Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 22:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Studenteranlæg anno 2016 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden i et par år gået lidt op i hifi, og har også i min spæde ungdom skrevet lidt herinde. Jeg tænkte det kunne være meget sjovt at vise hvad jeg spiller på og gerne få lidt inspiration. Her ses det hele fra lyttepositionen

Højttalerne må jeg indrømme, jeg end ikke husker hvad hedder. Jeg købte dem ganske billigt af en gut i Århus. Jeg mindes, jeg fik at vide, at de er bygget af en person, der havde en hifi butik, som nu er lukket. Jeg tænker umiddelbart at det er her, den næste opgradering skal ligge. Åbner man skabet kan man se, hvad der fodrer højttalerne.

Forstærkeren er en Korsun V8i
Dac'en er en Matrix Mini-i
Streameren er en Meridian Mc200

Dac'en bruger jeg kan, når jeg henter lyd fra computeren, til musik bruger jeg den indbyggede dac i Meridian afspilleren. Jeg ved forstærkeren er meget lidt udbredt i dk. På det billede ser den ikke af af meget, men i virkeligheden er den ret stor. Sig endelig til, hvis I kunne tænke jer at se nogle ordentlige billeder af den.

Jeg er ganske klar over at opstillingen ikke er optimal, men som studerende har jeg ganske begrænset plads at gøre godt med, og synes jeg har fået noget fornuftigt ud af det. Jeg kunne godt tænke mig selv at bygge mine næste højttalere, og er meget åben overfor forslag. Jeg forestiller mig, at i et rum af denne størrelse - ca. 12m2 - vil en standerhøjttaler være fornuftig. Jeg går lidt her med en ide om at man kunne lave en konstruktion, hvor man laver en 2-vejs, der senere kan udbygges, ved at standeren skiftes ud med en bas-del. Jeg kan se Troels Gravesen har en konstruktion, han kalder Ellam Flex, hvor dette er muligt. Er der nogen, der har et andet bud?

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

De højttalere kunne godt ligne noget Trapez X eller Audiovector 4 mener jeg det er.....altså noget klon agtigt noget....  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Det er meget muligt - det skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg synes egentlig de gør det fint. Jeg synes dog, at bassen er meget afdæmpet, selv
ifht. når jeg har spillet på højttalere, der var en del mindre. Det kan givetvis have noget med placeringen at gøre, tænker jeg.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 02 Juni 2016 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
Jeg tænkte det kunne være meget sjovt at vise hvad jeg spiller på og gerne få lidt inspiration. Her ses det hele fra lyttepositionen


Hvad mener du med "få lidt inspiration" ?

umiddelbart ville jeg nok have de højttalere en smule i vejret, så diskant/mellemtone kommer i ørehøjde ...

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 02 Juni 2016 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg mener f.eks. ting som det, du skriver der.

Jeg må anerkende, at jeg ikke ved særlig meget om hifi, og der lader til at være mange ressourcer herinde. Er der nogle, der kan og vil hjælpe en med at få mere ud af ens anlæg, så er det da om at lade dem komme til orde. I første omgang tænkte jeg mest, at jeg er noget i tvivl omkring hvad jeg bør gøre med mine højttalere - om den fremgangmåde, jeg havde forestillet mig, overhovedet giver mening.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes