Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 08:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: Sony ES (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vel-Lyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2017
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Erfarent udstyr med træ sider købt fra nyt for mindst 20 år siden

Tc-K970ES serviceret for 6 måneder siden bla. med to nye remme
CDP- x505ES Serviceret i mandags med en brugt laser fra en værdig doner
ST-S505ES
TA-E80ES
TA-N55ES

Avance S220 har for år tilbage fået skiftet en bas

Alt er i god stand og virker efter hensigten

Overvejer kraftigt et salg da jeg har købt nyt til de næste 20 år, men hvad kan jeg være bekendt at forlange?
Til top Vis Vel-Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vel-Lyd
 
CubeLTD
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 30 Juli 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Det er lidt svært. Generelt er SONY's ES grej i høj kurs sammenlignet med andet, men på den anden side er tiden lidt løbet fra det.

Hvad med højtalerne, er det en original bas der er monteret?
Til top Vis CubeLTD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CubeLTD
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er tiden løbet fra det? det er da noget vrøvl. Så længe det fungere som det skal, så spiller det skam mindst ligeså godt som det nye bras de
laver idag. Jeg ville rigtig gerne ha trådstarters anlæg, men har desværre ikke pengene. Jeg har dog selv en radio som trådstarters, men ville gerne
bytte min Sony TA-F 707 ES forstærker ud med trådstarters forstærkere. Det er et rigtig flot sæt du har der, det kan du helt sikkert få en rigtig god
pris for. Så lad vær med at sælge det for billigt, for der er helt sikkert mange der gerne vil give en rigtig god pris for det
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Vel-Lyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2017
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Mht. højtaleren er det sket for mindst 15 år siden. Men det blev arrangeret af en af de der "kabel Tosser" som dengang ikke bare var butiks
chef hos Merlin men også virkelig Hifi entusiast. Jeg mindes også ,at det tog flere måneder ,så derfor dog uden ,at vide det 100% vil jeg
mene at det er en original erstatning.

Til top Vis Vel-Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vel-Lyd
 
Vel-Lyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2017
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Om tiden er løbet fra det, nej det mener jeg ikke.

Jeg har for et ½ år siden indkøbt et sæt Yamaha S2100 - CD & forstærker
Det er i min verden en forbedring om end en meget lille forbedring.
Til top Vis Vel-Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vel-Lyd
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Tiden er nok ikke løbet fra forstærkerne, men cd maskinen er forældet rent lydmæssigt, der er sket væsenlige udviklinger rent digitalt siden de
havde deres storhedtid :)


__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Det her svarer lidt til spørgsmålet: hvad er bedst en 20 år gammel Jaguar eller en ny Ford Focus. Og der er mange der prissætter
gammelt udstyr helt vildt urealistisk, nedenstående er hvad jeg umiddelbart vil finde rimeligt.

Forforstærker:Sony TA E80ES kr. 1500 (pris hifi årbogen 1992 ligger i intervallet 6000 - 7750 kr)
Effektforstærker: Sony TA-N55ES kr. 2000 (pris i hifi årbogen 1992 ligger i intervallet 7750 - 10000 kr)
Båndoptager: Tc-K970ES kr. 500 (pris hifi årbogen 1992 ligger i intervallet 6000 - 7750 kr)
CD afspiller: CDP- x505ES kr. 800
Tuner ST-S505ES kr. 500

Avance S220 3000 for et sæt.

Det giver en samlet pris på 8300, men det vil tage tid for at få det solgt til den pris, for så kan det ikke sælges samlet.





__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
CubeLTD
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 30 Juli 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:
Hvorfor er tiden løbet fra det? det er da noget vrøvl. Så længe det fungere som det skal, så spiller det skam mindst ligeså godt som det nye bras de laver idag. Jeg ville rigtig gerne ha trådstarters anlæg, men har desværre ikke pengene. Jeg har dog selv en radio som trådstarters, men ville gerne bytte min Sony TA-F 707 ES forstærker ud med trådstarters forstærkere. Det er et rigtig flot sæt du har der, det kan du helt sikkert få en rigtig god pris for. Så lad vær med at sælge det for billigt, for der er helt sikkert mange der gerne vil give en rigtig god pris for det



Derfor mener jeg tiden er løbet fra det:
- Flere og flere forlader CD-mediet, til fordel for streamingløsninger, der giver bedre betjeningskomfort, og bredere udvalg af formater.
- FM radiosignalet er på vej ud. Yousee har lukket på kabel, og der er snak om at lukke den luftbårne FM radio.
- Båndoptager. Tror det er 25 år siden jeg sidst har lyttet til et kassettebånd.

På forstærkerfronten er der ikke sket meget (selvom dem der sælger forstærkere gerne vil fortælle noget andet). Højtalerne kan givetvis stadig følge med nye højtalere i samme prisklasse.

Jeg holder stadig på, at tiden er løbet fra sådanne setup. På den anden side, er der helt sikkert et marked for det, og nogle sætter netop pris på selv at smide en CD på, fremfor at styre det hele fra en mobiltelefon eller PC. Så har man tid at vente på den rette, er det helt sikkert penge værd.

Jeg har selv haft samme CD-afspiller for 15 år siden, og skal gerne erkende, at det uden sammenligning er den bedste CD-afspiller jeg har hørt. Men det er nok 5 år siden jeg sidst satte en CD på. Siden har den stået på streaming.
Til top Vis CubeLTD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CubeLTD
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Se du har jo stadig fanget den Jeg bruger helt ærligt heller ikke cderne ret meget mere. Men min gamle Sony ES forstærker lyder da lysår bedre end min nye "gamle" snurrerundt receiver, som både kunne streame, lave kaffe og hvad ved jeg. Ja radioen siger de jo godt nok er på vej ud, men vores gamle Sony ES radio spiller heldigvis mindst 8 timer hver dag, også gennem kabel fra Yousee. Men måske de har glemt os da vi bor ude på bøhlandet ?
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 21 Maj 2017 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Min helt dominerende signalkilde er CDen fuldstændig som for 25 år siden, for det er altså et udtryk for livskvalitet at stå og overveje hvilken CD (eller LP) man vil høre ud af alle dem der er samlet gennem årene. Og det er virkeligt et gigantisk tilbageskridt at læse sin musik ind som computerfiler, og så spille dem over en streamer dims af en eller anden art. Beklager det kan jeg ikke tage seriøst.

Og jeg køber fortsat CDer eller evt en LP engang imellem, og det vil jeg garanteret fortsætte med. Har 1000 CDer i reolen og 250 LPer, og de har virkelig betydet noget for mig. Derfor er det helt utænkeligt at jeg nogensinde vil læse min musik på faste formater ind på en server, så går magien og glæden ved det fløjten. Og så må jeg jo stadig hver mandag morgen finde 5 CDer som skal høres den uge i bilen. Sådan bør det fortsætte fremover.

Så det Sony anlæg er ikke så teknologisk forældet at det gør noget, måske skulle båndoptageren skiftes ud med en pladespiller, men det er til at overkomme. Men det har alderen imod sig.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes