Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: En storm i et glas vand? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 22 Juni 2016 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret træt af tilbudsavisen hvor forhandlerne annoncerer deres varer. Jeg har opgivet at benytte den, fordi det er sket mange mange gange at en vare bliver annonceret til en pris, men prisen så viser sig at være højere, når jeg klikker videre til hjemmesiden.

Det er simpelthen ikke seriøst. Jeg er godt klar over at forhandlere betaler for at annoncere og på måde bidrager til sidens drift og derfor også har lov til at være lidt mere kreative, men det er over grænsen at opgive forkerte priser. De brodne kar ødelægger det bare for de ærlige forhandlere, hvis andre som mig helt er holdt op med at klikke på tilbud.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 22 Juni 2016 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

så en rørforstærker til 1999kr, når man klikker på linket er den på tilbud til 1599kr det også irriterende da man måske vil overveje den til 1599kr men ikke til 1999kr
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Det kan jo være jeg har været meget uheldig med de annoncer jeg har kigget på. Jeg havde egentlig opgivet tilbudsavisen, men der var alligevel noget der fangede mig i går.

Nu er den væk, men den var der for en time siden, da jeg skrev første indlæg...imponerende.... den annoncerede pris var 4500, men den rigtige pris er 6995...
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Har I overhovedet prøvet at kontakte pågældende forhandlere, eller skal i bare af med noget galde???

Prisen I ser i Tilbudsavisen, er et konkret tilbud, og prisen på hjemmesiden er liste pris. Hvis I kontakter forhandleren, så får I det da selvfølgelig til den pris der står i Tilbudsavisen.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

i så fald er galden lysegrøn.

De gange jeg har oplevet det, har det været mit indtryk at det har været en helt bevidst strategi, så jeg har bare lukket fanen. Havde jeg haft indtryk af
at det var en reel fejl far forhandlerens side, så havde jeg sikkert taget kontakt.

Jeg synes egentligt det er ærgerligt at noget velfungerende bliver ødelagt, fordi nogen ikke kan følge simple retningslinier.

Der selvfølgelig en mulighed for at jeg har været ekstremt uheldig med de annoncer jeg har klikket på.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kan virkelig ikke se problemet.
At ringe til en forhandler og spørge på en pris. Hvor svært kan det være?

Hvis en vare annonceres til 4500 kr, ja så kan den købes for det.
Tag et screenshot af annoncen når den ses.

Så forsvinder det jo ikke. Der plejer også at stå, hvor længe annoncen gælder.
Hvis forhandleren ikke er med på prisen, lad forbrugerrådet høre om det.

Men så langt kommer det sikkert ikke. De fleste forhandlere er fornuftige.
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Man må jo gøre krav på den pris som forhandleren annoncere til.
Men moralen halter da lidt ind i mellem.
Princippet "ring for pris" er ulden i kanten. God markedsføringsskik? Næppe!
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke se problemet?

Det er he!t om med annoncer hvor man "bare lige" skal et smut forbi Forbrugerrådet for at få varen til annonceret pris?

Det så noget jeg ikke gider. Jeg foretrækker at kunne købe varer til det de er annonceret til uden alt muligt bøvl.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der er blevet nægtet at købe til de annoncerede priser?
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager men jeg tror der bliver set en del flere spøgelser her end der i virkeligheden er.

For lige at lave et eksempel:

Vassagohifi har deres brugtside med priser som de normalt er. Engang i mellem sætter ham dem så ind her i brugtmarkedet til en lavere pris lige for
at give 5% mere og fremme et evt. salg. Dog retter han ikke prisen på hans egen side.

To forskellige priser, men du kan til enhver tid få den til den billige uden problemer.

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Firmaerne er selvfølgelig interesseret i at sælge sine produkter. Så spørg om prisen, som I sikkert også gør når i er i butikken. Og spørg om
butikken ikke kan gøre det lidt bedre. Se først på nettet hvad produktet koster andre steder, så vil butikken nær på nok også sælge til den lavere
pris. Og prut endelig om prisen, det kan ofte betale sig. Det er det man kalder markedsøkonomi.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Gela skrev:
Man må jo gøre krav på den pris som forhandleren annoncere til.


Man kan da prøve, men forhandleren kan til enhver tid afvise at sælge til den oplyste pris, med henvisning til at den var indtastet forkert.
Om den så har været et lokkemiddel? Næppe, forhåbentlig ikke.

Gela skrev:
Princippet "ring for pris" er ulden i kanten. God markedsføringsskik? Næppe!


Helt enig. Forhandlere hader det hvis kunderne ikke vil snakke med dem... De vil ikke oplyse en fast pris, det er bedre hvis de kan få
kunderne til at ringe, og så via samtale få dem overbevist. Her kan man også forsøge med den høje pris først, og hvis kunden ikke bider
på kan man sænke den et par gange - går den, så går den. Nogle kunder vil gerne prutte, og det kan jeg godt forstå, idet forhandlerne
allerede har gravet deres egen grav med massive rabatter - kunderne ved at fortjenesten er skyhøj, hvilket forhandlerne tydeligt viser
gang efter gang.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Lad mig sige det på denne måde: Hvis en forhandler ikke sælger til den annoncerede pris, så vil jeg meget gerne have det, at vide. Jeg ønsker selvfølgelig, at gældende købelov bliver overholdt.

Men men... jeg fornemmer stærkt et ønske om, at starte en sh*tstorm, som aldrig har været aktuel

Så hvis der ikke kommer konkrete eksempler på bane, hvor en forhandler har afvist den annoncerede pris, så fjerner jeg tråden! For så handler det bare om, at lave ballade.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

gabetta skrev:
Gela skrev:
Man må jo gøre krav på den pris som forhandleren annoncere til.


Man kan da prøve, men forhandleren kan til enhver tid afvise at sælge til den oplyste pris, med henvisning til at den var indtastet forkert. Om den så har været et lokkemiddel? Næppe, forhåbentlig ikke.

Gela skrev:
Princippet "ring for pris" er ulden i kanten. God markedsføringsskik? Næppe!


Helt enig. Forhandlere hader det hvis kunderne ikke vil snakke med dem... De vil ikke oplyse en fast pris, det er bedre hvis de kan få kunderne til at ringe, og så via samtale få dem overbevist. Her kan man også forsøge med den høje pris først, og hvis kunden ikke bider på kan man sænke den et par gange - går den, så går den. Nogle kunder vil gerne prutte, og det kan jeg godt forstå, idet forhandlerne allerede har gravet deres egen grav med massive rabatter - kunderne ved at fortjenesten er skyhøj, hvilket forhandlerne tydeligt viser gang efter gang.


Kan du ikke fortælle mig noget mere om de hersens "skyhøje fortjenester". Det lyder vældigt spændende og er da helt sikkert nogle leverandører jeg skal til at handle med. Det er åbenbart almen viden for kunderne, men er godt skjult for os forhandlere.

Jeg annoncerer i øvrigt ikke i Tilbudsavisen.
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en PB af trådstarter, og det har vist sig, at der ganske rigtigt var tale om en storm i et glas vand!!!

Når en forhandler annoncerer en pris i Tilbudsavisen, så er den gældende uanset hvad, der står på forhandlerens hjemmeside. De priser man ser på hjemmesider er ofte listepriser, og der er hverken noget forbudt eller forkert i, at have en tilbudspris på Hifi4all, og en anden på sin hjemmeside.

Men forhandleren er ikke forpligtet til, at nævne at prisen er lavere på Hifi4all end på hjemmesiden, hvis kunden henvender sig ad den vej. Men nævner en kunde, at han har set en lavere pris på Hifi4all, så er forhandleren forpligtet til, at sælge varen til denne pris! Det er ren lovgivning.

Man kan betragte priserne i Tilbudsavisen som særlige priser til Hifi4all's læsere  Og det skal man vel ikke klage over?

Og så er den ged barberet... en storm i et glas vand, som sagt... tråden lukkes!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes