Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 02:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HiFi Bommert! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hvad er den værste bummert du har lavet med dit udstyr

Jeg har for end ca. 10år siden da jeg skulle skifte en basenheder, smuttede skruetrækkeren fra skruen ned i ophænget og lavet et
hul




__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Monteret mine højttalere til BÅDE 4 og 8 Ohms-terminalerne på min Thorhauge i270.

Det lød spøjst...

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Monteret mine højttalere til BÅDE 4 og 8 Ohms-terminalerne på min Thorhauge i270.

Det lød spøjst...


Men den har vel digitale inputs, ikke?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
miki
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Skulle ventilerer nogle domediskanter. Demonterede membramen og borede. Resultat; masser af spånner i svingsspolegabet.
Den lød også spøjst bagefter.
Til top Vis miki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miki
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Bag på mine A2, sidder der ekstra terminaler mage til dem, man tilslutter forstærkeren, men disse er til at kortslutte filteret på sådan en måde, at man kan tilslutte EL filter. Fra 4ohm ud til bas delen kommer jeg til at tilslutte kablet til et af disse kortslutnings terminaler i stedet for woofer in. Spiller lidt musik fra radioen ved rolig styrke og efter ca. en ½ time, står hoved sikringerne af i min Acurus A150 og køle ribberne er ret varme. Det tog lang tid, før jeg fandt ud af, hvor disse sikringer sad, så derfor troede jeg A150 var aflivet. Men de 2 sikringer var godt nok sorte. Så man skal altså ikke tilslutte bag A'erne uden at se hvad man laver.  **

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Brugt alt for mange penge på opgraderinger af udstyr før jeg fik styr på mit lytterum akustisk..
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Den tror jeg vi er flere der kan nikke genkenelse til

__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Kom til at slukke en rør pre (uden relæ) inden røreffekttrin Audio Research M300 pyha sked grønne grise, og måtte skifte sikringer!
Skiftede engang fra lavt indspillet CD til Rega P25 imens min daværende Velodyne DD18 var tændt (de to kunne ikke sammen) uha nålen bogstaveligt
talt hoppede hen over pladen, grønne grise igen.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Havde bygget det første sæt LC Audio "The End". Kastede et par målepinde ned i konstruktionen for at justere tomgangsstrø. Venstre kanal.......OK, flyttede så til højre kanal, målepinden "smuttede". Store gnister, sprængte sikringer og en lind strøm af kortsluttede transistorer. Nu hedder tråden jo HiFi-bommert, så jeg vil undlæde at fortælle om dengang, jeg knækkede billedrørshalsen på en B&O LX2800, jeg havde til rep., men kan da sige, at der lød et langvarigt pssssssssssssst og et ØV

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Lyder som et mariedt der er svært at vågne op af

__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Joba
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Tiltede for mange år siden min Teac A-3300SX der stod på en stigereol 1,7 meter over gulvet. 20 kilogram der rammer underlaget fra den højde direkte på spoletoppene: Autch!
Til top Vis Joba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joba
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Spillede pænt højt på et par hjemmebyggede højttalere. Pludselig lyder det underligt i den ene højttaler. Skiller den ad, og jernkernen i spolen til bassen er rystet ud, og ligger i bunden. Samtidig finder jeg min længe savnede svensknøgle på bassens magnet.

Ellers er min største bommert nok den gang jeg troede på dyre kabler. Har stadig et MIT liggende i kælderen
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 576
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Havde en gang en Threshold 400A. Grundet den flotte indvendige opbygning, havde jeg fjernet toppen. For ikke at gøre de 8 skruer væk, havde jeg
skruet dem i hullerne igen. Men når man så lidt senere vil montere låget igen grundet støv osv, så er det IKKE en god ide at gøre det mens skidtet
er tændt, for jeg kom til at tabe en af skruerne ned i de ædlere dele. Glemmer aldrig gnisterne og stanken af brændt elektronik. Puha.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Kom til at bytte på 2 nye kondensatorer (forskellig værdi) efter renovering af delefilter på min CW (fra elektrolyt til polypropylen)
Lød mærkeligt og målte og målte og kunne ikke lige forstå hvorfor polypropylen kondensatorer skulle lyde SÅ dårligt.
Opdagede fejlen og byttede dem så de var i korrekt plads på Printet. og ny lyder de perfekt.

__________________
Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Rev en gang indgangsphonokablerne til en tændt Mitsubishi effektforstærker af - psst, så brændte udgangen  af.

Og, brugte en fin klud til at tørre støv af en pladespiller, og den lille nålearm på en dyr ADC pick-up røg med. Det er der nok flere der har prøvet.

Og, en utrolig masse udskiftninger som reelt ikke bragte mig til grundlæggende bedre lyd! Jeg ved ikke hvor mange anlæg der har været gennem min stue - 20-30 stykker. Havde en hifi kammerat gennem mange år (Hother), som var væsentlige mere grundig i sine valg, og som valgte gode ting, som han så kunne beholde i mange år. Det skulle jeg have lært af tidligere.


__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Janhp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 15 Oktober 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en super betamax hi fi video som stod på en hylde ca 1,5 meter oppe, var ved at lave noget og havde trukket den lidt ud, på afstand trykke jeg eject på fjernbetjeningen, ja alt virkede som det skulle, jeg så båndskuffen gik ud og jeg så også an nu fik den overbalance, ned på gulvet, med den åbne skuffe ramme først,  øv øv så kunne jeg skrote den video.
Mvh.
Jan H.Pedersen


 
 
Til top Vis Janhp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janhp
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 23 Januar 2016 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

For nogen år siden eksperimenterede jeg og min kammerat meget med pladespillere. Der blev købt og solgt, byttet rundt på tonearme og pickupper, og eksperimenteret ttil den store guldmedalje.

Til en af de utallige fælles hygge-makke-pladespiller dage, skulle jeg lige montere en pick-up på min kammerats Projekt, der var på vej videre, mens han selv var ved at klargøre sin nye gamle Micro Seiki.

Jeg sad og bavlede op om, at jeg efterhånden var ved at være rimelig hardcore, til at montere sådan en pickup - for derefter under et halvt minut senere på en eller anden måde at få fat i kontravægten med mit ærme, så tonearmen keglede rundt, og pickuppen ramte min anden hånd. Det kom nålearmen til at sidde sådan lidt ... pudsigt ... over. Det ku ha været værre - det var bare en 1500 kr's pickup. Den ku i øvrigt retippes for 1200 - hrmmf!

Al pickup arbejde foregår nu i t-shirt
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Nær efterladt 3 Beovox S80/S120 på Københavns hoved banegård.

Kom fra Jylland til Kbh og videre for at hente de 2 par højtalere i silende regn men de var pænt og sikkert pakket ind.
Tilbage til turen hjem hvor jeg fejl anskuede hvordan jeg skulle få de 4 højtalere med ind inden toget kørte.

Desværre så nåede jeg ind med en, fandt min plads også begyndte det at køre!

Hurtigt fat i hjælp og der blev ringet til hoved banens hittegods afdeling om få de 3 resterende højtalere i sikkerhed. Tilbage
til Kbh med S tog fra Høje Tåstrup. Fandt hittegods og fik de resterende højtalere.

Ned på det rette spor en 59 minutter senere end første afgang hvor tog manden sagde på synet af 4 højtalere: Det kommer
du ikke med! Jeg skulle havde været med for en time siden og den kan skilles af. Ombord med de 4 højtalere og så finde
den nye plads.

Bare en del af old school Beovirus. Pretty funny at huske tilbage på
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg husker stadigt da jeg havde konstrueret min første forstærker. Den udmærkede sig ved tre ting:
      1: Den havde fået en temmeligt kraftig strømforsyning fra en Digital mainframe/disk ting - når jeg havde en skruetrækker til at ligge i nærheden af trafoen , når den blev tændt - så kunne jeg få skruetrækkeren til at penge mod trafoen.
      2: Den var konstrueret til at kunne levere temmeligt meget strøm
      3: Den øvre grænsefrekvens skulle være så høj som muligt
Detaljen var så at, jeg ikke havde fået den tjekket ordentligt for om den var stabil. Så det resulterede i at, jeg en aften fik brændt alle transistorene af i begge kanaler indtil differentialtrinet i indgangen. Det var dejligt da jeg var på SU på det tidspunkt Men, jeg lærte at teste forstærkere på den rigtige måde

En anden af mine store nitter var engang, hvor jeg havde en JVC video - som ik sagde så meget i bas området. Her ville jeg så spille en musik video for min daværende underbo (vi var ik helt ædru), og li indsætte en eq mellem pre-amp og amp - for at få noget mere bund på. Da jeg så havde fået sat eq'en til - så synes jeg nu nok det var lidt underligt at den stod og lyste næsten konstant i peak - selv ved meget lave niveauer. Detaljen her var så - at den eq jeg havde fået fat i var med forbetoning (som eks kendes fra en LP), så det resulterede i at, mine diskanter temmeligt hurtigt holdt op med at sige noget Men, så fik jeg efterfølgende mit første bekendtskab med Focal og deres enheder - så blev der lykke i det lille hjem igen
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Købte en digital forstærker i den tro at klasse D kunne spille musik
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes