Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 21:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker - bedre lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Marantz'en koster £300 i England, altså 3000 kr, dertil skal fratrækkes udgifterne til dac-delen, så i alt er der ikke brugt mange penge på forstærkerdelen. Det ses også i den begrænsede udgangseffekt. 8000S kostede såvidt jeg husker £600-700

Og hvad er det for dumt et spørgsmål at stille mig, om jeg ikke skal købe den selv?? Hvis du på nogen måde opfatter mit råd som provokerende, eller mistænker mig for at have interesser i at få solgt de 8000S der er til salg, så gider jeg da ikke bruge mere tid på at give dig råd. Råd som iøvrigt er baseret på reele erfaringer, og ikke kun de sædvanlige overfladiske test af What Hif der i praksis er ubrugelige og har tendens til altid at favoritisere bestemte brands.
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt: Den "nye" 8000S er Made in China, hvor den gamle var helt igennem engelsk produceret, deaf prisforskellen. Hvorvidt der er forskel på de
to, skal jeg ikke udtale mig om, men jeg vil klart selv helst have en engelsk model hvis jeg skulle vælge
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Lyder bare til at du godt kan li audiolab 8000s og at det ville være en perfekt forstærker til dig,
med mindre du har et helt andet behov som en Audiolab 8000s ikke kan leve op til eller har noget der er meget bedre end en audiolab 8000s.

Det ikke for at fornærme nogen,dig jeg skriver at du måske selv burde købe den

Whathifi skriver 500£, hifi revyen (1999) skriver 7495kr og de skriver lidt optimistisk at den har
hele 2x300 watt i 4 ohm (ftc) selv om den kun har 2x60 watt i 8 ohm

Er ikke så bekymret med hensyn til wattene som marantzen har, den er opgivet til 2x45watt, audiolaben er
opgivet til 2x60watt, en forskel på 1-1.5db i 8 ohm, har ikke watt krævende højtalere eller kæmpe rum der skal fyldes med musik
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Vi må da lige prikke til mikkel (lave en test), ny eller brugt forstærker audiolab 8000s eller Marantz PM6005?

Hvad lyder bedst?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Ok så. Men jeg havde dAudiolab'en før den jeg har nu, en Primare I20, som jeg er enormt glad for og har haft i mere end 10 år snart. Grunden til jeg ikke anbefaler den er, at den for det første ikke er at finde på brugtmarkedet lige nu, og desuden er dens spidskompetance ikke ligefrem stram
og præcis basgengivelse, men mere en fyldig og magtfuld en af slagsen. Og da det var stram bas du søgte, samtidig med en behagelig lyd, er Audiolab'en et mere optimalt bud. Jeg har tidligere hørt mindre modeller fra Marantz, og andre japanske forstærkere, ingen af dem havde en tilnærmelsesvis ligeså god, magtfuld og voksen lyd som 8000S. Jeg tvivler på det har ændret sig meget siden med den nye PM6005, og derfor vil jeg tro du får noget mere vellyd for pengene med den anden, også nu du ikke kan bruge den dac-del til noget og som virkelig er et af de største argumenter for at købe Marantz'en. Men der er kun én måde at finde ud af det, nemlig at lytte til begge. Derfor forslaget om at indkøbe begge, det blir trods alt "kun" 4000 kr samlet.

En anden grund til at en 8000S kun koster £500 i dag, er at den har så mange år på bagen, den slags viser sig positivt hvad prisen angår

Og igen, lad nu vær at lægge så meget i hvad What Hifi skriver, de svarer til hvad Se & Hør og Ekstrabaldet er herhjemme
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Har skam også læst hvad folk har skrevet om marantz PM6005 (user reviews),
de faktisk ikke så begejstret for dacen, har jeg også hørt nogen skrive om dacen i en Nad D3020
(havde ikke nogen problemer med dacen i min denon dra-f109), men selv om man ikke bruger dacen
så skulle den stadig være rigtig god.

Den gamle Marantz PM6004 skulle koste 310£ men selv om PM6005 kun koster 300£ så har den
en dac og skulle lyde bedre end PM6004, det vel også derfor en audiolab 8000s koster mindre i dag end for ca 10 år siden
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 08 Oktober 2015 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jeg slet ikke om man helt kan sammenligne den gamle 8000S med den nye. Efter et kinesisk foretagende opkøbte Audiolab tilbage i 00'erne, kan
man tvivle på om entusiasmen og det engelske "touch" på lyden er helt på samme niveau.

Men gør hvad du lyster, nu har jeg givet mit lytteindtryk videre, og hvor jeg syntes man får mest for pengene. Hvis du ender ud med begge, så meld
lige tilbage med hvad du selv syntes, valg osv. Held og lykke med det :)
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes