Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Gryphon demo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 12 April 2016 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Lige hjemvendt efter en hyggelig eftermiddag/aften (17.00 - 20.00) på Gryphons domicil i Ry til en lille demo på et par af derers nye produkter.

For pokker da også, nu sad man ellers og var nogenlunde tilfreds og syntes, man var tilnærmelsevis tæt på ens HiFi-mål. Har i en del år sværget til Magnepa´s, pga. deres fantastiske måde at gengive alt imellem den dybeste bund og den aller øverste top. I mine ører så musikalsk, at konventionelle højttalere med deres konventionelle enheder med dertil hørende crossover problemer godt kunne gå hjem og lægge sig, uanset om de hed Sonus Faber, Dali, SA, Gamut, Triangel, Infinity eller hvad som helst. FORKERT.

Der blev lyttet musik på Pantheon (deres mindste gulvhøjttaler) over den nye Diablo-300 med indbygget DAC, dels fra deres Scorpio CD-afspiller, dels fra en laptop over USB, begge over DAC´en i Diablo´en. Havde en klar forventning om, at den dér bånddiiskant nok skulle "rive" i mine ører. Hvor tog jeg fejl. Sjældent har jeg hørt en så velopløst, detaljeret og ikke mindst sammenhængende og silkeblød mellemtone/diskant. Og en afgrundsdyb og slagkraftig bund i total sammenhæng med resten. Havde jeg dog bare aldrig været med. For en gangs skyld er HiFi-bacillen vækket til live igen. Den nærmest river og flår. Få nu en bedre indtægt og kom igang. Det var jo trods alt et setup til den gode side af en ½ mill.

1000 tak til Audiophile og ikke mindst folkene hos Gryphon for lidt til ganen og en for en gangs skyld øje/øreåbner af de virkelig store.

Jeg bli´r altså ikke 100% tilfreds igen, før jeg får et par Pantheon........ Jeg VIL ha´ dem



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 13 April 2016 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Kære Boyed,

Jeg ved hvordan du har det :O)

Det eneste setup som nogensinde har gjort noget rent fysisk ved mig efter en lytte seance var Gryphon. Dengang var det deres gamle
"top setup", med Colosseum+Mirage+Mikado Signature over Poseidon.

Jeg lagde mærke til at mine ben rystede da jeg rejste mig op, var det vi netop havde hørt verdens bedste højtalere spurgte vi os selv
om.............

Siden har jeg skiftet alt (undtagen ledninger og pladespiller)til Gryphon og det skal der ikke laves om på!

Tag dig en STOR whiskey sjus og lav en plan for hvordan du gør.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 13 April 2016 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Synes da aldrig, jeg har været ude for at en bånddiskant skulle være hård eller lidt aggressiv. Enten har de været udynamiske og slappe i lyden, men dog med masser af info. Men ok, jeg har nu heller ikke hørt alle sammen, der er til at få. Ved du hvad Hasse.....du må sgu ud og samle flasker og evt sælge HusForbi.....

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 13 April 2016 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Det er altid rar at blive overrasket! Ståpels og sån.....også godt at komme hjem, og opleve, at det gamle anlæg der hjemme faktisk
er ret godt. Da det modsatte er tilfældet , kan det evt. forblive en fantasi eller realiseres. Og nogle gange er det bedst , at
fantasier....forbliver fantasier. Har ellers været ved Pantheon...alså det rigtige sted.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
reese
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 14 April 2016 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej Mercury
Lyder spændende, hvad har du ( hvis jeg må spørge ) og hvordan gjorde du?

Hej Boydk

Lyder som en "slem" omgang, du var ude i. Hvor så du noget om arrangementet?
Til top Vis reese's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reese
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 14 April 2016 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

reese skrev:
Hvor så du noget m arrangementet?


Ja, det var virkelig en af de "lede".
Som svar på dit spørgsmål: Via nyhedslinket på H4A, ind på hjemmesiden, og sør´me om der ikke var inviteret til en lille begrænset seance.
Havde jeg dog bare siddet i min sofa og lyttet til fede Neil Young vinyler, var det aldrig sket (det dér med at bacillen vågnede op igen)



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 15 April 2016 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

reese skrev:
Hej Mercury
Lyder spændende, hvad har du ( hvis jeg må spørge ) og hvordan gjorde du?

Hej Boydk

Lyder som en "slem" omgang, du var ude i. Hvor så du noget om arrangementet?
 

Cantata + Q-controler
Sonata Allegro
Legato
Antileon solgt

Jeg har nu sparet sammen i halvandet år til min nye effekt som skal være en Gryphon, derfor har jeg også solgt min Antileon (sjovt nok tilbage til den originale og meget glade første ejer).

Inden for det næste kvartal skulle jeg have penge til dette.

Vi har ingen børn, det hjælper!

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 223
Sendt: 15 April 2016 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

jeg har haft lidt af det ældre billigere Gryphon, og ingen tvivl om at de kan noget med lyden i Ry.

__________________
morten
Til top Vis morten8620's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten8620
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 15 April 2016 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en Callisto 2200, og var glad for den. Opløsning, styrke, renhed og behagelig at lytte på. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor jeg sprang på eLabs, men troede på en endnu bedre lyd med det - og det fik jeg i overmål! Jeg blev meget overrasket over hvor meget bedre det var. Solgte naturligvis Callistoen.

Jeg tager hatten af for Gryphons evne til overlevelse. De giver kunden en god sikkerhed for servicemulighed mv., hvilket er betydningsfuldt. De er så dygtige til at få hele pakken: gode produkter, god distribution, fantastisk brandbuilding til at gå op i en højere enhed.

__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 16 April 2016 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes Gryphons højttalere er rigtig gode. Jeg hørte posidion I munchen for nogle år siden, og det er noget af det bedste jeg har hørt. Deres forstærkere og cdafspillere er jeg ikke imponeret over. Hos en bekendt har jeg hørt Mirage, Colloseum, mikado. Han havde på et tidspunkt en effektforstæker jeg mener hed Encore. Jeg har også lyttet til den gamle diablo, Mikado gennem et sæt Martin logan odysse. Det var jeg temmelig skuffet over. For mange år siden hørte jeg Antilion på et sæt store Dynlavy hos SK-Sound. Det lød rigtig dengang i hvert fald
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2703
Sendt: 16 April 2016 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hasse - du vil have højttalerne, skriver du.

Det må have strejfet dit tankesæt at den gode lydgengivelse kan være hjulpet ualmindelig godt på vej af forstærkeren, eller hvad?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 16 April 2016 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Grunden til den høje lydkvalitet hos Gryphon, må jeg være fordi Flemming benytter master bånd i udviklings fasen.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 16 April 2016 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Hasse - du vil have højttalerne, skriver du.

Det må have strejfet dit tankesæt at den gode lydgengivelse kan være hjulpet ualmindelig godt på vej af forstærkeren, eller hvad?


Ja, jeg VIL ha´ de højttalere. Er også bevidst om, at det nok aldrig sker, i og med at den lyd, vi blev præsenteret for, smider man ikke ud igen, når den først er kommet inden for døren = at der nok ikke kommer et sæt til salg som brugt de næste 10 år.

Og vel er lyden "båret oppe" af Diablo 300. Men mit eget spiller s´gu ikke helt ueffent. Havde en kammi på besøg i går (inden vi gik ud og pimpede noget humle). Han har netop Diablo 300, han har Magnepan, nummeret større end mine, og da vi havde hørt musik i et par timer, smilede han og sagde: Du er s´gu en glad, priviligeret mand (hvad han også synes, han selv er).

Helt reelt, der er slet ikke plads i min "hule" til at yde et sæt Pantheon retfærdighed, så der skulle i givet fald investeres i et af kreditforningen ejet nyt matrikelnummer. Derved smutter de jo så langt uden for rækkevidden, at jeg ikke kan nå dem længere. (Men det er skønt at drømme, og de sidder stadig i erindringen, som det bedste jeg i mit liv endnu har hørt)

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 16 April 2016 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Hva' mæ' et brugt sæt Gryphon Poseidon? Den hørte jeg for nogle år siden (sammen med bl.a Asger) og det er nok den bedste lyd JEG nogensinde har hørt fra hifigrej... Man taler godt nok om at den "akustiske hukommelse" er kort, men det gælder altså ikke for mig i dette tilfælde..! ��

MVH.
Niels L.
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Jens EK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 16 April 2016 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Gryphon gør meget ud af brugerfladen, design og lyd. Det er MEGET høj standard de har i Ry. Det er en Ferrari indenfor hifi. Jeg har været den lykkelige ejer af Atilla og ingen klager herfra.
Til top Vis Jens EK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens EK
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 17 April 2016 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Vi var flere, der insisterede på, at man skulle undgå HiFi-demo/pling-plong musik den aften. Der blev så spillet et bredt udvalg af rigtig god musik. Den største øreåbner kom med et stykke klassisk orkesterværk, hvor det, man oplevede det første splitsekund, var, at det var dog en forfærdeligt ringe l**teindspilning. To sekunder efter var det glemt, og man blev bare suget ind i det univers, komponisten havde tiltænkt. Når et samlet setup kan gøre den slags, ved man, at man er ved at opleve noget helt usædvanligt.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 18 April 2016 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hejsa...

Hva' mæ' et brugt sæt Gryphon Poseidon? Den hørte jeg for nogle år siden (sammen med bl.a Asger) og det er nok den bedste lyd JEG nogensinde har hørt fra hifigrej... Man taler godt nok om at den "akustiske hukommelse" er kort, men det gælder altså ikke for mig i dette tilfælde..! ��

MVH.
Niels L.


Ha ha, Niels......
Du er ikke uden humor
Tror et par Poseidon i brugt nok vil være dobbelt så dyre som et par nye Pantheon. Der stod godt nok både Poseidon og Pendragon i lytterummet, men de pokkers Pantheon var simpelthen så overvældende, at (jeg i hvert fald) man nærmest ikke nogensinde kunne ønske mere. Og du har ret.
Min akusiske hukommelse vedrørende denne oplevelse vil nok "hænge fast" i erindringen i mange år fremover.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 18 April 2016 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hej Boydk

Forstår ikke den batteridrevne bias i delefilter

Hvad er det?

Mvh Hans
Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 18 April 2016 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Det er en gammel opfindelse. Nogle mennesler (kan ikke huske hvor/hvornår) fandt ud af, at kondensatorer ændrede deres lydkarakteristik til det bedre, når de blev "forspændt" med en dc-ladning. Gryphon har så (de er ikke alene) implementeret denne løsning, da de åbenbart mener, det fremmer gengivelsen af de signaler, der passerer igennem disse kondensatorer.
Skal se, om jeg kan finde principdiagram og teori bag en gang i aften.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2703
Sendt: 18 April 2016 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hensigten med batteriforspændingen af kondensatorerne i delefilteret er at kondensatorer (nogle mere end andre) uden forspænding har crossover forvrængning i lighed med en forstærker i overgangen mellem den positive og negative del af sinuskurven.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes