Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Online backup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Lige som mig, må der være en masse af jer, som har rippet jeres cd'er.
I mit tilfælde, har jeg også rippet mine gamle dvd'er.
Ja, så er jeg jo også foto amatør, så der er en del billed filer.
Og... mails, dokumenter etc. etc.

Jeg har de sidste par år kørt med online backup og det har faktisk været OK, selvom min udbyder har været noget langsom mht. at lægge data
op.
Men, nu har de skiftet deres leverandør og fordobler priserne, så jeg tænkte at der måtte være andre end mig, som har nogen erfaringer med
dette???

Er der nogen der bruger online backup?
Hvilket firma bruger I og er I tilfredse?
Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en NAS stående med back-up, men til nogle ting bruger jeg også onedrive fra microsoft. Det virker glimrende. Jeg bruger det dog kun til billeder og dokumenter.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

https://recuvio.dk/billig-online-backup-til-private/

Hvad med dem her? Det er godt nok "kun" 250 GB plads, men prisen virker fair nok.
Er selv ude efter en ekstra backup løsning til mine filer, både musik og data.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Undskyld, jeg har ikke svar på dit spørgsmål, men føler trang til en kommentar/spørgsmål. Jeg kender slet ikke prisen på det, men kan forstå behovet for løbende backup af dine aktiviteter, men så mht netop de emner, du nævner, altså cd og dvd-indhold og egne fotos og andet eviggyldigt, tænker jeg, hvor meget online backup er relevant. Føler du det usikkert bare at lægge det på fx 2.5 eksterne harddiske? I forhold til hvad de rummer, fylder de ikke meget at have liggende, og det allervigtigste kan man have på en harddisk, der måske ligger i bankboks. Bare et forslag. Naturligvis er der ikke noget i vejen med den ekstra sikkerhed, som online kan give, men det må vel netop afhænge af prisen for det. Der er nok heller ikke noget overraskende i, at prisen stiger, for det er givetvis et marked, der er under opbygning, og så går det som med visse andre ting på nettet, at når først forbrugerne har vænnet sig til dét, som starter med at være gratis, så er leverandøren nødt til at forlange det, som omkostningerne tilsiger, - og nogle gange forlanges der mere, men det er en anden historie.
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
nozendk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

jeg har et forslag til en gør-det-selv løsning. Hvis du har et familiemedlem eller nogen andre, som også har et NAS derhjemme, så kan I sætte de to NAS op til at lave backup hos hinanden.
Til top Vis nozendk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nozendk
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

En NAS løsninger vil altid være lidt nørdet, så jeg forstår udemærket behovet for online løsninger.

Onedrive med 1 TB data koster fra 55 kr/md til 80 kr/md alt efter hvor mange bruger der skal på.

Der mener jeg ikke er specielt dyrt, og man slipper for bøvlet med nedbrudte drev, manglende forbindelse mv.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

NB! Prisen er billgere ved køb for et år ad gangen, og officepakken er inkluderet. Det er sgu ligefør jeg bliver hooked på den løsning.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
En NAS løsninger vil altid være lidt nørdet, så jeg forstår udemærket behovet for online løsninger.

Onedrive med 1 TB data koster fra 55 kr/md til 80 kr/md alt efter hvor mange bruger der skal på.

Der mener jeg ikke er specielt dyrt, og man slipper for bøvlet med nedbrudte drev, manglende forbindelse mv.


Men hvad nu hvis 1TB slet ikke er nok..? 😮


MVH.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

De 80 kr er til 5 brugere = 5TB ialt, men kræver så også 5 registrerede brugere.

Hvis man har brug for mere end 1 TB, er man nok også udenfor målgruppen.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Damkel - har du en Internetforbindelse med høj download/upload var det en overvejelse værd at have din egen NAS-server med fast IP stående hos dig. Dermed kan du tilgå den fra hvor i verden du vil. Du har i langt højere grad kontrol med dit materiale. Vælger du samtidig en NAS med udvidelsesmuligheder (ekstra/større harddiske) med automatisk backup bliver du godt kørende. Har NAS'en HOTSWAP kan du skifte en defekt harddisk uden at afbryde NAS'en. Du er dermed ALWAYS On uden at miste data. Kun en svigtende netforbindelse kan sabotere det. Skal det være, så skal det være.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

NAS er en god ide, men kræver du ved lidt og at du har en router der kan åbnes korrekt.

Det kan min desværre ikke, men heldigvis har synology en anden løsning der fungerer. Min upload download (0,5 op og 4 ned)er virkelig ringe, men det er fint til at streamer musik og optagede TV udsendelser

Når talen falder på fast IP adresse, åbne porte i router mv, så er 99% af den danske befolkning stået af. Jeg kender selv veluddannede IT supportere der ikke længer gider bøvle med NAS er er gået i skyen istedet.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  


https://www.jottacloud.com


675 Kr. om året for ubegrænset plads, og tilkobling af flere enheder. Firmaet ligger i Norge, men det kan jo være lige meget.


Det samme firma står bag den backup løsning, som bliver solgt hos Elgiganten. Den hedder bare EG-Cloud i stedet for "Jotta".
Hos EG er det dog nogle andre betingelser, man må vistnok kun have 1 enhed tilsluttet med ubegrænset data. Til gengæld
koster det så "kun" 499 Kr. om året.

Men taget i betragtning, at man kan lave backup af alle enheder i sin husstand for 675 Kr. om året, så er det da ikke helt
urimeligt.

At jeg så personligt vælger at bruge lokale harddiske, er så et personligt valg. Nogen vil have alt online, andre vil have alt
offline.
Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
nozendk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Med et NAS derhjemme har man også adgang til sine ting overalt, via fabrikantens cloud-løsning. Så vidt jeg kan se, kræver det ikke, at man sætter sin router op, da forbindelsen etableres fra NAS til cloud, og den tilgår man så fra sin computer. Det er i hvert fald hvad jeg får ud af at se på QNAP. 
Til top Vis nozendk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nozendk
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Halløj i stuen!

Jeg valgte for et par måneder siden, at købe adgang til online backup hos Keepit, som jeg har købt via mit forsikringsselskab, hvor jeg nu har ubegrænset lagerplads. Mit største issue var backup af min Aurender X100L Musicserver, men det var heldigvis heller ikke noget problem at få den koblet på også. Ganske nemt at oprette. Efterfølgende klarer Keepit alt omkring løbende backup m.v. Prisen er 300 kr om året - dog fik jeg 1. år til 225 kr, da de første 3 måneder er gratis. Kan klart anbefales!
Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere brugt Keepit, da jeg kunne bruge dem med rabat igennem min fagforening - men de ændrede abonnementet som man kunne få gennem fagforeningen, så der ikke var så meget plads. Jeg har i alt knapt 4TB data.

Nu kan man måske sige at med streaming etc. så bliver måske film og musik mere og mere irrelevant, men lige nu er jeg ked af at smide det væk. Og.... det tager dælme lang tid at rippe det :-)

Årsagen til jeg gerne bruger online backup er, at der skal jo alligevel altid være en kopi ude af huset, i tilfælde af tyveri eller brand og da datamængden hele tiden vokser så vurderede jeg, at istedet for at købe diske til 2 gange backup - en til hjemme og en som kan lægges hos venner eller i boks - så var det til de priser jeg havde før faktisk billigere at have en online backup og så var jeg sikker på, at der hele tiden var en backup.

Jeg har tidligere kørt med en NAS, men dens cpu var for lille til at trække min squeezebox server og efter jeg byggede min egen server, har det ikke været et problem. Da jeg har kørt med online backup, har jeg ikke behøvet at tænke på raid. Som it udvikler og tidligere it chef, har jeg ikke nogen problemer mht. nørdfaktoren, selv om jeg aldrig er blevet den store linux haj Næ, det drejer sig om simpel dovenskab kombineret med økonimisk sans og sikkerhed for at der er taget backup. Men, alt er åben

Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes