Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 23:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Prisniveau i KSB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Uller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 01 December 2015 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Læser og Hyderabad Flere gange om Dagen, dette Forum 😋
Men der er Sgu for mange der forlanger ALT for meget for Deres ting 😢 Ikke sjældent ....
Førpris 15000 NU (5 År gammel) 9000,- 😖😖😖
Kære Venner !!!! Husk, tænk på hvad I selv ville give ☹🤔😏
Ofte kan disse købes for samme beløb, dog højst 2 År gamle med fuld Garanti hos forhandler ❤️
Dernæst er der den VÆRSTE af alle !!!!!!! 9000 FAST pris .....
Som Så ..... 8800 ..... 8700 .....
Som stadig IKkE sælges når 7000 Eller mindre 😖
TÆNK 😊😊😊😊
Til top Vis Uller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uller
 
Peelo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 01 December 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Eller endnu værre "Bud ignoreres"/"Ingen bud".

Så vil man vel ikke rigtig sælge noget?

__________________
Hvorfor vælge enten eller, når man kan vælge både og?
Til top Vis Peelo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peelo
 
Nene
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 01 December 2015 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Eller endnu bedre

X hifi sælges, "kun" kr. 50.000,- Nej jeg gider da ikke tage et billede af udstyret, bare send de kr. 50.000,- :-)

Vh

Nene
Til top Vis Nene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nene
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 01 December 2015 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo heldigvis ikke nogen der tvinger en til at købe de varer der er for dyre, så hvis varen er prissat for højt, så bliver den enten
ikke solgt, eller den bydes ned i den rigtige pris.

På den anden side er det også p***e træls at have noget til salg som er prissat fornuftigt, for uanset hvor billigt man sætter varen, så er der
altid en eller anden der vil prutte til halv pris.

Så den gælder vist begge veje, så moralen må være, at uanset om du vil købe eller sælge, så tænk dig lidt om med den pris du forlanger
eller byder.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
cadmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Oktober 2010
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 01 December 2015 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Ja det er sjovt at se gentagende annoncer  med priser der ikke hænger sammen
MEN ret spændene hvis der nu var billeder med
Elsker at OLD HI-FI  og tænker på den gang man stod og savlede i SK sound hver weekend

SÅ altid spændene
Så lige dette med prissætningen  det er jo bare til at grine af  ikke andet
Hvis de nu tror det er GULD de har Så må deres opfattelse vel revurderes

Men som sagt er der jo nogen der tænker DEN sidste idiot er jo ikke født endnu
Til top Vis cadmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cadmann
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 01 December 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Ja og ?, hvorfor bruge tiden på det.



Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 4505
Sendt: 01 December 2015 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Sådan fungerer kapitalismen... udbud og efterspørgsel.

Sælger vil have flere penge...

Køber vil have mere for sine penge...

Men så er der også nogen, hvor man skulle tro, at de boede på en anden planet. Enten er buddet urealistisk lavt, eller salgspris urealistisk høj!

Hifishark er altid en god indikator.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 01 December 2015 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at jeg har gjort fantastiske handler på KSB. Og det var ikke mig der pruttede prisen ned, det var i et tilfælde så lav at
jeg troede at det var løvn! Et par JMR højtalere og en Hiraga har gjort mig til en lykkelig mand!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 01 December 2015 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har også gjort et par gode handler herinde....fair handler
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 01 December 2015 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Tja, det modsatte kan da også være tilfældet.
Har en forforstærker til salg - sat den til 40.000. Nyprisen er ca. 90.000,-  Fejlfri og med original emballage samt et gratisk godt netkabel.

Får så et bud på 20.000 med forklaringen "Jeg har ikke mere". Godt nok for dårligt.

Havde på et tidspunkt også en dyr CD afspiller, hvor jeg fik et forslag om at bytte med en ældre lettere defekt bil! ?  Jeg afslog blankt.

Jeg ville ønske man kunne gå ind i en konkret diskussion i stedet. Det har jeg selv gjort når jeg køber og fået et reelt og passende afslag.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 01 December 2015 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

@Uller
Dit indlæg lyder mest som et surt opstød over at du ikke har fået en given vare til den pris DU ønskede

Jeg har faktisk helt droppe KSB her. Jeg gider ikke sætte noget tilsalg til 5000,- og så kommer der bud på 1000,- og 1500,-. Det er
så useriøst. Sætter man så samme vare tilsalg på udenlandske forummer (heriblandt audiomarkt) så får man 9/10 gange prisen.

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 01 December 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Når der sættes til salg må man forvente at folk byder det de synes er rimeligt, det må man bare acceptere uden brok. Og så må man give
et pænt svar, folk der skriver skambud frabedes og lignende er galt afmarcheret. Dog synes jeg det er bekymrende ind i mellem at se
salgannoncer på under 2 år gammelt rigtigt dyrt udstyr uden garantibevis.

Jeg synes at niveauet på brugt HIFI i Danmark er helt acceptabelt, for det man har haft i 10 år og har været tilfreds med opfatter man
nok mere positivt end en mulig køber gør. Derfor må tommelfingerreglen om at 10 år gammelt udstyr kan indbringe 20 % af nyprisen
nok meget rimelig. Noget mere noget mindre.

Priserne på Audio markt virker absurd dyre på mange produkter. 20 år gammelt udstyr skal altså ikke koste alverden. Men prøv da
endelig det kan være der er en der bidder på krogen.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 01 December 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Tja, når man alligevel må forvente, at nogle (ikke alle) mulige købere forsøger at presse prisen, så er der vel næppe nogen, der kan fortænke sælgere i, at lægge lidt ekstra på salgsprisen til at begynde med, så der er lidt at "give af" i en handelssituation.

Må så tilstå, at jeg selv netop har haft noget til salg, hvor jeg nu på Hifishark kan se, at jeg var galt afmarcheret mht. prisen
Det var et godt tip lige at checke, hvad tingene går for dér, når man skal sætte en pris.
Det vil jeg gøre fremover.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 01 December 2015 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Når der sættes til salg må man forvente at folk byder det de synes er rimeligt, det må man bare acceptere uden brok. Og så må man give
et pænt svar, folk der skriver skambud frabedes og lignende er galt afmarcheret. Dog synes jeg det er bekymrende ind i mellem at se
salgannoncer på under 2 år gammelt rigtigt dyrt udstyr uden garantibevis.

Jeg synes at niveauet på brugt HIFI i Danmark er helt acceptabelt, for det man har haft i 10 år og har været tilfreds med opfatter man
nok mere positivt end en mulig køber gør. Derfor må tommelfingerreglen om at 10 år gammelt udstyr kan indbringe 20 % af nyprisen
nok meget rimelig. Noget mere noget mindre.

Priserne på Audio markt virker absurd dyre på mange produkter. 20 år gammelt udstyr skal altså ikke koste alverden. Men prøv da
endelig det kan være der er en der bidder på krogen.


Vejen frem for sælger er Audiomarkt, nu flere der gør det, nu mindre brugte vare er der tilbage i Dk og nu bedre pris kan man forlange.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 01 December 2015 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Sådan fungerer kapitalismen... udbud og efterspørgsel.

Sælger vil have flere penge...

Køber vil have mere for sine penge...

Men så er der også nogen, hvor man skulle tro, at de boede på en anden planet. Enten er buddet urealistisk lavt, eller salgspris urealistisk høj!

Hifishark er altid en god indikator.

Udbud/efterspørgsel har nu ikke så meget at gøre med kapitalisme - kapitalisme handler overvejende om ejerskab af eller adgang til produktionsapparatet

Det her er ganske almindelig markedsøkonomi ... og hvis man i øvrigt hylder den slags, så bør man jo være forberedt og indstillet på, at alle jagter en ligevægt ud fra ofte forskellige forudsætninger og forventninger til markedet. Set i det perspektiv kan hverken såkaldte "overpriser" eller "underbud" overraske eller for den sags skyld forarge. Det er en uadskillelig del og charme ved det markedsøkonomiske "spil".

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 4505
Sendt: 01 December 2015 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

https://da.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme

... 7. linje!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 01 December 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Tit går det galt når ting sættes til salg uden at sælger tjekker hvad samme vare står til på brugtmarkedet.
Fornylig så jeg lidt på Dali Mentor 6. Den kunne findes på dba til mellem 8500 og 14000 kr. I samme farve, sort, nogenlunde samme farve og alder.
Det er jo en voldsom forskel.
Købte selv fornyligt et par Dali Ikon 6 mk2 hos Hifiklubben i forbindelse med deres jubilæum. Kigger jeg på den model på dba så står flere af dem til
6000 kr, flere år gamle. Det er mere end jeg gav for et par helt nye..

Samme tendens ses på boligmarkedet. Dem der sætter varen til en rimelig pris, i forhold til markedet, får solgt deres hus. Dem der lever i en
drømmeverden og sætter huset til en overpris, i forhold til markedet, får ikke engang fremmøde til åbent hus..
Når jeg selv sætter til salg, så er det for at sælge. Gider ikke at spilde min eller andres tid.
Ser jeg en annonce med brugtvare til overpris, gider jeg ikke en gang prøve at henvende mig mere. Så kigger jeg da bare videre.
Selvom jeg også selv bliver lidt irriteret over useriøse bud, synes jeg dialogen er vigtig med evt købere.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 01 December 2015 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  


Udbud/efterspørgsel har nu ikke så meget at gøre med kapitalisme - kapitalisme handler overvejende om ejerskab af eller adgang til
produktionsapparatet Det her er ganske almindelig markedsøkonomi ... og hvis man i øvrigt hylder den
slags, så bør man jo være forberedt og indstillet på, at alle jagter en ligevægt ud fra ofte forskellige forudsætninger og forventninger til markedet. Set
i det perspektiv kan hverken såkaldte "overpriser" eller "underbud" overraske eller for den sags skyld forarge. Det er en uadskillelig del og charme ved
det markedsøkonomiske "spil".

[/QUOTE]

Bliver nødt til lige at tilføje noget her. Det er simpelthen ikke rigtigt at kapitalisme ikke har så meget at gøre med udbud/efterspørgsel. Kapitalismen
er simpelthen bygget op omkring markedsøkonomi(udbud, efterspørgsel) samt den private ejendomsret.

Nå, det var et sidespring. Hvad angår de høje priser er det vel op til den enkelte at vurdere om man vil betale prisen. Jeg gider ikke henvende mig på
et produkt, som jeg finder alt for dyrt. Jeg får det nok ikke til den pris jeg finder fair alligevel. At byde langt under er for mig at se spild af tid. Der
sidder folk, som har alt for god tid og byder langt under når man har noget til salg. Jeg undrer mig over at de gider. De må gerne. Bare de skriver
pænt, hvilket mange gør og få simpelthen ikke kan finde ud af.
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 01 December 2015 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Som Rainbow skriver, man springer da bare over imens man ryster på hovedet over de efter ens egen mening for høje prissætninger.
Og jo, der er nogle, der bare har for meget tid. Det, der p***er mig mest af, når man har noget til salg, er nok at de mailer, prutter lidt, man bliver enige, der laves en aftale, og så 7 mails senere sker der ikke mere. Folk bli´r simpelthen bare væk.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 02 December 2015 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hvis man handler brugte ting med andre mennesker må man finde sig i lidt af hvert.

Engang havde jeg aftalt en pris på en brugt dør og da jeg så skulle hente den var den i noget dårligere stand end man kunne se på billederne.

Da jeg så sagde til sælger, at jeg ikke kunne bruge døren - gik han helt amok og prøvede at påkøre mig med en rullevogn så jeg ikke kunne
komme ud - mens han råbte, at en handel var en handel.

Til sidst måtte jeg tage fat i ham og flytte ham så jeg kunne komme ud ad døren igen.....

Det tror jeg ikke sker så tit på KSB :-) ... heldigvis.

Har selv lige haft en der "sprang fra" - men synes det er fint nok. Jeg regner aldrig med, at have noget solgt før jeg står med pengene i hånden
og der er en tilfreds køber. Så længe folk ikke bliver væk fra aftaler om, at møde op, gider jeg ikke hidse mig op over det.
Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes