Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 18:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Zu audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 11 August 2017 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt Zu audio Omen højtaler. Og kan sige lidt om lyden fra den.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 11 August 2017 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt den. Anmeldelserne skræmte .
Tror, du skal lede længe efter en kommerciel højttaler, der i den grad er så fejlkonstrueret på de fleste, vigtige parametre. Der var en hype i starten, men med den som så meget andet, lod det til, at ejerne stod i kø for at sælge efter et par måneder.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 11 August 2017 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Boydk har ret. Det er en PA fuldtone med diskant tragt der garanterer en syg frekvensgang. Masser af følsomhed, men ingen bas.
Jeg har ikke hørt den, men kender lyden fra lignende konstruktioner. Nej tak.

Kris
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 August 2017 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Har hørt en Zu højttaler i forbindelse med, at jeg for efterhånden en del år siden købte mine Reference 3a MM Da Capo i - det var en mildt sagt besynderlig oplevelse (i sammenligning med 3a'erne): Knastør lyd med fokus på bas og nedre mellemtone og et præsensområde, der efterlod vokaler helt strandede. Toppen var lukket, gjaldende og uden luft.

Jeg vil tro, at hvis man er til koncerter med høj lyd, når den er værst, så vil man knuselske disse højttalere ... Nå, men om ikke andet gjorde det valget af 3a'ere lettere

PS. Forstår ikke helt, at hasselbaink mener, at de mangler bas ... jeg synes måske, at de ikke havde andet. Kvaliteten var så til gengæld ikke særlig god.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 11 August 2017 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Det kunne være interessant at se en måling af de nye udgaver.

I følge min læsning af Stereophiles test af Zu Essense, så ser de ud til at måle, og det er uden overdrivelse: elendigt. Det ligner at der ikke engang er korrigeret for baffelstep. Det kan man kun slippe godt fra med en mega bred baffel eller en vægplacering.

Man kan argumentere alt det man vil om at en måling ikke afslører alt, men det er aldeles velfunderet, hvilket det har været gennem snart en del årtier, at folk, medmindre de har en regulær høreskade, foretrækker en højttaler der gengiver lyd inden for en bestemt frekvenskurve. Det lever Zu Essense i hvert fald ikke op til.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 11 August 2017 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Takker for svar. Kan se at det ikke det mærke man skal købe. Vil ud og høre nogle Audiovector i stedet.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
ForzaFCM
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2013
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 11 August 2017 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

"Har ikke hørt den. Anmeldelserne skræmte..."

"Masser af følsomhed, men ingen bas. Jeg har ikke hørt den, men kender lyden fra lignende konstruktioner. Nej tak..."

"Forstår ikke helt, at hasselbaink mener, at de mangler bas ... jeg synes måske, at de ikke havde andet..."

"I følge min læsning af Stereophiles test af Zu Essense, så ser de ud til at måle, og det er uden overdrivelse: elendigt..."

Undskyld mit franske, men det er satme eksperterne vi har fået lokket frem her. Og 3 ud af 4 har ikke engang hørt højttaleren. Det
kan de klare via anmeldelser (hvor jeg iøvrigt aldrig har læst en decideret negativ en af slagsen) og teknisk data. Det må være
mega fedt at leve i sån en sort/hvid, med facitlister for hvad man skal mene.

Tror du skal et stykke benarbejde inden du bestemmer dig, pnnh. Jeg har hørt flere af Zu modellerne, og de har alle lydt
FREMRAGENDE. Lysår bedre end alle Audiovector-modeller. Eller prøv at læs på Steve Hoffmann´s forum eller Audiogon. Tror du vil
få et noooooget mere nuanceret billede af Zu på den måde.
Til top Vis ForzaFCM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ForzaFCM
 
Bøjgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 11 August 2017 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er dybt latterligt at udtale sig om et produkt man aldrig har hørt/lyttet til. Vil da lige starte med at sige, at jeg er ven med inportøren af Zu. Jeg er selv musiker og synes derfor, at jeg godt ved hvad god lyd er.

Jeg har i mange år været meget interesseret i hi-fi og har lyttet til rigtig meget forskelligt udstyr. Jeg synes man som minimum bør tage og besøge Kennet og lytte til disse skønne højttalere. Jeg har kun lyttet til de gamle modeller. De nye skulle efter sigende være markant bedre. Jeg er imponeret over lyden på de gamle og synes man får vanvittigt meget for pengene.

Men lyt selv og dan din egen mening. Udtal dig ikke negativt om noget du aldrig selv har lyttet til, det er for useriøst og kan skade forretningen for en branche der har det rigeligt hårdt nok i forvejen. Rigtig god glæde derude med musikken:-)

Til top Vis Bøjgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøjgaard
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 August 2017 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk haft ZU hjemme til demo i 14 dage, for en del år siden. At den skulle måle dårlig eller at konstruktionen skulle være
helt forkert, er jeg total lige glad med. Jeg husker dem som total underholdende højttaler, som jeg faktisk syntes var bedre end
prisen

Så giv dem et lyt og lad være med at lytte til anmeldelser, målinger og folk som ikke har hørt dem og enda til dels også dem som
har hørt dem. For i sidste ende er det dig som skal leve med dem   

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 11 August 2017 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Den gamle bog siger ”søg og du skal finde”. Det gælder stadig.
Tag selv ud og lyt. Lån, sammenlign hvis muligt. Måske snyder du dig selv, hvis ikke du gør det. Man bliver i hvert fald ikke kloger, hvis ikke man prøver. Andres subjektive andenhånds beretninger, hjælper i hver fald ikke på ens egen indsigt.

Jeg nåede ikke selv at lytte på Zu, da de tidligere var at finde i landet. Nu er de tilbage, så jeg skal bestemt høre dem ved lejlighed.
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 August 2017 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Trådstarter spurgte til, om nogen herinde havde hørt/lyttet til ZU. Det har jeg, og jeg tilkendegav så i den forbindelse mit indtryk af dem. Hvorfor det så skal have hånlige bemærkninger med på vejen, forstår jeg nok ikke? Hvis andre synes, at ZU laver fremragende højttalere, udtaler jeg mig da ikke hånligt om det?

Vi lytter allesammen forskelligt og har forskellige opfattelser og præferencer for lyd, hvilket denne tråd er et udmærket eksempel på. Hertil kommer, at udstyr, herunder højttalere, kan lyde vidt forskelligt i forskellige sammenhænge, hvor forhold som dårligt match til det øvrige udstyr og dårlig akustik kan påvirke oplevelsen.

Og med det in mente vil jeg da også på det kraftigste anbefale, at trådstarter selv får lyttet på de ZU (og helst derhjemme på eget udstyr) og danner sig sit eget indtryk.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 12 August 2017 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

Her en anmeldelse af en, som måske ikke er helt så meget "i lommen" på producenterne, som nogle anmeldere i de etablerede magasiner.

http://noaudiophile.com/Zu/

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 12 August 2017 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

ForzaFCM skrev:
Undskyld mit franske, men det er satme eksperterne vi har fået lokket frem her. Og 3 ud af 4 har ikke engang hørt højttaleren. Det kan de klare via anmeldelser (hvor jeg iøvrigt aldrig har læst en decideret negativ en af slagsen) og teknisk data. Det må være mega fedt at leve i sån en sort/hvid, med facitlister for hvad man skal mene.


Der er vidst ingen af os der udgiver os for at være eksperter. Jeg går primært op i at bygge højttalere, fordi jeg synes det er sjovt og fordi det er en vanskelig balance mellem teori og ALTID praksis. Men hvis man er blind for teorien bag det at konstruere en højttaler, så kommer man bare ikke ret langt, er min erfaring.

I så godt som alle de anmeldelser jeg har læst (og det gælder de ældre modeller) fremgår det, ifølge min læsning, at deres modeller har tendens til at være pågående i lyden. Det er ingen stor videnskab at få en højttaler til at lyde sådan - Det klarer enhederne sådan set selv, hvis ikke der er et gennemtænkt delefilter (beaming)

Jeg har ingen interesse i at rakke producenten ned - Men det kan vidst ikke være nogen hemmelighed at de ældre modeller generelt ikke var for gode. Hvad den anmeldelse BoyDK henviser til, også kommer ind på.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 12 August 2017 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt den til en udstilling for nogle år siden. Jeg brød mig ikke om den. Alt for skinger. Men den kan måske passe din smag, så jeg vil da anbefale dig at lytte til den.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 16 August 2017 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Bøjgaard skrev:

Jeg synes det er dybt latterligt at udtale sig om et produkt man aldrig har hørt/lyttet til. Vil da lige starte med at sige, at jeg er ven med inportøren af Zu. Jeg er selv musiker og synes derfor, at jeg godt ved hvad god lyd er.

Jeg har i mange år været meget interesseret i hi-fi og har lyttet til rigtig meget forskelligt udstyr. Jeg synes man som minimum bør tage og besøge Kennet og lytte til disse skønne højttalere. Jeg har kun lyttet til de gamle modeller. De nye skulle efter sigende være markant bedre. Jeg er imponeret over lyden på de gamle og synes man får vanvittigt meget for pengene.

Men lyt selv og dan din egen mening. Udtal dig ikke negativt om noget du aldrig selv har lyttet til, det er for useriøst og kan skade forretningen for en branche der har det rigeligt hårdt nok i forvejen. Rigtig god glæde derude med musikken:-)



Mønstergenkendelse gør, at vi som art ikke behøver at afprøve alting i det uendelige. En dårlig højttalerkonstruktion er dårlig, lige meget om du har hørt den eller ej.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 16 August 2017 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Bøjgaard skrev:
Jeg synes det er dybt latterligt at udtale sig om et produkt man aldrig har hørt/lyttet til. Vil da lige starte med at sige, at jeg er ven med inportøren af Zu. Jeg er selv musiker og synes derfor, at jeg godt ved hvad god lyd er.

Jeg har i mange år været meget interesseret i hi-fi og har lyttet til rigtig meget forskelligt udstyr. Jeg synes man som minimum bør tage og besøge Kennet og lytte til disse skønne højttalere. Jeg har kun lyttet til de gamle modeller. De nye skulle efter sigende være markant bedre. Jeg er imponeret over lyden på de gamle og synes man får vanvittigt meget for pengene.

Men lyt selv og dan din egen mening. Udtal dig ikke negativt om noget du aldrig selv har lyttet til, det er for useriøst og kan skade forretningen for en branche der har det rigeligt hårdt nok i forvejen. Rigtig god glæde derude med musikken:-)

Mønstergenkendelse gør, at vi som art ikke behøver at afprøve alting i det uendelige. En dårlig højttalerkonstruktion er dårlig, lige meget om du har hørt den eller ej.



Ja, det er rigtigt nok. Sådan er det også med biler. F.eks. laver Opel, Citroen, Peugeot, Toyota etc. dårlige biler. Nu skal det ikke udvikle sig til en diskussion om biler, blot for at illustrere, at det igen er subjektivt hvad der er godt og hvad der er skidt - i hvert fald i nogen tilfælde.... Men, vi kan nok alle blive enige om, at den gamle skoda med motoren bagi var noget skrammel

Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 16 August 2017 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

damkel: Jeg synes ikke sammenligningen holder.

hasselbaink skrev:
"Det er en PA fuldtone med diskant tragt der garanterer en syg frekvensgang."

Enheden går også på engelsk under "whizzer cone speaker".

I teorien kan sådan en enhed godt virke, men i praksis er det endda meget svært.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes