Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 03:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Isol-8 MiniSub Axis (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bøgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 02 Maj 2016 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har tænkt på at købe denne Isol-8 MiniSub Axis til mit Pioneer surroundanlæg:

http://www.isol-8.co.uk/minisub_wave_axis_mains_conditioner. html 

Har nogen erfaringer med den, og vil i evt. anbefale den? Mon ikke den svarer til Isotek Aquarius:

http://www.tertonaudio.dk/project/isotek-evo3-aquarius/

Den er desværre uden DC-blocker og desuden en del dyrere.

Til top Vis Bøgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgen
 
Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 04 Maj 2016 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville give pengene for nogen af dem. Køb istedet en god strømskinne.
Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 04 Maj 2016 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg anvender selv en Powerline Axis og en Isotek EVO 3. Den ene er en DC blokker og den anden er RFI dæmpning. Det gav en hørbar forbedring hos
mig især DC blokeren. Det kommer lidt an på om du har DC på nettet og om du har Højfrekvent støj. Det kan måles med et apparat du sætter i
stikkontakten. Jeg vil prøve at kontakte en forhandler og få det målt. Det afhænger også af dit udstyr formåen og klasse om pengene er givet bedre
ud andetsteds. Jeg hører hos mig selv en klar forbedring. Lyden er mere frigjort og instrumenter mere adskilt. Hos mig oplever jeg det som om lyden
er mindre kantet, mere rund og naturlig. Jeg sige sige lyden bliver mere behagelig at lytte til og der kommer mere rum omkring instrumenter.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Bøgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 04 Maj 2016 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hej Jack
Mange tak for dit svar og råd. Jeg vil kontakte en forhandler og få målt DC m.m. på nettet :)
Du bruger altså Powerline Axis strømskinnen. Er Isotek Evo 3 et strømkabel og evt. hvilket?
Til top Vis Bøgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgen
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 Maj 2016 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

De hedder helt nøjagtigt. Først DC-blockeren, den hedder: Powerline axis isol-8, RFI dæmpning: Isotek - EVO3 Polaris.

Jeg anvender Supra strømkabler med deres stik.

Du skal nok være opmærksom på at det er ikke alle forhandlere der har sådan et apparat. Det er et ret bekostelig apparat, så om man låner det ud ved jeg ikke og de fleste forhandlere kender nok ikke til det.

Hvis du har et anlæg der ikke viser forskellene og har en høj opløsning er pengene nok givet bedre ud andet steds, så vil du ikke på samme måde opleve at musikken bliver fri af højttaleren hvis du har de nævnte problemer.

De fleste hjem har dog problemer med DC og noget RFI fra emhætter, spots, køleskabe o.s.v.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Bøgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 Maj 2016 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej Jack

Det er en dyr løsning, du har valgt. En Isol-8 MiniSub Axis gør vel egentlig samme virkning, men prisen er også ca. 11.000 kr. for den, så prismæssigt er der ikke den store forskel. 
Til top Vis Bøgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgen
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 Maj 2016 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg købte det af to omgange. Jeg synes jeg fik det til en fin pris. Jeg kan ikke lade være med at tænke om pengene er givet ud bedre andetsteds. Det er en stor udskrivning måske du får mere ud at opgraderes andet i kæden. Jeg oplevede den største forskel da jeg fik storebroren til de højttalere jeg havde før, selvom det gav en forbedring på de gamle var forskellen ikke lige så stor som skift af højttalere. Måske du skulle starte med RFI dæmpning. De fleste hjem har højfrekvent støj og så tage DC blokker som det næste, hvis du får blod på tanden.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Bøgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 06 Maj 2016 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Har lige siddet og studeret dit setup. Det er ellers noget af en hjemmebio og stereo anlæg, du har. Jeg giver dig ret i, mine
højttalere kunne trænge til en udskiftning. Har selv tænkt på det flere gange. Der er ikke megen bund i dem. Det er bare så dyrt at
skifte dem. Der må være en stor forskel på System Audio og Gamut Phi 5. Nu prøver jeg at tage en snak med Poul. Han er en flink
mand med stor viden og erfaring
Til top Vis Bøgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgen
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 06 Maj 2016 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Bøgen skrev:
Har lige siddet og studeret dit setup. Det er ellers noget af en hjemmebio og stereo anlæg, du har. Jeg giver dig ret i, mine
højttalere kunne trænge til en udskiftning. Har selv tænkt på det flere gange. Der er ikke megen bund i dem. Det er bare så dyrt at
skifte dem. Der må være en stor forskel på System Audio og Gamut Phi 5. Nu prøver jeg at tage en snak med Poul. Han er en flink
mand med stor viden og erfaring


Det er mit gamle anlæg. De er skam blevet solgt. Jeg bruger kun et anlæg idag. Det er det der også bruges til stereo. Gamut PHI er en udemærket
højttaler til mindre rum. Det eneste minus er den mangler lidt i bunden. Held og lykke med det og lad mig høre hvad det ender med

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Bøgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 06 Maj 2016 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Poul mener strømmen, som det det grundlæggende, skal være ok først, så jeg har valgt at tage imod hans tilbud Isol-8 MiniSub
Axis til gammel pris. Ellers bliver den næsten et par tusinde kr. dyrere. Han kommer forbi og måler støj senere. Så må højttalerne
vente til senere.
Til top Vis Bøgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgen
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 06 Maj 2016 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Han er altid behjælpelig. Bliver spændene. Jeg blev klart overrasket. Især unoder med en slags brum i subwoofer ved lave frekvenser var dejligt at
komme af med. Altid rart med nyt legetøj. De er i en lækker kvalitet de Powerline's.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes