Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Danske forhandlere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 23 September 2015 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Det slår mig, at der her på HIFI4ALL - næsten altid bliver henvist til udenlandske forhandlere - eller f.eks. ebay, hvis man skal bruge komponenter, stik eller andet. Hvorfor det?

Der er stadig en hel del danske elektronik butikker - en stor del online, hvor man kan købe næsten alt hvad man skal bruge. Køber man komponenterne de rigtige steder, kan de danske forhandlers priser, sagtens konkurrere med de udenlandske - og man skal for det meste ikke vente så lang tid på delene. De fleste danske forhandlere, kan også skaffe specielle komponenter på forespørgsel.

Vær opmærksom på, at der er mange HIFI forretninger på nettet, som også sælger komponenter, stik osv. Det er dog generelt et kendetegn at de ofte er meget meget dyrere med tingene i forhold til egentlige elektronik forretninger.

Hvorfor ikke støtte de danske elektronik forhandlere ?. Er det fordi man ikke ved at de eksisterer?

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 23 September 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ja, det kommer jo nok an på, hvad man vil have.
Jeg handler næsten kun i udlandet, primært i Tyskland og Mouser eller Digikey.
Og så er det i mange tilfælde billigere, at få varen leveret fra Tyskland end fra Danmark.
Samler man lidt til bunke, er forsendelse fra Mouser og Digikey gratis og lagervarer er fremme inden for 48 timer.
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 23 September 2015 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Godt indspil! Selv har jeg bandet Internethandelen langt ned i Hel.... . Men min snigende dobbeltmoral har fået overtaget. Når jeg har haft brug for komponenter har lysten til at handle lokalt (Aalborg i mit tilfælde) været stort. Når man så dukker op hos den lokale relativt nye komponentpusher, er varen ikke på lager og prisen gør det ikke atraktivt at vente. Jeg tror ikke jeg står alene med den problemstilling. I stedet har jeg allieret mig med et firma på to bogstaver begyndende med R og sluttende på S. Selv når komponenterne kommer fra Birmingham, deres danske eller andet lager står DHL og Post Danmark i kø for at aflevere pakkerne dagen efter.

Det undrer mig ikke at de danske butiksforhandlere lider døden, for hvordan skal de kunne tilbyde den service og det udvalg i en 100m2 butik? Ebay er en blandet landhandel. Man kan være heldig at finde noget brugbart til fornuftige penge, men man kan lige så let blive snydt. På Ebay skal man være klar til at miste de investerede kroner. Komponenter er ikke altid hvad de giver sig ud for at være.

Ebay's overdådighed af eksotiske hel- og halvfabrikata til lave priser tiltrækker interesserede, som med ludomanisk adfærd glemmer moms og told.

Hvilke komponenter har du i tankerne når du nævner danske forhandlere? For hvor mange danske er der tilbage som ikke er overtaget af udenlandske firmaer eller kapitalfonde? Forhandleren "nede på hjørnet" har de fleste steder skiftet udstillingen ud med solbleget brunt papir.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har også drønet Randers rundt for at finde installationskabel på 2.5mm2. Det lykkedes ikke. Hjem på google og finde en dansk webshop. Tidsforbrug fra søgning til bestilling ca 15 minutter. Meget billig fragt og levering dagen efter, fordi jeg nåede at bestille inden 15.00.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Elektrikerne gør som dig Kjeldsen. På større byggepladsen leveres varerne sågar om natten i de opstillede depoter, klar til håndværkeren i den tidlige morgen. Med internettets muligheder er de fysiske butikker pressede. Med mindre en butik kan levere en positiv oplevelse til kunden har de ingen berettigelse.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Jeg har også drønet Randers rundt for at finde installationskabel på 2.5mm2. Det lykkedes ikke. Hjem på google og finde en
dansk webshop. Tidsforbrug fra søgning til bestilling ca 15 minutter. Meget billig fragt og levering dagen efter, fordi jeg nåede at bestille inden 15.00.


F.eks AV-cable har rigtig mange forskellige kabler, der finder man stort set altid hvad man skal bruge
hvorimod en fysisk butik sjældent har lige det man skal bruge, når man skal have noget lidt specielt

Det er bare så meget nemmere på nettet
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Har ingen problemer med at får det jeg skal bruge her i Odense.

Handler næsten aldrig på nette... ikke engang musik...
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

konklusion må vel være at de Danske forhandlere må ned i pris !, jeg købte i år en Denon dl103 500 kr. billigere i udlandet i.f.h.t. prisen i klubben, det er da værd at tage med ;-) i mit budget.
Jeg har dog tidligere brugt mange penge på Danske forhandlere og det meste af mit grej er indkøbt i DK, men en lille ting som en pu køber jeg gerne i Udlandet.
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Jo mere vi handler på nettet, jo færre fysiske butikker bliver der tilbage. Køber aldrig musik på nettet, da jeg synes det er vildt irriterende at den ene butik efter den anden lukker.
Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

For de der ikke allerede ved det, har jeg i mere end en menneskealder og indtil for et år siden stået "på den anden side af disken". Jeg har med hastigt stigende intensitet mange gange daglig oplevet kunder efter en omhyggelig demonstration og gennemgang af produktet presse min pris til internet niveau. Samtidig konstatere at indtjeningen var alt mellem nul og negativ. Det overskud jeg skulle aflønnes ud fra.

Jeg har ligeledes oplevet mennesker komme for at søge support på produkter "i min stald", men købt andetsteds. Jeg har brugt tid på at hjælpe i forventning om senere salg. Oplevelsen er at kunderne med Internettet som den økonomiske redning værdsætter indsatsen indtil de sidder foran computeren.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Ja, det er da p.... ærgerligt, at forretningerne lukker.
Hvem syntes ikke det var hyggeligt i gamle dage (når man tænker over det), med alle de forretninger.   Der var sku liv i gaden.
Men alligevel blev det hele meget lettere, da centrene dukkede op og nu hedder det nettet.
Bybilledet fra gamle dage med de hyggelige forretninger er efterhånden kun noget der hører julefilm til.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6253
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Ja, det var sjovt at være teenager i Danmarks næststørste by

http://radiobutikker.mono.net/8829/Info

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

andersen31 skrev:
Jo mere vi handler på nettet, jo færre fysiske butikker bliver der tilbage. Køber aldrig musik på nettet, da jeg synes det er vildt irriterende at den ene butik efter den anden lukker.


Held og lykke med dit måske lidt naive foretagende, jeg spår dig ikke meget held, det er svært at kæmpe imod udviklingen selv om dit initiativ er sympatisk.

Personligt har jeg sjældent købt så meget musik som nu, - over nettet
CD og LP, mange gode og sjældne indspilninger til ganske overkomlige priser, der er ingen fysiske butikker der ville kunne konkurrere på dette
Er der leveringsproblemer eller issues med ridser osv har jeg altid fået kompensation uden bøvl

Så vidt jeg ved er de eneste butikker der stadig sælger musik i CD og LP formater, de mange genbrugsbutikker, jeg har selv svært ved at gå forbi en sådan uden lige at se efter et par gode vinyl plader til en slik
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Vi taler om tiden umiddelbart efter afslutningen på 1. Verdenskrig, ikke sandt, Boydk
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6253
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Naaahhh, ikke helt, de gamle var lidt sløve i optrækket, så der skulle gå 7½ år efter ANDEN verdenskrig, før grundlaget til mit ydmyge korpus blev gjort færdigt. Men linket kunne da godt misforståes billedmæssigt....... Men hvordan er det nu, de siger i udlandet: "It takes one to know one"?????

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes