Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 15:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Alternativ til Hi-Fi Revyen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 16 Maj 2016 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

HI-FI Revyen ophørte desværre udgivelserne for snart 20 år siden. Findes der nye alternative årgangsbøger, eksempelvis på engelsk ?
Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 Maj 2016 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nej, ingen alternativer (så vidt jeg ved). En del af de udenlandske hi-fi-blade laver nogle "årets-bedste-hi-fi-produkter-lister" eller "anbefalede-hi-fi-produkter-lister", men nærmere kommer vi det nok ikke

Det ville også blive nogle digre værker, hvis de bare tilnærmelsesvis skulle dække produkter, der er på markedet i fx USA, UK eller Tyskland.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jeg elskede Hi Fi Revyen, ville elske et alternativ.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har 2 bøger fra 90 og 91 som hedder Hifi årbogen. De er udgivet af forlaget audio.

Men det er måske dem som I kalder for Hifi revyen ?


__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Nej, de er ikke identiske.

Hi-Fi-Revyen blev udgivet af Hi-Fi & Elektronik, mens Hi-Fi Årbogen blev udgivet af High Fidelity.

I sidste ende viste det sig desværre, at der hverken var plads til bladene og deres årbøger
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Fiddoo skrev:
Jeg har 2 bøger fra 90 og 91 som hedder Hifi årbogen. De er udgivet af forlaget audio.Men det er måske dem som I
kalder for Hifi revyen ?



Hi-Fi Revyen blev udgivet i perioden 1978 til 1999, og Hi-FI årbogen fra 1973 til 1993. På nedenstående link er der en gæv gut der
giver online adgang til samtlige årgange af Hi-Fi Revyen, og måske snart også af Hi-FI årbogen.

HI-FI Revyen 1978-1999



Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

det er bare så trist de ikke findes mere....alt skal være på nettet i dag, har selv alle årbøger både hifi revyen og hifi årbogen, samt alle deres mdr lige blade af begge high fidelity endda helt tilbage til 1 dec 67

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Problemet er at det ikke engang er let tilgængelig information på nettet, og meget er slet ikke at finde uanset hvor meget man søger.
År-bøgernes store force var at de var opslagsbøger, som på en overskuelig måde beskrev et relativt stort udvalg af Hi-Fi produkter
på markedet for de respektive år med data, priser og en lille kortfattet omtale, lidt ligesom et leksikon.

Tilsvarende opslagsværker findes desværre ikke på nettet i dag.
Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Du bør nok skrive "på det danske marked" ... som i øvrigt udgjorde og fortsat udgør en forsvindende lille del af de markeder og det produktudvalg, som findes i USA, UK og Tyskland.

Der er nok en grund til, at noget tilsvarende ikke findes i andre land - det ville blive uoverskueligt og ikke mindst ekstremt dyrt at udgive et sådant årligt opslagsværk.

Det ændrer naturligvis ikke på, at det kunne være fedt, hvis "so ein Ding" udkom hvert år
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Njaa.... Stort udvalg er stort udvalg, uanset dette måtte udgøre en lille del af det samlede salg på verdensplan, for hvem en stor del i
øvrigt er uinteressante for Hi-FI entusiaster. Og nu skrev jeg jo også relativt.

Min foretrukne vinhandler (der ligger i det indre København) har også et stort udvalg af vine vil jeg mene, selvom dette endog i
langt højere grad må siges at udgøre en forsvindende lille del af det samlede verdensudbud.

Hver årgang af Hi-Fi revyen indeholder oplysninger om ca 7-800 produkter. I alt indeholder det samlede værk (22 bind) oplysninger om
tusindvis af produkter. Værket indeholder ikke alle salg og lanceringer for året (end ikke i Danmark) men det skrev jeg vist heller
ikke.

Vis mig et par opdaterede opslagsværker (gerne internationale) der fejer Hi-FI Revyens produktportefølje af banen og jeg skal trække
ordene tilbage
Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

 Jeg forsøger i mine indlæg at sige, at der (så vidt jeg ved) intet sammenligneligt eksisterer eller har eksisteret i andre lande. Årsagen hertil - og det er og bliver et bud/en vurdering fra min side - skal formodentlig findes i den kendsgerning, at en række lande har et væsentligt større marked for hi-fi-produkter end det danske. Beskrivelser af et relativt stort udvalg (hvad det så end er for en størrelse) af produkter, der er tilgængelige på disse markeder, vil alt andet lige blive ganske omfattende, hvis de på nogen som helst måde skal være repræsentative for, hvad der er tilgængeligt.

Det er og har der nok aldrig været økonomi i at udgive (meget) store opslagsværker for den type produkter - derfor min pointe om, at der aldrig har eksisteret udenlandske/internationale udgivelser, der kan sammenlignes med de omtalte danske udgivelser.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Englænderne udgav i øvrigt tilsvarende årgangsbøger (i hvert fald frem til 80'erne), de hed Hi-Fi Year book. Der må være andre lande der er kommet med lignende udgivelser, da såvel Forlagsbranche som kundegrundlag er større i mange andre lande end Danmark. Danmark var ikke enestående for disse udgivelser.

Andre punkter er antallet af importører fra et stort land som eksempelvis England contra lille Danmark. Selv om udvalget ikke vil være identisk for de to... langt fra, vil mange mærker der importeres til Danmark også være at finde blandt britiske importører. Det er i højere grad den anden vej rundt ”problemet” opstår, som jo i virkeligheden slet ikke er et problem i 2016. Verden har forandret sig siden 80'erne. Med internettets udbredelse er hele verden blevet en handelsplads. Der vil givet være listet meget i en eventuel engelsk eller tysk udgivelse der ikke er at finde i din lokale fona butik. Men i dag er det ingen større udfordring at bestille gear over landegrænser.
Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes