Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 16:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Harman kardon overrasker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 01 Februar 2017 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  



__________________
Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 01 Februar 2017 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe ønsket mig en forstærker til at trække mine Magnepan 1.6QR. Jeg har læst en hel del om hvilke forstærkere som egner sig til det og fundet ud ag at en af de bedste (Parasound) ville blive alt for dyr. Det de kræver er ikke bare mange watt men mere en amp. som er strømstærk og helst en som dobler wattene fra 8 ohm til 4 ohm.

Først prøvede jeg min stueforstærker Naim 5i som jeg ellers er mere end alm. glad for, men den var ikke lige sagen. Lånte så en stømstærk Nad og det var bedre. Den kørte jeg så med i en længere periode. Egentlig var jeg godt tilfreds, der var godt tryk på lyden men heller ikke mere end det. Jeg var sikker på at de Magnepan kunne mere end det jeg blev serveret med, hvorfor skulle så mange ellers udtale så stor begejstring om mærket?

I min stille frustration over at det ville koste så meget at opnå højttalernes fulde potentiale måtte jeg tænke kreativt. Nettet blev støvsuget for emnet omkring strømstyrke og det endte med et billigt vintage køb. Harman Kardon 930 twin er en gammel sag fra starten af 1970erne. Den yder 45 watt men er opbygget med dobbelt trafo hvilket lugter af at den er designet lidt med strømformåen som mål. Første forsøg med den var en skrattende oplevelse så en rensning var nødvendig. Da dette var overstået blev den koblet til igen.



__________________
Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 01 Februar 2017 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Min far havde en sådan en HK forstærker sat til nogle JBL L25 Prima. (den have 100% samme frontdesign - kan ikke huske model nummeret) "sættet" blev vist købt tilbage i start 80'erne for en mindre månedsløn.

Jeg overtog sættet i 2000, desværre stod forstærkeren af i 2005.. Det hele spillede ellers fremragende.. savner den kombo :)

Håber du får gang i den..
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 01 Februar 2017 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:
Jeg var sikker på at de Magnepan kunne mere end det jeg blev serveret med, hvorfor skulle så mange ellers udtale så stor begejstring om mærket? 


Lige præcis.
Når det går lidt heftigt til, ryger der gerne 600 wattt i mine MG12´er. Til gengæld synger de så sammen med englene. Havde et par LC monotrin, der vel kastede omkring 125 watt af i 8 ohm og lidt mere i 4 på, da de landede i stuen, og de kunne overhovedet ikke vågne. Tilbage til mit favorit "saying"..... Folk, der mener. at Maggies ikke kan spille dynamik med stort D, har for små forstærkere



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 01 Februar 2017 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

På med en LP, tilbage i sofaen. Hvad var det lige der var sket med musikken? Nu var der kommet flere lag af lyd i dybden. Sanger står klar og livagtig fremme, trommer har super tryk og virker ægte samtidig med at der sker ting længere tilbage i lydbilledet som er lavere i niveau. Det er ikke kun den kendte oplevelse af nye lyde på et bekendt stykke musik. Det jeg hører er et stort ægte billed med fuld gang i forgrunden og tydelig 3D. Jeg tror at det er det der længe søgte "dynamik" jeg endelig har opnået. Så behageligt og spændende lyd har jeg ikke før oplevet i eget hjem og så med et anlæg der samlet står i 15000 kr. Nysgerrigheden er atter vagt og den længerevarende til tider opgivende lyttetræthed er ovre. Glad mand.

__________________
Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 02 Februar 2017 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg sku ærligt talt godt forstå

Jeg har gennem de sidste mange år primært spillet på en gammel HK Citation 16 (næsten lige så gammel som mig selv) - Den er godt nok re-cappet
- tunet osv
Men, de gamle HK forstærkere kan på en eller anden måde bare de fede tricks - på den fede måde

Tillykke med dyret
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes