Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 14:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: PC’er giver støj i ht? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 27 Juli 2016 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har lavet en simpel kabling, hvor lyden fra to computere går til et sæt PC-speakere. Der er sat nogle 1k modstande i, for at skærme computerne fra hinanden, og kredsløbet er det samme, som bliver vist i denne guide: http://www.instructables.com/id/Altoids-Tin-18-Stereo-Mixer/

Problemet er, at der opstår en underlig støj i højttalerne, hvis begge computere er tændte. Nærmest som en slags interferens eller som om man kan høre CPU'en fra den ene computer i højttalerne. Begge computere er jordforbundet til samme spyd.

Nogen der har en idé til, hvordan dette kan løses? Større modstande? På forhånd tak :-)


__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 27 Juli 2016 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
Nogen der har en idé til, hvordan dette kan løses? Større modstande? På forhånd tak :-)


Da du næppe har behov for at begge computere kan afspille lyd samtidigt - er det vel et simpelt spørgsmål om at finde en lille omskifterbox der dur til formålet ?   3 3polet omskifter og et par minijack fatninger, så er den ged hudløs

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Da du næppe har behov for at begge computere kan afspille lyd samtidigt


Begge computere er tændt samtidig - den ene med Windows, den anden med Linux. Computerne benytter (via en KVM-switch) samme keyboard og skærm, som kan omskiftes på en knap. Hvis jeg feks. arbejder på Linux, og der kommer en (lyd-) notifikation i Windows, jeg skal forholde mig til, så kræver det, at der kommer lyd fra begge computere samtidig :-)


__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes