Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 08:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Beyerdynamic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kjaeger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 05 Januar 2017 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Overvejer at købe et hovedtelefoner. Primært til Ipone/tidal, med tiden en forstærker til mit setup i stuen. Har kigget på et par Beyerdynamic DT880, men er lidt i tvivl om de vil lyde for lyse! Kan godt lide lidt "tyngde" i musikken uden at det bliver "mudret". Er der andre alternativer i prisklassen?
Til top Vis kjaeger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaeger
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 05 Januar 2017 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Når du skriver Iphone/Tidal er det så fordi du gerne vil have hovedtelefonerne med på farten?
Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
kjaeger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 05 Januar 2017 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

ja det var planen
Til top Vis kjaeger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaeger
 
Helge Jacobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 05 Januar 2017 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har været den lykkelige indehaver af et par Meze 99 Classics de sidste par måneder og synes de er fantastiske. De har netop tyngde uden at overdrive.

Kan ikke sammenligne med Beyerdynamic, for dem har jeg ikke prøvet. Kommer selv fra AKG K550 og K700 og Sony MDR-1A (sidstnævnte kun til portabelt brug - dyb bas, men lidt for overvældende til min smag).

Meze er nu bedre i mine ører.

Der medfølger to sæt ledninger, et par til hjemmebrug og et par til "på farten".
Til top Vis Helge Jacobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helge Jacobsen
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 05 Januar 2017 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Har selv et par DT880 fra BeyerD, du skal lige være opmærksom på at det ikke er en helt lukket hovedtelefon, så dine omgivelser vil kunne høre musikken. Det er dog ikke et problem for min del, da jeg kun bruger dem herhjemme, eller brugte nu ligger de bare i tasken Da jeg er overgået til trådløse hovedtelefoner. DT880 farver ikke musikken, så de er altså ikke piftet i bunden. Så er det ekstra bas du søger, så skal du prøve andet sted. Men vil du høre det som er på optagelsen, så er DT880 helt perfekt.

__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 08 Januar 2017 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hmm til bærbart brug er dt880 ikke optimale, det er reference hovedtelefoner og du vil slet ikke kunne trække dem med en iphone.

Til bærbart brug er der dog mangle alternativer. Hvis det skal være fullsize så er der fra beyer e.g. T70p, men i virkeligheden er der 1000
muligheder, jeg ville også anbefale B&O H6, til prisen er de ret gode faktisk, også er de lækre og "danske"
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 09 Januar 2017 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt at Beyerdynamic T 51 prisen er så høj, den har været nede i 1200-1400 kr på tilbud.

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 10 Januar 2017 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Nogle mener at den professionelle variant af T51, DT-1350, skulle være bedre, og den kan fås til fornuftige priser med lidt søgning.



Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er SUPER glad for mine T50p. Det er helt eminente til at have med på farten...

Der er dog det ene punkt med dem, placering på hovedet. En del har problemer med at få dem til at sidde rigtigt og slutte tæt til ørene. Jeg har dog
ingen problemer efter jeg har fundet den rette placering.

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 26 Januar 2017 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Når det er til transportabel brug er der flere faktorer der spiller ind.. For det første er det selve konstruktionen, altså er den åben/lukke eller ligesom DT880, semi-åben. Hvis du havde tænkt, at benytte dem i bus/tog, så er det ikke mig, som du kommer til at sidde ved siden af, for de 'støjer' udadtil. En åben/sem-åben hovedtelefon er bare ikke brugbar til transport, hvis der er andre til stede end kun dig selv..

Det næste er koppens størrelse, hvor her bliver det ens præferencer der spiller ind. Spørgsmålet er om du gider have en stor bøf på hovedet. Skal de af hovedet undervejs, så nytter det jo ikke noget, at man holder dem i hænderne, i hvert fald ikke for mit vedkommende. Her skulle de meget gerne kunne hænge rundt om halsen, hvor ens hoved stadig kan bevæge sig frit til alle sider. Har før haft brugt et sæt DT770 (Lukkede version af DT880), og de sidder altså elendigt rundt om halsen..

Så er der selvfølgeligt også kablet.. Beyerdynamic's DT series har et tykt og tungt kabel, som jeg selv finder irriterende, hvis det skal bruges andre steder end på skrivebordet. Spørger du mig, skal en transportabel hovedtelefon have et usynlig kabel.

Det kan være en jungle at finde den rette hovedtelefon, og selvom jeg ejer 8-9 forskellige hovedtelefoner, and more to come, så har jeg endnu ikke fundet den rette.. Jeg håber dog at mine kommende Custom Art Harmony 8.2 kommer til at løse problemet.. Der er en tidligere i tråden, som nævner MEZE 99 Classics, som jeg selv er ganske tilfreds med. Nu kan jeg se, at du kommer fra sydsjælland, men hvis du kommer til København, så skal du være velkommen til at prøve mit par.

Jeg har desværre ikke prøvet så mange on-ear hovedtelefoner endnu, så kan ikke engang byde ind med nogle modeller, som jeg ville foreslå. Nu kan jeg læse, at der ikke er nogen, som nævner in-ears, for det kunne måske være en mulighed? Her kunne nævnes nogle Custom Art produkter, dem er jeg yderst glad for..

Det blev et lidt langt indlæg, men jeg håber det kan give dig et indblik i nogle af de valg du skal træf inden et fremtidigt køb.

Hilsen
Gerner
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes