kan køber til enhver tid gøres ansvarsløs overfor enhver returnering samt at Paypal direkte lyver, når de til
sidst siger, at sagen er lukket i det øjeblik varen returneres, og derfor er det tilsyneladende ligegyldigt om jeg havde
kvitteret for varen eller ej.

Jeg er træt af Paypals næsten monopol på markedet, selv om det er kommet nye spillere ind. Jeg går videre med denne sag
til forbrugerklagenævnet og opfordrer hermed brugere herinde til at komme på banen, hvis I har ligenede sager liggende.

Det er totalt grænseoverskridende og på kanten til ulovligt at trække penge fra en konto uden at spørge om lov, for derefter
ikke at sørge for, at man rent faktisk får sin vare igen i den stand man i sin tid sendte den i. Det er mangel på retssikkerhed
og jeg derfor opfordrer jeg forurettede brugere herinde til at kontakte mig, så vi evt. sammen kan gå videre med vores
sager.

Vh



Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 09 August 2015 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Er det ikke også en sag mellem dig og din bank.

En sådan handel ville du da med fordel kunne kræve forudbetaling til bank konto, som du kan overføre til fra Frankrig uden problemer. Så ville du ihvertfald være bedre stillet.

Jeg oprettede lige før dig en tråd i dette forum omkring Ebay og da er det måske en fordel at kræve overførsel direkte til bankkonto istedet for via Paypal, fuldstændig som jeg også gør hvis jeg køber musik på QXL.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 09 August 2015 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hvad hed han? Synes det lyder meget som om, at vedkommende er i gang med at få mig til at sende nogle kabler over til ham. Er også i gang med en handel fra en i Frankrig, som meget detaljeret skrev hele handelsplanen, inden han spurgte om længden på kablerne.
Til top Vis Frolger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frolger
 
thearcfan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juli 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 09 August 2015 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Paypal er i slige tilfælde nogle underlige nogen.
Jeg har været ude for noget lignende.

Solgte et par NOS Lowther enheder til en gut i Polen, fik dem pakket professionelt og sendt på en palle. Der var ikke det der ikke
var galt med dem da de kom frem, meget lang udredning :)
Han klager og Paypal trækker de godt 8000 kr hanhar betalt fra min konto, der derved kommer i minus - jeg har allerede overført
til min bankkonto.
Han får en frist til at sende tilbage, så jeg modtager i samme stand, som han har modtaget i. Først overholder han ikke fristen, så
Paypal sender mig en mail om af tvisten er afgjort til min fordel, pengene returneres til min konto. 2-3 timer senere kommer der en
ny mail, der siger at han havde i mellemtiden bedt om og fået udsættelse??? Pengene trækkes igen fra min Paypal konto. Fotos
uploades, men Paypals eksperter tror åbenbart ikke på mine - og beder om at jeg foretager en politi anmeldelse. Jeg taler med
politiet, og vi kan ikke finde ud af hvad det er der skal anmeldes - der er ingen, der har begået en kriminel handling, så det er et
civilt søgsmål.
Paypal sender så deres krav til advokat, og der er vi så nu - venter på at sagen skal gå i retten.
Til top Vis thearcfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thearcfan
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes