Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 09:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: På med vinylen 9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Som jeg forstår det, bruger du din ST 80 trafo til en Denon 103, som har en impedans på 40 ohm, det er ikke godt, Ortofon anbefaler: Recommended cartridge impedance < 10 Ohm, hvis du kun har testet med din ST 80 trafo, vil jeg påstå du ikke har hørt hvad Denon 103 kan.

MVH Steen
Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig hvad Denon DL 103 angår, den har absolut brug for en højere impedans.
Mikkels testresultat på ZYX kommer også noget uventet for mig. En hurtig google på ZYX viser da også at andre synes at den lyder noget anderledes, og at den tilsyneladende også bør belastet med omkring 100 ohm, på trods af dens relativt lave impedans. Kan det mon være ST 80 som også lukker toppen ned på ZYX?, pga. for lav impedans.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej Steen og Lars!

Det overrasker mig slet ikke, at der spekuleres i min fremgangsmåde i denne test, og jeg havde sådan set også ventet det... man skal ikke puste til gløderne!

DL103 er, og har ofte været, årsag til hed debat både her på siden og i mange andre forums, og derfor blev den valgt til denne gruppetest. Og faktum er, at det er en fin pickup til prisen, men at der er kommet meget andet til siden, som nemt overgår den på ydelse og pris.

Denne anmeldelse er ikke første gang, jeg har lyttet til DL-103. Jeg har ved flere lejligheder lyttet til den, også i en tidligere anmeldelse, hvor den har fået et Zu Audio alu-hus på. Jeg har også mulighed for, at belaste pickup'er aktivt via min Bellini forforstærker, og har også gjort dette med DL-103 ved tidligere lejligheder. Og jeg synes absolut ikke, at det gavner DL-103 at blive belastet med mere end 100 ohm.

I al ydmyghed, så har DL103 gennem Ortofons ST80 SE stepup, leveret sin bedste præstation nogensinde her i lytterummet!

Og hvad angår ZYX, så har den en intern impedans på 4 ohm, og er derfor et perfekt match med Ortofon ST80 SE. Og tag ikke fejl af mine ord... ZYX'en er en fremragende pickup, hvilket jeg da også mener, fremgår i anmeldelsen!

Husk på, at ZYX kan levere deres pickup'er med forskellige typer metal i spolerne, og det har meget stor indflydelse på lyden. Det beskriver jeg også i omtalen af Airy3 Cosmos.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

hvis du vil tages seriøs som anmelder, bør du nok anskaffe en mere flexibel stepup, at belaste en 40 0hms pickup
med en trafo beregnet til 5 ohm, det er ikke seriøst, du skriver du har mulighed for at bruge indg. på din Bellini, hvis den var god nok købte du nok ikke en ST 80, du skriver jo også at det ikke overrasker dig at der spekuleres i din fremgangsmåde, hvorfor så ikke gøre det ordentlig.


MVH Steen
Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge
 
Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

En Ortofon ST-80 SE har 1:24 turns ratio svarende til 27 dB gain.

Dette er ikke optimalt til en intern (coil) impedans på 40 Ohm (som Denon DL 103). Ortofon ST-80 SE er egnet til pickup'er med lav (coil) impedans.

En Denon DL 103 har det bedst med 1:10 turns ratio svarende til 20 dB gain.

Det passer også med det indtryk jeg får når jeg læser testen; Diskanten bliver dæmpet (citat; "en let afrundet diskant med bækkener"...) og bassen
bliver tydeligere (citat; "strammere og mere nuanceret bas"...).

Altså bliver den sandsynligvis belastet hårdere (lavere Ohm) end hvad godt er.
Til top Vis Entusiasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiasten
 
Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:
hvis du vil tages seriøs som anmelder, bør du nok anskaffe en mere flexibel stepup, at belaste en 40 0hms pickup
med en trafo beregnet til 5 ohm, det er ikke seriøst, du skriver du har mulighed for at bruge indg. på din Bellini, hvis den var god nok købte du nok
ikke en ST 80, du skriver jo også at det ikke overrasker dig at der spekuleres i din fremgangsmåde, hvorfor så ikke gøre det ordentlig.


MVH Steen


Jeg kan ikke være mere enig.

Den er ikke velegnet til den pickup.
Til top Vis Entusiasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiasten
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Herligt med en pu-test ... dem kan vi ikke få nok af

Testmetodikken vil jeg lade andre om at kritisere - mine egne erfaringer er, at en del af de problemer, som du beskriver omkring montering etc. kan være system-/udstyrsafhængige. En given PU lader sig fx let montere i en given tonearm, mens den er et helvede at montere i en anden. Jeg har mange tonearme og pu'er, og det er bestemt ikke alle, der er nogen lige lykkelig kombination ... hverken mekanisk eller lydmæssigt.

Det, der for alvor undrer mig ved testen, er, at det skulle være en (sammenlignende) test af budget-pu'er?

En budget-pu er selvfølgelig et relativt begreb, som i sidste ende jo nok afhænger stærkt af den enkeltes økonomiske formåen. ZYX-pu'en kan efter min bedste vurdering dog næppe kategoriseres som en budget-pu - også selv om jeg i min egen samling ejer pu'er, som koster væsentligt mere. Og Nagaokaen befinder sig vel også lige på grænsen?

Hvis dit oprindelige formål med testen var at teste budget-pu'er, så burde du vel have defineret, hvad der prismæssigt forstås ved en budget-pu og ud fra det have valgt et passende antal pu'er fra forskellige producenter.

Det er skam spændende nok at læse om forskellen mellem en AT pu til 300,- kr. og en ZYX til 13.000,- kr., men for det første kan det næppe siges at være en test af budget-pu'er, og for det andet fortæller det mig intet om alternativerne i prisklassen. Dertil er prisspændet for stort og antallet af pu'er for lille.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ikke en pickup til lige under 6000kr er i budgetklassen, så vi skal nok have bedre defineret hvad der er "budgetklasse" og
ellers er der andre klassikere(f.eks Shure M97xe) du burde have haft med i din test, der er nok at vælge imellem.

Hvad værre er, hvis du ikke har mulighed for at belaste pickup'erne rigtigt, -og her gælder det både belastning(ohm) og kapacitivt(speciel
mm pickup'er) så når du ikke et resultat, som får det bedste frem i hver enkelte pickup   
Så op på hesten igen og lav en ordenlig og brugbar test af "budgetpickup'er"

__________________
Selvgjort er velgjort, brug ørene til at lytte med, ikke øjnene!
Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Ja, man kan ikke stille alle tilfredse, hvilket denne anmeldelse med tydelighed viser  

Og at DL103 ville blive kilde til kritik vidste jeg fra starten af, da fanatiske DL103 tilhængere altid vil påstå, at det er verdens 8. vidunder. Det er en fin og god pickup, men den kræver en stepup/aktiv MC, og dermed er den samlede pris 2-3 gange højere, og så bliver den udsat for konkurrence fra mange andre pickup'er, som er bedre, f.eks. Nagaoka.

Vedr. belastning så har Bellini'en faktisk en rigtig god Riaa/MC-del! Som jeg nævnte, så har jeg tidligere haft DL103 inde, hvor den blev belastet aktiv, og det fungerede bedst med 100 ohm. Allerede ved 150 ohm blev lyden helt forkert, og det blev ikke bedre med mere belastning. Et er teori, noget andet er praksis!

Og om man vil tage mig seriøs som anmelder, må man helt og aldeles selv om. Jeg gør ikke dette for, at "please" nogen, og jeg påstår ikke, at mine anmeldelser er den højeste og absolutte sandhed. Og hvis nogen synes, at det jeg skriver er noget vås, så kan man jo læse anmeldelser andre steder. Men en ting kan jeg garantere... mine anmeldelser er ærlige, og udelukkende udtryk for mine oplevelser med produktet. Og de er på ingen måde påvirket af annoncekroner el. lign., hvilket efterhånden er en sjældenhed, og noget jeg selv er meget stolt over!!!

Så bliver der sat spørgsmålstegn ved, om dette er en test af budget-pickup'er... det mener jeg, at det er for de første 3 deltageres vedkommende. Men det afhænger selvfølgelig af ens pengepung. Og som jeg skriver i anmeldelsen, så er ZYX'en taget med for, at sætte tingene i perspektiv. For anmeldelsen handler også om, at sætte fokus på, at der er kompromisser ved at vælge en billigere pickup!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Peter ht-byg skrev:
...og ellers er der andre klassikere(f.eks Shure M97xe) du burde have haft med i din test, der er nok at vælge imellem.

Hvad værre er, hvis du ikke har mulighed for at belaste pickup'erne rigtigt, -og her gælder det både belastning(ohm) og kapacitivt(speciel mm pickup'er) så når du ikke et resultat, som får det bedste frem i hver enkelte pickup   

Så op på hesten igen og lav en ordenlig og brugbar test af "budgetpickup'er"

Vedr. budget, så er det besvaret i forrige indlæg.

Jeg spurgte faktisk importøren af Shure, men den var i ikke på lager. Derfor kom den ikke med! 

Og sikke mange eksperter, der lige pludselig vælter frem, med meninger om belastning/kapacitet. I al ydmyghed, så ved godt hvad jeg laver. Indtil videre er det kun Denon'en, der er sat spørgsmålstegn ved. Men måske vil du uddybe hvad, jeg har gjort forkert med de andre deltagere??? 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Det var en skam Shure pickup'en ikke var på lager, men du kan du jo ikke gøre for   

Det ud fra min egen erfaring, at pickup'er specielt MM-picpup'er bliver meget påvirket af den samlede kapacitet der i Riaa og kabel, det gør MC-pickup'er ikke i samme grad, der er det mere belastningen der kan gøre en stor forskel. Jeg manglede måske lidt info i din test hvad belastning/kapacitet der er brugt og om du har prøvet lidt forskelligt for at få det bedste frem i hver pickup, men som du sikkert ved betyder det meget for oplevelsen af den enkelte pickup. Kan du fortælle hvad den samlede kapacitive belastning på MM/MI pickup'er var? Og nu må du ikke tage alt som kritik, det kan jo bare være mangel på infomationer

__________________
Selvgjort er velgjort, brug ørene til at lytte med, ikke øjnene!
Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Jeg mangler nok stadigvæk en entydig definition af, hvad du forstår ved en "budget pick up"?

Jeg kan ud af dine kommentarer foreløbigt konkludere, at du i hvert fald betragter en pu op til ca. 6.000,- kr. (Nagaokaen) som en budget pick up. Men der er jo fortsat et stykke vej op til ZYX'en, som koster ca. 2,5 gange så meget.

Så hvornår bevæger vi os prismæssigt fra budget- og op i en højere prisklasse? Vi har sikkert alle sammen en individuel opfattelse heraf (afhængig af pengepung og øvrigt udstyr), men jeg vil da bare gerne for at perspektivere og tydeliggøre præmisserne for testen høre, hvor din grænse går

PS. Min personlige opfattelse af en budget pu er en pu, der maksimalt koster ca. 1.500,- kr. Jeg har i øvrigt meget svært ved at forestille mig, at hvis man er i gang med at shoppe ny pu (i din definition af budgetklassen), at man så vil interessere sig for både Audio Technicaen og Nagaokaen. Dertil er prisspændet ganske enkelt for stor, hvorfor jeg også tror, at de vil appellere til forskellige købere. Men det er som sagt kun noget jeg tror.

Jeg kan dog sige så meget, at jeg i hvert fald ikke ville have dem begge på radaren. Hvilket så sikkert kan udlægges som en mangel på forestillingsevne og spændvidde fra min side

PPS. Der er også stor forskel på at give konstruktiv kritik og forslag til "bessermachen" og så at hævde, at du skriver noget vås. Jeg kan ikke se, at der er nogen, der hævder, at du skriver noget vås. Det er vist din helt egen tolkning?

Hvad jeg der i mod kan se er en række forslag til overvejelser omkring (en fremtidig) test-metodik. Det ser jeg som velmente forslag, der udspringer af både erfaring og engagement. Og det er vel ikke den værste flok at have med sig som læsere?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Det er meget sjældent, at det er muligt, at stille belastning og kapacitet på udstyr, som disse pickup'er typisk vil blive sat sammen med. Derudover har langt de fleste MM pickup'er behov for en kapacitans på 100pF, og de fleste MC pickup'er ditto 100 ohms belastning. Derfor er dette ofte den standard forstærkere har. Man kan forsigtig sige, at branchen har lykkedes med, at finde en standard i pickup'er. MM 47k ohm/100pF og MC 100 ohm.

Hverken AudioTechnica eller Nagaoka oplyser behov for kapacitans på deres hjemmesider, så de har fået de 100 pF som er det Vincent Riaa'en har (plus kabel osv). ZYX oplyser intern impedans til 4 ohm, hvilket i teorien skal belastes med faktor 10, men det er de færreste Riaa'er som kan honorere dette. Men her passer Ortofon ST80-SE perfekt, da den er specificeret til 10 ohms intern impedans og derunder.

Kun Denon rammer uden for dette - i teorien! Den klarede sig fint med stepup'en. Jeg har tidligere prøvet en DL103 med 250-400 ohm aktiv belastning, og det var værre end negle på en tavle!! 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Hej Mikkel

Jeg mangler nok stadigvæk en entydig definition af, hvad du forstår ved en "budget pick up"?

Jeg kan ud af dine kommentarer foreløbigt konkludere, at du i hvert fald betragter en pu op til ca. 6.000,- kr. (Nagaokaen) som en budget pick up. Men der er jo fortsat et stykke vej op til ZYX'en, som koster ca. 2,5 gange så meget.

Så hvornår bevæger vi os prismæssigt fra budget- og op i en højere prisklasse? Vi har sikkert alle sammen en individuel opfattelse heraf (afhængig af pengepung og øvrigt udstyr), men jeg vil da bare gerne for at perspektivere og tydeliggøre præmisserne for testen høre, hvor din grænse går

PS. Min personlige opfattelse af en budget pu er en pu, der maksimalt koster ca. 1.500,- kr. Jeg har i øvrigt meget svært ved at forestille mig, at hvis man er i gang med at shoppe ny pu (i din definition af budgetklassen), at man så vil interessere sig for både Audio Technicaen og Nagaokaen. Dertil er prisspændet ganske enkelt for stor, hvorfor jeg også tror, at de vil appellere til forskellige købere. Men det er som sagt kun noget jeg tror.

Jeg kan dog sige så meget, at jeg i hvert fald ikke ville have dem begge på radaren. Hvilket så sikkert kan udlægges som en mangel på forestillingsevne og spændvidde fra min side

PPS. Der er også stor forskel på at give konstruktiv kritik og forslag til "bessermachen" og så at hævde, at du skriver noget vås. Jeg kan ikke se, at der er nogen, der hævder, at du skriver noget vås. Det er vist din helt egen tolkning?

Hvad jeg der i mod kan se er en række forslag til overvejelser omkring (en fremtidig) test-metodik. Det ser jeg som velmente forslag, der udspringer af både erfaring og engagement. Og det er vel ikke den værste flok at have med sig som læsere?

Jeg mener, at Nagaoka'en er inden for "budget"-rammen, andre vil mene noget andet. En dyr pickup er for mig er 10.000,- og opefter, andre vil mene noget andet. I bund og grund skal en pickup betragtes som en komponent på linje med en CD-afspiller, forstærker osv. Og den bør minimum koste det samme som værk og arm tilsammen, så længe vi taler budgetklassen.

Det kan godt være, at jeg misforstår, men der bliver nævnt tidligere i tråden, at mit setup ikke er fleksibelt nok til, at jeg kan tages seriøs som anmelder... og dermed tolker jeg, at mine ytringer betragtes som "vås"/useriøse.

Jeg læser rigtig mange anmeldelser derude på nettet, og ligesom jeg, så bliver de færreste anmeldere rige af, at anmelde udstyr. Derfor består vores setup oftest kun af ét anlæg, som spænder videst muligt.

Men jeg vil da kaste bolden op, og opfordre til, at man sponsorerer noget udstyr til undertegnede, som man mener kan stå distancen... men hov, så kommer der bare anklager om, at mine anmeldelser er købt og betalt   



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Mikkel, det er et enkelt indlæg, hvor du bliver udfordret på din seriøsitet. Du skal passe på ikke at stirre dig blind på det ene indlæg og tage det som et generelt udtryk for, hvordan de øvrige deltagere i debatten betragter din seriøsitet ��

Så din grænse for en budget PU går op til ca. 10.000,- kr. Så ved vi det. Nu har du så (underligt nok?) ikke nogen pu'er med, som befinder sig i nærheden af den grænse. Det havde jo været interessant for nu at få hele intervallet dækket.

Intervallet kan så stadigvæk undre, da du således potentielt set kan teste en pu som Audio Technicaen til 300,- kr. i forhold til en pu til 10.000,- og så stadigvæk mene, at de må have samme målgruppe på trods af en i mine øjne markant prisforskel. Nå, men det er dit valg ... jeg havde bare valgt anderledes. Det bliver spændende at se, om du bevarer samme relative forskel i priserne, når du vil lave sammenlignende test af fx budgetforstærkere eller -højttalere
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Nej, det er ikke det jeg skriver...

Undskyld mig, men jeg stopper her... det virker som om, at det jeg skriver tolkes eller misforstås, eller også formulerer jeg mig meget dårligt. Nyd anmeldelsen som den er, eller lad være

God aften!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
isle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Mikkel, det du skriver er:

Budget pick-up 0-6000kr
Dyr pick-up 10000kr+

Altså mellem klassen 6000-10000kr. Efter min bedste overbevisning, et for lille spillerum! 
Til top Vis isle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isle
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Præcis samme model ZYX er testet for nylig af en Nordmand, og det er værd at bemærke at han synes den spiller, citat; ...med mye luft og detaljer...

I hifi4alls test lyder den, citat; ...mod toppen kan jeg godt savne lidt luft, og det kan måske skyldes valget af spolemateriale, som er kobber...

Hmmmm, ja så forskelligt kan det altså lyde, med samme pickup. Det siger vist noget om hifi tests

Det at valget af kobber som spolemateriale skulle gøre den forskel, har absolut intet at gøre med virkeligheden.

Her er hele Nordmandens konklusion fra testen:

Konklusjon

ZYX R1000 Cosmos er en imponerende pickup, den er presis og kontant, den spiller uanstrengt og engasjerende, med mye luft og detaljer, samt dyp og tørr bass. Totalt sett oppleves den en smule slank i lydbildet, og det bør tas med i betrakting i forhold til hvilke komponenter den skal matches med. I mitt eget anlegg, som fra før har en litt fet livelyd med en villig bass, passer den som hånd i hanske. I anlegg med en noe mer anemisk lyd vil den muligens ikke passe like godt inn.

Jeg likte den bælgøtt.
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Mikkel skriver følgende:

"Jeg mener, at Nagaoka'en er inden for "budget"-rammen, andre vil mene noget andet. En dyr pickup er for mig er 10.000,- og opefter, andre vil mene noget andet."

Det tillod jeg mig så at tolke sådan, at budgetrammen løb op til 10.000,- kr.

Det gør den så ikke (tror jeg nok). Men hvor den så går til, har jeg tydeligvis ikke forstået. Oplysningen om, at Nagaokaen befinder sig inden for budgetrammen, hjælper mig desværre ikke synderligt i den henseende, da det jo ikke konkret fortæller mig, om den lige præcis sniger sig inden for beløbsrammen, eller om beløbsrammen kan udstrækkes yderligere.

For de kommunikativt udfordrede, som jeg så må tilhøre, ville det have været en stor hjælp, hvis der meget tydeligt var angivet/skrevet et interval - det kunne fx være kommunikeret som "En budget pu er en pu, der befinder sig i prisintervallet 0-[vælg selv et tal] kr."

Så enkelt kunne det have været formuleret ... men jeg overlever nok, at vi aldrig nåede til det punkt i dialogen. Det er jo trods alt kun en mindre begivenhed og hi-fi-petitesse midt i en tid præget af flygtningestrømme, terror og livsødelæggende konflikter ...

God aften!
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Ja tak, så er pointen feset ind! Jeg har sat budget-rammen for højt, og har tilsyneladende ikke evnerne til, at lave seriøse test/anmeldelser

Jeg kan kun opfordre til, at man supplerer med andre anmeldelser, inden man drager en konklusion om de nævnte produkter.

Roger, over and out... 

 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes