Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 08:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Udskift 80’er anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fluen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 11 Maj 2016 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

har de seneste par dage haft i tankerne om at udskifte mit technics anlæg.
cd afspiller: SL-P1200
forforstærker: SU-A8
radio: ST-Z35
effekt forstærker: SE-A3
pladespiller: technicsSL 1210mk2
højtaler: yamaha NS-1000

jeg har dog ingen forstand på anlæg og vil gerne beholde højtalerne og plade spilleren. er kun intrasseret i kvalitets produkter , godt og solidt bygget og vil gerne holde det lidt gammel dags hvis det er muligt. udsende, alt det digitale er ikke lige mig.

har i nogle forslag til hvad det skal være og hvordan er jeres stemning for at beholde de nyværende højtaler. ønsker noget i samme stil. har altid haft en kærlighed til marantz da jeg syntes det er utruligt smukt i udsende men kender kun begrænset til det.

håber nogle vil hjælpe mig
Til top Vis fluen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fluen
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Det er da et rigtig fint anlæg du har der! Du kunne tænke i ny pickup? Hørte dine højtalere på Vintage træf 2016 og syntes at de
var ok. Noget af en klassiker. Ifølge de folk i stil med JBL på den tid, bare lavet ordentligt! Du skal nok ind på nogle Vintage hifi
sider og lurer. Det gamle Marantz er lækkert, men priserne er høje. Især hvis vi skal helt tilbage til det med rør. Et par nyere
højtalere kunne måske være et frisk pust? Prøv det af enden du skifter det hele ud? Et sæt Snell fra den gang med renoverede
enheder var måske et bud.

https://www.youtube.com/watch?v=h9MS1BJDXzQ
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Både pladespiller og højtaler holder rigtigt godt.

Overvej et upgrade kit til NS1000:
http://www.troelsgravesen.dk/Yamaha-NS1000.htm

Samt en ny pick up


På forstærker siden ville jeg kigge efter noget Accuphase. Feks E-405    
Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1439
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil du skifte technics forstærkerne ud? er der noget du savner i lyden eller funktionaliteten.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
fluen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

kendte ikke til det med upgraderings kittet til højtalerne og vil se / læse op på det og umelbart kunne jeg godt gøre det.



jeg har og er utrolig glad for mit technics anlæg og mangler intet ved det af funktioner. tror ikke jeg vil kunne få et anlæg som jeg kommer til at holde lige så meget af igen.

effekt forstærkeren stod af for 6 måneder siden og fået af vide den ikke kan fikses igen. var i kbh et sted og aflever den på et værksted som hifi klubben i slagelse anbefalet mig. kan ikke huske værkstedets navn.
begge cd afspillerne er begyndt af drille så de skal en tur på værksted til et eftersyn.

med hensyn til effekt forstærkeren syntes jeg det umuligt at finde en til salg. er det jeg aller helst ville.


ender det med jeg køber nyt anlæg gør det ikke noget at det er nyer (80-90-00-10) det må bare gerne have alle samme stil over sig som mit nuværende anlæg
Til top Vis fluen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fluen
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1439
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du gerne vil have effekten repareret, så prøv at kontakte sound2vision. Lars har tidligere repareret en af de store Technics effektbamser

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.893980034012162.10 73741875.550271421716360&type=3

Butikken ligger i Viborg.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kan den fikses. Bare et spørgsmål om penge og viden. Og dele. Kan anbefale Analog Bo. Faktisk er det Techincs laver
pt. meget i stil med det gamle sæt du har. Retro styrer for tiden. Men det koster nok kassen.
Her, lige i starten af videoen: https://www.youtube.com/watch?
v=sfClVSvo_6c


Ellers må du kikke på de der Marantz sæt.....?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Opgraderingskittet til dine Højttalere ville nok være det der vil give størst lydmæssige forbedring. Det virker dog ikke til at være hel billigt hvis du
vælger de dyreste kondensatorer.

Man er blevet SIGNIFIKANT bedre til at konstruere delefiltre end i 70'er og 80'erne. De dyreste højttalerenheder kommer aldrig til at være prisen
værd/performe optimalt, uden et godt delefilter !

mvh
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Der synes at være en tendens til at give ældre anlæg egenskaber som nyt udstyr ikke kan matche.

I de fleste tilfælde som jeg har hørt, er der nu nok snarere tale om en noget farvet gengivelse, som er alt andet end neutral.
Det skyldes sikkert at mange komponenter har ændret værdi, og derfor spiller konstruktionen ikke som da den var ny.

Det har mest været tidligere luxman-grej jeg har hørt dette på.

Det kan du til dels komme om, ved at få gennemgået dit grej, og få skiftet de komponenter som er blevet trætte.
Dette kan dog være temmelig dyrt, alt efter tilgængelighed.

Nyere grej spiller efter min egen mening, så længe det er kvalitetsgrej, langt bedre end hovedparten af gammelt udstyr.
Udviklingen af både forstærkere og cd-er er kommet langt.


Så enten kan du sende dit grej til JJ.teknik i Farum (eller lign) og få dit grej lavet, eller også køber du noget nyt.
Din cd-afspiller ville jeg dog til enhver tid skrotte, da du kan få langt mere kvalitet for pengene i forhold til at få den repereret.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men inden du skrotter dine cd-afspillere, så smid lige en besked.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se har han kun en cd-afspiller?
Den bliver i øvrigt særdeles svær at reppe..
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Fordelen med gamle anlæg er at komponenterne har opnået en alder hvor deres forvrængning tilfører musikken den ønskede farvning.
Forvrængning er ikke en dårlig egenskab når det dosseres rigtig. Det går først galt når man opgraderer med nye komponenter.
Komponenter, som isoleret set er meget bedre end de oprindelige og derved skaber et mismatch til den oprindelige konstruktion.
Redningen er at hukommelsen ikke rækker til at sammenligne med lyden fra den oprindelige fabriksnye model år tilbage.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

fluen skrev:
.effekt forstærkeren stod af for 6 måneder siden og fået af vide den ikke kan fikses igen. var i kbh et sted og aflever den på et værksted som hifi klubben i slagelse anbefalet mig. kan ikke huske værkstedets navn.begge cd afspillerne er begyndt af drille så de skal en tur på værksted til et eftersyn.med hensyn til effekt forstærkeren syntes jeg det umuligt at finde en til salg. er det jeg aller helst ville.


Jeg kan virkeligt varmt anbefale, at du lader tidligere nævnte "sound2vision" i Viborg kigge på den. De kan (næsten) lave vand til vin. Lars deroppe er særdeles ferm på de fine gamle sager - og den skal nærmest være gået op i flammer før den kan siges at være en EX-forstærker.se bare i det tidligere fremsendte link.
Det koster selvfølgelig - men denne hobby ER ikke gratis - og det har den aldrig været på kvalitetsudstyr, som denne Technics må siges at være.

Vh
freddy
Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
fluen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

vil sige mange tak for alle jeres svar og imputs. vil se om jeg kan komme i kontakt med lars fra sound2vision i morgen og høre hvad han har at sige.'

anlæget har jeg stort set kun begrund af plade spilleren skal have noget at virke hen over. cd er begrænset hvad den bliver brugt til. kan dog godt lide denne cd afspiller da den er væsentlig nemmer at betjene. sådan føler jeg det.
forresten har jeg 2 cd afspiller af samme model

var ikke klar over at technics var begyndt at komme med produkter igen ud over de har holdt fast ved plade spillerne. er da nogle som kender til kvaliteten af de nye enheder som de laver. deres kvalitet faldt jo i 90serne . vist nok da panasonic opkøbte dem

har skrivet til en dansk forhandler om priser på de nye technics enheder

som tidliger nævnt har den været på værksted tidliger om er kommet i tanke om hvad stedet hed. det er High End Musikservice
Til top Vis fluen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fluen
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 353
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Pas på med at tage imod specifikke råd om at skifte til dette eller hint - folk har en tendens til at anbefale det de selv synes om, uden at vide
hvad du har stående.

Hvis du er glad for det, så forsøg at få det repareret. Bare fordi et værksted anbefalet af Hifi-Klubben mener det ikke kan lade sig gøre
betyder ikke at det er umuligt.

CD-afspillere har dog en tendens til at være sværere at reparere, specielt hvis det er drevet den er gal med. Men du kan da prøve at få dem
kigget efter, ellers prøv at åbne dem og rens linsen i første omgang, med lidt isopropylalkohol eller brillerens - hvis du er heldig er det
tilstrækkeligt.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Nu har vi som kæde vist ikke mere med det at gøre, end at vi har henvist til et ekstern værksted. At High End Musikservice så lader chancen for at
holde udstyret i live, skal være deres sag.

Cd-afspillerne er ikke sådan at holde kørende, men jeg samler stumper til de gamle 1200 maskiner, så derfor min interesse. Den spiller ikke op med
moderne langt billigere maskiner, så man skal ikke beholde den for lyden. Her fungere et par 1200 som hygge på kontoret.

Jeg vil som andre anbefale dig at får Lars til at kigge på effektblokken. Selvfølgelig kan den gøres køreklar igen.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Så vidt jeg kan se har han kun en cd-afspiller?
Den bliver i øvrigt særdeles svær at reppe..


Som fremgår af et de første indlæg, benævnes der to afspillere, hvilket også bekræftes senere :-)
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

fluen skrev:
...er da nogle som kender til kvaliteten af de nye enheder som de laver. deres kvalitet faldt jo i 90serne . vist nok da panasonic opkøbte dem


Det er korrekt at fra omkring 1990 og frem, faldt Technics kvalitet. Specielt CD-afspillerne blev ringere og med flere fejl (1200-modellen undtaget!). Og forstærkerne blev mere bovlamme, tyndere kabinetter som hoved salig bestod af luft.
Men for god ordens skyld, så har Panasonic altid ejet Technics.
Oprindeligt hed det Matsush*ta som bl.a. bestod af selskaberne:

- National (blev oprindelig benyttet til både audio og video produkter)
- Panasonic (video produkter)
- Technics (audio produkter)
- Ramsa (Professionelle produkter)

For ikke så mange år siden overtog Panasonic navnet det hele, så alt hed Panasonic. Siden har man så omdøbt firmanavnet fra Matsush*ta til Panasonic.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Test af Technics i Lyd og billed: http://www.lydogbillede.dk/test/hi-
fi/technics-r1/
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Behold dine højtalere.
Behold din pladespiller

Køb ny pickup
Køb integreret forstærker i høj kvalitet, eks. kunne denne være fantastisk:   

http://www.quoka.de/hifi-audio-tv-video-foto/verstaerker-equ alizer-receiver/c7260a168177866/integrated-amplifier-gryphon -
diablo.html
Hent den personligt så ved du alt er OK.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes