Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: CD som skal med på en øde ø? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m.b.petersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 05 December 2016 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

jeg godt ligge fra land med nr 1 ( det er ikke alttid at nr 1 er 1er det bare de 10 jeg vel ha med Kind of Blue Miles Davis 2 Sgt. Pepper's
Lonely Hearts Club Band 3 Robert Johnson King of the Delta Blues Singers, 4 Paul McCartney Unplugged (The Official Bootleg) 5 the band
Music from Big Pink 6 Kim Larsen Værsgo 7 the eagles hell freezes over 8 Famous Blue Raincoat Jennifer Warnes 9 Eric Clapton Crossroads
Box Set 1/2 10 Bruce Springsteen Born to Run
Til top Vis m.b.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m.b.petersen
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 06 December 2016 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Den komplette samling af Rammstein.
Så er livet på en øde Ø mindre trist.

__________________
Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
SlotCarsten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 06 December 2016 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok havde jeg tænkt på at starte en tråd med precis det samme emne.
Så jeg leger gerne med, omend mit forslag går i en ganske anden retning.

Divas & Tenors

En opsamlings opera plade.
Hvis du endnu ikke har en opera plade i din samling, så er det her du skal starte.
Det er ikke mindre end opera verdens "Top 100".
I disse streaming tider, afsæt en time og skru godt op for volumen. Det vil måske ændre din musik samling.

Hvis du allerede er opera fan, er dette pladen du må ha. Det er det bedste af det bedste med verdens så absolut bedste stjerner i moderned perfekte indspilninger. På et kompetent anlæg = Gåsehud.



MVH, Carsten Grønnemann.
Til top Vis SlotCarsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SlotCarsten
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 06 December 2016 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Me & My - det selvbetitlede album fra 1995.

Alle eksemplarer der eksisterer skal til den øde ø, så menneskeheden forevigt og i altid fremtid bliver forskånet for det der må være det absolutte
lavmål.

Hvis jeg selv skulle være på øen så Biosphere - Subtrata
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 06 December 2016 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Det er klassikere som skal kunne høres længe uden man bliver træt af dem der skal med til Øen.

De ti må være:

Derek and the Dominos: Layla and other assorted love songs
Bruce Springsteen: The River
Tom Petty & the Heartbreakers: Damn the torpedoes
Oasis: Definitely Maybee
Niel Young: Harvest Moon og Ragged glory
Electric light Orchestra: Out of the blue
Eric Clapton: Just one night
Beatles: 1966 - 1970
Bob Seger : Nine tonight
Traveling Wilburys: vol. 1
Dire Straits: Brothers in arms


__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 06 December 2016 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Det er klassikere som skal kunne høres længe uden man bliver træt af dem der skal med til Øen.De ti må være:Derek
and the Dominos: Layla and other assorted love songsBruce Springsteen: The RiverTom Petty & the Heartbreakers: Damn the
torpedoesOasis: Definitely MaybeeNiel Young: Harvest Moon og Ragged gloryElectric light Orchestra: Out of the blueEric Clapton: Just one
nightBeatles: 1966 - 1970Bob Seger : Nine tonightTraveling Wilburys: vol. 1Dire Straits: Brothers in arms

De 10 må være: ...12...!!!

__________________
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 06 December 2016 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg melder ind med:

Disturbed - Ten Thousand fists (saa foeler man sig ikke saa ensom paa saadan en Oe)
Pantera - Vulgar Display of Power (fordi man saa kan afstresse al den ensomhed ved at smadre kokusnoedder!)
Bruce Springsteen - The River (Naar man skal hoere om hvorfor man valgte den oede Oe til at starte med!)
Imelda May - Love Tattoo (Naar man lige skal mindes om hvorfor man oensker sig tilbage!)

__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 06 December 2016 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Absolut skal de kunne høres igen og igen og igen...
Ingen rækkefølge
Bob Marley and the wailers Greatest hits, Pink Floyd The Wall, Travelling Wilberys No 1, Kim Larsen Værsgo, Queen Greatest hits no 1, Miles Davis A
kind of blue, Bruce Springsteen The river, Mutter og Karajan Vivaldi die 4 jahrzeiten, The Beatles 1966-1970, Rolling Stones Greatest.. Jeg ved det,
ikke så meget spændende, mest greatest hits, men det er nu ganske sigende for den musik man både kan fornøje og glæde sig over... Konstant...
Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
andeth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 06 December 2016 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Vildt svært at begrænse sig til kun 10, men tager disse 10.

Fleetwood Mac - Rumours


Fantastisk god og tidsløs rock / popplade, hvor alt går op i en højere enhed. Fra en tid, hvor der var voldsomt store budgetter til produktionen af musik, og her blev pengene brugt virkelig godt.

Vildt at et fantastisk nummer som Silver Springs ikke kom med på den oprindelige udgivelse. Jeg havde nok valgt den frem for Oh Daddy.

Tom Petty - Full moon fever

I hård konkurrence med især Damn the torpedoes, er dette 1989 mesterværk stadig min favorit Tom Petty plade, og blandt de udgivelser jeg har lyttet til flest gange i mit liv siden jeg købte den i de tidlige 90'ere.

Roy Orbison - Mystery girl

Hvad kunne der gå galt her ? En fantastisk sanger, der var på vej frem igen, en stjerne besætning, der inkluderede mine højt elskede Tom Petty and the heartbreakers og et hav af gæstestjerner, der leverede top klasse sange til projektet, blandt  andet U2, som jeg faktisk synes var interessante og gode på det tidspunkt i deres karriere.

Hvad gik så galt ? Hovedpersonen døde desværre før pladen blev udgivet, så han ikke kunne opleve den store succes som albummet fik.

Jeg kan forøvrigt anbefale, at man køber den nyligt udgivne deluxe udgave af albummet. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om remasteringen. Det originale album synes jeg lyder fint som det er. Til gengæld er bonus DVDen om tilblivelsen af albummet alle pengene værd.

Hank Williams - 40 Greatest hits

Hans Williams var vel før den tid, hvor det var normen at lave almindelige studiealbums, så derfor må denne form for greatest hits med.

Pink Floyd - Wish you were here


Personligt mit favorit Pink Floyd album, der fungerer fint som en helhed rent koncept mæssigt med fokus på mangel / udeblivese og grådighed i musikbranchen, og hvor der ikke er musikalske døde perioder på albummet sammenlignet med f.eks. The Wall, der har masser af højdepunkter, men også for mange musikalske lavpunkter efter min mening. Pink Floyd var efter min mening bedst, da der var vitale input fra både Waters, Gilmour og Wright.

Eddie Cochran - 20 greatest hits

Lige som med Hank Williams, må det blive en opsamling her, da Eddie Cochran også var fra før tiden med deciderede studiealbums.

Sam Cooke - One night stand /Live at the Harlem Square club


Jeg har altid været begejstret for live albums. Jeg er noget forundret over, hvorfor dette album ikke oftere bliver fremhævet som værende blandt de bedste nogensinde. Måske fordi, at det først blev udgivet så mange efter optagelsen og Sam Cooke's død ? På dette album har man med en meget mere rå udgave af Sam Cooke at gøre, end man er vant til fra studieudgivelserne, men han synger stadig fuldstændig guddommeligt. I forhold til et andet live album, Sam Cooke at the Copra,  der som sådan også er OK, er One night stand langt mere energisk og lige på og hvor der er et helt unikt forhold mellem publikum og sangeren, der presser hinanden til det yderste.

Et fuldstændigt fantastisk album, som jeg mente var det klart bedste live album nogensinde, lige indtil et andet live album, der er optaget året efter One night stand lå i min postkasse...

Jerry Lee Lewis - Live at the Star Club Hamburg

Som nævnt tidligere var jeg overbevist om, at One night stand med Sam Cooke måtte være tidernes fedeste live album.... Men så fik jeg fat i Live at the Star Club Hamburg optaget i 1964 med Jerry Lee Lewis, og The Killer slagter totalt al konkurrence.

Live At The Star Club, Hamburg is not an album, it's a crime scene, sagde Rolling Stone om albummet, og det rammer meget godt med en optræden så vild, der viser rock'n'roll så intens som det kan være. Jerry Lee Lewis lyder på pladen som om, at han er besæt af djævlen... og hans generelle opførsel taget i betragtning kan det vel heller ikke udelukkes.


Creedence Clearwater Revival - Cosmos factory

John Fogerty omkring 1969 / 1970 kunne meget vel være sangskriveres svar på Barry Sanders 1988 sæson hos Oklohoma State Cowboys, altså de bedste år en sangskriver nogensinde har haft.

I alt for mange år, havde jeg kun Chronicle 1+2 stående i min samling, men selvfølgelig er det også nødvendigt at eje alle CCR studiealbums. Cosmos factory har ligesom de andre fantastiske CCR albums fra 1969 og 1970 en dejlig blanding at hits, albumtracks og coverversioner.

Bob Seeger and the silver bullet band - Night moves


Kunne vel sagtens være hvilket som helst Bob Seeger album fra Live Bullet til og med nine tonight, men Night moves er nu svær at komme udenom.
Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 06 December 2016 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Når jeg læser denne tråd, begynder jeg at forstå hvorfor hifibutikkerne lukker. I er jo tudsegamle allesammen, eller musikken i foretrækker er
tudsegammel:-)
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 07 December 2016 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

GAS 5

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Mr.green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 April 2016
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 07 December 2016 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

Medina

__________________
Mr.Green
Til top Vis Mr.green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.green
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 07 December 2016 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

The Young Gods: TV Sky
Wiseblood: Dirtdish

De eneste 2 skiver der er nødvendige for at holde resten af verden ud....
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 
SlotCarsten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 07 December 2016 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Når jeg læser denne tråd, begynder jeg at forstå hvorfor hifibutikkerne lukker. I er jo tudsegamle allesammen, eller musikken i foretrækker er
tudsegammel:-)


Det ligger jo i konceptet at det skal være musik der over tid har vist sin holdbarhed.

Forestil dig at du skal være på en øde ø i årtier.
Den eneste underholdning er et million-dyrt ultra anlæg, og den eneste skive du har med er "ABBA - Waterloo" !
Til top Vis SlotCarsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SlotCarsten
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 07 December 2016 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Min "bedste" plade er , "Vidunderlige kælling" med Secret Oyster.
Jeg har godtnok ikke spillet den siden 1976,
men coveret med et billed af balletdanseren Vivi Flindt i "naturlig størrelse",
hænger på vægen for fodenden af min seng.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 07 December 2016 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Når jeg læser denne tråd, begynder jeg at forstå hvorfor hifibutikkerne lukker. I er jo tudsegamle allesammen, eller musikken i foretrækker er
tudsegammel:-)


Dér ta´r du fejl, grønskolling.
Til forskel fra jer unge, køber vi vores musik (for mit vedkommende hovedsageligt vinyl), da en lousy streamingkvalitet ikke er godt nok.
Og i midten + af et godt liv, er vi særdeles købedygtige
Og vi køber masser, somme tider mere end tegnebogen synes er fedt.
Og da vinyl desværre er inde i en "hype"-periode, er det oven i købet dyrt, så det er s´gu ikke vores skyld, hvis der er nogle musikbutikker, der lukker.
Den må du længere ud på landet med

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 07 December 2016 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Just præcis dér boydk!!!

__________________
Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 07 December 2016 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

For os ældre er vinylplade-covers nok af samme betydning, som tatoveringer på armen, er for jer unge,
eller måske er det mere retvisende, at sammenligne med singleplade-covers.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 07 December 2016 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
poulantik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 07 December 2016 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

min hifi pusher siger. at udover mig. har han kun en kunde, der lytter til klassisk musik.
dette bekræftes tydeligt af ovenstående ret ens udmeldinger.
Til top Vis poulantik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poulantik
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes