Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 00:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Max. 20k nyt/brugt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 31 Juli 2016 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Færdig højttalere er alt for dyre. Den bedste højttaler jeg kender der opfylder dine krav er: Troels Gravesen´s AudioTechnology 3-way classic.
Ikke billig at bygge, men giver dyb bas og stadigvæk imponerende perspektiv, på trods af "op til væg" placering.
Spar endelig ikke på delefilter stumperne, det lønner sig.
Det vil være min yndlings højttaler, hvis jeg skal nøjes med 20m2 på et eller andet tidspunkt. Absolut værd at leve med.
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 31 Juli 2016 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Find dig et par aktive højttalere. Du nævner GamuT - se tilbudsavisen her på siden. Der kan man få et nyt sæt Phi 3 og/eller 5 til under halv pris. Kender dem ikke, men flotte er de. 
Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 31 Juli 2016 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Bent Øre skrev:
En fantastisk kombination... Ja de passer simpelt hen bare så godt sammen... Og lige til 20
Kilo   Rega forstærker og Piega 3.2... Absolut et besøg værd... Har man aldrig hørt en højtaler i alu kabinet... Ja så har man snydt
sig selv..... ;)
.... De færreste har hørt Piegas højttalere.De kan simpelthen bare noget. Deres "store"
mellem/diskant-enhed har bare en spredningog en måde at gengive på, der er "to die for"


Helt enig. Diskanten er helt unik. Meget undervurderet højttalere.

Kan se at Bruno Barcelli bliver nævnt tidligere i tråden, husker at han var yderst begejstret for den bund Piega kunne levere.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 01 August 2016 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

MESN skrev:
Jeg har fået mindre plads og er blevet træt af mine gamle og store selvbyg højtalere. Er derfor på udkig efter noget nyt eller brugt til under 20k

Jeg har lånt et sæt Audiovector s1 Avantgarde Arreté hjem (den gamle model), men som jeg frygtede leverer de bare ikke helt nok i bassen. Der
er selvfølgelig muligheden for at opgradere dem for en sjat penge - det skulle hjælpe på bassen. Eller måske spiller de bare ikke helt med min
forstærker. Har også tænkt på GamuT L3, men har endnu ikke haft mulighed for at prøve sådan nogen af på mit anlæg.

Men gad vide om der er andre gode alternativer? Brugt er helt klart en mulighed.
Værelset er 20kvm og er pakket med alt muligt. Og højtalerne kommer nok ikke til at stå optimalt. For at rummet ikke skal føles endnu mere
pakket, vil det nok være rarest med reolhøjtalere evt på stand.

Setup:
Forstærker: Cayin 252B
Højtalerkabler: Linn K400
Pladespiller: Rega Planar 3-24
forforstærker: Graham Slee Gram Amp 2


Tak for hjælp:)



Jeg har ikke hørt mange af de forslag der er nævnt indtil nu. Jeg har dog for nyligt hørt både Dali Epicon og Rubicon standerhøjttalere - så lidt baggrund har jeg at udtale mig på. Har ejet flere gulvhøjttalere men har hver gang fortrudt og er vendt tilbage til standerhøjttalere. Der er bare noget ved lyden som jeg ikke kan undvære og som gulvhøjttalere (i prisklassen) ikke kan levere.

For tiden spiller der et sæt Dynaudio Special One i min 25 kvm store stue og de er de bedste standerhøjttalere jeg har haft til dato. Jeg har desuden et sæt Dynaudio Contour 1 Mk2 som - til prisen - gør det rigtig godt. Begge højttalere er med Variovent - hvilket betyder at de er indretningsvenlige da de skal stå max. 50-60 cm fra bagvæggen for at bassen får det rigtige tryk. Netop bassen er stærkt vanedannede, da den er super tør og ultra præcis. Det skal dog begge have masser af watt for at yde - men det har du jo. Desværre fås de kun brugt - jeg gav 3.000 for et sæt Contour 1 mk2 og 8.000 for Special One. Men kan du finde et sæt så prøv dem.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 01 August 2016 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Det var da godt nok ikke meget de special one har i følsomhed, 82 db
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 01 August 2016 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Det var da godt nok ikke meget de special one har i følsomhed, 82 db


Nej - men til gengæld er delefilteret fase- og impedanskorrigeret (4 ohm i frekvensområdet 100 - 100.000 Hz) og de er dermed ikke en svær belast for en forstærker - men watt skal der til! Jeg kan dog spille højere end jeg bryder mig om med min NAD M3.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 01 August 2016 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Har selv ca 85 watt i 6 ohm og dynaudio emit 10 (86db) som svare til 200 watt med dynaudio special one
og kunne da godt bruge føle lyden nogen gange er mindre puchy en den burde være
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 08 Oktober 2016 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

MESN skrev:
Jeg har fået mindre plads og er blevet træt af mine gamle og store selvbyg højtalere. Er derfor på udkig efter noget nyt eller brugt til under 20k

Jeg har lånt et sæt Audiovector s1 Avantgarde Arreté hjem (den gamle model), men som jeg frygtede leverer de bare ikke helt nok i bassen. Der er selvfølgelig muligheden for at opgradere dem for en sjat penge - det skulle hjælpe på bassen. Eller måske spiller de bare ikke helt med
min forstærker. Har også tænkt på GamuT L3, men har endnu ikke haft mulighed for at prøve sådan nogen af på mit anlæg.

Men gad vide om der er andre gode alternativer? Brugt er helt klart en mulighed. Værelset er 20kvm og er pakket med alt muligt. Og højtalerne kommer nok ikke til at stå optimalt. For at rummet ikke skal føles endnu mere pakket, vil det nok være rarest med reolhøjtalere evt på stand.

Setup:
Forstærker: Cayin 252B
Højtalerkabler: Linn K400
Pladespiller: Rega Planar 3-24
forforstærker: Graham Slee Gram Amp 2

Tak for hjælp:)


Hvad endte du så med at købe ???????
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes