Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal man gå efter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 Juni 2016 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hej alle,
Hjælper sønnen med anlæg i hans nye stue (B4.25 x L:9.25)

Han har selv fgl. udstyr

Fronthøjtaler som er hjemmebygget (ombygget Infinity IRS Epsilon) store 4-vejs Aktive, med 12" bas men spiller helt anderledes da alle enheder er byttet ud.
Surround kontrolforstærker Parasound AVC-2500 (understøtter bla.Dolby Digital & DTS)

Spørgsmålet er hvilke højtaler skal han bruge til Center og bag Ht samt forstærker valg / eller Receiver valg
Tænker selv lidt B&W DS3 som bag ht, mest fordi hans sofa er 360 cm bred så der er kun 65cm fra kanten af sofaen til vægen, eller skal man vælge en anden mindre 2 vejs ht som bag ht. og så flytte dem længere bag ud ?
Tænker B&W 686 eller 685 S2 Kompakthøjttaler og en B&W Center.

Hvad angår forstærker Tænker jeg selv Parasound HCA-1203A 3 Channel Amplifier (3x140W) til Center + Bag Ht.
Tænker at de 2 stk. 12" basser i de omb. Infinity sagtens klare sub delen, så overvejer ikke ekstra sub.

Men er noget i tvivl AVC-2500 er jo en ældre sag og understøtter jo ikke alle den nyeste formater men spiller jo rigtig fint både i stereo og surround, hovedparten af film er fra boxer TV samt net stramning som netflix. og de udsender vist ikke i de nye formater alligevel så måske den gamle er ok til jobbet alligevel ?
Han vil nok også kunne streame lyd via nettet hvad vil i forslå til formålet ? pris side 3000-5000kr gerne letter brugt udstyr som forslag.

Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Dare_Devil
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 17 Juni 2016 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Når det kommer til forstærkerdelen, ville jeg gå efter noget nyt. Det er trælst at undvære de nye formater, og idag får man virkelig meget for
pengene. Jeg var selv meget positivt overrasket over min Sony DN1060. Den nye model DN1070 kam fås for under 5k,

Og så har du endda et par ekstra kanaler; enten til udbygning med flere højttalere senere eller biamp på fronterne :)
Til top Vis Dare_Devil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dare_Devil
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 17 Juni 2016 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Din Parasound har 5,1 analog indgang, så finder du en bluray med tilsvarende udgange og så har du HD lyd på dit gamle anlæg og det er langt
overlegen den nævnte Sony eller tilsvarende modeller.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 17 Juni 2016 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på, at de nye lydformater giver bang for the buck i forhold til Dolby Digital/DTS. Opløsningen og stemme/lyd
seperationen er meget bedre, mindst lige så stor som fra Prologic til Dolby Digital. Selv om det ikke helt kan sammenlignes. Selvom
der er en ok forforstærker i den Parasound ville jeg satse på noget nyt/nyere brugt. Men måske bliver dette ikke aktuelt i forhold til
tv valg?....der er ellers noget at hente på Bluray! Netflix er vel også med bedre lyd? Infinity har også lavet center og mindre
højtalere som kan matche de fronthøjtalere? Et oplagt valg, hvis man ønsker sammenhæng i lydbilled. Ellers kan andre vel bruges
med større eller mindre held.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 Juni 2016 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej,
Er selv stor entusiast på stereo men min viden halter lidt bag efter på det nyeste surround..derfor jeg søger lidt hjælp.

Parasound avc-2500 sourround processor / kontrolforstærker er ganske vist ikke ny længere men på lydkvalitet mangler den ikke meget for at kunne hamle op mod meget dyrer modeller i dag, så sony "glem det" dens nypris i 2002 var 35.000kr

Parasound understøtter som tidliger skrevet dolby digital og DTS 5.1 spørgsmålet er så om netflix eller de andre streamning tjenester samt boxer tv udsender i andre formater tænker det garanteret kun er dolby digital. tror ikke det bliver til meget DVD / Bluray så vil ikke spille meget krudt på de formater og skulle han anskaffe sig en bluray så er formaten DTS nok stadig tilgængeligt ?

Hvad mener i om højtaler valg til Bag HT og tænker lidt på om man skulle droppe Centeren, front HT kan jo klare dette og da det jo er lidt specielle front ht han har så kan det blive vanskeligt at finde en Center der matcher.


Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 Juni 2016 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

TV et er en 70" Samsung 2016model i deres 6 serie den understøtter UHDTV

Bemærk at Infinity ikke fremstår original men er lavet total om.. derfor vil Infinity ikke matche..

Nogen der ved hvilke lydformater der udsendes med på streamning tjenesterne som eks. Netflix ? og på boxer kan jeg ikke forstille mig der udsendes i andet en Dolby digital.
Dette er her 99% af alt TV ses så offer en masse på HD lyd format kan jo ikke betale sig og mon ikke DTS er udmærket, tvivler meget på det skulle være blevet MEGET bedre ? men som sagt jeg er ikke meget inde i surround...
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 18 Juni 2016 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Behold surround processoren. Hvis det mest er Netflix og boxertv der kigges på. Som tidligere nævnt kan du altid skaffe en Blu Ray afspiller med 5.1
analog udgang, hvis det senere ønskes. Den er i en anden liga end en ny snurre rundt processor til 5000kr. De mangler detaljer og opløsning i lyden.
De højttalere skulle være fine nok til formålet. En bluesound afspiller lyder godt til prisen. Den er klasser over Sonos. Sonys lyder indelukket i forhold
til Bluesound. Af effekt er der mange muligheder. Jeg har hørt den nye serie fra Parasound, udemærket integreret, så lad ham endelig beholde
Parasound'en.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes