Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 04:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Emotiva? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kakaya
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg er lidt i tvivl om det her indlæg skulle være i analog eller digital. men prøver lykken herinde :) Efter at have anskaffet mig et par DALI Menuet SE(små reol højtalere på 85 dB) synes jeg min gamle forstærker Denon PMA1500AE(70W i 8 ohm) er lidt for vattet, oven i det skal systemet opgraderes med Blusound Node2 så jeg kan afspille Tidal udenom pc.

derfor har jeg forelsket mig i en Emotiva XPA Gen3, med en Emotiva Stealth DC-1 som DAC og pre-amp eller skal man gå hele vejen og købe en XSP-1 som er en decideret pre-amp og så en DC-1, vil også gerne opgradere min NAD trådløs DAC2 til noget med kabel? Håber jeg kan få lidt respons på de to set-ups og evt. nogle gode råd hvis jeg kan få bedre/billigere DAC/pre-amp

ps. faldt også lige over ADVANCE XA 160 og ADVANCE x pre i samme prislag som Emotiva XPA'en og XSP-1, har folk nogle erfaringer med dette sæt?

på forhånd tak
mvh Casper Larsson

Til top Vis kakaya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kakaya
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Eller en Oppo Sonica DAC - så har du alt i én.
Yderst spændende sag, synes jeg, og til at betale.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Bortset fra forstærker.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
kakaya
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Har kigget på den OPPO, og ja den ser super sprød ud, men ved ikke hvordan deres app. fungere, og vil gerne have en intuitiv app der bare spiller
og gør det nemt og overskueligt at browse gennem lagret musik, Tidal og netradioer
Til top Vis kakaya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kakaya
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Modsat Emotiva, kan du sikkert låne en med hjem til afprøvning. Desuden kan du stadig bruge Bluesound Node 2 hvis dens app er bedre. Nyeste skud på stammen af processorer, og virker til nærmest at kunne alt. Opbygningen virker rigtig fornuftig - ingen Switch mode forsyning f.eks.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hvad bruger du til styring? iPad/iPhone? Da den har både AirPlay, DLNA, sågar Bluetooth, er det højest sandsynligt en lang række apps, ud over deres egen, der kan bruges. Ikke mindst Tidals egen, som ikke er helt tosset.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
kakaya
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hvad betyder switch mode forsyning? har læst flere steder at Airplay og Bluetooth ikke er den optimale løsning til high resolution musik som Tidal hi-fi tilbyder Ja kommer til at være ipad der skal styre begivenhederne. :) men det korte af det lange er, du anbefaler ikke nødvendigvis en "rigtig" pre-amp men de der multienheder kan sagtens styre en effektforstærker til stilfredstilende niveau?
Til top Vis kakaya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kakaya
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Med AirPlay fortæller du bare enheden, hvilket nummer den skal afspille. Så det bør ikke være noget problem. Bluetooth kunne jeg godt forestille mig var tilfældet. Mht. om en rigtig preamp vil gøre det bedre, alting er jo relativt og hvor meget du vil ofre, ingen tvivl om det. Derfor kan jeg hverken udelukke eller konkludere hvad der er bedst for dig. Men det kan du jo tilføre senere, den behøves ikke kun at fungere som preamp, den kan fint bruges som ren DAC. Du kan jo senere forsøge dig frem, men som udgangspunkt er den næppe dårlig og ja, den vil fungere med et effektrin, den er bygget til det. Så senere kan du, måske, ved test in Real lide, finde ud af om forforstærker noget for dig. Praktisk erfaring er altid vejen frem. Oppo bygger rigtig fornuftige maskiner, til en fair pris, i min optik. Og med Signal to Noise Ratio på -140 dB er den oppe og bide skeer med de aller bedste DACs på markedet. (Grundstøj i signalvejen) Tegn på en velbygget/veltænkt maskine i mine øjne.

Switch Mode Power Supply er moderne måde at lave små og effektive strømforsyninger, de små vægforsyninger der følger med små-apparater vi bruger i hverdagen. Billigt og effektivt. Desværre har de billigste tendens til at sende støje.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har haft XA-160 + X-Pre fra Advance Acoustic og de spiller ganske udemærket og kan fint anbefales herfra.
Har stadig X-Pre men har udskiftet XA-160 med 2 stk. XA-220 Monoblokke da mine KEF Reference 4 højttalere er "lidt" sultne.

Musiklageret i Ålborg som sælger Advance Acoustic har normalt også rigtig fin service

M.v.h.
MrForce
Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

kunne godt forestille mig der kommer en vincent sp-331
til salg for under halv pris, men årøv at kigge i ksb, der plejer
altid at være noget spændende, men mere end ca 100watt skal du
nok ikke regne med det er trods alt kun 4.5" enheder
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
kakaya
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

ksb? Regner heller ikke med de kommer til at spille hjernedødt højt, men når nu jeg er igang, vil jeg hellere købe noget der kan vokse med de næste højtalere :)
Til top Vis kakaya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kakaya
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Der er jo kun ca 2 db forskel på 70 watt og 100watt, så det er evnen til at
trække dem der er vigtig, kiggede lige på impedansen og den skulle være 4 ohm
(kan kun finde spec på den alm menuet) og så det ihverfald 100watt pr kanal
officielt har den pr kanal i 4 Ohm (1 kHz, T.H.D. 0.7%) 140 W det samme som PM1520AE

Så det må være evnen der mangler til at trække dem og ikke watt du mangler
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
kakaya
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Som i den ikke er strømstærk nok? Det er muligvis også bare mig der måske har forventet for meget af de højtalere :s men er nu ganske glad for dem alligevel, måske det set-up bare skal spille i et andet rum, og så et helt nyt anlæg kommer på tale
Til top Vis kakaya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kakaya
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 25 Februar 2017 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Ja det må det være (strømstærk) Menuet er på 4 ohm og det er i 8 ohms, 20 Hz - 20 kHz, THD 0.07% 70 W + 70 W så der burde være mindst 100 watt i 4 ohm,lyder som forstærkeren ikke kan trække dem så godt

Mine højtaler er opgivet til 86.5 db og 6 ohm, har 2x70 watt i 8 ohm og 2x100 watt i 4 ohm Jeg kommer aldrig i nærheden af at min forstærker (marantz) forvrænger når jeg spiller høj, uanset om der er når jeg sidder ved min pc eller er i køkkenet

Til mit tv har jeg ca samme følsomhed,6 ohm og 2x30 watt max i 6 ohm, det er også nok til at spille højt, så svaret må være din forstærker har watt nok, men at du skal kigge efter en mere strømstærk forstærker
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 27 Februar 2017 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Så er der brugt Emotiva til salg på KSB!

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Hornet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 November 2016
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 27 Februar 2017 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kører pt. med en Emotiva Stealth DC-1 som forforstærker og er ganske tilfreds med den.
Jeg har SONOS koblet på og bruger så DAC i DC-1.
Det smarte ved DC-1, er at den også har analog input, så jeg har samtidig min pladespiller sat til den.

Som effektblok, har jeg i en længere periode anvendt en Acoustic Reality eAR-202 sammen med DC-1. Det fungerede ganske fint sammen. DC-1 har et meget lille footprint, så den er det eneste jeg har stående fremme. Min forstærker er digital, så den står i et skab sammen med SONOS samt min riaa forstærker da disse komponenter næsten ingen varme udvikler.
Til top Vis Hornet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hornet
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes