Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 12:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & Surround 2016 indtryk? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 01 November 2016 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Vil også lige tilføje at Q Acoustics også for mig var overraskende meget Value for money.

Og så var det slående hvor stor forskellen var i de store rum i stueetagen. Triangle højttalerne på Marantz som der bliv spillet svinehøjt på lød
skrækkeligt. Mens Dynaudio i rummet ved siden fik de nye men små Contour 20 til at fylde hele rummet med absolut vellyd.
Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
Ronnihansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2012
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 01 November 2016 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Nigro skrev:
Ronnihansen skrev:
Jeg havde glæder mig meget til Harbeth Super Hi5, da jeg selv er den lykkelige ejer af et par Compact
7-ES3. Desværre
spillede Tekni-Fi nogle gamle skrattende jazz plader, som slet ikke ydede højttalerne retfærdighed. Så dem må jeg lytte til en anden gang.


Jeg havde den stik modsatte oplevelse. Synes det var en formidabel nærværende musikoplevelse. Montreaux Alexander Trio på en live optagelse
fra 76
lød virkelig godt. Soundstage var imponerede og dynamikken i trommespillet kom helt til sin ret. Samtidig var selv minimale variationer i anslaget

klaveret fuldt repræsenteret så det svingede r... ud af bukserne.

Men smag og behag


Nu er det jo ikke sikkert, at vi var der på samme tidspunkt, og lyttede til samme plade.... Jeg var der kort før lukketid om lørdagen.

Men nu er jeg heller ikke jazz fan, så det spiller nok også ind. Jeg plejer dog godt at kunne værdsætte en god jazz optagelse Men en ridset vinyl,
som så ovenikøbet har forvrænget lyd, bliver aldrig min kop te. Måske har vi blot forskellig tolerance for forvrængninger og mislyde. F.eks.
bryder jeg mig ikke om legendariske Miles Davis "Kind of Blue" - musikken er OK, men optagelsen forvrænger og det ødelægger oplevelsen for
mig.

Jeg ved dog at mine egne Harbeths lyder guddommeligt med masser af nærvær, så det er helt sikkert ikke højttalerne, at den er galt med.
Til top Vis Ronnihansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnihansen Besøg Ronnihansen's Websted
 
Ronnihansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2012
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 01 November 2016 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Update: Efter en hurtig gennemlytning af The Monty Alexander Trio ‎– Montreux Alexander - Live! kan jeg konstatere at der bestemt ikke er noget
galt med optagelsen. Så det var nok bare vinyl-skratten, der irriterede mig.
Til top Vis Ronnihansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnihansen Besøg Ronnihansen's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 01 November 2016 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jonaspetersen skrev:




Var nogle ud over mig var imponeret over de Tannoy XT6F (valnød) ?


Jaa, nu er jeg nok lidt farvet da jeg har spillet 16 år på de samme Tannoy, men når man tænker på at de kun koster 10.000 sættet, så var de
ganske imponerende og bedre spillende end mange dyrere højtalere på messen.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 01 November 2016 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Nigro skrev:
Ronnihansen skrev:
Jeg havde glæder mig meget til Harbeth Super Hi5, da jeg selv er den lykkelige ejer af et par Compact 7-ES3. Desværre
spillede Tekni-Fi nogle gamle skrattende jazz plader, som slet ikke ydede højttalerne retfærdighed. Så dem må jeg lytte til en anden gang.


Jeg havde den stik modsatte oplevelse. Synes det var en formidabel nærværende musikoplevelse. Montreaux Alexander Trio på en live optagelse fra 76
lød virkelig godt. Soundstage var imponerede og dynamikken i trommespillet kom helt til sin ret. Samtidig var selv minimale variationer i anslaget på
klaveret fuldt repræsenteret så det svingede r... ud af bukserne.

Men smag og behag

Vi må altså lige have styr på titler m.v.

Nævnte lp har titlen "Montreaux Alexander" og er med Monty Alexander Trio.

Det er en ganske vellykket optagelse såvel musikalsk som teknisk. Lyt fx til indledningen til lp'ens første skæring - Ahmad Jamals "Nite Mist Blues" - hvor der virkelig er power bag klaveranslaget. Lyden fra lp'en er helt uforvrænget og ekstremt dynamisk i den passage (men ikke kun i den passage) - hvis der er blot antydning af forvrængning eller kompression, så opstår det i et eller flere led i den øvrige del af afspillekæden.

Det er absolut ikke en skrattende jazzplade ... medmindre den altså har været mishandlet. Men hvem kunne dog finde på sådan en misgerning ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6248
Sendt: 02 November 2016 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Tak for reminderen, Ronni og A-man. Havde helt glemt Monty, måske fordi jeg altid kun har haft den på CD, men det skal der laves om på.
Fandt lige en Mint/Mint på Discogs, så nu er den bestilt. Dejligt at blive mindet om den..... Tak

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 02 November 2016 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Nigro skrev:
Ronnihansen skrev:
Jeg havde glæder mig meget til Harbeth Super Hi5, da jeg selv er den lykkelige ejer
af et par Compact 7-ES3. Desværre
spillede Tekni-Fi nogle gamle skrattende jazz plader, som slet ikke ydede højttalerne retfærdighed. Så dem må jeg lytte til en anden gang.


Jeg havde den stik modsatte oplevelse. Synes det var en formidabel nærværende musikoplevelse. Montreaux Alexander Trio på en live optagelse fra 76
lød virkelig godt. Soundstage var imponerede og dynamikken i trommespillet kom helt til sin ret. Samtidig var selv minimale variationer i anslaget på
klaveret fuldt repræsenteret så det svingede r... ud af bukserne.

Men smag og behag

Vi må altså lige have styr på titler m.v.

Nævnte lp har titlen "Montreaux Alexander" og er med Monty Alexander Trio.

Det er en ganske vellykket optagelse såvel musikalsk som teknisk. Lyt fx til indledningen til lp'ens første skæring - Ahmad Jamals "Nite Mist Blues" - hvor
der virkelig er power bag klaveranslaget. Lyden fra lp'en er helt uforvrænget og ekstremt dynamisk i den passage (men ikke kun i den passage) - hvis
der er blot antydning af forvrængning eller kompression, så opstår det i et eller flere led i den øvrige del af afspillekæden.

Det er absolut ikke en skrattende jazzplade ... medmindre den altså har været mishandlet. Men hvem kunne dog finde på sådan en misgerning ...


Ja det hedder den jo... og beklager misforståelsen hvis der var en sådan

Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 05 November 2016 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

SF Il Cremonese på prisrimeligt Sugden grej, var ganske enkelt fremragende. Det er lidt af en kunst at få tingene til at spille i hotelværelser, men
Allan har åbenbart erfaringen til at lykkes med det, år efter år.

Harbeth højttalere har jeg hørt mange gange, og de kan åbenbart ikke spille dårligt. Så jeg havde en god oplevelse med HL5`erne.

Quad spillede også fremragende. Dejlig naturlig lyd.

Piega var udmærket, uden dog at være meget overbevisende. Tror dog de kan bedre end det.

Det er muligt der er en grund til hypen omkring Buchardt, men jeg blev nu ikke overbevist. Måske de kan bedre under andre omstændigheder.

Alt i alt var det en udmærket udstilling, selv om der var flere rum jeg nærmest flygtede ud af, inden jeg var kommet helt ind.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes