Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Prisniveau i KSB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Uller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 08 Februar 2016 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Der skete sgu da en bette' det jeg hovedsageligt forsøgte at få frem var faktisk BARE .....
At sælger burde tjekke typiske salgspriser INDEN himmelflugtspriser i udbud på Forummet.
Sidst sete er en SME 3 arm til 4000,- øhhhhhmmmmm lidt højt sat !!!!
Eller Micro Seiki arme der er slidte, men koster 2 til 3 gange deres oprindelige nypris
Samt specielt pick upper ' hvor sælgere TROR at 10 til 20 År gamle PU'er er ligeså meget
Værd som fra ny ..... Er altså hejl fejlagtigt :-( så tror fanden at køber prutter vildt .
TÆNK !!!!

Venlig hilsen Ulle, uden sure opstød.
Til top Vis Uller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uller
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Eller Primare I30, en over 10 år gammel model som der gladeligt kræves 7000-8000 kr for (hvilket er ca halv nypris), og uden vilje til at gå
ned i pris. En go forstærker, javist, men den slides også og forældes også, og så skal prisen altså noget længere ned hvis den skal være
interessant. En I20 fra samme årgang ligger på omkring 2500 kr, hvilket er næsten en 1/4 af nyprisen, en iøvrigt glimrende forstærker jeg
selv har. Ved ikke hvorfor den I30 absolut skal ligge så højt

Derudover kan nævnes jeg købte en demo af en Hegel H80 sidste hos en forhandler, og fik den til halv nypris: 5000 kr. Så fremstår
ovenstående jo aldeles uattraktivt, og der er noget mere ved at handle sådan en næsten ny demo
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Hvis prisen er for høj bliver varen ikke solgt eller også kommer prisen ned. Det har man set mange gange på ksb

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

Hvilket også er tilfældet med de I30 der er til salg på dba, de bliver ikke solgt før de længere ned i pris
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

"For høje priser" kan kun opfattes som et købesignal. For hvorfor bekymre sig om prisen hvis varen i øvrigt er uinteressant?

I al handel er det sådan "at den der har grisen sætter selv prisen". Og er der interesse for at købe står det enhver frit for at afgive et bud og derfra forhandle sig til enighed. Hvori ligger problemet?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Helt enig! Kort og præcist formuleret i alt sin enkelthed

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan slet ikke se nogle problemer her?
Hvis man syntes en ting er pris sat for dyrt, så gå uden om den vare.
Hvis man får et bud der er for lavt, på en ting man selv har til salg, så ignorer det.
Det er jo op til en selv hvad man syntes er for dyrt eller for billigt...
Jeg vil mene at så længe det er brugte ting, så må man finde sig i at folk prutter.
Det er jo ikke mere besværligt, end at man lige kan sende en besked tilbage med et "nej tak" eller ignorere det.
Jeg ser det ikke som en provokation, at folk nogle gange vil gøre en god handel, det vil vi alle vel?
Jeg tænker at der kan ligge mange hensigter til grund for ud for et evt. Salg.
En sælger kan smide sine højtaler til salg, hvis han går og tænker på opgradering, men har måske ikke travlt med at få dem solgt=prisen ligger
måske lidt for højt?
En sælger har allerede opgraderet og skal bare af med sine højtalere, der er det måske mere realistisk at kunne prutte med prisen.
Som køber aner man ikke, hvor meget sælger gerne vil af med varen.

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Sjældent jeg handler i ksb , jeg går i den lokale genbrugsbutik , der har jeg fundet mange super ting.
Såsom Avance Alpha 220i til 50 kr sættet , Rotel rc1070 og Rotel rb 1070 forstærker sæt til 500 kr .Dali 18 mkII til 300 kr ,

mange fine ting , Rega planar 2 uden pickup til 100 kr og jeg kunne blive ved.Men man skal komme i god tid , gerne kl0800 når bilen lander.
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Når priserne er sat for højt i KSB brokker nogle sig, når forhandlere giver gode rabatter brokker nogle sig. Det er ikke nemt





__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hvem har sagt der problemer og hvorfor opfatte det så negativt og som brok. Man har vel lov i et debatforum at undre sig lidt over et ofte
urealistisk prisniveau, uden der så er meget mere i det. Selvfølgelig kan man bare ignorere den slags. Det giver jo ligesom sig selv, og det er så
også bare det der sker, uden nogen så får glæde af at sælge eller købe
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 09 Februar 2016 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt mener jeg at hvis en sælger skriver "fast pris", og forhåbentlig har sat en nogenlunde realistisk pris, så er det gjort for at tydeliggøre at
han/hun vitterlig ikke ønsker at gå ned i pris, og så er der jo absolut ingen spilde sin egen og fremfor alt sælgerens tid med prutterier og skambud.
Det er da alm god pli og respekt at udvise skulle jeg mene
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Uller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 12 Februar 2016 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

IGEN en Fuldstændigt vandvittig pris Thorens tp 60 headshell "... 700,- 'mit gæt er, at den kunne købes for max 300 for 20 År siden..... Mener bare at der er alt for mange der KUN tænker i at tjene Dollars, uden realitetssans.

__________________
Mvh. Uller
Til top Vis Uller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uller
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 12 Februar 2016 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Jeg kan slet ikke se nogle problemer her?
Hvis man syntes en ting er pris sat for dyrt, så gå uden om den vare.
Hvis man får et bud der er for lavt, på en ting man selv har til salg, så ignorer det.
Det er jo op til en selv hvad man syntes er for dyrt eller for billigt...
Jeg vil mene at så længe det er brugte ting, så må man finde sig i at folk prutter.
Det er jo ikke mere besværligt, end at man lige kan sende en besked tilbage med et "nej tak" eller ignorere det.
Jeg ser det ikke som en provokation, at folk nogle gange vil gøre en god handel, det vil vi alle vel?
Jeg tænker at der kan ligge mange hensigter til grund for ud for et evt. Salg.
En sælger kan smide sine højtaler til salg, hvis han går og tænker på opgradering, men har måske ikke travlt med at få dem solgt=prisen ligger
måske lidt for højt?
En sælger har allerede opgraderet og skal bare af med sine højtalere, der er det måske mere realistisk at kunne prutte med prisen.
Som køber aner man ikke, hvor meget sælger gerne vil af med varen.


Fuldstændig enig ,forstår hellerikke de mennesker ,der starter med at sige ,hvad er mindste prisen,uden at have set varen,der er rigtig mange der
brokker sig over prisen er for høj,det er vel op til sælgeren så gå uden om annoncen😊
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 12 Februar 2016 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Det sjove er lidt, at hvis Uller og andre gider at søge lidt på forum, så er der flere tråde, der går ud på nøjagtigt det samme emne. Det ender som regel altid ud i, at rønnebæren er sure for nogle, andre forsvarer godt købmandskab, og det hele ender ud i ingenting. Sommetider er det brok over, at nogle køber billigt og sælger dyrt. Som regel startet af en, der ikke lige nåede det. Der er vel ikke meget at sige andet end: Hvis du ikke kan li´ prisen, s¨å spring da for pokker over annoncen, få et liv, og bliv sur på kæresten, forældrene eller andre i nærområdet, som du rent faktisk har en mulighed for at have indflydelse på

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Eller også er det måske bare dig (og andre) der her bidrager med negativitet og sure rønnebær, når du eksempelvis føler et stort behov for at bede
folk om at få sig et liv, og dét udelukkende pga vi er nogle der tillader os have en ret harmløs forundring over urealistiske priser uden der er mere i
dét
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Taurus...
tror, du misforstod min intention med indlægget, eller også formulerede jeg mig bare ikke godt nok.
Det jeg mente var, at jeg synes det er lid formålsløst, at starte en tråd omkring et emne, man reelt ikke har nogen indflydelse på. Tror ikke at nogle af dem, der har prissat deres produkt urealistisk, har tænkt sig at sænke prisen alligevel. Hvis resten virkede nedladende, var det ikke min hensigt



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 05:04 | IP-adresse registreret  

Grådighed kender vist INGEN grænser her!

Har flere gange haft ting til salg, samme pris som på f.eks. Audiomarkt.

Men der er generelt den opfattelse på KSB, jeg vil give så "meget/lidt", at jeg uden risiko har gratis hifi udstyr i en periode og måske endda sælge
med lidt gevinst.

De typer (som der vist er flest af), ødelægger KSB og desuden markedet for de få seriøse forhandlere, der er tilbage.
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan et frit marked med fri prissætning ødelægge det for seriøse forhandlere? Når der så samtidig klages over at priserne er for høje på KSB kan de i min optik endnu mindre udgøre en trussel mod seriøse forhandlere. Hvad mangler jeg for at se fornuften i sammenhængen?

Som udgangspunkt er jeg af den opfattelse at en vare har den pris køberen vil betale. Om den så af en anden betragtes som for høj eller for lav er en uundgåelig mulig konsekvens. Er man påvirkelig af andres meninger i sammenhængen er der jo ikke langt til at føle sig stolt over et godt køb henholdsvis føle sig snydt uanset valget man har truffet.

Med hensyn til priser og produkter - og alt andet her i livet - bør man være mand/kvinde nok til at acceptere konsekvensen af egne valg og beslutninger.

Elektronik er ikke et varigt forbrugsgode og er som investeringsobjekt et særdeles dårligt valg. Selv vores boliger holder ikke prisen. Også her er det markedet som bestemmer prisen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 18 Februar 2016 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

redwine skrev:
Grådighed kender vist INGEN grænser her!

Har flere gange haft ting til salg, samme pris som på f.eks. Audiomarkt.

Men der er generelt den opfattelse på KSB, jeg vil give så "meget/lidt", at jeg uden risiko har gratis hifi udstyr i en periode og måske endda sælge
med lidt gevinst.

De typer (som der vist er flest af), ødelægger KSB og desuden markedet for de få seriøse forhandlere, der er tilbage.
Nu er Audiomarkt priser vel også generelt noget højere i pris end det danske brugtmarked generelt? Hvis de priser er det man vil have for sit grej, så skal man vel sætte det til salg på netop Audiomarkt.
I øvrigt er det vel som med bilmarkedet, nogle mærker holder værdi bedre end andre. Og der vil altid være nogle der tror at deres 10 år gamle middelmådigheder er mere værd end de er.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 22 Februar 2016 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft to tilfælde, hvor jeg har indgået aftale med køber. Vi er i begge tilfælde blevet enige om pris og leveringsform. Når
vi er nået til delen, hvor der skal udveksles telefonnummer og adresse er der pludselig tavshed fra de såkaldte "seriøse købere"
som jeg har været i dialog med!?

Forstår ikke hvorfor man henvender sig på en salgsannonce, hvis man ikke er oprigtig seriøs, eller har midlerne!? Mit gæt er
kedsomhed, tilsat en lav moral. Syntes det er lidt tankevækkende, at jeg har oplevet denne opførsel over to omgange inde for en
lille måned! Moralen ligger efterhånden på et lille sted hos visse personer. Respektløst og spild af tid
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes