Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 07:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kvindernes skyld? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 01 November 2015 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Som sælger oplever jeg ofte at det er mændene der vil have de helt små højttalere. Ofte vil konen gerne af med de gamle Cerwin Vega størrelse øleskabe, men dem har sjældent noget imod en mere moderne designet gulvhøjttaler eller god standerhøjttaler.

Ja, konerne vil af med de store højtalere, og mændene er præparerede inden turen forbi Hifi "butikken"... derfor vil han have små højtalere. Konen har nemlig taget hans små "klodser" (rimmer på...) i pant, i en skuffe derhjemme. Og han får dem først igen, når han har gjort, som der blev bedt om!

Mand dig op, og kræv din mandighed tilbage, mand!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 01 November 2015 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk ikke helt rigtigt det jeg oplever Mikkel.

Jeg kan sagtens få fruerne i tale og mange synes helt klart at de lidt større højttalere spiller bedre. De vil gerne betale prisen, hvis tingene så samtidig
ser lidt pæne ud. Bremsen er så ofte, at det eneste krav de har til manden er, at han skal lave en pæn løsning til ledninger, men så sukker manden og
siger "jeg gider ikke ledninger, så vi tager soundbaren"!
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 01 November 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til singlepigerne (eller hvad man nu kalder dem, når de har rundet de tredive), så er det den nemmeste kunde at få ind i butikken. De vil
gerne have noget der spiller godt, er til at betjene og så er resten op til os som ekspedienter. Argumenter som større højttalerkabinetter for bedre
basgengivelse og store strømforsyninger kan de sagtens forstå, sålænge det præsenteres på en jordnær måde uden for mange fancy tekniske ord.

Jeg har solgt en del anlæg til piger/damer på mellem 20 og 30 af de lange sedler.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 11 November 2015 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

WAF - Wife Acceptance Factor.

Når en mand i dag henvender sig med ønsket om at købe små højttalere har han ”fået seddel med hjemme fra”. Spørger man ind til forklaringen, kommer det tøvende frem at hans store velspillende højttalere er smidt i containeren. Den nye stue skal ikke skæmmes af ”grimme højttalere” fortæller han lavmælt med påtaget autoritet. En autoritet som krakelerer i samme øjeblik den musikalsk interesserede sælger demonstrerer klangforskellen mellem de forskellige højttalerstørrelser og kvaliteter.

Læs hele teksten: http://www.kajmogensen.dk/kvindens.htm

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
cadmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Oktober 2010
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 11 November 2015 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Det er nok et stort spørgsmål
Har dog tit oplevet i mit lidt farverige liv med kvinder
De har forsøgt næsten med det samme at se om det kunne blive mindre

Har ikke hørt at nej hvor lækkert
En bil er de mere int i
Eller et flot køkken 
Nu er jeg single FEDT Så der blev indkøbt Hi-Fi igen
Samt jeg har fået lysten til at høre musik igen

Til top Vis cadmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cadmann
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 11 November 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Min kone er ikke hifi entusiast, men hun vil have god lyd. Da hun første gang hørte mine højttalere/anlæg, var første kommentar at det var nemt at høre forskel på basguitar og stortrommer. Hun var vandt til at det ofte mudrede sammen.

Jeg bliver kølhalet hvis ikke lyden er ordentlig, og jeg får IKKE lov til at bygge/købe små højttalere.   
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 11 November 2015 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Sorry, jeg genkender den heller ikke.

På samme måde som hos Kjeldsen, så er min kone også glad for god lyd. Jun er ikke opvokset med det, men med min entre, så hørte hun fornuftig
lyd for første gang. I dag gider hun ikke høre musik hos andre end et vennepar (med ordientlig lyd), da "det er ikke til at høre på de små kasser"
som andre vennepar har.
Så ingen brok, da jeg sneg 2 x 85 kg B & W'ere ind i stuen, 69 kg effekttrin og så alt det andet.
Dominerer det stuen ? - nogen vil sige ja, andre at det passer til rummet.

Så det er ikke fruen som stller krav til udseendet af "dimser" her i hytten.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 11 November 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Justin Case skrev:
Gad vide om det egentlig ikke er kvindernes skyld, at vi præsenteres for ringere og ringere lyd fra indspillet musik?
Er det ikke fortrinsvis kvinder - hvis de overhovedet har nogen interesse for musik - der forlanger at al afspilningsudstyr skal være ultra småt og
smart? Flere og flere synes at lytte til musik via deres mobiltelefon. Udbredelsen af tvivlsomt afspilningsudstyr påvirker vel også kunstnernes
måde at indspille musik på (jvf loudness war).

"Hifi klubben" forsøger ihærdigt i reklamer og butikker at belære publikum om at musik bør høres over et ordenligt anlæg - men nytter det noget?

Kan man i det hele taget ikke konkludere at kvinder går mindre op i god lyd? Måske er de tilfredse, hvis de blot synes at melodien er god.
Kvinderne er da ellers godt repræsenteret ved mange koncerter. Hvorfor stiller de ikke højere krav til det hjemlige afspilningsudstyr?


En overordent trist diskussion, der bare ikke vil dø. Hvorfor ikke forstå, at fritidsinteresserne har ændret sig. Afspilning af musik i hjemmet har
for rigtig mange mennesker meget lille prioritet. Når man ikke prioriterer det særligt højt, hvorfor i helv*de skal man så have store kasser i
stue?!?! Hvorfor?

I min ungdom (er pt 48 år), sad vi og snakkede medens der var en lp på pladespilleren. Nu kører der ofte en film eller serie, medens vi snakker.
Derfor købes der større og større tv, medens højtalerne NATURLIGVIS (og heldigvis) bliver mindre og mindre. Virkeligheden har ændret sig.

Interessen for gadgets er der stadigvæk også for helt unge. Min underbos knægt på 11 år har ligt købt et tv på 48' (han havde selv sparet
sammen) der primært skal bruges på spil og film. For 35 år siden havde han købt anlæg.

Unge og ældre mænd vil nu i højere grad i fritiden være aktive, dynamiske mennesker, der selv skaber deres oplevelser (spiller x-box,
playstation eller pc) fremfor at være kedelige, passive konsumenter af andres bedrifter (lytte til ANDRES musik, med r*ven solidt plantet i
sofaen).

__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 11 November 2015 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

I bund og grund har det vel at gøre med selve interessen for musik. Da jeg som barn hørte og så Beatles tænkte jeg: "Det der vil jeg også". Fire fyre der spillede kanon god musik, og så ud til at have sjovt sammen - hvad mere kunne man ønske sig? Jeg synes således også at det ofte er sjovere selv at spille musik end at høre indspillet musik. Hver ting til sin tid.
Men du har ret i at tiderne og dermed fritidsinteresserne har ændret sig. Computerne "stjæler" meget af vores tid - så der ikke er tid til de gammeldags hobbyer.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 11 November 2015 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg satte måske tingene på spidsen, men det var vel også meningen med debatten. Mht. mand/kvinde store/små højttalere - tjah, jeg er 195 -
105 kg (ikke speciel tyk!!!) har et par Dali Menuet 2 i stuen og føler generelt mig ikke specielt feminiseret, hverken når jeg hører musik, hvilket ikke
sker så ofte eller når jeg i sommerhuset svinger min Fiskars Handy 2400. Jeg har ikke brug for et par store højttalere for at kompensere for
størrelsen på .............. ;-).

__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 11 November 2015 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Unge og ældre mænd vil nu i højere grad i fritiden være aktive, dynamiske mennesker, der selv skaber deres oplevelser (spiller x-box,
playstation eller pc) fremfor at være kedelige, passive konsumenter af andres bedrifter (lytte til ANDRES musik, med r*ven solidt plantet i
sofaen).


Wow, hvor du gi´r den gas dér..... der selv skaber deres oplevelser (spiller x-box,
playstation eller pc).
Det er vist ligeså meget med røven plantet i sofaen. Guderne må forbyde, at de "snuppede" en cykel, kørte rundt et par timer i skoven som rigtigt aktive mennesker, og så slappede af med god musik på store kasser bagefter.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 11 November 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Det er let at generalisere m.h.t det med kvinder, musik og hifi, men jeg vil mene langt de fleste sagtens kan høre at store højttalere generelt lyder
bedre end små. Det kommer selvfølgelig igen an på hvad der er tilsluttet de store højttalere, men hvis det resterende svarer til de store højttalere så
vil jeg påstå at meget få kvinder vil påstå at de ikke kan høre forskel. Jeg har ikke eneste gang oplevet at en kvinde ikke har kunnet forskel når de har
hørt mit hifi setup. De er faktisk forbløffet hvor ringe det de selv har derhjemme (sammen med manden) lyder. Så jo, de kan godt de kære kvinder. En
helt anden ting er så om de selv gider købe og se på det? Jeg vil til det sige ja, hvis det ser godt ud og passer ind i hjemmet eller hvis der var
mulighed for et lytterum. Det har vi selv og min kære hustru er glad for at bruge det når der kommer gæster ihuset. Hun er ligefrem helt stolt når det
skal fremvises og spilles musik i!! Det skal bemærkes at hun aldrig selv bruger det til at lytte til musik i. Hun bruger det kun til film og tv da det
samtidig fungerer som et sådan.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 11 November 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
sd2100 skrev:
Unge og ældre mænd vil nu i højere grad i fritiden være aktive, dynamiske mennesker, der selv skaber deres
oplevelser (spiller x-box, playstation eller pc) fremfor at være kedelige, passive konsumenter af andres bedrifter (lytte til ANDRES musik, med r*ven
solidt plantet i sofaen).
Wow, hvor du gi´r den gas dér..... der selv skaber deres oplevelser (spiller x-box, playstation eller pc).
Det er vist ligeså meget med røven plantet i sofaen. Guderne må forbyde, at de "snuppede" en cykel, kørte rundt et par timer i skoven som
rigtigt aktive mennesker, og så slappede af med god musik på store kasser bagefter.


Yep, jeg gav den måske lidt for meget gas :-). Men at spille er en anden måde at slappe af på. Den knægt jeg nævnte spiller temmelig meget fodbold i
den lokale forening.

Så du sikkert også har bemærket, så er Triathlon blevet den nye folkesport, så "man" er fysisk aktiv, men musiklytning som afstressning er bare ikke
længere særlig højt prioriteret! Kunne det rent faktisk tænkes, at den eneste grund til at hifi tidligere har været så populær, er, at der ikke var andre
muligheder end at "nøjes" med hifi. Nu har hifi og musiklytning måske fundet sit rette leje!

__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 11 November 2015 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Godt så, at vi fik udryddet den misforståelse, at du ikke mente X-Box, Playstation og PC var = Triatlon.
Nu er jeg heller ikke en af dem, der har oplevet, at det er kvindernes skyld, og den dér med at musiklytning har "fundet sit rette leje" må stå for din egen regning (hvad rette leje så er, hvis det ikke er en individuel opfattelse.
Tror mere, det har noget at gøre hviet miljø man kommer fra/bevæger sig i. Men hvorfor sig enten-eller, hvis man kan sige både-og???
Personligt giver jeg mig selv så vidt muligt "fred" til at kaste alt andet bort og lytte til musik minimum en gang om dagen. Smutter også en tur på cykel, MC eller ben. Det eneste jeg så IKKE gør er at spille spil, hverken på den ene eller anden platform. Som jeg mener det udelukker det ene ikke det andet.
De unge og ældre mænd, du refererede til før, kan jeg overhovedet ikke genkende fra min egen omgangskreds

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 11 November 2015 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
Lidt grov beskyldning at tro at kvinder er problemet må jeg da indrømme nu arbejder jeg selv som sælger i en
elektronikforretning og tro mig,
det er sgu ikke kun kvinder der går efter "småt er godt", tvært imod!


Lad mig gætte, gifte mænd?
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 11 November 2015 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hvis det er nogen skyld er det da de mænd som ikke orker at tage kampen, hvis de virkelig gerne vil have noget ordenligt.
Der er bare nogen som har givet fuldstændig op med al beslutningstagning, og det er en skam - for dem.

Jeg kender voksne mennesker i gode jobs, som ikke engang pakker deres eget tøj hvis de skal på ferie.

Jeg kender faktisk ingen som har gulvhøjtalere.
Eller noget der kan kategoriseres bare en smule som hifi.
Tror noget Sonos kommer tættest på.

Næsten alle der kommer forbi hos mig har en mening om mit anlæg.
Nogle af mine venners kvinder går næsten i chok over at man kan sætte det ind i en stue.

Min kone ønskede heller ikke at have gulvhøjtalere, subwoofer og basstraps i vores designer stue, men vi skal jo allesammen være
her og sålænge jeg bruger mit anlæg hver dag, må man finde et kompromis som fungerer for alle.

Og så lidt bestikkelse til hende, så er hun glad :)
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 11 November 2015 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Godt så, at vi fik udryddet den misforståelse, at du ikke mente X-Box, Playstation og PC var = Triatlon. Nu er jeg heller
ikke en af dem, der har oplevet, at det er kvindernes skyld, og den dér med at musiklytning har "fundet sit rette leje" må stå for din egen regning
(hvad rette leje så er, hvis det ikke er en individuel opfattelse. Tror mere, det har noget at gøre hviet miljø man kommer fra/bevæger sig i. Men
hvorfor sig enten-eller, hvis man kan sige både-og???Personligt giver jeg mig selv så vidt muligt "fred" til at kaste alt andet bort og lytte til musik
minimum en gang om dagen. Smutter også en tur på cykel, MC eller ben. Det eneste jeg så IKKE gør er at spille spil, hverken på den ene eller anden
platform. Som jeg mener det udelukker det ene ikke det andet. De unge og ældre mænd, du refererede til før, kan jeg overhovedet ikke genkende fra
min egen omgangskreds

Jeg spiller heller ikke selv pc eller konsol-spil og er lidt i mindre tal! Men ja, det er naturligvis meget forskelligt fra omgangskreds til omgangskreds. Og
ja, jeg kan selvfølgelig kun give udtryk for " min egen regning". Min pointe med alt mit ordskvalder er nok bare, at for mange har interesse for at
investere tid og andre resourcer flyttet sig UDEN, at det har noget som helst med kvinder at gøre. Forrige år investerede en tidligere kollega ca kr.
30.000 i en BRUGT racercykel. Disse penge kan så ikke længere bruges på hifi. En anden brugte ca kr. 25.000 på en gamer laptop. En tredje har lige
brugt en mindre formue på et OLED tv (vil ikke rykke ud med beløbet). Så de mænd jeg kender (alle gifte eller faste parforhold ) bruger stadigvæk
penge på gadgets - BARE IKKE PÅ HØJTTALERE. Det har intet med kvinder eller deres indflydelse at gøre.

Nå ja, så var der lige en sidste, der lige har smidt "det gamle l*ort" ud og SONOS-ficeret hele huset. Nemt, bekvemt, effektivt. En mand af tiden

__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 11 November 2015 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Nå ja, så var der lige en sidste, der lige har smidt "det gamle l*ort" ud og SONOS-ficeret hele huset. Nemt, bekvemt, effektivt. En mand af tiden


I mit univers, et sørgeligt projekt, i hans univers sikkert det bedste, der er sket i mange år, og sådan er vi heldigvis forskellige.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 12 November 2015 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Generelt så er bestanden af egentlige anlæg faldet siden jeg var et ungt menneske. Dengang i 70'erne havde alle et stereoanlæg på værelset og
der var altid en 2-3 stykker i hver klasse som fandt interesse i hi-fi.
Med 5 raske knægte i "nærmiljøet" på mellem 16 og 25, så er det lidt erfaring at trække på. En af dem spiller selv en heftig spade og har arvet et
NAD og Dali setup jeg havde på lager. De andre... der er en Bose trådløs penalhusstor monohøjttaler rigelig.

Tilbage er så os "tosser" som både bruger penge og tid på dette, men udbudet af ting vi kan bruge penge på er jo også steget betydeligt. I
70'erne var der ikke 273 slags sportssko - der var indendørs og udendørs. Mountaionbike? - hvad snakker du om. O.s.v. o.s.v

Heldigvis får vi rigtig meget kvalitet for pengene i dag. Da jeg i slut 70'erne købte en Sansui AU717 gav jeg 5.785 på KT's årlige august udsalg,
noget der ligner en 15-16.000 i dag, mine første B&W 802'ere i 1980 fik jeg rigtig billigt til 11.900 - eller en 35.000 i dag. Pladespiller set-upet
(som basalt er det samme i dag - med anden pu og riaa) kostede noget der svarer til 25-26000 i dag.

Jeg tror dels vi er en mindre gruppe og vi dels er villige til at ofre noget for sagen. Når vi er det, så har vi typisk også en bofælle som forstår
dette og måske ligefrem finder glæde ved ordentlig lyd.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes