Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Lidt 70’er nostalgi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 24 Juli 2017 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Nogen der husker Marc Bolan og T.Rex?

Tre akkorder, vildt hår, masser af dynamik og den tids metro-sex. Bedre bliver det vist ikke. (ret skal være ret - i nummeret "Jeepster" er der faktisk 8-9 akkorder)
Mit yndlingsband i starten af 70'erne. Og min første rock koncert (Tivoli). Gasolin varmede op og virkede på mig totalt kiksede .

Man kan kritiserer Marc Bolan for mangt og meget, men han havde sgu et eller andet unikt over sig.

https://www.youtube.com/watch?v=VPHKVWCxHtI
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 24 Juli 2017 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Ja vi husker stadig Marc Bolan og T.rex. Marc Bolan havde et ekstremt ego, men fik lavet en række hits der stadig huskes.



De fleste hits findes vist på denne CD.

Men ellers vil jeg huske 70erne for det første band jeg var fan af, nemlig Electric Light Orchestra, der var et af verdens største bands fra
midt i 70erne til start 80erne. Og jeg hører faktisk stadig Out of the blue rimeligt ofte. Og det er virkeligt et klasse album.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 24 Juli 2017 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

oh yes ELO. Jeg hørte dem første gang i KB hallen omkring 72. De var opvarmning(!) til Deep Purple. De spillede bl.a. den absolut bedste version af "Roll Over Beethoven" ever.

Jeg tænkte, at dem får Deep Purple sgu svært ved at slå. Men, men... Deep Purple fik taget til at lette (hvilket også var nødvendigt, når Ritchie Blackmore smed sin guitar højt op i luften ).
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 25 Juli 2017 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Tilbage til T.Rex. Må have hørt "Electric Warrior" 1000 gange. Coveret udstråler på en elegant måde en enorm, men enkel musikalsk potens. Stor forstærker, stort hår - og en guitar symboliserer nu en gang, det den symboliserer

Og så kunne han noget med ord. Mange af hans fraser dampede af mere eller mindre underspillet sex.

"Just like a car, you're pleasing to behold
I call you Jaguar, if I may be so bold

I'm just a vampire for your love
I'm gonna suck you

Krydret med stønnen og smaskelyde - og så alligevel uden eksplicit vulgaritet. Klart at det fik tag i en stor del af ungdommen.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 25 Juli 2017 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Ak ja. Årtiet, hvor den gode musik blev lavet. Fra den tunge rock til det storslåede.

Jeg nød også T.rex, men ting som Slade og Sweet gjorde det også godt. Og enhver ung mand havde plakaten af Suzi Q i voll-lederantrieb på væggen.

Black Sabbath satte tonen for hvor tungt det kunne gøres, deep purple smed rock klassikere ud i store mængder, supertramp kom med skønsang, elo kombinerede elektronik og rock, nazareth spillede uk-rock-blues med skrig og skrål.

Suk, det var tider.

Ofte tænker jeg på, hvad det er de moderene artister laver i ½ og hele år i studierne. Langet de fleste af de udødelige klassikere fra dengang blev indspillet på ultra kort tid. Mest ekstrem er historien og 4 unge fyre fra bristol der spillede rock. de sparede op til 1 dag i studiet og indspillede de numre de havde. Ud med skidtet - og resten er historie. Et navn skulle de have, så det blev Black Sabbath.  Sikkert en frygtelig vandrehistorie, men der er ikke mange af klassikerne der har taget flere år at få ned i rillen - bare se på frekvensen af albums, f.eks. fra Deep Purple
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes