Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 10:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hifirum under opbygning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Gaffatape skrev:
Pierre skrev:
Men jeg kan oplyse at der er fundet højttalere, de er bare ikke helt kommet hjem endnu. Men der er lys forude.

De er faktisk så nye at de ikke engang er på deres hjemmeside og jeg har heller ikke hørt dem, men taget en chance og bestilt et sæt alligevel. Dette er hvad der står om dem på hjemmesiden:

RMAF will be the U.S. debut of the EgglestonWorks’ newest speaker, the CAMILLA. The CAMILLA ($17,135USD/pair) is an ultimate, two-way speaker that combines optimum imaging and frequency range capabilities in a design featuring an extreme high resolution 1” dome tweeter and ultra-low distortion 9” woofer. According to company president and designer, Jim Thompson, “The Camilla represents our goal of creating accurate and musical playback housed in an elegantly complex cabinet design.”

The CAMILLA was first unveiled in May at The High End Show in Munich, Germany. Attendees at RMAF will have their first opportunity to see and hear this new speaker stateside.

Men har hørt fra forskellige kilder at der er noget at glæde sig til - Så det gør jeg


Har du ikke lige fået et sæt Franco Serblin Accordo? Det er måske til et andet rum ?


Du er hurtig

Jeg har ventet på mine højttalere i en evighed, sådan føles det i hvert tilfalde og ved stadigvæk ikke med sikkerhed hvornår de kommer

Så derfor står der midlertidligt et sæt Franco Serblin "Accordo" i mit lytte rum  

Det er uden tvivl de flotteste højttalere jeg til dato har set. Det håndværk som er lagt i dem er uden for kategori. De gamle Sonus Faber var også virkelig flotte med deres mange lag lak osv. Disse er uden den dybe klare lak, men den finish er er på træet er sublim. Bare at røre ved træet kan gøre en helt høj   

Som i kan se på det ene billede så er der lagt en alu ramme ind i træet for at afstive hele kabinettet. Den måde den er integreret er så flot

Jeg vil ikke lige komme med kommentarer omkring lyden, da de er helt nye, det samme er min effekt, pre, kilde, ht kabler og strøm. Så man kan tydeligt høre at der sker ændringer i lyden dag for dag.


De er jo et helt stykke ingeniør kunst i sig selv
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Audiophilia har været på Rocky Mountain messen og skrevet denne korte bemærkning omkring mine kommende højttalere.


Eggleston Works was playing its newest speaker, The Camilla ($17,200/pair) along with Rogers High Fidelity PA-1A Phono Stage
($7,300) and their EHF-200 MK2 Integrated Amplifier ($16,000). This setup was remarkable for both its transparency and power.
I’m not a huge fan of the Rogers look but they sound wonderful. And oh my, the Eggleston Camilla Loudspeaker was both gorgeous
and dynamic.


Ja ja, jeg begynder jo at glæde mig




__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

De er så fede de Eggleston Works, har siddet før og savlet over deres større modeller. Det skulle være verdens bedst sælgende highend højjtaler har jeg læst
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ser super fede ud, meget funky og utraditionelle i designet.. Det er da noget af en platform for en standern Dem gad jeg godt at høre..

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Det går stille og roligt fremad i det lille lytterum.

Jeg er blevet færdig med at lave nye hylder til mit Solid Tech rack. Jeg købte det brugt og kunne ikke rigtigt lide træfarven på de
hylder, derudover så ville jeg gerne have at hylden til min pladespiller matchede resten.

Så jeg har været godt igang med stiksav og overfræser.

Det hele er lavet i 30mm Finsk birke krydsfiner. De "originale" Solid Tech hylder er brugt som skabelon og hylden til pladespilleren
er lavet i "fri hånd"    Vægrammen til pladespilleren er også omlakeret i en farve som matchede så godt som muligt.







Det er hele er placeret så det undgår 1. reflection og spiksne på racket står på Finite Cera Base for maksimal afkobling af gulvet.

Næste projekt er diffusere bag lytte pos. Men der kan godt gå lidt tid, da jeg begynder at få MEGET travlt på arbejdet (forhåbenligt)
og så skal det hele lige tilspilles og højttalerne skal justeres ind.

Men syntes selv at Racket er blevet ganske godt

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Rummet ser fedt ud Pierre, du er god til at skabe en god stemning i et rum :)

Bliver effektforstærkeren meget varm, eller? Det er jo en Klass A bandit, så måske kunne det være en idé at stille den på øverste
hylde til højre over forforstærkeren..!?

__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

A-70 har en vis varme over sig, men der er rigeligt med luft over den. Ca 10cm og så er der frit til alle siderne, så den kan sagtens
komme af med varmen - Som tydeligt mærkes i rummet



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

OK, så er alt jo godt... Det er lidt svært at se fra billedet, hvor meget luft der er omkring den.

Du må lytte i badebukser for at klare varmen   

__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Det er et rigtig godt rum du har fået lavet .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej. Ang. Dine loft plader som jeg går ud fra er et Knauff Danogibs. Produkt.

Det ser sådan ud og derfor undre det mig, at du har skruet alle pladerne op langs kanterne i selve gibspladen.

Har selv sat tilsvarende loft op i min stue. Og mine loft plader skulle skubbes sammen, for at låse hinanden med fabriks påsat låse beslag
bagpå. Der naturligvis blev skruet op i loftet gennem beslaget.

Bagpå selve gibspladen er der også en filt dug påsat. For akustikken.

Vh. Jimmi.

__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

De laver jo nok 100 forskellige plader, så der er nok også mange forskellige løsninger. Her skulle der ikke bruges specielle låsebeslag og kanterne er alm gips kanter, så de skulle bare lægge tæt sammen.


__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

I øvrigt: Hvordan har du vendt det Pierre..? Står det sådan, at når du sidder i lyttepositionen, så kigger du ind i stuen? Altså en højttaler på hver siden af dobbeldøren...

I givet fald må rack'et så stå dér, hvor der før var en dør (jævnfør tegningen du viste i starten af tråden)

Blot lige for at forstå verdenshjørnerne 


__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Rigtigt, døren er muret op og det er ca der hvor racket står nu. Højttalerne står på hver sin side af døren til den anden stue.



De er sat der ud fra at døråbningen mellem højttalerne kan give en "fiktiv" større afstand til bagvæggen og derved give et dybere
perspektiv i lydbilledet. Rummet er jo ikke så stort, så kan jo ikke sætte dem 2m ud fra bagvæggen

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 446
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  



Ser meget smukt ud

Hvor langt har du mellem ht Pierre
Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Det ser hammergodt ud

Fedt at du har kastet dig ud i DIY mht til dit rack. Mine selvbyggede højttalere er også udført i Baltisk krydsfiner, det er ekstra lækkert at kigge på!
Kan se du ikke er sluppet helt fra "brændemærker" i krydsfinéren, det er nok tæt på uundgåeligt.

Jeg byggede for et par år siden, et par store bafler i krydsfiner. Efter et års tid, var det tydeligt at de var falmet lidt i finishen (lidt ala hvis noget står
i sollys for længe.) På de nye jeg har bygget, har jeg givet dem 3-4 lag tynd mat lak. Jeg har anvendt en vandbaseret type fra Silvan, jeg mener det
var halvmat. Indtil videre, holder det finishen rigtig godt, MAO det bibeholder det helt friske look og mærker er lette at få væk.
Måske det kan bruges til noget
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Det ser fandme godt ud med al grejet og dit rum Pierre, og tillykke med du endelig fik dine Eggleston hjem
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Brændmærkerne - PUHA!
Det er ski ikke nent at undgå, men nu er jeg vinhandler og en vintønde bliver også altid brændt inden i. Så tryster jeg mig bare
med at det er det jeg har prøvet at efterligne

Overvejede lak, men tror bare de bliver vasket i hvid sæbe en gang imellem. Indtil videre så er jeg ikke så hooked på lak. Men tak
for rådet   

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hvis du vasker i (hvid) sæbe, så skal du være opmærksom på

1) at der er benyttet vandfast (PVA-) lim til limningen af birkekrydsfineren. Hvis ikke, så kan fugtpåvirkningen over tid få limlagene til at slippe,
2) at overfladen efter behandlingen sandsynligvis altid vil føles en smule ru og "støvet". Sæbebehandlingen får træfibrene til at rejse, og det fanger den kridt/kaolin, der er i hvid sæbe. Det er selvfølgelig også meningen for at opnå det hvide udseende, men når behandlingen efterfølgende tørrer/er tør, så kan den godt virke let støvet.

Jeg siger ikke, at du vil opleve ovennævnte - det afhænger givetvis af, hvor ofte og hvordan man behandler - men nævner det blot som opmærksomhedspunkter
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre

Gulv afstivning er da fint, men dit gulv giver da uhensigtsmessige refleksioner.

At det det pt. er umoderne at benytte gulvtæpper, er en katastrofe når man ønsker
god lyd i sit lytte rum. Vin & Vinyl, og så et tæppe på gulvet, så køre det for dig.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

OK, så er opstillingen som jeg forestillede mig - flot Pierre - jeg synes virkelig det ser ud til, at det nye rum er blevet godt, og at det æstetisk er integreret perfekt i det fine gamle hus. Og sådan et sæt højttalere er det helt rigtige valg til i et lille rum i stedet for at fylde store full range systemer ind.

Som nævnt ovenfor ville jeg heller ikke bruge sæbevand på dine hylder i racket. Det bryder krydsfiner af den type sig ikke om. Men det vil være godt at give dem en form for beskyttende overflade, du kunne eksempelvis bruge voks til træ eller hærdende olie. Eventuelt i en kombination, hvor du bygger nogle lag hærdende olie op, og så slutter af med voks. Det giver en rigtig lækker overflade.

Mht brændemærkerne - he - som jeg nævnte for dig må fræseren ALDRIG stå stille, men det du har er så lidt, at du bør kunne slibe det væk..!?


__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes