Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 04:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Genanvende VHS? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SAXO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 16 Februar 2017 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil hører om nogen af jer har en ide til, hvem man kan give en vintage vhs maskine til.

Har en Blaupunkt RTV-200 Det er en OEM VHS maskine fra Panasonic (NV 7000) i meget velholdt stand.
Min far købte den i 1980/81. Der er både kabel og infrarød fjernbetjening med.

Jeg synes det er synd bare at sende den på genbrug så har en af jer en ide til hvem man kan forære den til - tænker på f. eks. en som samler på
vintage audio / vision ting.

Lad mig hører, hvis i kender en der kan bruge den.



Til top Vis SAXO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SAXO
 
SAXO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 16 Februar 2017 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

den kan ses på dette link (dog ikke min)

http://www.radiomuseum.org/r/blaupunkt_video_cassette_record er_r_3.html

Til top Vis SAXO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SAXO
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 16 Februar 2017 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Tvivler på at der findes nogen som helst interesse, for sådan en gammel maskine. Den har ingen værdi, og eneste interesse, vil måske være fra en eller anden udenlandsk samler....

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 17 Februar 2017 kl. 04:32 | IP-adresse registreret  

Overflodssamfundet kører derudad med vandring fra det ene medie til det andet, og VCR/VHS har, på trods af altid at have sine begrænsninger og specielt kassettemålet imod sig, haft en fantastisk storhedstid, for derpå at forsvinde meget hurtigt. Jeg er dog sikker på, at der ude i landet sidder nogle få brugere tilbage. Men de har ikke behov for en gammel reservemodel. Til fri afbenyttelse burde de kunne interessere unge- og ældrehjem. Et utal af film kan findes i genbrugsbutikkerne for 2 kr. stykket (hvis altså ikke de også har opgivet at sælge dem). Billigere biograf findes ikke. Men antagelig har ingen set fidusen. Det kræver ikke den store indsats at forsøge at sætte videoen på ebay. Et sted i verden sidder måske en samler. De hjemlige brugthandelsteder bør også forsøges helt risikofrit. Alle steder sætter du den blot til 10 kr.

Men - dette var generelle ord om videobåndoptageren. Din model er meget gammel. Om den har et anstrøg af high-end, skal jeg ikke kunne sige. Men den er håbløst forældet. Den er topbetjent, og fjernbetjeningen er så fjern, så den er med kabel. Jeg ser kun to muligheder. Enten er du heldig, at en samler melder sig på ebay. Eller også kan du - hvis du har muligheden - aflevere den på genbrugspladsens genbrugscentral/byttecenter.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Jan Guldberg Ra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 17 Februar 2017 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogle steder hvor der er museum/udstillinger med gammel elektronik,der kunne have interesse 
Til top Vis Jan Guldberg Ra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Guldberg Ra
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 17 Februar 2017 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Prøv på vintagehifi.dk
Måske der er nogen der kunne være interesseret
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 17 Februar 2017 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Aristona - Iflg. SAXO er der infrarød fjernbetjening med til den. Den kunne købes som ekstra tilbehør.

Men ydermere er det en gammel mono maskine = lyden er alt andet end god.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 17 Februar 2017 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jep Vintagehifi.dk er stedet for disse gludklumper! Prøv evt. at deltage i deres årlige vintage lytte/kikke møde, det er ret sjovt!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 17 Februar 2017 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Bofa
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 August 2014
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 18 Februar 2017 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Kurt P skrev:
Men ydermere er det en gammel mono maskine = lyden er alt andet end god.


Er det fordi den er gammel, eller fordi lyden er i mono. At det ikke lyder godt !!!
Til top Vis Bofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bofa
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 18 Februar 2017 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

aristona skrev:
Overflodssamfundet kører derudad med vandring fra det ene medie til det andet, og VCR/VHS har, på trods af altid at have sine begrænsninger og specielt kassettemålet imod sig, haft en fantastisk storhedstid, for derpå at forsvinde meget hurtigt. Jeg er dog sikker på, at der ude i landet sidder nogle få brugere tilbage. Men de har ikke behov for en gammel reservemodel. Til fri afbenyttelse burde de kunne interessere unge- og ældrehjem. Et utal af film kan findes i genbrugsbutikkerne for 2 kr. stykket (hvis altså ikke de også har opgivet at sælge dem). Billigere biograf findes ikke. Men antagelig har ingen set fidusen. Det kræver ikke den store indsats at forsøge at sætte videoen på ebay. Et sted i verden sidder måske en samler. De hjemlige brugthandelsteder bør også forsøges helt risikofrit. Alle steder sætter du den blot til 10 kr.

Men - dette var generelle ord om videobåndoptageren. Din model er meget gammel. Om den har et anstrøg af high-end, skal jeg ikke kunne sige. Men den er håbløst forældet. Den er topbetjent, og fjernbetjeningen er så fjern, så den er med kabel. Jeg ser kun to muligheder. Enten er du heldig, at en samler melder sig på ebay. Eller også kan du - hvis du har muligheden - aflevere den på genbrugspladsens genbrugscentral/byttecenter.


Haha - den maskine fandt jeg engang på et loppemarked, da jeg var teenager i 90'erne. Den var stor, tung, solid og havde en vild fjernbetjening, der kunne "skyde" igennem selv en dyne - væsenlig bedre end mange moderne fjernbetjeninger Selvfølgelig et monstrum og har den ikke mere - men den vækker minder, fra en tid, hvor det hele gik lidt mere stille og roligt
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 18 Februar 2017 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Tak, Kurt P, fakta skal naturligvis være i orden, selv om det næppe ændrer ret meget.
Jeg synes helt bestemt også, at det er en god ide at tænke på museer og vintage-entusiaster, men det bliver nemt en tung vej, og der er jo nok
grænser for energien for SAXO og andre i samme situation, når der ikke er penge i det.
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
SAXO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 18 Februar 2017 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres indlæg.

min første tanke var den Gamle by i Aarhus - deres radioforretning - men den er fra 70'erne og maskine er fra ca. 80/81. så de ville ikke have den.

jeg vil prøve på vintage hifi og se om der er en der kan bruge den el. kender en som kan.
Til top Vis SAXO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SAXO
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes