Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Mange B&O tråde? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2702
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Lige nu sidder jeg og kigger på Top10 listen på forum. Af de ti indgår "Bang og Olufsen" i overskriften i de fem af dem. Derved bliver det svært at
glemme den hæderkronede danske virksomhed. Mit spørgsmål er hvordan man afgør hvorvidt der er tale om velment reklame eller blot en
tilfældighed. Jvnf reglerne for indlæg på forum og nylig indskærpelse af reglerne.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Tror egentlig bare, at Peter Pan, Millemis, Beovox141 m.fl. hygger sig med godmodige drillerier. Udover det, er der jo en videndatabase uden sidestykke til folk, der ikke har viden om, hvordan man stykker et B&O-emne sammen med andet (fremmed) gear.
Og så må jeg til dels gi´ dig ret. Det ligner ikke noget på et bredt forum, at oprette nye tråde om snart ethvert hedengangent B&O-produkt. Beovox Penta (og alle de andre) kunne og burda sagtens ligge i B&O Club.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Ja, der er jo nogle, der betragter B&O som useriøs hifi, men nu er dette "4all" (der opfører sig ordentligt).

Men det er taget til efterretning, at der måske oprettes lidt mange tråde om B&O pt. Lad os se hvad tiden bringer... 

Vedr. velment reklame, så er Hifi4all's læsere ikke lige B&O markedssegment, og det er oftest gamle modeller/udstyr, der omtales... 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Hej på tråden
 
Jeg vil gerne knytte et par kommenter. At B&O's gamle produkter er populære er der vel ikke
noget galt i. Tænk hvor mange mennesker i og uden for Danmark der har et eller andet fra B&O.
Folk dør, og deres B&O bliver solgt af arvingerne. Dette alene giver nye ejer hver dag, der ikke
ved hvad et DIN stik er. Dette søger de så oplysninger om på nettet, og ad den vej finder de hifi4all.
 
Siden 2005 har jeg vel startet ca. 10 tråde, hvor B&O indgår i overskriften, det kan vel ikke siges
at være mange på godt 10 år. Når de så stadig popper op, er det fordi der stadig er interesserede
der skriver. Så er vi nogle stykker der stadig svare, af ren interesse. Men som Mikkel skrev, lad
os nu se. Personligt tror jeg ikke B&O holder så  meget længere, og så vil der ikke komme flere
nyheder fra den kant, hvis det kan trøste jer der er flintrende lige glade med tråde om B&O.
 
Fortsat god weekend.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2702
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Tanken med min oprindelige overskrift var, at henlede opmærksomheden på aktiviteten bag trådene. Ikke antallet af tråde alene.
Kigger man på flere af indlæggenes vitalitet er der ikke langt til at se aktiviteten, som konstant påmindelse om firmaets eksistens.
Parallellen ville være at jeg f. eks. havde en konstant åben tråd omhandlende et fabrikat jeg finder interessant. Med daglige indlæg.
Konstant i Top10. Hvor længe ville det holde?

Ja, jeg prøver blot at finde den røde tråd. Den skjulte reklame, som ikke må være der. Hvordan vægter man den?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

@Kaj

"Parallellen ville være at jeg f. eks. havde en konstant åben tråd omhandlende et fabrikat jeg finder interessant."

Prøv! Du vil næppe selv kunne genere de antal hits og den aktivitet der er på B&O trådene.
Peters tråde bliver brugt som reference af tusinder af mennesker,
og det sjove er at du kun ser toppen af isbjerget i trådene

Desuden er mindst 90 procent af det der bliver diskuteret grej der ikke længere sælges,
så hvis der er nogen der får reklame værdi er det vist kun DBA   

__________________
Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Tanken med min oprindelige overskrift var, at henlede opmærksomheden på aktiviteten bag trådene. Ikke antallet af tråde alene. Kigger man på flere af indlæggenes vitalitet er der ikke langt til at se aktiviteten, som konstant påmindelse om firmaets eksistens. Parallellen ville være at jeg f. eks. havde en konstant åben tråd omhandlende et fabrikat jeg finder interessant. Med daglige indlæg. Konstant i Top10. Hvor længe ville det holde?

Ja, jeg prøver blot at finde den røde tråd. Den skjulte reklame, som ikke må være der. Hvordan vægter man den?

Som jeg skrev tidligere, så er Hifi4all's læsere ikke B&O's primære kundegruppe, derfor er der ikke tale om velment reklame... og tro mig, hvis vi var, så havde B&O også købt bannerplads!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Til ren oplysning kan jeg fortælle, at der er nævnt 60(!) forskellige mærker/brands i tråd-overskrifterne den sidste måned... B&O er kun et af dem! Og mange af de nævnte mærker nævnes flere gange!!!

Så dermed er den diskussion skudt ned... så hør noget musik i stedet!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hjælp mig lige
Hvordan ser man top 10 i forums?

__________________
Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2702
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Det jeg omtaler som Top10 er de ti seneste og nyeste indlæg på forum, hvor man er yderst uheldig hvis ikke et Bang og Olufsen relateret indlæg står
øverst. Jeg har bemærket at straks fimaets navn ikke er præsenteret kommer der en ny tilføjelse. Det har gjort mig interesseret. Ikke mindst når
mistanke om skjult reklame håndhæves. Men hvorfor skulle jeg også blande mig i det? Product Placement er jo blevet tidens sort.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
Hjælp mig lige
Hvordan ser man top 10 i forums?

Klik på "Aktive emner"-knappen øverst, og vælg herefter hvor lang en periode, der skal vises. Du kan ikke vælge top-10 el. 5.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Det jeg omtaler som Top10 er de ti seneste og nyeste indlæg på forum, hvor man er yderst uheldig hvis ikke et Bang og Olufsen relateret indlæg står øverst. Jeg har bemærket at straks fimaets navn ikke er præsenteret kommer der en ny tilføjelse. Det har gjort mig interesseret. Ikke mindst når mistanke om skjult reklame håndhæves. Men hvorfor skulle jeg også blande mig i det? Product Placement er jo blevet tidens sort.

Kaj, jeg sætter pris på din "bekymring", men kan berolige dig med, at der ikke er tale om velment reklame, da trådene ofte handler om gamle produkter. Og så har jeg - nu tredje gang - nævnt, at Hifi4all's læsere ikke er B&O's målgruppe. Ergo bliver der ikke solgt mere B&O på baggrund af trådene her i forummet.

Som Peter Pan også nævner, så har vi måske ikke B&O så meget længere, da de rammes af den ene krise efter den anden. Og det kan "velment reklame" i dette forum slet ikke ændre på!

Selvsamme Peter Pan har i hele Hifi4all's levetid været et engageret medlem af forummet, med hans hengivenhed til B&O, og har hjulpet mange med, at sætte deres udstyr sammen med andre mærker. Peter får ikke penge af B&O, men er bare meget glad for deres produkter. 

Og som du kan læse længere oppe, så er der nævnt 59(!) andre mærker i overskrifterne den sidste måned, nogle af dem flere gange! Man må gerne nævne mærker her i forummet, hvis man har et spørgsmål til dette, eller vil vise noget man har købt. Man må derimod ikke linke direkte til forhandlere, når man spørger eller svarer i forummet, da den nævnte forhandler dermed opnår en fordel. Læserne må selv Google sig frem til deres forhandlere, eller forlade forummet og blive inspireret af bannerne på forsiden, eller tilbudene i Tilbudsavisen.

Forummet skal være reklamefrit, og jeg holder et vågent øje. Skulle jeg misse noget, så er det ikke i ond tro. Skriv endelig en PB, hvis I falder over noget.

Men en "paranoid" tråd i forummet... det er bare at se spøgelser!  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2702
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes