Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 08:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker til B&W 802 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
Hvorfor er classd udelukket ,har selv et sæt der spiller bedre en flere kl.a forstærkere classd er helt på højde med alt det andet hvis du køber det rigtig classd ,


Jeg er selv lidt afventende med hensyn til Class D. Hvad er det "rigtige Class D" og ikke mindst: Hvordan adskiller det sig fra det forkerte? Ikke forklaret med subjektive betragtninger (f. eks. "jeg oplever det yder bedre") men den faktuelle og tekniske baggrund for at "et er bedre end noget andet". Det rigtige og det forkerte sat op mod hinanden.

Jeg er opmærksom på at mit indlæg er på kanten af off topic i relation til tråden og så alligevel ikke.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!
Tak for jeres svar.

Class D, eller ej. Det er nogle super forslag. Nu er det jo ikke til mig selv - men til en kollega.
Han ønsker ikke klasse D - og det gør han ikke fordi han først og fremmest skal høre musik.

Han kommer fra et Luxman setup - og spiller dejligt varmt og behageligt. Jeg er helt sikker på at hvis han skifter ud således at han får en
digitalforstærker ind i hans setup - så "dør" musikaliteten, og han bliver lyttetræt i løbet af rigtig kort tid.

Med til historien skal nævnes at vi ikke taler om en "hardcore" audiofil -men blot en musik interesseret - som nyder musikken.
Han setup er streaming - via en squeezebox touch med hifi psu, til en audio-gd di2 - som sender det videre til exposure dac.


Det er så de næste led som han skal til at have styr på nu.


Han har ikke købt en pre endnu - men planen er at det skal være en thorhauge intersection. Det er nok også lidt farvet af at jeg har sådan en -
og synes den et er et super fedt og musikalsk match med mine exposure monoblokke.

Men han skal altså have noget mere power.


Så endnu engang mange tak for alle jeres svar og forslag. De bliver samlet sammen - også må vi se hvad han ender med at investere i.
Så venligst ikke lav dette til en tråd om hvor fed class d er - og hvor meget klasse d man kan få til under 10.000 kr. (budgettet) for det er ikke så
interessant for mig :)

vh Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Haddock
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hej
Hvis jeg var din makker så ville jeg da kigge i retning af noget Primare, en eller evt. to af deres 100w effektklodser.
Det ville da være et super match bådet til budgettet og ikke mindst resten af anlægget...
Til top Vis Haddock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haddock
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Haddock.

Du ved at B&W højttalere er ekstremt effektkrævende, og er ineffektive?
Jeg tror at 100 watt vil være for lidt, til rigtig af få dem til at leve, og spille med "overskud".

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hej igen ronnih

Som tidligere nævnt, så tor jeg ikke noget om de højttalere og forstærkere, men ved, da jeg selv har et sæt stående og der har været et meget
pænt antal forstærkere forbi i de 30 år + jeg har ejet dem.
Jeg har selv ejet japaner forstærker på 100w + som gjorde det godt, men der skal mere til for at de åbner sig helt. Når de spiller på kontoret, så er
dem med en 2x380w Carver i rumpen og skulle jeg tage dem med ind i stuen, så er det en ML332 der sparker liv i dem. Jo mere strøm de får, jo
bedre lyder de. Af de bud der er kommet, så vil mine 30 år+ erfaring med dem pege i Parasound retningen, frem for engelsk/japansk lyd. Når jeg
tidligere har sagt Nakamichi7'eren, så er det fordi jeg har konkret erfaring med den. Om det er Threshold's indflydelse eller hvad det skyldes kan
jeg ikke sige, men den besidder mange kvaliteter til at åbne dem op. Og ja, et par Vincent monoblokke er ikke at forarge - og ja det er prøvet - jeg
vil nemlig ikke anbefale noget til dig, baseret på "jeg tror".
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har noget familie, der kører med en Carver til et par gamle B&W 801. Det ren god match. En af mine venner har nye 802. Jeg kan nikke med på, hvad andre har sagt. Disse HT'er skal have masser af power 100 w er minimum. Rørforstærkerer er ikke nogen god ide.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej e-type og mugge.
Tak for jeres svar.

Jeg tror jeg vil pege ham i retningen af noget POWER ala dem i nævner.

ML er nok lidt ude af budgettet - men kan godt se at der skal noget strøm til at håndtere den lave følsomhed + de vidst ikke er helt liniere i deres
impdeansforløb.

Jeg tror muligvis at Nakamichi kunne være en mulighed, eller noget parasound.


Jeg tænker også at den primære "farvning" sker i pre'en.

vh Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

hej Ronin.
Du kunne også foreslå din ven og købe det udvidet Daner-system der i øjeblikket står til salg på KSB for lidt over 5000kr.
På den måde får din ven en bedre højttaler og kan efterfølgende søge en "mindre" effekt, da Danerne er rimeligt letdrevet.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Skal der en Nakamichi foran de B&W, så SKAL det være en PA7i - ikke PA5, da den IMO ikke er kraftig nok.
Og igen ONKYO'en jeg nævner, følger fint en PA7 effekt- og stabilitetsmæssigt. Jeg vil faktisk mene at den er lige en tand kraftigere.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej Ronin.
Du kunne også foreslå din ven og købe det udvidet Daner-system der i øjeblikket står til salg på KSB for lidt over 5000kr.
På den måde får din ven en bedre højttaler og kan efterfølgende søge en "mindre" effekt, da Danerne er rimeligt letdrevet.



Hej Nils!
Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er du skriver?
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tror Nils vil have at din ven skal købe nogle andre - letdrevne - højttalere, for at kunne nøjes med mindre effekt.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Kurt P skrev:
Skal der en Nakamichi foran de B&W, så SKAL det være en PA7i - ikke PA5, da den IMO ikke er kraftig nok.
Og igen ONKYO'en jeg nævner, følger fint en PA7 effekt- og stabilitetsmæssigt. Jeg vil faktisk mene at den er lige en tand kraftigere.

M.v.h.


Hej Kurt!
Tak for info.

Det var faktisk 5'eren som han havde kigget efter. Den ONKYO ser heller ikke så tosset ud.
vil give informationen videre til ham :)

vh Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Alle!
Tak for jeres svar.

Class D, eller ej. Det er nogle super forslag. Nu er det jo ikke til mig selv - men til en kollega.
Han ønsker ikke klasse D - og det gør han ikke fordi han først og fremmest skal høre musik.

Han kommer fra et Luxman setup - og spiller dejligt varmt og behageligt. Jeg er helt sikker på at hvis han skifter ud således at han får en digitalforstærker ind i hans setup - så "dør" musikaliteten, og han bliver lyttetræt i løbet af rigtig kort tid.

Med til historien skal nævnes at vi ikke taler om en "hardcore" audiofil -men blot en musik interesseret - som nyder musikken. Han setup er streaming - via en squeezebox touch med hifi psu, til en audio-gd di2 - som sender det videre til exposure dac.

Det er så de næste led som han skal til at have styr på nu.

Han har ikke købt en pre endnu - men planen er at det skal være en thorhauge intersection. Det er nok også lidt farvet af at jeg har sådan en - og synes den et er et super fedt og musikalsk match med mine exposure monoblokke.

Men han skal altså have noget mere power.

Så endnu engang mange tak for alle jeres svar og forslag. De bliver samlet sammen - også må vi se hvad han ender med at investere i. Så venligst ikke lav dette til en tråd om hvor fed class d er - og hvor meget klasse d man kan få til under 10.000 kr. (budgettet) for det er ikke så interessant for mig :)

vh Ronni


Du kan sagtens høre og nyde musikken på classd,det bedste classd lyder faktisk analog,med lige så god opløsning,styr på bassen som alle her omtalte forstærkere,der er sket kæmpe udvikling på området,der bliver udstillet flere classd forstærkere på hifi og surround messen i år selv mark levinson er begyndt at lave classd forstærkere��
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Tak for svar. Jeg ser dog ikke så mange muligheder for ham - desværre.
Den sidste ClassD forstærker jeg havde med hjemme var en nu-prime ida-16 som jeg havde hjemme til låns i et par uger.
Den led i høj grad af hvad jeg vil beskrive som "digitalitis" - det er svært at forklarre - men det er primært klangen i mellemtone og op - som
mister noget på udklingningen.

Men - for nu at blive ved emne - så ser jeg kun icepower moduler go hypex moduler inden for hans prisklasse - og det bliver ikke relevant.

:)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Sådan lyd de første digitale forstærkere også,feks newclassd kan nu også købes i prisklassen deres forstærkere er nu ganske fremragende 😊😊
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hvis det er de gamle Matrix 802 der er tale om, husker jeg tydeligt at kombi'en af dem + Nackamichi Statis forstærkerne var et stort hit hos
Audioscan tilbage i 90'erne. Det lød ganske overbevisende, men de sælges så også relativt dyrt i dag, så jeg skal ikke kloge mig på om de er prisen
værd alderen og slidet taget i betragtning :)
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes