Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 20:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Valg af udstyr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikvar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Jeg er meget ny til alt det her Hi Fi halløj, men har langt om længe valgt at hoppe ud i det.

Jeg leder efter noget udstyr der kan opfylde følgende krav:

1. skal have en DAC i god kvalitet
2. Skal have en amp der både kan køre høretelefoner og højtalere
3. skal kunne bruges med en pladespiller
4. skal kunne tilsluttes til min computer (ved ikke om det er givet hvis den også har en DAC?)

Det første jeg kiggede på var nogen forskellige ting fra Schiit, da jeg godt kan lide hele deres koncept. Her så jeg på følgende produkter:

Schiit Mani- til pladespiller

Magni 2 Uber- for amp til høretelefoner og højtalere

Modi 2 Uber- som min DAC

Sys- er egentlig ikke 100% på hvad den gør, men fik af vide jeg skulle bruge den for både at kunne forbinde det hele til min computer samp
pladespiller?

Med ledninger osv kommer alt det til at koste omkring 4800kr.

Problemet med dette setup er at den kun kan køre med "powered speakers", og selv med det kan jeg også kun forbinde et enkel højtaler setup til
den- så jeg ville ikke have mulighed for både at køre mine højtalere til min computer, samt et andet setup til mit fjernsyn osv.

Andre ting jeg så kiggede på bagefter var:

Den nye serie fra Yamaha:R-N301/A-S501/A-S701

Men ingen af dem skriver noget om en DAC, og ingen af dem virker til at kunne forbindes til en computer?

Ironisk nok har de også en 801 i den serie, som opfylder alle mine krav... men den kan man ikke købe i EU >>
- kan også se på deres danske hjemmeside de har en ny enhed der hedder "A-U671", der har det hele undtagen til en pladespiller. Men der ville
jeg jo så bare kunne købe den fra schiit... men selvfølgelig kan jeg ikke finde nogen der sælger den enhed >>

marantz PM7005
- Ud fra hvad jeg kan forstå har den egentlig alt hvad jeg vil have, men det virker dog til det hele er i pænt lav kvalitet. Dens DAC fx virker knap
nok til at være bedre end en normal dac i et motherboard.

Så er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg burde købe?
- og er alt det der fra Schiit egentlig det værd? har svært ved at finde nogen steder hvor ting fra schiit bliver sammenlignet med andre produkter.

Mit budget ligger forresten på omkring de 5-6000kr
Til top Vis Ikvar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikvar
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du har glemt at skrive hvad du ellers har af udstyr, vigtigst af alt dine højtalere?

I forbindelse med hvilken DAC der sidder i grejet, er det ikke noget jeg selv tilegner den største værdi, det er der nok mange
herinde som gør og vil byde ind med i stor stil :)
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
Ikvar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Lige PT har jeg faktisk ikke det helt store, men har langsomt tænkt mig at opgradere alt hvad jeg har.

Hele det her startede da jeg ville opgradere mit steelseries headset til noget mere seriøst, men alle steder jeg ledte fik jeg af vide jeg burde have
en amp og DAC samtidig. Så derfor kom jeg aldrig længere med det, og sidder stadig med min steelserie headset.

Bagefter blev jeg enig med mig selv at jeg gerne ville have nye højtalere til min PC, men igen fik jeg smidt i hovedet at jeg så også skulle have
en amp og DAC.

Kort tid efter fik jeg så nogen limited edition vinyl plader, og blev enig med mig selv om at det kunne være fedt at anskaffe mig en pladespiller,
og begynde med den hobby... men surprise surprise, der skulle jeg både anskaffe mig en Pre-amp og en amp for at kunne køre det.

Så min konklusion blev at en ordentligt amp/dac/pre amp setup må være det første jeg anskaffer mig, så jeg derefter ikke er hindret af noget,
når jeg så køber alle de andre ting :)
Til top Vis Ikvar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikvar
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de fleste starter med at finde et par højtalere som de synes godt om, og derefter ser på elektronikken.
Det er højtalerne (og rummet) som afgør det meste af lyden efter min erfaring, så jeg vil næsten anbefale du starter der.
Jeg ville i din situation også bruge en betragtelig del af mit samlede budget på højtalerdelen.

Jeg synes det er svært at finde noget elektronik med de ønsker du har, som samtidigt tager højde for om du vil have nogle små
monitors og en aktiv sub eller nogle store klassiske gamle gulvhøjtalere, som watt-hæren herinde vil kræve at du spænder en
meget kraftig forstærker på

Der er jo hifi messe i weekenden, så det var en rigtig god mulighed for at komme ud og snuse til en masse spændende, selv om
noget er det er ekstremt dyrt og high-end.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
Ikvar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg kan godt se at jeg måske gør det i en forkert rækkefølge, men det er nu engang det jeg ville have det bedst med. Jeg ser det som sagt som
et godt fundament, som jeg så ville kunne bygge ud fra senere, og spare op til nogen gode høretelefoner, højtalere og pladespiller- hvor jeg så også
ved præcis hvor meget mit udstyr kan klare, før jeg investere i alle de andre ting.

Mht om udstyret så skal være til små eller store højtalere, så kan man vel sige at de skal kunne klare så meget som de 5-6000kr kan give mig. Det
er jo altid dejligt at være lidt fremtidssikret, og selv om den amp osv jeg køber så skulle være overkill til de højtalere jeg køber bagefter, så er det
vel nemmere at køre ting det er overkill til, end at prøve at få den til at køre mere end hvad den er beregnet til senere hen :)
Til top Vis Ikvar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikvar
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes