Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 01:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 10 Oktober 2015 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Efter Midlertidig flytning er jeg tilbage i min gamle lejlighed. Nyrenoveret i alle ender og kanter.
Min ellers dejlige xindak xa8550 stod af højre men er nu ved at blive sendt til reparation.
men nu var chancen for et par mono trin. Det blev Xindak 8800mnu . Forforstærkeren er Xindak xa3250 , med nye parrede rør . Cd afspiller er fra XTC - Dac er Advanced acoustics MDX 600 . Dvd afspiller er fra Cambridge , den bliver kun brugt til sacd , hvilket den klarer forbløfende godt . Mærkeligt , men god til dvd - bedre til cd og bedst til sacd .
Højtalerne er franske advanced Acoustics EL 300. Alt i alt syntes jeg har den lyd , jeg gerne vil have , venter nu på, at min xindak 8550 kommer tilbage, så vil jeg biampe . Her er et billede af mit setup. Hov glemte min gamle cassette Denon mr34hx



__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 15 December 2015 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Lidt mere nyt . Efter at have spekuleret over mit anlæg , var fristelsen for vinyl for stor igen. Yderligere er det blevet suppleret 2 små højttalere - nemlig Opera Mezza med standere . Det hele købt på Black Friday . Besparelsen på pladespilleren project experience classic III med Ortofon 2m red , blev der så råd til en riaa nemlig en Analogis resume til 2500 kr .
Indrømmet jeg er lidt vild med Opera Mezza , en fantastisk vellydende højttaler , der lyder større end den er. Snydt bliver man ikke den er dyb og på 8 L og med en vægt på 16 kg pr stk.
På vinyl siden er jeg glad for pladespilleren og yderst tilfreds med riaa, da den kan tilpasses enhver pickup . Der er skydeknapper i bunden . Konstruktion virker gedingt og spilller bedre med tiden som tiden ,går.
Mit ønske er jo helt klart en bedre pickup, her tænkes på Ortofon bronce elller black, da de passer i 2m huset .
Alt i alt yderst tilfredsstillende og , der skal investeres i vinyl, da jeg har genopdaget passionen ved det.





__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 15 December 2015 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu da godt ud, og tillykke med pladespilleren. Nu har jeg for et lille stykke tid siden købt en brugt 2M Black og en 2M Bronze nål, de passer jo
til samme hus . Da jeg besøgte sælger, var vi dog begge enige om, at bronzen lød bedst... Jeg har endnu ikke monteret den på en af mine egne
pladespillere, men jeg vil anbefale dig at høre dem begge før køb. Jeg har læst et sted at huset til red/blue passer sammen, og bronze/Black ditto,
men der skulle være lydmæssig forskel mellem de 2 huse... Så undersøg det lige først, før du kaster penge i grams


Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 15 December 2015 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej Struktør . tak for din kommentar og dit gode råd. tror det var dig, der beskrev noget om forskellen med bronze og Black. det råd tager jeg til mig . tak for det. Den der 2m Red pickup, præsterer slet ikke dårligt , så den får lov, at spille et et års tid, da der skal spares op , da der skal være plads til vinyl og ny pickup.
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 15 December 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Sikke et fint anlæg, du har fået banket ned. Kan ikke se, hvilket mærke din nye plattenspieler er.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 15 December 2015 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Næ Allanowich, kan være svært at se, når alderen trænger sig på, men Spacemann skrev det længere oppe, det er en project experience classic III
Med Ortofon 2M Red...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 15 December 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej . Som man umiddelbart kan se på de sparsomme billeder , har jeg ingenting på væggene . Det skal jeg selvfølgelig have gjort noget ved, men som sagerne står i et rum fyldt med hele og halve flyttekasser , så virker det squ egentlig i room treatment , tro det eller lad være . Dobbelt gulvtæppe foran , har altid virket , min store tykke sofa mod bagvæggen ( den er i stof ) dæmper helt fint. Efterhånden, som jeg får tømt lokalet for papkasser ( diffusere eller hvad det nu hedder ) , så skal der noget på væggene, men der vil jeg tænke mig om , en ekstra omgang .
Jeg vil holde mit lydrum så sparsomt som muligt og henvise til slyngelstuen ved siden af , da det er optimeret til slyngler .
mvh space


__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 15 December 2015 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ok tak. Men det ville fa hjulpe lidt på det, hvis man skrev apparat
navne med stort begyndelses bogstav. Så ville det fange øjet.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 13 Marts 2016 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Sidste nyt fra Hifi Fronten er. Min pladespiller er en project expression classic III ( ikke xperience, som skrevet ) , den er nu opgraderet med acryl tallerkenen og 2M bronze pickup. Det virker som en god opgradering, dog er lidt usikker på acryl opgradering . Ellers er min Xindak 8550 sat sammen med Rotel 940_ax forforstærker med tuner og mine lille opera højttalere. Dette er en spændende kombi, da det efter mine ører lyder rigtigt godt . varmt og nærværende i musikkens tjeneste . Dvs der befinder sig faktiskt 2 anlæg i min bette stue , hvilket jeg benytter alt efter lyst. Dog skal FM tuneren Rotel , have et nyt radiokabel, hvilket jeg selvfølgelig laver selv , men lyden i Rotel er fantastiskt . Der er nye billeder , men se lige bort fra støvet. mvh Space




__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 30 April 2016 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej Igen. Så er der tid til opdatering og refleksion over mit setup. Lyd Nirvana får jeg nok ikke i min levetid , men mindre er også berettiget.
Min Advanced Acoustic MDX 600 , stod for et skift og blev rykket over i anlæg nr 2 , hvor den gør sig godt. Ind kom Marantz HD DAC1 . Den er nu efter 40 timers burn in, ved at være der , mangler ldt endnu , men bassen er blevet mere frigjordt . Den gør sig godt i rør sammenhæng , da dens lydklang passer til rør signaturen ( heldigt ) . Som ren hovedtelefonforstærker , det er noget der passer mig. Har 3 hovedtelefoner : 1 par billige Sony ( hvor om alting udelades ) af bedre lyd. Mine German Maestro 250 , præsenterer sig fint med en god bund dejlig mellemtone og detaljeret diskant ( uden at være for skarp ) . Det bedste er dog mine German Maestro 450 Pro, der bliver der præsenteret noget mere af det hele , dog mangler de lidt spilletid .
At investere i Marantz dac HD DAC1 , var i hvert fald til mit samlede anlægs fordel . Jeg bibeholdte anlæggets grund glød i musikalitet , hvilket jeg ønskede .
Jeg er nu der , hvor jeg vil begynde , at kigge efter såkaldte svage led , her vil jeg nok kigge på Vincents signal kabler, da de på en eller anden måde tiltaler mig .
Jeg har med held brugt overtrukket kobber kabel med sølv til mine Opera Mezza , der fungerer det 100% .
Ingen billeder i denne omgang , men næste gang med nye kabler
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 30 April 2016 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hej . Til den nysgerrige, kunne jeg ikke holde mig tilbage . 2M RED er et godt udgangspunkt og en god ind kørings vinkel til vinyl - ingen tvivl om det - Hvor om der andre der også er det . Jeg sprang Blue over og gik direkte til 2M Bronze med hus , da det sparede mig senere til en evt 2m Black . Hvem ved om der kommer en 3 pickup på , dog skal den passe på armen . Det med vinyl har med at sprede sig, mon der er plads til en nr 2 pladespiller , det er der vel altid , men min vinyl samling siger nej , da den må prioriteres først . Jeg må kigge bagud i kataloget , for nye og genopdagede høreglæde
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 30 April 2016 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet, at bruge Marantzen som forforstærker? Ved godt at du også kører analog, men mere for at høre hvordan det lød?
Kender én der også har den model, så på sigt var det måske noget for han.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 01 Maj 2016 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej gekko. jeg har ikke prøvet den som dedikeret forforstærker , men har da afprøvet aux indgangen med min pladespiller. Det gik fint og lød også godt . Der er 2 - 3 mangler på den , ingen xlr udgange - ingen digital out og kun 3.5mm stik til aux indgang . Kan man leve med disse " begrænsninger " , syntes jeg faktiskt det er et fornuftigt og godt køb. Bare det alene dac delen er suveræn , og at man får en højtydende hovedtelefon forstærker og en forforstærker.
Hele dac vejer godt til, ca 5.5 kilo , pakket ned i et lækkert design vælg enten sølv eller sort , displayet kan dæmpes eller slukkes helt for højeste ydelse .
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 01 Maj 2016 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Ok tak!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 14 Juni 2016 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

hej . Som opsummering af mit setup, er jeg yderst tilfreds . Mit pladespiller setup , er jeg rigtigt glad for , jeg betragter det ikke som et dødt medie ,der er et eller andet over analog . Min Advance Acoustic dac MDX 600, kommer over i mit setup nr 2 , hvor den giver glæde . Marantz HD DAC1 er nu kernen i hoved setup. Den er nu indkørt om man vil , i digitalt konverter. Konverteren er rigtig god efter min mening , den har en analog tilgang og gengivelse på de rigtige steder . Min XTZ cd 100 har en rigtig fin analog udgang , men lige at koble den på Marantzen giver lige det sidste , ligeledes min Cambridge DVD 99 , der leverer god dvd kvalitet , bedre cd og endnu bedre SACD kvalitet. Marantcen bliver varm , meget varm, men det er utroligt, hvad der proppet ind af elektronik til prisen , det er lidt naturstridigt . Klang balancen passer mig utroligt godt . Så alt i alt må det være mit best køb i år - foreløbig .
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes