Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Bilka meldt til Forbrugerklagenævnet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 August 2015 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej ...

Jeg skriver vedr. problematikken tordenfluer. Et fænomen der fornyeligt er behandlet af Forbrugerklagenævnet

Dommen lød

Nævnet har vurderet, at tv’et er mangelfuldt (købelovens § 76, stk. 1, nr. 4).

....... ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er
lavet korrekt.

Da den erhvervsdrivende har afvist forbrugerens reklamation, er forbrugeren berettiget til at ophæve købet af tv’et (købelovens § 78, stk. 4).


Samsung har envidere sagt til dommen at de vil behandle fremtidige reklamationer hver for sig.

Samsung har i mit tilfælde valgt ikke at dække fejlen og henholder sig til at tv'et er over 6 måneder.

Bilka afviser ligeledes mit krav og tolker dommen på deres helt egen måde.

Jeg har d.d. overdraget min sag til Forbrugerklagenævnet.

Ved sagen start, oprettede jeg en tråd på recorder som i detaljer forklare forløbet.
Jeg håber det er i orden at jeg linker til denne.

Jeg håber ligeledes at HIFI4ALL’s brugere vil være med til at debattere dette emne samt Bilka’s (som forhandler) måde at håndter min reklamation.

Venlig hilsen
Jan
Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 August 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

For god ordens skyld linker jeg til afgørelsen
Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 19 August 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvor meget Forbrugerklagenævnet er værd. Den erhvervsdrivende kan altid ignorere afgørelsen
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 August 2015 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Det er jeg ikke bekendt med. Men er det tilfældet og Dansk Supermarked vælger den vej, syntes jeg dæleme det ville sætte dem i et dårligt lys. Jeg
vil dertil sige, valgte de den vej, ville jeg rent principielt undersøge hvilke muligheder jeg så har. Jeg er blevet så harm over deres måde at tolke
dommen på, og deres måde at latterliggøre mig pr. mail ... som var jeg en eller anden dumrian, så sagen ville ikke ende med deres ligegyldighed.
Måske jeg kommer til kort, hvem ved.
Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 19 August 2015 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

JanLP.
Har nu læst hele tråden på Recordere. Der er et par ting. Afgørelsen fra Panasonic pr. goodwill/kulance. Det er også noget vrøvl, de skriver. Der er ingen ventilationshuller mellem panel og frontglas, så dér er det også = dårlig forsegling.
Du efterlyste medier at udbrede din sag i. Jeg ville omgående tage kontakt til DR Kontant, da du har en ikke uvæsentlig sag og endnu mere, at du ikke er alene om den. At Bilka "kun" forholder sig til en specifik model er simpelthen noget fusk fra deres side (skulle ikke undre mig, om det er det samme panel i dit tv). Allier dig evt. med en kompetent Radio/tv-tekniker til at tage med dig, hvis DR vælger at tage din sag. Hvis der kommer representanter fra både Samsung-DK og Bilka, er det en rigtig god ting at være dækket fagligt ind.
Stort held og lykke herfra med sagen.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 19 August 2015 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Et lille tilllæg.
Helt firkantet omkring de 24 mdr. De første 6 er det op til forhandleren at bevise, at fejlen IKKE var der fra ny (med mindre han selvfølgelig "ta´r" den på garantien. De sidste 18 er det op til dig at bevise, at fejlen var der fra ny. Hvis du har købt dit tv i oktober (eksempel), er de 6 mdr. gået, inden vi overhovedet har tordenfluer i Danmark. Ergo burde det ikke være et problem at bevise, at forseglingen er utæt, og så snart der er "fluer i farvandet", suser de ind p.g.a. utæt forsegling

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 19 August 2015 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Justin Case skrev:
Jeg ved ikke hvor meget Forbrugerklagenævnet er værd. Den erhvervsdrivende kan altid ignorere afgørelsen

Det er helt korrekt. Der er nemlig ikke tale om en dom (som trådstarter ellers skriver), men en afgørelse, som den erhvervsdrivende ikke er forpligtet til at følge. Forbrugerklagenævnet har heller ingen sanktionsmuligheder over for den erhvervsdrivende, hvis afgørelsen ikke efterleves.

Hvis man vil sikre sig en dom, så er der ingen vej uden om at anlægge civilt søgsmål ved domstolene. Ret besværligt, tidskrævende og også dyrt, men man har sædvanligvis en god sag, hvis man har en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet at støtte sig til. Det ses kun sjældent, at domstolene afsiger en dom, der adskiller sig væsentligt fra eller går imod en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet.

Hvis det var en meget dyr genstand, ville jeg overveje at henvende mig til domstolene, men i dit tilfælde, hvor det drejer sig om ca. 12.000 kr., så ville jeg nok forsøge mig med andre alternativer.

Og her er Boydk's råd da glimrende! Jeg ville også forsøge mig med en henvendelse til Kontant. De kan forhåbentlig se "en god historie" i din sag, der også er relevant for andre (der har oplevet tilsvarende problemer med deres tv).

Og så undrer Bilkas adfærd mig virkelig?!? I "gamle dage", hvor jeg arbejdede i Forbrugerstyrelsen, var der stort set aldrig klagenævnssager, der vedrørte Dansk Supermarked (Bilka, Netto m.fl.). Politikken var, at "kunden har (altid) ret", så reklamationer blev klaret øjeblikkeligt og til kundens fordel. De tider er åbenbart forbi ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 19 August 2015 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

JanLP, et enkelt (eller to) opklarende spørgsmål: Du skriver, at du d.d. har overdraget din sag til Forbrugerklagenævnet - hvad mener du med det?

Jeg forstod det sådan, at der var truffet afgørelse i din sag?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 August 2015 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Tak for input.

Analogueman > min sag er overdraget til Forbrugerklagenævnet.

Det jeg henviser til er en,i mine øjne, principiel afgørelse. Og efter hvad jeg kan se, den første af sin slags i Danmark, og en ret vigtig en af slagsen.
Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 August 2015 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Der er nye oplysninger i sagen, dem vender jeg tilbage med i morgen. Og svare jer andre
Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 19 August 2015 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

JanLP skrev:
Tak for input.

Analogueman > min sag er overdraget til Forbrugerklagenævnet.

Det jeg henviser til er en,i mine øjne, principiel afgørelse. Og efter hvad jeg kan se, den første af sin slags i Danmark, og en ret vigtig en af slagsen.

Jeg tror, at vi har lidt forskellige opfattelser af, hvornår noget er en principiel afgørelse - det er langt fra første gang, at Forbrugerklagenævnet træffer afgørelse i en sag om elektronikprodukter, hvor varen betragtes som mangelfuld pga. materiale- eller fabrikationsfejl, men lad nu det ligge.

Jeg tænkte (hæhæ) på, at du også kan henvende dig til forbrugerorganisationen "tænk", hvis du ønsker at gå videre med sagen. De vælger af og til ved et tilstrækkeligt antal identiske sager at få dem prøvet ved domstolene (kollektivt søgsmål). Jeg tvivler dog stærkt på, at det vil være tilfældet med din sag, men du kan jo altid høre, hvad de i øvrigt vil give dig af råd og vejledning i forhold til sagen.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 20 August 2015 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Et lille indspark herfra omkring at bringe et emne frem.

I marts i år blev min konto hos Playstation hacked og der blev foretaget købt på det tilknyttede visakort. Visa trækker pengene retur, da der er tale om netsvindel. Det får Sony til at spærre både konto og konsol.
Efter 4 mdr. mail og telefonsnak, kommer der em mail fra Sony hvori de lykønsker mig med, at nu kan de åbne konto og konsol, jeg skal blot indbetale det beløb som Visa trak retur..... Så blev jeg gal. Jeg tog kontakt til EB, BT, TV2 og DR Kontant, samt delte det på Sony´s Facebook side og min egen. Det blev delt lystigt og efter 5 dage åbnede Sony for konto og konsol, uden krav om betaling.
Her er resultatet højst sandsynligt fremkommet, da de ikke ønsker offentlig negativ omtale. Og de sociale medier kan de ikke styre. Det er set mange gange at en sh*tstorm kommer bag på firmaer.
Så jeg ville ikke betænke mig et øjeblik i din situation. Læg et opslag ud på Bilka´s og Samsung´s facebook profil, tag et screendump og del det på din egen væg.

Held og lykke med sagen. Jeg håber det ender til din fordel :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 20 August 2015 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Jeg giver svendborg ret! Butikkerne vil så gerne have "likes" på Facebook, men dårlig omtale rammer hårdt, meget hårdt når der er god
dokumentation. Så mit råd er at starte en "sh*tstorm". Så kan de lære det!
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 20 August 2015 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Ja, men det er virkelig vigtigt, at dokumentationen er på plads! Det er set før, at folk har luftet deres frustrationer og skudt til højre og venstre uden at have en sag.

Og så risikerer man selv at komme under anklage.

I JanLP's tilfælde må dokumentationen imidlertid siges at være i orden, da han jo altid kan vifte omverdenen om næsen med afgørelsen fra Forbrugerklagenævnet.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 20 August 2015 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Jeg tror så ikke, at han får lov at slå noget op, på Bilkas facebook side. Jeg synes at det så ud som om, at de kun bruger den som reklameplads?

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 20 August 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Men det har jeg hermed gjort

Jeg syntes I skal smutte et forbi forbrugerstyrelsen">TRÅDEN og læse seneste nyt ... Det er rystende læsning!
Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 20 August 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 27 August 2015 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes