Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 08:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fælleskøb RS Components (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 06 August 2016 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Her virker det ret overbevisende, men det er jo også det der gør det sjovt med netkabler.
Vores setup er ikke ens, derfor kan kablerne også lyde/virke forskelligt, endnu en grund til at afprøve tingene inden køb.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 06 August 2016 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Miav skrev:
JackD skrev:
Jeg gør det ikke på den måde. Og teorier er ikke altid de rigtige. Jeg er ikke enig.
Sådan gøres el installationer ikke
rigtigt det gælder om at købe apparater der er konstrueret rigtigt fra start. Reglerne ændrer sig hele tiden og der findes meget derude af
effekter
forforstærkere osv. Der er importeret eller fra en svunden tid. Jeg gør som en el installatør gør.
Reglerne for EMC ændrer sig
ikke bare, det
er ganske veldokumenteret teori, og den udtalelse med at du gør som en el-installatør gør er vist bare grebet ud af luften, sjovt nok har
jeg førhen
undervist installatører. Men send mig en PB så kan jeg måske arrangere, at du kommer med på et 3 dages kursus i EMC og bliver
klogere dette
område. Så kan du næste gang du udtaler dig så skråsikkert i EMC, måske også have ret i det du skriver. smileys/smiley2.gif"> En
kort forklaring, hvis du kun skærmer dit netkabel i apparat enden, så vil skærmen have samme potentiale som kabinettet på dit apparat,
hvilket vil
betyde at den støj der er opsamlet i netkablets skærm, skal løbe i jordlederen som også er direkte forbundet til apparatet, hvilket er lig
med en større
mulighed for støj på apparatet. Hvorimod skærmen er monteret i stikprop enden, her vil der være en forskel i potentialet mellem skærm
og apparat,
på grund af den ohmske del i jordlederen, og støjstrømmen løber ikke tilbage til apparatet, støjen vil nemlig løbe i jorden, det kræver
selvfølgelig du
har jord, hvilket jeg har taget udgangspunkt i hele tiden.


Helt enig. Det er os det jeg gør. My bad. Jeg har monteret mine i schuko stikket. Jeg er helt enig. Jeg skal selv igang med en prof
installation med
hjælp fra Poul fra Audiovision.


Ok, det var bare mig der forstod det som du gjorde det omvendt, My Bad.
Du bliver helt sikkert godt tilfreds med en separat installation til dit anlæg, her gav det et løft i lyden.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 06 August 2016 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Helt i orden. Hvad er EMC kort forklaret? For jeg forstår ikke hvorfor du monterer skærm i begge ender? Hvad har du af anlæg ��

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 07 August 2016 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Helt i orden. Hvad er EMC kort forklaret? For jeg forstår ikke hvorfor du monterer skærm i begge ender? Hvad har du af
anlæg ��


Jeg monterer ikke skærm i begge ender på mine netkabler, men som skrevet før kun i Schuko/Stikprop enden.

Kort forklaret kan man sige at EMC er elektrisk støj, som er summen af alle de uønskede former for elektrisk felt, magnetisk felt, elektrisk
strøm, og elektrisk spænding i frekvensområdet fra DC til uendelig.

Jeg syntes selv jeg har et ganske fornuftigt stereo setup, som er sammensat gennem mange år.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes