Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 04:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Alto rørforstærker 400? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Tilfældigt kigger jeg i tilbudavisen og trykker på linket til en 1999kr dyr alto rørforstærker Det viser sig at den er på tilbud til 1599kr

Jeg mindes engang en der havde lavet en tråd om netop alto rørforstærker og at de billige skulle være noget skrammel, men kan ikke finde den.

Når man kigger på hjemmesiden kan man kun se fronten med en pleksiglas,plastisk afskærmning hvor den omkring pladen lige over power knappen er meget grim,amatøragtig skår ud

Er forstærkeren noget værd? (kom i tanke om der var noget med den ikke helt 100% var en rørforstærker den rørforstærker som jeg mindes der blev skrevet om)

Nogen der har billeder af siden med bas,diskant reguleringen og af forstærkeren bagfra,højtaler terminalerne

1599kr så vel som 1999kr er ikke meget men best budget forstærker hos whathifi er en onkyo A-9010 som koster 1889kr og en anden god forstærker (hvis den passer lydmæssigt med resten af ens anlæg, gjorde den ikke hos mig) Marantz PM6005 som koster 2299kr på tilbud, så omkring 2000kr kan der godt være nogen fornuftige forstærker

Ulemper/fordele ved en rørforstærker

Den har en blød lyd med en forvrænging af den musikalsk slags, skal varmes op før man kan bruge den som med en ældre diesel drevet bil, rørene bliver varme og ikke holder så længe, de skal skiftes engang imellem

Ellers nogen ulemper fordele med en rørforstærker
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hvis du selv importere den , er prisen kun 1100 kr.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

En rørforstærker er ikke nødvendigvis blød lyd...

90 USD plus 125 USD i fragt giver ca. 1.400 kr. Hvis den nappes i tolden, og det gør den formentlig pga. størrelsen alene, så kommer der lidt ekstra oven i, ifølge Toldberegner giver det ekstra godt 500 kr., i alt godt 1.900 kr. Det bør man nok lige huske inden man bestiller... USD er ikke kun 5 kr. længere, og der kommer sandsynligvis moms og gebyr oven i.

Hvis billedet er retvisende kunne det tyde på at rabatten på 400 kr. hos Alto skyldes at der er kosmetiske fejl... Det ville være klædeligt om der fra forhandlerside blev gjort opmærksom herpå inden eventuelt salg. Jeg ville ikke spare de 400 kr., det kan koste langt mere hvis den senere skal sælges videre i brugthandel, og det vil falde i øjnene hver gang man kigger på den - kun den spareivrige person vil i så fald glædes over at se de, lader det til, tydelige fejl.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kender den ikke, men der sidder sikkert en klasse-d chip som udgang - ville jeg holde mig fra.
Jeg ville kigge lidt på tysk eBay. F.eks. her: http://stores.ebay.de/doukmall/

Vær sikker på at det kommer fra "germany warehouse". Så kommer der ikke "ubehageligheder" oven i.
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela
 
ALTO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Alto Højtaler

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 24 Juni 2016 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Alle forstærkere 44 , leveres i org. emb. , har ikke være pakket ud.

http://alto-hojttaler.dk/?wpsc-product=alto-roerforstaerker- 400
Til top Vis ALTO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ALTO
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 24 Juni 2016 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Når man kigger på hjemmesiden kan man kun se
fronten med en pleksiglas,plastisk afskærmning hvor den omkring pladen lige over power knappen er meget grim,amatøragtig skår ud


Jeg tror den grimme udskæring ikke er udskæringen, men bare beskyttelses plastikken, der sikkert har siddet over acrylen, som er hevet sjusket
af. Til gengæld en ommer, for ham der har taget billedet.

Jeg vil sige "Go for it!" - Til den pris er en hybrid at foretrække. Udgangstrafo og ordentlige overførselskondensatorer kan ikke fås for 1500 kr.

... og det er sgu da en fin bette dims at se på. Ikke high end, men sikkert lisså god som så meget andet til 1500...
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 24 Juni 2016 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Tilfældigt kigger jeg i tilbudavisen og trykker på linket til en 1999kr dyr alto rørforstærker Det viser sig at den er på tilbud til 1599kr Jeg mindes engang en der havde lavet en tråd om netop alto rørforstærker og at de billige skulle være noget skrammel, men kan ikke finde den. Når man kigger på hjemmesiden kan man kun se fronten med en pleksiglas,plastisk afskærmning hvor den omkring pladen lige over power knappen er meget grim,amatøragtig skår ud smileys/smiley5.gif"> Er forstærkeren noget værd? (kom i tanke om der var noget med den ikke helt 100% var en rørforstærker den rørforstærker som jeg mindes der blev skrevet om) Nogen der har billeder af siden med bas,diskant reguleringen og af forstærkeren bagfra,højtaler
terminalerne 1599kr så vel som 1999kr er ikke meget men best budget forstærker hos whathifi er en onkyo A-9010 som koster 1889kr og en anden god forstærker (hvis den passer lydmæssigt med resten af ens anlæg, gjorde den ikke hos mig) Marantz PM6005 som koster 2299kr på tilbud, så omkring 2000kr kan der godt være nogen fornuftige forstærker Ulemper/fordele ved en rørforstærker Den har en blød lyd med en forvrænging af den musikalsk slags, skal varmes op før man kan bruge den som med en ældre diesel drevet bil, rørene bliver varme og ikke holder så længe, de skal skiftes engang imellem Ellers nogen ulemper fordele med en rørforstærker


Har du ikke været på forstærkerjagt i meget lang tid efterhånden?
Og hvorfor lige rør?

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 24 Juni 2016 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

nej kun en uge eller deromkring
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Sorry my bad.

Jeg har bare set dit navn i mange forstærkertråde, hvor du er kommet med indspark og anbefalinger, så jeg troede du havde været rundt omkring og
lyttet til en hel del, og derfor også havde nykøb i overvejelserne gennem en længere periode.

Jeg har selv lige kbt en lille rørforstærker til spisestuen. Mest fordi den ser så godt ud:-) Derfor spørger jeg også dig, hvorfor du overvejer rør?
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Deltager gerne i mange tråde

Tog en hurtig beslutning, altoen ville jeg ikke have efter at have læst denne danske test af en anden god
dynaco rørforstærker
Den egner sig simpelthen ikke til rock,pop som jeg lytter mest til og ud fra en anden tråd om alto 400
blev det ikke altoen

Læste testen igen af min gamle forstærker fra Nad
måske mere biosed af testen end jeg før har været og pga anbefalinger ville jeg købe en bedre forstærker
nu hvor jeg havde købt nye højtaler Dynaudio Emit M10
Harman kardon HK 980 kunne jeg ikke finde brugt i mint condition

Har haft en Marantz PM6005 jeg solgte for at få en mere fyldig lyd med naden, synes lyden var lídt tynd og lys
med de højtaler jeg havde, ved der er kommet nye marantz forstærker PM6006
(endnu ikke set nogen test af den) som koster 3999kr imod 2299kr for den gamle PM6005
(ingen tvivl om hvad er det bedst køb), da jeg har en dac som kan justeres så lyden fra min pc,
cdafspiller (marantz CD5005) er lige høje, har jeg ikke brug for en forstærker med indbygget dac.

Så denne review af Marantz PM5005, kan dog ikke huske hvornår jeg læste testen,
(før eller efter jeg bestilte en).Min Marantz CD5005 til 1500kr er jeg fuldt ud tilfreds med trods samme
lave pris som Marantz PM5005 (der stadig er på tilbud), hvor den nogen steder i england koster over 3000kr,
i dk er normal prisen 2495kr, med fri fragt med det fulde beløb tilbage i tilfælde af brug af returretten,
tog jeg en hurtig beslutning og bestilte en som kom dagen efter

Wireworld Luna 7 fra futureshop med bananstik (meget billigere end i dk) og Dynaudio Emit M10, læste test,
review og med anbefalinger om at opgradere, blev det som nævnt en Marantz PM5005 som spiller til prisen
både efter min vurdering og andres, rigtig godt, endda med pladespiller indgang og en ret lækker fjernbetjening


Lyden

Wireworld Luna 7 gav en lidt mere blød mellemtone og en anderledes bas måske lidt bedre kontrol og
mere præcis og lidt bredere lyd end audioquest flx slip 14/4

Dynaudioerne har en mere jævn frekvensområde og man kan høre de kan spille højt uden at lyde presset

Marantz forsærkeren er på 2x40 watt i 8 ohm 20-20khz rms, 2x55 i 4ohm, max er 55/80watt i 8/4 ohm,
med højtaler på 86 db og 6 ohm er der masser af power når man sidder og lytter til musik i forbindelse
med computeren.

Mere klar top og mellemtone (dog stadig neutral og behalig, der siges en forstærker skal spilles til og til
den tid f.eks om 100 timer vil den spille optimalt) en god fyldig lidt rund bas, måske ikke ultra præcis som med
store tunge og meget dyr forstærker som trækker alt til ug, selv gulvhøjtaler der går under 4ohm,
men absolut acceptabelt til en pris på 1500kr (og med sd fødder og clearer audio strømkabel).

1500kr er ikke meget, men man skal huske på at den gamle klassiker nad 3020 kostede det samme eller mindre,
den sidste model omkring 1994 kostede endda kun 995kr, har endda set nogen sammensætte et anlæg med marantz
forstærkeren og højtaler til 10000kr, bare det lyder så er prisen vel mindre vigtig

Her til sidst spillede jeg noget alan olsen gajo og vol 1 (live) via tidal hifi og det lød godt nok ikke optimalt,
der var lidt svag forvrængning og kunne se via højtaler ikonet i windows 10 i lydstyrke, at lyden var ret højt optaget
og da jeg gik over til elton johns a single man faldt det hele på plads (også selv om det var remastered versionen), mere
rund,blød og behalig lyd uden forvrængning, men den findes vidst også kun som analog master da den er fra før 83-84 hvor cden udkom,
da musikken blev digital

Brugt kan man altid finde noget bedre til 1500kr så frem den er i perfekt stand og ikke kræver reparation, men hvad?

Skal jeg have nyt tror jeg at jeg skal op i noget der koster 4000kr+ for at få noget markant bedre,
måske en Marantz PM7005 eller an cambridge azur 840, CXA60
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes