Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: På med vinylen 10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 25 August 2016 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel.
Tak for endnu en god test af spændende produkter.
Der har lige indsneget sig en fejl. Den kapacitive belastning på riaa indgangen må være i pF (Pico Farad) og ikke i uF.

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 25 August 2016 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej Jan!

Beklager fejlen... det er naturligvis rettet. Det kunne jo være gået helt galt, hvis nogen havde tilsluttet en pickup til en kapacitet i µF

Jeg plejer ellers at ramme rigtig i mine anmeldelser, men jeg er måske stadig ramt af sommerferiens efterveer?!?!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 25 August 2016 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Det kunne jo være gået helt galt, hvis nogen havde tilsluttet en pickup til en kapacitet i µF



Så er det heller ikke værre..... Den havde såmænd bare ikke "sagt" noget som helst

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 26 August 2016 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Det blev også skrevet med et glimt i øjet... det var jo bare en lille tsate-fejl. Og har ingen betydning for teksten, som egentlig bare gik på, at der ikke var mange muligheder for indstillinger...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 26 August 2016 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

He he :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 August 2016 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hvis I ønsker indstillingsmuligheder, så køb en Canofer S fra Rossner & Sohn - jeg mener vi er oppe omkring ca. 1.800 kombinationsmuligheder. Hertil kommer så, hvad man kan lege med af selvvalgte kapacitive belastninger til MM pu'er (som visse versioner er forberedt til, men som man dog selv skal lave sine egne phonostik til).

På nudansk hedder det "indstillingssjov"
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 26 August 2016 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Det blev også skrevet med et glimt i øjet... det var jo bare en lille tsate-fejl. Og har ingen betydning for teksten, som egentlig bare gik på, at der ikke var mange muligheder for indstillinger...

....ja, en cute lille tyrkfjel......gnæk gnæk gnæk....

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 26 August 2016 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Hvis I ønsker indstillingsmuligheder, så køb en Canofer S fra Rossner & Sohn - jeg mener vi er oppe omkring ca. 1.800
kombinationsmuligheder. Hertil kommer så, hvad man kan lege med af selvvalgte kapacitive belastninger til MM pu'er (som visse versioner er
forberedt til, men som man dog selv skal lave sine egne phonostik til).

På nudansk hedder det "indstillingssjov"


Hvilket er fuldstændig unødvendigt, og derfor kun er lavet for at tilfredsstille "pilfingre"

Laaangt mindre kan sagtens gøre det
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 August 2016 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Det har du selvfølgelig lov til at mene, men hvis man har 7-8 pladespillere, dobbelt så mange tonearme og et tilsvarende antal pu'er. Så er "so ein
Ding" faktisk et uundværligt stykke (særdeles vellydende) universalværktøj, hvis man vil have noget nær det optimale ud af de mange
kombinationsmuligheder.

Når det gælder den slags, vil jeg gerne kaldes pilfinger
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 26 August 2016 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Fin og grundig anmeldelse af produkter som meget få nogensinde vil høre på grund af prisen. Må jeg foreslå til næste test at vælge udstyr i mere moderat prisleje, f.eks RIAA'er til 1500 - 3000 og pick upper i tilsvarende prisleje, det vil nok være mere sandsynligt at læserne af Hifi4all overvejer at købe  produkter i den prisklasse.

Vi ser også frem til næste afsnit af på med CDen, må jeg foreslå en test af Denons nye topafspiller DN 2500NE, der skulle være forrygende god.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 26 August 2016 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

1500-3000????

Kan man overhovedet få en Riaa til 1500 - 3000?
Og hvis "ja", hvad kan man så forvente?

Her tænker jeg på, at beløbene skrumper til 1200-2400 når der renses for moms og til yderligere noget nær det halve, når importør og forhandler avancer tages bort.
Det svarer jo nogenlunde til kostprisen på æsken hvori elektronikken skal være..   

Mvh Henrik

Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 26 August 2016 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Enig! Men jeg har fuld respekt for, at ikke alle har et stort budget. Men Bilmagasinet anmelder også både Lamborghini og Ferrari, selv om de fleste nok vil læse om en Kia eller Folkevogn.

Og sådan er det også her på Hifi4all... jeg tester de produkter, jeg finder spændende. Jeg har prøvet det andet, og det bliver bare en kedelig gang læsning, når jeg ikke er fanget af min egen begejstring og interesse!

Og lad mig med det samme sige, at RIAA, pickup'er, CD-afspillere og forstærkere m.m. under 3000,- altså ikke spiller særlig spændende. Vil man opleve rigtig god lyd, så hedder det altså 2-3 gange den pris... og op!

Men som jeg også skriver i På med vinylen 10, så kommer jeg snart igen med et par meget aktuelle pladespillere fra Rega og Pro-ject, som i den grad er nærmere de flestes budgetter. Men igen... jeg gør det fordi det er spændende produkter!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 26 August 2016 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Giver Mikkel fuldkommen ret. De testede produkter ligger i min optik i mellemprisklassen. Men vi er jo alle forskellige. Pickupper og andet analogt i
budgetklassen kan være ok, men her snakker vi vel HIGH fi?

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 27 August 2016 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er ganske spændende at læse om udstyr jeg ikke kender til og nok aldrig kommer til at eje. Omfanget af den her hobby er ganske enkelt fængslende og fansinerende.

Jeg hørte i sidste weekend den nye rega p2 spændt for en densen 150 med indbygget densen riaa og et sæt dali mentor 2 og det var virkelig en lækker slæde der fik meget ud af vinylen. Sådan en rega er to aktuel og ender vel med at blive en rigtig stor succes, så en anmeldelse af den vil være ret fedt og nutidigt.

Nå, jeg vil gå på industrien her i Esbjerg hvor de spiller musik på vinyl fra en halvautomatisk denon og højtalerne er to sæt B&W. Det ene er fra CM serien og det andet kan jeg ikke huske.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
Restek
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 27 August 2016 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig enig med Hermann. Gige og Nielsen kan have en pointe i, at det mest spændende udstyr også er det, der koster. Jeg synes dog også det kunne være interessant med gruppetests af udstyr, hvor de fleste læsere har en chance for at være med. At anmelderen så ikke kan gejle sig op til at anmelde udstyr i en mere overkommelig prisklasse er vel udtryk for det snobberi, der eksisterer inden for denne branche. En del anmeldere hos Lyd & Billede har ingen problemer med at begejstres over udstyr til fornuftige priser. Bilmagasinet anmelder skam biler til menneskepenge. Der kan fås rigtigt meget vellyd og køreglæde til overkommelige priser i dag.

Til top Vis Restek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Restek
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 27 August 2016 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Restek skrev:
At anmelderen så ikke kan gejle sig op til at anmelde udstyr i en mere overkommelig prisklasse er vel udtryk for det snobberi, der eksisterer inden for denne branche

Nå nå, kan jeg ikke "gejle" mig op til det??? Jeg har da lige lavet en test af pickup'er i den prisvenlig klasse, testet en streamer til 4000,- og jeg kunne blive ved. Så kom lige ind i spillet igen, ikk'?

Til sammenligning, så kører jeg til daglig i en 11 år gammel "gryde" som er i klasse med Passat og C-klassen. Og i den forgange uge, mens den fik ordnet en forsikringsskade, fik jeg lov at låne en rimelig ny Fiat 500... sikke en møgbil! Den kørte dårligt, havde dårlig støjdæmpning og komfort, var billigt bygget, og jeg havde ingen fornemmelse af gear, bremser og styring!

Sikke en lettelse, at komme over i sin gamle "gryde", som kører meget bedre, har meget bedre komfort og støjdæmpning, og meget mere præcis styring, bremser og gearkasse. Men den har så også fra ny kostet 3-3½ gange mere end den lille nuttede Fiat 500. Og jeg købte min "gryde" brugt, fordi jeg godt kan lide "dyrt" hifi. Sådan kan man prioritere forskelligt. Jeg bor også til leje, og har hverken sommerhus eller båd...

Og sådan har jeg det også med hifi. Det er meget sjovt og interessant, at opleve udstyr i budgetklassen, og nogle gange overraskes jeg positivt, men det er altid en glæde, at komme tilbage til mit gamle hifi.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 09 September 2016 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Er der andre der har lagt øre til den Bryston BP2 Riaa, jeg synes det er svært at finde nogle anmeldelser af denne.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 09 September 2016 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Den er jo også helt frisk fra fad...

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 09 September 2016 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Ved det godt, har hørt Bryston før og kan godt lide deres lyd, men det er alligevel lidt betryggende at læse lidt test inden man smider lidt
gryn, jeg er næsten sikker på jeg kan lide BP2 Riaa'en, men det er lige med at tage skridtet som man siger.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 10 September 2016 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke smide gryn, for du har hørt den, og det gælder også andet hifi. En anmeldelse er kun en teaser, så køb ALDRIG på baggrund af tests, for dels har vi forskellig smag... men der findes også rådne æbler i anmelder-branchen, som skriver det, "annonce-pengene" dikterer.

Men lad mig understrege, at det ikke tilfældet på Hifi4all!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes