Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 16:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Gammelt B&O tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Respekt!

Men det kunne jo næsten også kun blive bedre

Hvor hiver du lyden ud fra den bærbare/hvordan regulerer du lydstyrken?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Benito
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har læst de fleste af indlægne i denne tråd. 1 jeg hader bokse, 2.jeg hader ledninger men de er nødvendige. Jeg elsker Beo4 fjernbetjeningen men Beolink 1000 er smukkere. Jeg går ud fra at du Redfox har bredbånd, og at du kan forbinde en router med TV eller du har WIFI. Jeg beklager hvis jeg ødelægger en leg "det skal være et B&O tv", så se bort fra mit indlæg Mit forslag er et TV af mærket Samsung, LG, Sony måske flere. B&O har indgået et parnerskab med LG. Du skal have fat i sidste generation med analog out gerne gennem minijack eller phono. Helst med variabel out men line kan bruges. I Samsung kan generation 3-5 bruges mens nyere ikke har analog ud. Herefter skal du kontakte www.oneremote.dk i Slagelse og få modificeret din Beo4 swå den kan bruges til dit Samsung,LG,Sony og muligvis flere.Det koster 800 kr. ca. da du har en Beo4. Jeg kan nu lave alt på mit tv og det er på nettet og mit WIFI godt nok via kabel til routere og min telefon er så på router via Wifi. Jeg beklager jeg kan ikke lave så flotte tegninger som Peter Pan. Jeg har så forbundet TV med min forforstærker (Beosystem 2300), så har jeg FM radio og cd. Min forforstærker er så forbundet med mine aktive højtalere via et helt identisk 5 polet din kabel til I-trique 3300 subwofer som samtidig forsyner to satelit højtaler. Jeg har set mange gode råd om trigger til højtalerne, min er en kontakt på væggen, fordi hele anlægget virker kun sammen, så en afbryder. Højtaler i tv er slået fra via hovedtelefon udgangen. Kan jeg fjernbetjene 99% af alt via Beo4 ja. Har jeg DVB T2/C via tv, har jeg streaming via TV, kan jeg vise/høre indhold fra mobil via WIFI ja det kan jeg. Prøver lige at sætte et par billeder på, jeg er ny her i forum. Mangler jeg noget, ja det gør jeg, helt præcis skal cd-drevet i Beosystem 2300 byttes ud med et multiformatdrev til bla. bluray og dvd, men det kommer.



__________________
Hvor der er en vilje, er der også en vej - Lorentzen
Til top Vis Benito's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benito
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

@Benito

'helt præcis skal cd-drevet i Beosystem 2300 byttes ud med et multiformatdrev til bla. bluray og dvd, men det kommer'

Held og lykke med det projekt - det er der nok mange, der kunne tænke sig at følge udviklingen på

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Helt enig. Det lyder spændende. Det vil jeg bestemt følge med i. Når det kommer så vidt, så skriv lige et link her, så det bliver til at finde (lidt lettere). Har en 2500 i brug andetsteds, som udmærket kunne bruges som offerged i et sådant projekt. Det er ikke lige ideen til mig (se nedenfor), men du har lavet en god integration af tingene.

M.h.t. mig selv, så har jeg det meste på mit Sony tv, som er ved at blive pakket ned i kælderen, sammen med en sony dvd. Det har dog ikke smartadgang, er ikke buet og er ikke 3d. Hvad i alverden skulle jeg dog bruge det til? Jeg køber da mine grøntsager i en grøntagsforretning, og min musik i en musikforretning ;) Det smager og lyder bedre. Jeg har egentlig ikke brug for, at skuespilleren i en film, træder ind (eller ud) i min stue, og det var vist en døgnflue?
Endelig skal vores tv se godt ud, når det er slukket, og det er det, langt det meste af tiden ;)

Jeg holder tv og HiFi adskildt dog således, at jeg vil kunne høre federe lyd fra en dvd film eller en koncert i tv via mit alm. stereoanlæg. Det er ikke B&O, men et par kasser fra (danske) Copland. MEGET tilfreds som det er nu.
I vores hjem er HiFi opprioriteret, og tv nedprioriteret. Wifi hos os eksisterer kun fordi min viv godt kan lide at bruge sin ipadde. Jeg kører på direkte kabel på min skrivebordspc (sådan skal det være), og engang imellem på wifi ude i haven eller i garagen med min laptop, som datalogger eller andet til mine biler.

Jeg har ikke smartphone, men en gammel trykknap mobiltelefon, som holder strøm i 2 uger uden at kny. Det hedder en mobiltelefon, fordi den ligger i bilen, som jeg sjældent bruger alligevel. Min telefon er en væghængt B&O Beocom 1401.

jeg er offline fra al muligt twitter, piper, hipster, spip, flip, fjæsbog og anden socialt pjat og tidsspilde. Mit liv er alt for dyrebart til, at spilde tiden på disse ting.

Meeen der er en række fora jeg kigger på med jævne mellemrum. Det fine er, at man selv vælger.
Jeg har så valgt mit sony fra, alle de fjernbetjeninger fra, fået bedre billede, markant bedre lyd og bedre betjening, samt bedre design. Hurra for at Brum & Overstyring har turdet lave tv, som har en sort kant udenom, hvor alle andre har nul, da det giver øjet bedre betragtningsbetingelser.

Jeg er meget tilfreds. Bedre ville det dog være, om man havde et 7-40 Mk. III, IV eller V med indbygget blueray, højere opløsning og indbygget dvb-HD Mpeg4 modul. Det må komme en anden gang.

Oven i dette, fik Peters og Millemis "overdrevne let subtile pres" mig til, at købe et sæt Beolab 4, som en start på et minisurround. Det har jeg så droppet, da de ikke egentlig er egnede til dette formål. Men de er superfede pc-højtalere, og lige medens jeg skriver dette, står de og brøler "Brothers in arms".

Jeg har to Beolink 1000, men har også nogle Beo4, som jeg foretrækker. Men kan bedst lide Beo4 Cinema og Beolink 5000.

Skal lige modtage et par dimser mere, så kommer der et billede af tv og boks installationen.

Med venlig hilsen,
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

MM: Jeg bruger en gulvstående stationær hightowerpc under mit skrivebord, som jeg også gamer, photoarbejder o.s.v. på. Den skal være pænt stor p.g.a. varme og køling m.m. (ingen vandkøling her, tak). Mine laptops bruger jeg som arbejdspc (med på arbejde) og som beskrevet ovenfor. På mine laptops, ville jeg bruge hovedtelefon ud, og styre med Windows, mediaplayer og andet software. På min stationære - det samme. Ret let.

Benito: sidder dit tv ikke meget højt oppe? Ser ellers fint ud. Personligt har jeg det bedst med at se tv i en let nedad skrånende vinkel. Jeg synes det er mere afslappende. Men enhver har jo sin præference ;)

Med venlig hilsen,
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

@redfox

Et sæt BL4, der brøler 'Brothers in Arms' - det har jeg da godt nok til gode at høre

Er du sikker på, at de ikke bare hvæser?
Der er vist iøvrigt ikke meget HiFi i at bruge en hovedtelefonudgang.

Når du nu skiller den BS2300 ad, vil du se, hvor tæt pakket den er.
Der skulle en del erfaring og fingersnilde til hos de damer,
der sad ved samlebåndene i Struer i hedengangne tider, for at få skidtet samlet.
Det var sjovt at se!

Men du kan jo montere en lille kasse bag på kabinettet, hvis der ikke er plads til det drev m.m.

Hils konen - hun lader til at være fornuftig!

P.S. Det med kiggehøjden på Benito's tv var også noget jeg studsede over - det ville jeg ikke kunne holde ud i nakken

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
'I vores hjem er HiFi opprioriteret, og tv nedprioriteret.'

Jeg mener nu, at lyd er lyd - og lyd skal lyde godt!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Ja ja, da. Det skal jo ikke være teknik for teknikkens skyld, men for lydens skyld. Det er derfor jeg købte Beovision 7 med en Beolab 7-4 på. Og derfor jeg har fået fremstillet et kvalitetskabel fra Beovision 7 til min stereoforstærker. Jeg lover dig, at det kommer til at lyde temmelig godt ;)

DR havde indtil de nedlagde den analoge FM kvalitetstransmission, en suveræn lyd til deres koncerter. Nu er den blot udmærket.
Men stadig værd at gengive. Samme kan siges om DR's tv koncerter af klassisk.
Som vi kan høre om fredagen i øjeblikket, kniber det gevaldigt med, at udsende ordentlig lyd til f.eks. xfaktor. Ret ringe egentlig, da det jo ikke ligefrem er nyt for DR. Man kan høre, at new school lydfolk er med.
Komprimeret, manglende opløsning, manglende perspektiv, manglende dynamik, manglende dybde, næsten intet cresendo og dynamiske udladninger. Men i stedet et one size fits all, hvor alle toner og niveauer er lige høje...
Ret ærgerligt i min ringe mening.

På en videokoncertoptagelse af f.eks. Havasi med "The Storm", som er en god optagelse, vil jeg gerne kunne gengive lyden godt. Derfor denne løsning. Vi var til en af hans koncerter i østeuropa, og det lød hamrende godt!

Stereohilsener,
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 21 Marts 2017 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Ja altså, når jeg sidder ved skrivebordet, behøver Beolab 4 ikke at spille mget højt, før end jeg har volumen nok til mine ører. Og det er på linieudgangen. Hovedtelefonudgangen er på min ene laptop. Bruger det egentlig ikke. På den anden labtop er der diverse udgange. Men som sagt, på den stationære virker det helt fint.

Quadrofonihilsen,
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 22 Marts 2017 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Ja altså, når jeg sidder ved skrivebordet, behøver Beolab 4 ikke at spille mget højt, før end jeg har volumen nok til mine ører.

Quadrofonihilsen,
Redfox.

Nååå - lige før skrev du, at de 'brøler....'.

Det dér med quadrofoni må Peter Pan da vågne op ved - han er også sådan en romantiker

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Marts 2017 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Redfox du kan godt spare dig. Tal ikke om lyd med millemis. 

Eneste lyd reference millemis har, er lyd fra kaminhylden på BV 8, og de dåser der sidder
i et BeoPlay V1. 32" tv. Et BeoVision 7 er noget han i mange år drømte om men aldrig fik.
Så røndebærne er måske lidt sure.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 22 Marts 2017 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

@redfox

Bliv ikke forskrækket!
Den sang har vi hørt mange gange fra Peter Pan

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 22 Marts 2017 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  



Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 23 Marts 2017 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Så er der hvide diskrete og længdeafpassede strømforsyningskabler til Beolab 4 sættet. Diskret og integreret installation.

Med venlig hilsen,
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Benito
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 24 Marts 2017 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Hej Redfox mit TV sidder højt, 105 cm til underkant. Det skyldes at det er vort køkken/alrum anlæg, så vi sidder alle på spisestole. Til at begynde med stod de to satellithøjtalere bare ved siden af B&O, og i en svag vinkel bagover, de sendte derfor lyden opad, hvilket er fint hvis de står vedsiden af en pc, men skidt hvis de skal bruges i et køkken. Efter flere forsøg fandt jeg ud af de skulle stå vandret, i lytte højde og at de lød rigtig dårligt, hvis de hang på væggen. Derfor kom de på en gardinstang, 6cm. fra væg.


__________________
Hvor der er en vilje, er der også en vej - Lorentzen
Til top Vis Benito's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benito
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 24 Marts 2017 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Benito: Aha, det give mening. Sjove højtalere.

Med venlig hilsen,
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 24 Marts 2017 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål:

Nu har jeg modtaget et speciallavet kabel som er fra B&O Powerlink til stereo phono, over til min almindelige stereoforstærker.

Jeg sætter stikket i Powerlink (2), sætter stereo phono i ditto sokler på forstærkeren i aux 2, tænder og (næsten) ingen lyd.
Burde der ikke være lyd altid på Powerlink stikket? Dem er der 2 af bagpå Beovision 7. Det ene er forbundet til Beolab 7-4.
Det andet er det jeg bruger til stereoforstærkeren.
Jeg kan skrue helt op for Beovivion 7's lyd, og helt op for min rørforstærker, og kan jeg høre en ret lavt signal, som nærmest overdøves af sus. Altså ikke brugbart.

Det jeg gerne vil er, at få stereolyd ud i linieform (ikke reguleret via Beo4) som går over til min stereoforstærker. Denne volumen skal kunne regulere lydniveauet.
Samtidig vil jeg gerne kunne mute Beolab 7-4, når jeg lytter i stereo.

Jeg vil gerne undgå at bruge alle de surround stik bagpå Beovision 7. De er jo til andre opgaver. Kan man ikke det?

Med venlig hilsen,
Redfox.

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Benito
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 24 Marts 2017 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Dette er en forkert tråd og jeg flytter gerne spørgsmålet. Jeg har taget 2 højtaler ud af MX 7000 tv? der en mellemtone enhed med gummi ophæng ca. 9,5 cm og så en tvetter på ca. 2,5 cm, nogen der kender dele frekvensen, specielt hvordan kommer jeg videre når jeg har indtil flere subwofers som deler ved ca. 200 Hz. Det vil sige at den lyd jeg har er over 200 Hz og skal reduceres til xxxx HZ s tweter ikke brænder af:-)

__________________
Hvor der er en vilje, er der også en vej - Lorentzen
Til top Vis Benito's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benito
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 24 Marts 2017 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

@redfox
Så må du nok hellere hive det ud af et af scart-stikkene.
Så vidt jeg husker er der altid lyd ud dér.
Men vent til Peter Pan lige 'vågner op'
Måske har han en løsning - han er jo vandt til det gamle stads

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 Marts 2017 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

redfox følger du rådet fra millemis, altså Scart adapteren i stilling OUT giver dig et LINE stereo signal.

Før jeg kunne få et per-out (volume styret) stereo signal fra PL front out, til min ICEpower stereo
forstærker, måtte jeg tage min aktive BeoLab 4000 bag højttaler og tilslutte på PL front out, her efter
gå ind i højttaler opsætningns menuen og registrer den som BeoLab 4000 - sætte afstand - og volume.
Her efter kunne jeg få signal på min ICEpower forstærker.

Når du har lyd nu, må du bare kunne gå ind i menuen, og sætte lydstyrken højere op PL front out.  

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes