Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 02:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Stereo-Studiet konkurs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KeldWN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2015
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 28 August 2015 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Sørgeligt

Nyheden fra Gaffa

__________________
Musik = Livets Medicin
Til top Vis KeldWN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KeldWN
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 28 August 2015 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Ja, det er sgu trist

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 28 August 2015 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Trist

men så er det godt vi stadig har pladekisten i Århus
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 28 August 2015 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Det er virkelig trist - hvor skal vi så købe vores musik. Det er virkelig skidt for så har vi reelt kun postordre tilbage. Men Wowhd's udvalg af musik er også skrumpet ganske alvorligt de seneste måneder. Det betyder givetvis højere priser på specielt CDerne, hvilket vi allerede har kunnet se i nogen tid.

Men vi må holde ved de faste formater, jeg gider altså ikke en streemet computerfil. For der er livskvalitet i at stå og overveje hvilken CD (eller LP) du vil høre blandt al den musik du har købt gennem snart 30 år. CDen vil nok altid være mit format, den skiller jeg mig aldrig af med.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 28 August 2015 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hm, ja, streaming er det så godt ?
Lyt til en lp pre 1980´erne, Hm, not
Jeg er sgu nok lidt gammeldags, eller ?
"Prove me wrong "



__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 28 August 2015 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Det er nok et spørgsmål om, at de fysiske butikker ikke kan konkurrere med webshops... TP Musik lukkede for godt og vel et år siden.

De sidste fysiske butikker bliver dem, der er der af marketingsmæssige årsager (branding), eller dem med dyre eksklusive produkter, som de ikke ønsker handlet på nettet. Prøv at gå en tur ned af strøget i København, det er efterhånden kun mærke shops.

Men apropos, så er der da stadig en del habile vinyl/CD butikker tilbage... Fona på strøget eller Route 66 både i Kbh. og Århus, bare for at nævne et par stykker!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 28 August 2015 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

mega trist.....   velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 353
Sendt: 28 August 2015 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Igennem nogle år, for et par år siden, havde jeg min ugentlige gang i Aalborg grundet arbejde. Hver uge var jeg i Stereo Studio og købe nye plader (vinyl). For et par måneder siden var jeg så igen i Aalborg, på besøg hos nogle gode venner, og lørdag morgen gik jeg ned i byen med eneste mål at handle lidt i Stereo Studio. Alle butikker var åbne til kl. 10, men Stereo Studio åbnede så først 10:30 - det gad jeg ikke vente på, da jeg var der få minutter over 10:00, og skulle køre hjem lidt senere.

For et par uger siden var jeg så i Kolding for at handle en fødselsdagsgave til min svoger. Glædede mig til at komme i Stereo Studio på gågaden, jeg kender den fra et par håndfulde besøg, igen for at købe vinyl. Butikken var lukket, flyttet til Kolding Storcenter, hvor de vist har været længe, dog uden en vinyl-afdeling. Igen var jeg gået forgæves.

En anden butik jeg besøgte jævnligt i Aalborg dengang var Ølkonsortiet... Primært hobby-baseret af nogle entusiaster, det var rigtig hyggeligt. Men pludselig gik de ned til kun at holde åbent sidst på ugen, jeg var kun i byen de første 3-4 dage.

Konklusion: Åbningstider og tilgængelighed er alfa og omega hvis man vil have en fysisk butik i dag. Man bør også have en web-butik, men vil man være der fysisk, så er man også nødt til at være der på de tidspunkter hvor handlen normalt er. Tiden er ikke inde til special-handel, hvor vi retter os efter åbningstider og lokation. Men jeg kan da absolut godt forstå at også de fysiske medier har nået en begrænset holdbarhed i forbrugernes øjne, og pga. udvalget handler jeg også primært i web-butikkerne.

Streaming er dejlig nemt, men også forfærdeligt dyrt ift. hvad distributionen rent faktisk koster. Alene det at skulle betale 50 kr. for at leje en film på Itunes er jo helt tåget, det var billigere at leje fysisk hos BlockBuster.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 28 August 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Stereo studio i Viborg lukkede for ca 3 måneder siden, måske lidt mere. De sidste par år eller mere butikken var åben, var størstedelen af butikkens vare spil, film dvd'er og TØJ!!! Meget grimt TØJ, under 20% af butikken bestod af musik. I mere end et år har der hængt en seddel i butikkens vindue ved indgangen, hvor der stod - - Vi lukker men vi ved ikke hvornår,, bestilt sendest inden dato xx/xx -- Jeg opgav at komme i butikken for ca 3-4 år siden, et meget kommercielt udvalg af musik der bestod af hitliste musik, de havde aldrig noget interessant hjemme, skulle der bestilles et stykke musik hjem, var de en del dyre end gennemsnit net pris. Deres ekspedienter--- det er vel de samme mennesker som arbejder i Bilka idag. Jeg lever lykkeligt uden Stereo Studio, deres konkurs burde være kommer meget tidligere. De er ikke længer savnet. I Viborg kan man ikke købe musik den dag i dag, og har ikke kunnet det meget meget længe...
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 28 August 2015 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Det der er mest trist er at læse alle de kommentarer på nettet omkring hvor ærgelig at den og den butik nu er lukket. For der er EN
grund til at butikkerne lukker og det er JER!   

Husk på at alle jeres køb på nette, i bilka osv det går ud over de små. Det gælder ikke kun musik, men slagteren, fiskehandleren,
bageren og vinhandleren, som jeg selv er.
I er selv med til at gøre bylivet kedeligt - Nogle byer som KBH, Århus, Odense, Ålborg osv de er næsten kun beboet med H&M, Vera
Moda og store kæder som dette. De små butikker bliver der færre og færre af og i de mindre byer der er bylivet ved at være helt
dødt.

Så hus nu på jeres købsvaner er dem som er skyld i det som i nu syntes er så ærgeligt!

Jeg bor i en lille by, hvor indbyggerne heldigvis er meget beviste omkring det at bevarer de små indivuelle butikker. Selv de unge er
meget beviste om at handle lokalt. Så det kan sagtens lade sig gøre, hvis i vil bevarer bylivet og de små butikker. Men ikke hvis det
vigtigste er at spare 10kr ved at handle på nette.

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ah... Rolig... Har haft ganske glimrende betjening i Ryesgade Aarhus, Herningcentret, Silkeborg og senest Esbjerg... Vejle har jeg også besøgt mange
gange, så ja, de bliver savnet... Kan være at mange bifalder nettet, grundet de nu billigere priser... Men med mindre konkurrence ... Hvorfor skulle
priserne ikke stige..?
Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hov hov Pierre... nu skydes der vist med spredehagl...
Har netop i dag, på vej hjem fra arbejde, besøgt Andrups vinbutik, og igen røg et par flasker med hjem.... Det er fordelen ved de fysiske butikker,
man kan føle, man kan smage, man kan lytte, og vigtigst, få en snak, dele meninger og holdninger...

God weekend
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Det er fint med den lokale brugsforenning, men når noget så simpelt som en pakke gær skal koste 300% mere står jeg af. Stereo studio har ansat
billigst arbejdskraft, de har ikke stillet krave til en interesse for musik ved de ansattte, det var ligegyldigt. Stereo studio største konkurrenter til sidst
var Block Buster, Jack and Jones og alle de store varehuse. I Viborg kan vi stadig gå til slagteren, fiskehandleren, bageren vinhandleren, hifi
handleren, frugt og grønt handleren og få kyndig vejledning. Vi har også Bilka.. Stereo studio - man ridder som man sadler..
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Og hvordan gik det block Buster.
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Rocordpusher er jo blevet fra webshop til fysisk butik...
Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Igen Strand, pas nu lidt på og ikke generalisere... Ved at blandt andet i Ryesgade, Vejle og Herning var det absolut ganske habile ekspedienter, der
stod for kvaliteten. At du har haft en dårlig oplevelse, beklager, men derfor skal flertallet ikke skoses Louis, der er bruger her og inde på Vintage
hifi stod i Ryesgade, priserne var absolut retfærdige, købte sidst i Herning en samling jazz cd, med 3 stk i hver, udgivet af SONY, til 50kr og da
de havde fødselsdag, fik man en ganske habil rabat...og det er ikk så lang tid siden...
Så de er savnet...
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1439
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg begræder ikke lukningen af butikkerne, i 90'erne handlede jeg der ofte, men med en standardvare som en cd eller blu-ray er så behøver jeg jo
ikke at gå ind i en butik og have tingen i hånden inden jeg køber. Det er jo ikke som en slagterforretning hvor den ene har en forrygende
leverpostej og den anden vedens bedste medister, man ved ligesom hvad det er man får. Jeg køber stadig fysiske medier, men 99% af handlerne
over de sidste mange år er foregået via nettet, langt større udvalg, ofte bedre priser og man skal ikke bevæge sig ned til butikken 3 uger efter for at
hente sin bestilling. Derudover er der flere mindre bands som sælger deres udgivelser direkte fra egen webshop, og jeg kan godt lide ideen om at
støtte bandet/kunstneren direkte fremfor at smide pengene i lommerne på en selskabs-boss.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 28 August 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Igen Strand, pas nu lidt på og ikke generalisere... Ved at blandt andet i Ryesgade, Vejle og Herning var det absolut ganske
habile ekspedienter, der
stod for kvaliteten. At du har haft en dårlig oplevelse, beklager, men derfor skal flertallet ikke skoses Louis, der er bruger her og inde på Vintage
hifi stod i Ryesgade, priserne var absolut retfærdige, købte sidst i Herning en samling jazz cd, med 3 stk i hver, udgivet af SONY, til 50kr og da
de havde fødselsdag, fik man en ganske habil rabat...og det er ikk så lang tid siden...
Så de er savnet...
Generalisering det syndes jeg ikke det er. Jeg kender de butikker du nævner, endvidere kender jeg Randers, Silkeborg,
Holstrebro, Ålborg, osv... Nej du, et par enkelte gode butikker i landet udgør ikke en god kæde. Jeg har lagt rigtig mange penge i stereo studio
gennem tiden, måske flere penge end jeg har hifi for, og har på nærmeste hånd mærket forfaldet. Seriøst stereo studio er ikke savnet. TP musik er
savnet, Øresneglen i Valby er savnet, HM musik i Odense er savnet..,
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 28 August 2015 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Nu trådte jeg mine barnesko i Aarhus, og Stereostudio i Ryesgade har jeg lagt en del penge i, også HMV og lidt mindre i Badstuerock... Havde også
kontakt til Rillen i Grenå... Ja, forfaldet er sket stille og roligt, men støt, men det er da ikke noget jeg jubler over? Jeg køber over nettet i dag, men
savner da den service der var, at gå i en fysisk forretning, bladre i plader, måske få en lytter... Og også at få en aha oplevelse med det ukendte
band/solist der har fået lov til at blive promoveret over lydanlægget... Hver gang jeg har været i Herning eller Vejle, har turen altid været ind over
netop Stereo studiet, for at se om der var spændende tilbud.... Det er slut nu.... Så jeg begræder det... Men heldigvis har jeg masser af musik
stående herhjemme... Så jeg vil ikke lide nogen nød... Trods alt
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Det er nok et spørgsmål om, at de fysiske butikker ikke kan konkurrere med webshops... TP Musik lukkede for godt og vel et år siden.

De sidste fysiske butikker bliver dem, der er der af marketingsmæssige årsager (branding), eller dem med dyre eksklusive produkter, som de ikke ønsker handlet på nettet. Prøv at gå en tur ned af strøget i København, det er efterhånden kun mærke shops.

Men apropos, så er der da stadig en del habile vinyl/CD butikker tilbage... Fona på strøget eller Route 66 både i Kbh. og Århus, bare for at nævne et par stykker!



Hej Mikkel

Sidder lige og funderer over, om det var den butik jeg var i i Kbh. Kan ikke huske navnet de havde stort udsalg. Kan det passe de gjorde mest i brugt, og havde, et udsalg som de kaldte det. Hvor de solgte tingene billigere for hver dag der gik i en længere periode?


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes