Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 18:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forstærkersæt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 20 April 2016 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg havde før en tråd, som er blevet noget så rodet, da det var en gammel tråd, som jeg blot gav liv efter et stykke tid igen.. Derfor jeg lige laver en ny ren tråd. :-) Men i hvert fald, så blev jeg for 1-2 måneder siden ejer af et sæt Vienna Haydn Grand, som jeg er utroligt glade for! De spiller bare godt. Min nuværende forstærker fungerer egentligt ganske fint, men den er desværre for stor til mit TV-møbel, så forstærkeren stikker 10 cm ud i baggenden.. Øv øv. Det er en Marantz SR8500.

Derfor søger jeg noget stereo forstærker i stedet, da alt det der snurrerundt lyd siger mig ingenting.. Jeg har derfor kigget og kigget efter forstærkere den sidste uges tid.. Og mange af de sæts jeg har fundet, får jeg endda en CD-afspiller med, hvilket jo ville være kanon!

Det drejer sig i hvert fald om følgende - inkl. pris.

Cayin 220Ci + CD220 - Koster 4250 kr.
Primare I21 - Koster 3000 kr. (Kan få en DacMagic med til 1000 kr.)
Densen B-100 - Koster 4500 kr.

Min tanke var, at skaffe mig det analoge led i første omgang, og så det digitale led senere hen. Jeg har et budget på ca. 5-6000 kr. :-) Skal siges, at jeg er stor fortaler for godt og simpelt design.

Håber i kan give en hjælpende hånd.
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 20 April 2016 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Nyt TV møbel ?
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 20 April 2016 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Ja, det kunne jo være en mulighed.. Men problemet ligger egentligt i, at jeg bor i en 1-værelses på 35-40 kvm. Dvs. de 40 cm. som mit nuværende
TV-møbel er er hvad jeg maksimum vil have stående. Da det ellers vil give for lille distance fra møbel til stuebord. På den måde vil jeg derfor ikke
kunne have besøgende, da jeg ville være alt for urolig for, at de vil ramle ind i mine smukke sager.. ;-)

Har et andet kommende projekt, som hedder TV-møbel, som skal laves DIY! Det bliver dog lavet med 40cm i dybden, og så heller ikke mere, derfor
et maksimum. At forstærkeren er 38cm og der så er 5 cm kabel, betyder så ikke det store.. Bare vi ikke snakker 50 cm..
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 20 April 2016 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ville til enhver tid vlge den Densen..
Den spiller musik så englene synger..

Men husker ikke lige hvor dyb den er?
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 20 April 2016 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Densen....selvom du skriver forstærkersæt?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 20 April 2016 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Densen passer i målene. ;-)

Men skriver 'sæt' fordi mange af det der kommer til salg ofte er med
CD afspiller.. Har jeg i hvert fald fundet flere af.
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 20 April 2016 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Nu spørger jeg nok dumt.. Men jeg er stadig ny indenfor hifi..

Jeg leder jo efter den analoge del nu, hvor jeg efterfølgende så vil skaffe mig den digitale del..
Har dog spænderet lidt tid på, om det kan betale sig, at bruge, lad os sige 10 tusinde, og så få begge led med det samme? For så behøver jeg jo ikke at tænke på det i forhåbentligt langtid.. Men kan det betale sig?
Er bare bange for, at jeg så køber, f.eks. den Densen til de 4-4500 kr. som jeg så ville opgradere om et par år.. For hvis jeg f.eks. brugte lidt flere penge, og købte en dac, at jeg så ville blive endnu gladere på længere sigt..

Vil bare gerne have noget jeg kan holde ud at kigge på, og lytte til. :)
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 20 April 2016 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg formoder med den "digitale del" du mener streaming og DAC ?

Udviklingen indenfor streaming og tilsvarende går stærkt, meget stærkt
Mange apparater har allerede disse faciliteter indbygget sammen med forstærker osv. men skal opdateres eller udskiftes til senere version for nye muligheder
Der findes separate apparater der kan streame
Mange mennesker aner ikke hvor de skal starte med streaming så her skal du måske ud i forretningerne for at høre/lytte hvad de kan byde dig
Der findes nok også en del læsning om emnet på nettet, held og lykke med det.

DAC delen er mere konstant og har været på markedet i årtier, du kan købe seperate DAC's i alle prisklasser

Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 20 April 2016 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Densen er vel langtidsholdbar...selvom modellen vel runder de 20 år? Hvis du vil handle nyt er det en anden sag...umiddelbart vil
du tabe mindre penge på at sælge den Densen om 2 år, end at købe nyt og sælge det igen. Hvad du bruger som primær lydkilde er
vel afgørende for om du skal have en DAC. En sådan han hæve kvaliteten på mindre gode cd-afspillere og Pc/Mac. Jeg ville vælge
at købe en god forstærker som det primære. Og opgradere når du er blevet med dus med dens lyd. Men ellers er historien uden
ende......
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 20 April 2016 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Min idé var, at jeg vil smide de 5-6 tusinde efter en fornuftig integreret forstærker, som højst sandsynligt kan give mine Vienna'er et større smæk i måsen, end min Marantz kan. Jeg har så overvejet, om man så skulle smide de sidste 5-6 tusinde ekstra, på OGSÅ at finde en DAC. Måske en Amp + DAC af samme fabrikant, så der også er noget øjenguf.. ;-)

Hvad jeg mente med det digitale led, er blot DAC'en. Streaming osv. behøver jeg slet slet ikke integreret, der har jeg det fint med andre løsning, såsom min Argon Stream 2 jeg bruger lige pt. :) Jeg er nok bare ramt af en ordentlig omgang opgradertitis.. Beklager. :-(

Kender godt det der "Historien uden ende.." - Har længe været bidt af hovedtelefoner, og har nok i omegnen af 7-8 hovedtelefoner, lidt forskellige amps osv. liggende.. Nu er det bare kommet til RIGTIG hifi.  Men hvorfor jeg nok gerne ville have en DAC med det samme var, at jeg jo har en del enheder, som nok kunne have godt af det..:
Ps4
Argon Stream 2
TV
CD-afspiller

Måske det nok nærmere er der det ligger.. Bare tanken om at have et "fuldt" anlæg, kunne være fedt. Hvad angår køb af nyt og/eller brugt, så er jeg stor fan af brugt, da man bare får så meget mere! Derfor har jeg egentligt søgt på SAMTLIGE hifi butikker, for at se deres brugtmarked - med lidt forskellige hits! - Der får jeg tingene billigere, men også mine 2 års reklemationsret. :-) Mine Vienna Haydn Grand, er købt som "2-hand", så sådan noget kan jeg godt lide. - Eller er det bare mig der synes det er fedt at gå "halvt brugt vejen"?

Uha.. Synes jeg kom med mange ting her..  Men tak for hjælpen, i er da flinke.
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 20 April 2016 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Gernera.....
Med 122 indlæg er du vel egentlig ikke "helt ny" længere:
Jeg skal ikke ta´ stilling til dit dilemma...... blot fortælle en lille historie.
En af mine bekendte (bor ikke i Danmark) fandt en lille fabrikant i det land, han nu bor i, som han mente lavede nogle fantastiske højttalere.
Han købte dem, og efter et stykke tid måtte han erkende, at han ikke var helt tilfreds:
De næste tæt på 15 år brugte han så på, at skifte amps, CD-afspillere og pickup´s i en uendelighed for at nå sit mål.
Det gik aldrig op for ham (det gik så op for alle vennerne), at det eneste utilfredsstillende punkt i hans setup var højttalerne.
Bare til info...... så du ikke render hovedet imod en mur de næste 20 år

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 20 April 2016 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver jo skingrene sindssyg af det her.. Finder så mange spændende ting, som jeg gerne vil købe, men øv bøv, tingene kan jo ikke prøves hjemme. :-(

Men jeg har kigget på samtlige forhandlere, og har fundet følgende, som jeg gerne lige vil høre jeres holdning til:

Exsposure 2010S2
Jugden WG200
- Kan tilkøbe dertilhørende CD afspiller med DAC!
er lidt store i røven dog..
Marantz PM-15S1

Puha.. Har været samtlige danske forhandlere igennem på Google.. Og hele brugtmarkedet igennem 4-5 gange..
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 21 April 2016 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Køb en god forstærker. Køb en separat DAC. Hvis...det skal ligne hinanden kan det være et problem. Så taler vi nok samme
mærke/sæt. Hvis du vægter det meget, så er det det. Densen og Exsposure er kendt for nær, lige ved og næsten, highend for
menneskepenge. Det er sådan noget nørder køber.....som os. Så har man noget specielt, man kan glædes ved. Man er bare lidt
anderledes end dem der vælger konsumvarer. Så er du med i klubben. Det går du ikke helt galt med.
Hvis du vil have noget med garanti med, snakker vi ofte om nye varer/udgået modeller. Eller det butikken ikke kan komme af med.
Personligt har jeg aldrig oplevet at købe noget nyt/tilbud i en butik, og så skulle bruge garantien. Men jeg køber også meget lidt.
Bliver ved det gamle, og køber brugt.
Tålmodighed er en dyd....osse inden for hifi..man bliver MEGET optaget af at få et eller andet. Og kløen aftager først når man har
det. Men den kommer igen...materialismen hjul af nydelse og tilfredsstillelse. Som mad og sex. Derfor skal du blive mere sikker på
hvad det er du vil. Og det kan vi ikke hjælpe med.
Den SMSL DAC som Boydk og andre er ret vilde med var måske et bud. Og så....en amp....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 21 April 2016 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Kan godt lidt høre, både på jer, men også mig selv, at det er mig selv der skal beslutte det. Er bare så dårlig til det..

Men jeg har besluttet mig for, at købe kun forstærker.. Så må resten komme, der skal jo også være lidt sjovt at købe på et senere tidspunkt!

Men jeg har lige fundet en Tact SDAi2175 til den nætte sum af 5000 kr.. Det lyder jo lovende! Den skulle være lidt speciel i lyden, og kræver derfor
lidt tilvænning, men nu har jeg det med, at kunne lide ting, som andre ikke kan lide.. Så måske den passer godt til mig.
Har kontaktet sælger angående nogle bedre billeder, og så tager jeg den derfra.. For den lyder god, men ser også utroligt skarp ud!
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 21 April 2016 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Tilliykke med beslutningen (du har ret i, at den nok er anderledes end de flestes).
Mit råd til dig er, at du bør sikre dig en fortrydelsesret, men det er nok svært ved brugtkøb.
Var det mig, ville jeg forsøge at låne den Jungson med hjem og lytte.  Jeg kender ikke CD-afspilleren, men forstærkeren har rigeligt med power og strøm og vil passe rigtig fint til dine Vienna.
Den vil med al sikkerhed også spille med mere varme (i lyden) end Tact´en...... men selvfølgelig dit valg.
Ville bare så gerne ønske for dig, at du kunne høre begge derhjemme, inden du besluttede dig helt.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 21 April 2016 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Det er svært at anbefale dig noget, det bliver i hvertfald efter ens egen lyd preference, og det er jo ikke sikkert at den passer til din smag 
Jeg syntes ligesom Boydk at du skulle prøve at lytte på Det Jungson, har selv haft deres cd afspiller, som varmt kan anbefales. måske vil den lidt fyldige mellemtone og lettere varme lyd klæde dine Vienna.
Jeg ville personligt (og det er kun min mening) passe på med at kombinere dine viennaer med Densen.
Har selv eget et par effekt forstærkere og forforstærker fra Densen, og det blev for anmassende og upfront i lyden. men hvis du kan høre disse forstærkere som du nævner først, ville det måske kunne give dig en fornemmelse?? God jagt.


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 21 April 2016 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Gernera skrev:
Kan godt lidt høre, både på jer, men også mig selv, at det er mig selv der skal beslutte det. Er bare så dårlig til det..

Men jeg har besluttet mig for, at købe kun forstærker.. Så må resten komme, der skal jo også være lidt sjovt at købe på et senere tidspunkt!

Men jeg har lige fundet en Tact SDAi2175 til den nætte sum af 5000 kr.. Det lyder jo lovende! Den skulle være lidt speciel i lyden, og kræver derfor
lidt tilvænning, men nu har jeg det med, at kunne lide ting, som andre ikke kan lide.. Så måske den passer godt til mig.
Har kontaktet sælger angående nogle bedre billeder, og så tager jeg den derfra.. For den lyder god, men ser også utroligt skarp ud!


Jeg tror du vil erfare at Tact'en ikke lyder af noget, men bare formidler signalet som det er.

Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 21 April 2016 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Damen smed det sure kort på bordet, og jeg må på ingen måde få et sæt Jugden.. Den er alt for stor.

Så nu står mit valg på den Tact eller et sæt Rega Cursa3/maia3, som er her på ksb.
For så kunne det jo være, at man kunne tilkøbe hans apollo samtidigt..   
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 21 April 2016 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Har du set på , bel canto c5i, den fylder ikke meget og kan det du søger ? ved ikke om den er til at få fat i brugt.

__________________
Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt


Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 24 April 2016 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Intet er valgt endnu!
Det tager sku tid at finde det rigtige..
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes