Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Placering af Hifi under sofa? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jilted ace
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 September 2016 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  


Hejsa...

Mit spørgsmål er simpelt - Er det en dårlig ide at stille sin forstærker, og sin PS4 under sofaen? Det kunne bare være fedt at have
dem gemt væk derinde under, men ved ikke om det er en god ide i forhold til støv osv?

Hvad tænker i?

Mvh Kenneth. :)

__________________
Mvh. Sir Jilted Ace him self...
Til top Vis jilted ace's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jilted ace
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 19 September 2016 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Der støver sandsynligvis jævnt meget derinde, ja.

Jeg ville ikke placere mit grej under en sofa.

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 19 September 2016 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Udover at det støver og vel virker som en fjollet idé bliver det så ikke træls at bruge sin fjernbetjening? Jeg antager at der siddes i sofaen?!
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 2791
Sendt: 19 September 2016 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Ja, og hvad med brandfaren?
      carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 19 September 2016 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en gammel sofa kan den drysse rigtig meget.

Hvis det er en sofa der ikke drysser, så stil den da under.

Du skal nok være lidt ekstra obs på støv og det kan være være det går lidt udover produktets levetid.

Jeg kan dog ikke forstå at der skulle være et varmeproblem ved at stille under sofa. Hvis der ikke er proppet med andre ting, så har den jo
rigeligt med plads og luft.

Det er selvfølgelig ikke særlig hifiagtigt, men det er sikker godt for stuen.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 19 September 2016 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hvordan godt for stuen? 
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 19 September 2016 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Winther666 skrev:
Hvordan godt for stuen? 



indretning!

Trådstarter synes selv det er fedt hvis det er gemt væk.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 19 September 2016 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Mon ikke det er konen, der syntes det er fedt, at det er gemt væk?
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 19 September 2016 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Mon ikke de fleste mænd i 2016 også gerne vil have gemt sådan noget væk. Det er begrænset hvor meget hifi der er pænt og under sofaen er en god billig pladsbesparende løsning.

Hvis man alligevel antager at ting gemmes væk for konernes skyld, så er det også fint. Jeg har selv anskaffet et nydeligt '8og dyrt) hertil, hvilket betyder at jeg kan udskifte og tilføje hifi, uden konen har en mening om det.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 19 September 2016 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg burde skrive ind i retningslinjerne, at minimumskravet for, at deltage her på siden er, at man er stolt af sit hifi, og gerne vil have der stående fremme!!!

"Vig bort du mandsling, der ligger under for konens eller eget krav om små højtalere, og hifi der skal gemmes væk under sofaen, på loftet, eller genbrugspladsen"

Og nej, placeringen under sofaen er rigtig dum, da udstyret - især forstærkeren - hurtigt fyldes med støv og nullermænd, som for alvor får taget livet af udstyret. Men også drevet i PS4'eren vil hurtig give op, når støvet skubbet ind i drev og laser.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 19 September 2016 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det største problem opstår når man støvsuger, og glemmer at der står noget dyrt elektronik under sofaen.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 19 September 2016 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Mon ikke de fleste mænd i 2016 også gerne vil have gemt sådan noget væk. Det er begrænset hvor meget hifi der er pænt og under sofaen er en god billig pladsbesparende løsning. Hvis man alligevel antager at ting gemmes væk for konernes skyld, så er det også fint. Jeg har selv anskaffet et nydeligt '8og dyrt) hertil, hvilket betyder at jeg kan udskifte og tilføje hifi, uden konen har en mening om det.


Jeg vil våge og påstå, at man ikke er ret meget mand, hvis man ikke vil ha sit anlæg stående fremme. Og der findes jo desværre tøffelhelte hvor konen bestemmer alt. Også over mandens eneste legetøj, nemlig hans anlæg. Jeg kunne da godt nok aldrig drømme om at gemme min forstærker, eller noget som helst andet væk under sofaen. Kommer det dertil hvor det bliver et krav, skal konen hvis skiftes ud i stedet for   
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 19 September 2016 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere - i årevis - haft en effektforstærker stående under sofaen. Der var intet problem i det!

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 19 September 2016 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hold nu op med at give konen skylden - det er da for plat!

Man (mænd?) kan da sagtens være fan af lækker lyd, og samtidig synes at de kolosser, der er nødvendige for at få god lyd, fylder lidt
rigeligt, og måske ikke er alt for kønne.

Og nej, os der har vores kæmpe udstyr stående fremme - på pidestaler! - er ikke rigtige(re) mænd! Vi er Rigtige nørder!!! KÆMPE nørder!
Og lad os være stolte af det ...uden at vi skal prøve at nedgøre, de der er så heldige at dele deres hjem, med nogen der har en mening

Stil dog det hifi under sofaen - hvis der tørres støv af eller støvsuges som i resten af hjemmet, kan jeg ikke se noget problem i det.
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 19 September 2016 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:
sunmusic skrev:
Mon ikke de fleste mænd i 2016 også gerne vil have gemt sådan noget væk. Det er begrænset hvor meget hifi der er pænt og under sofaen er en god billig pladsbesparende løsning. Hvis man alligevel antager at ting gemmes væk for konernes skyld, så er det også fint. Jeg har selv anskaffet et nydeligt '8og dyrt) hertil, hvilket betyder at jeg kan udskifte og tilføje hifi, uden konen har en mening om det.


Jeg vil våge og påstå, at man ikke er ret meget mand, hvis man ikke vil ha sit anlæg stående fremme. Og der findes jo desværre tøffelhelte hvor konen bestemmer alt. Også over mandens eneste legetøj, nemlig hans anlæg. Jeg kunne da godt nok aldrig drømme om at gemme min forstærker, eller noget som helst andet væk under sofaen. Kommer det dertil hvor det bliver et krav, skal konen hvis skiftes ud i stedet for   


Come on! Der skal vist mere til at være meget mand end eksponering af elektroniske gadgets.

Der findes en del målestokke som kan bruges til at afgøre "hvor meget mand" man er. Hvis man tror fremvisningen af store materielle genstande gør en til en rigtig mand, så er det da bare frem med Hifi i stue så alle kan se det. Så kan man også bruge enhver lejlighed til at fortælle at en den diskussion har man vundet og man derfor er en rigtig stor stærk mand. Nogle ville nok kalde fremvisningen af materielle som symboler for potensforlængere, som jo igen bare er et metafor for at manden kæmper med mindreværd.

Lige i mit tilfælde så er hifi langt fra mit eneste legetøj og jeg får såden set lov til at have det legetøj jeg ønsker, så længe det ikke belaster vores fælles budget. Jeg formår dog også at gå på kompromis, så min kæreste ikke bliver specielt generet af mine hobbyer. Der er mange mennesker af begge køn, eksempelvis trådstarter, der går en del op i hvordan et hjem er indrettet. Et godt indrettet hjem er mere behageligt at være i og nemmere at holde rent.

Hvvis man gør lidt op i design, så må man jo også bare erkende at de fleste forstærkere er nogle øjebæ. Designet er et standarddesign der er 44 cm bredt og som har huseret siden 1970'erne. Efter at have haft en del hifimøbler, så må jeg også konstatere at der samles rigtigt meget støv i sådan et møbel. Jeg kan ikke se der er så stort et problem med sofaen. Så længe der er masser af luft omkring forstærkeren er det vel fint. Det er ikke ringere ens at smide det i en reol udenluft til sider og top, hvilket jeg har set utallige eksempler på her på siden og andre steder

Det handler om LYD. Hifi skal høres, men ikke nødvendigvis ses.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 19 September 2016 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Ja - jeg vil nu også hænge til den side, som ikke anbefaler, at du placerer forstærkeren under sofaen. Ud over, at der kan være problemer med varmen, så vil støv blive et problem, da varm luft som sagt stiger til vejrs - så din amp vil virke som en lille støvsuger, og eftersom støv primært
ligger sig på gulvet - så er det ik den bedste ide Mit bedste råd er, at du evt finder en hylder, hvor du kan have amp + PS til at stå på. Tag så en pæn kabelskinne - så kablerne stort set ikke kan sees

Når du så finder en hylde + kabelskinne - så tænk bort fra hvid og træfarvet (ved godt at der er meget WAF at det næsten ik kan sees) - men, ved at fremhæve det, så kommer det ikke til at ligne en "fejl" - men, nærmere at fremstå som værende sit eget

Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 19 September 2016 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
 Der findes en del målestokke som kan bruges til at afgøre "hvor meget mand" man er. Hvis man tror fremvisningen af store materielle genstande gør en til en rigtig mand, så er det da bare frem med Hifi i stue så alle kan se det. Så kan man også bruge enhver lejlighed til at fortælle at en den diskussion har man vundet og man derfor er en rigtig stor stærk mand. Nogle ville nok kalde fremvisningen af materielle som symboler for potensforlængere, som jo igen bare er et metafor for at manden kæmper med mindreværd.

Det handler om LYD. Hifi skal høres, men ikke nødvendigvis ses.

Bevares, hvis trådstarter selv står bag beslutningen om, at han gerne vil gemme sit hifi af vejen, så fred være med det. Men måske burde han så i stedet købe et egnet møbel.

Hvor meget mand man er, afhænger vel af, om man selv tager beslutningen, eller om beslutningen tages for én. Og hvis man vil flashe sit anlæg, så handler det nok mere om accept og anerkendelse end om man er en mand...

Jeg er tilhænger af, at hifi skal både ses og høres...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 19 September 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Hvor meget mand man er, afhænger vel af, om man selv tager beslutningen, eller om beslutningen tages for én. Og hvis man vil flashe sit anlæg, så handler det nok mere om accept og anerkendelse end om man er en mand...

Jeg er tilhænger af, at hifi skal både ses og høres...



Jeg har skam heller ikke noget mod det bliver set, men kæden falder af for mig, når nogen går mere op i at det bliver set, end at det bliver hørt. Det vigtigste for mig ved hifi rent visuelt, er at man kan se at det bliver brugt.

Jeg mindes at der engang var en bruger (vil ikke nævne navn) her på siden, som gik meget op i at et Hifimagasin viste hans ting frem. Han rendte dem mere eller mindre på dørene indtil et svensk magasin sagde ja. Brugeren var lykkelig men set fra mit perspektiv var det egentligt lidt trist at se en voksen hige efter anderkendese på den måde. Desværre var samme bruger hurtig til at rakke andres udstyr ned, da det ikke var "high-end" nok. (DVS ikke en af de rigtige producenter)

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes