Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 21:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Stereo BD afsp. m. xlr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej. jeg overvejer at købe en bdafspiller med xlr stik. jeg går udelukkende op i stereo lyd (musik koncerter), så det skal bare være godt billede og kanon
stereo lyd. så det er alt bd afspilleren skal kunne gøre. om det er en ny eller brugt er ligegyldigt. den skal spille sammen med primare i30 og proac studio
mk 2.

har du/i nogle anbefalinger til under ca 4000kr ? man for nok ikke meget nyt til den pris, men måske i kender en der bliver solgt brugt til den pris eller
mindre.
hvis en af jer der læser tråden er int i delvis/hel bytte med en ps3 med noget til, hører jeg også gerne om dette.
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Ved ikke lige om der er XLR stik på, men ellers kunne du kigge på Oppo.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4539
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hvorfor XLR? Det fordyrer jo produktet, og er ikke nogen garanti for bedre lyd.

Men Oppo som nævnes er lige så fokuseret på lyddelen, som billede-delen.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

hvorfor er min tråd blevet flyttet ? det var analog lyd jeg søgte og mit anlæg er rent analog. jeg er godt klar over bd har andet en stereo, men det er kun
stereo der har min interesse

hej Mikkel. grunden til det skal være xlr er, min primare har rca og xlr stik og ikke andet. jeg har aldrig hørt fuldt balanceret lyd gennem forstærkeren og
har hørt det har en god effekt, så jeg er nysgerrig. og derfor skal det afprøves. ikke absolut nu, men hvis folk har gode anbefalinger, kan jeg begynde at
holde øje med brugt markeder :-)
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4539
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Tråden blev flyttet fordi, det er en digital afspiller

Vedr. XLR/balanceret, så er der flere forhold du skal sikre dig først. Er forstærkeren rigtig balanceret med dobbelte/spejlede kredsløb indvendig? Desværre ser man ofte, at der efter xlr stikket inde i forstærkeren, sidder er lille kredsløb, som konverterer siganalet til ubalanceret, da forstærkeren grundlæggende ikke har balanceret signal.

Og lige så med afspilleren, hvor man også ofte har et lille kredsløb, der konverterer ubal. til "snyde"-balanceret.

Og hvorfor gør producenterne så det? Marketing! Især på det amerikanske marked kan man ikke sælge et produkt uden XLR stik. Også selv om det ikke er rigtig balanceret...

På balancerede afspillere "tapper" man ofte det ubalancerede signal på "plus"-siden af det balancerede. Derfor er der sjældent lydmæssig forskel, og kun forskel i styrke/niveau. Typisk har en balanceret udgang dobbelt så højt signal, da der jo er to kredsløb, der laver det samme i fase/modfase.

Teknikken blev oprindeligt lavet til PA-verdenen, hvor man ønskede, at dæmpe den støj, der blev induceret på meget lange kabeltræk. Teknikken gør, at det kun er det signal, der er ens på de to kredsløb, som slipper igennem. Resten er støj, som filtreres bort.

(Og til de teknik-fikserede: Jeg ved, at det er forenklet beskrevet )

Og på én meter kabel induceres der slet ikke støj nok til, at det kan høres... jeg har selv været på "den balancerede bølge", men må også krybe til korset og indrømme, at jeg nok var lidt for teknik-fikseret

Hvilken model fra Primare er det, du har? Så kan vi da finde ud af, om den er balanceret...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt se på al din info jeg ikke aner meget om det du skriver. for mig skal det bare lyde godt, og uden bøvl :-D

min Primare er en I30. håber sku ikke det er snyde xlr på den, det ville skuffe mig :-)
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4539
Sendt: 28 Juli 2016 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan det godt se ud til at Primare i30 er rigtig balanceret, både ud fra billeder af det interne layout, samt info fra Primare!  

 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 29 Juli 2016 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Umiddelbart kan det godt se ud til at Primare i30 er rigtig balanceret, både ud fra billeder af det interne layout, samt info fra
Primare!  


 



lyder sku godt. tak for info :-). så dvs jeg skal gå sikker på at bd afspiller ligeledes skal være rigtig lavet
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 29 Juli 2016 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Måske en Pioneer bdp lx 88 Ellers vil jeg også pege på OPPO... Men er sgu selv lidt farvet af Pioneer...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 29 Juli 2016 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Bluray HD recorder og den er forbundet til fladskærmen med HDMI og til stereo forstærkeren med normale phono kabler. Det skulle altså
også være en god løsning, og det virker helt upåklageligt. Og så kan du bruge stort set alle bluray afspillere.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
oro liquido
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 29 Juli 2016 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej ronny73

Jeg ved ikke, om du kan få en bluray med xlr for kr. 4000, men jeg kan bekræfte din formodning om, at et rigtigt balanceret signal ud af en bluray og
gennem en ægte balanceret forstærker, KAN være den helt rigtige løsning. Jeg har selv investeret i Primares BD32, som kører balanceret stereo til en
ældre Luxman L-540 med klar forbedring af opløsning og dynamik i lydbilledet til følge - det hele bliver mere uanstrengt at lytte på, og jeg hører nu
instrumenter i højere grad end 'klang'. Jeg har derudover en seperat 5.1 opsætning via en Primare SPA21, hvilket fungerer fremragende til
film/koncerter, men det er jo en helt anden snak.

Mvh. Anders Hvidberg

__________________
Mvh. Anders Hvidberg-Hansen, Roskilde
Til top Vis oro liquido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oro liquido Besøg oro liquido's Websted
 
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 29 Juli 2016 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej. de 4k var egentligt ment mest som brugt pris. + jeg havde et lille naivt håb til der var lavet 1 bd afspiller uden souround og derfor billigere at lave

de ting du skriver du for ud af dit setup, er lige det jeg håber jeg for ud af et skifte. koncerter er så lige det jeg vil bruge det. jeg syntes lyd billedet er stort nok til jeg ikke gider at have flere højtalere .

hvad mener du med Kan være den rigtige løsning ? er der tilfælde hvor lyden bliver dårligere ?
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 29 Juli 2016 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Jeg har en Bluray HD recorder og den er forbundet til fladskærmen med HDMI og til stereo forstærkeren med normale phono kabler.
Det skulle altså
også være en god løsning, og det virker helt upåklageligt. Og så kan du bruge stort set alle bluray afspillere.


sådan har jeg det også nu. men jeg vil afprøve fuldt balanceren nu forstærkeren har det :-)
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
oro liquido
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 29 Juli 2016 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

ronny73 skrev:
Hej. de 4k var egentligt ment mest som brugt pris. + jeg havde et lille naivt håb til der var lavet 1 bd afspiller uden souround og
derfor billigere at lave de ting du skriver du for ud af dit setup, er lige det jeg håber jeg for ud af et skifte.
koncerter er så lige det jeg vil bruge det. jeg syntes lyd billedet er stort nok til jeg ikke gider at have flere højtalere . hvad mener du med Kan
være den rigtige løsning ? er der tilfælde hvor lyden bliver dårligere ?
Som andre har påpeget, er det ikke alene det, at signalet er
balanceret, men i høj grad hvad der befinder sig i hver ende af xlr-kablet.... så jeg ville blot undgå at påstå, at et balanceret signal ALTID er at
foretrække, selv om min egen erfaring - både med Primare, Classé og Sony cd-afspillere - har peget i den retning.

__________________
Mvh. Anders Hvidberg-Hansen, Roskilde
Til top Vis oro liquido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oro liquido Besøg oro liquido's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes