Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 16:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Emotiva i DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 02 September 2017 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hvis man som jeg er så heldig, at kende en lille smule til baggrunden, så er det lidt hovedrystende, når man læser AV connections nyhedstekst omkring Emotiva i DK. Der mangler bestemt ikke superlativer omkring folkene bagved, engagerede udviklere og musiklyttere, der har fundet de vises sten til den rigtige pris.

Emotiva XPA-1:



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 02 September 2017 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Det skulle så være udviklet i USA og produceret i Kina.

Helt fantastisk har der siddet nogle ligeså dedikerede udviklere i Frankrig

Advance Acoustix MAA-1000:



I virkeligheden handler det om, at man har sat sig ned, ledt efter en stabil grundkonstruktion, og den har man så fundet hos en stor Kinesisk producent ved nevn Tonewinner. Ikke et ondt ord om konstruktionen. Har selv et sæt MAA-1000, og har aldrig haft noget, der spiller bedre. Det der er en torn i øjet, er de evige løgnehistorier, der bliver skrevet for at promovere et produkt. Her tænkes specielt på udtryk som "Det må vi kunne gøre bedre" og "dedikerede udviklere" m.m., når det eneste, de i virkeligheden har gjory, er at designe "kassen" og købt en vellydende konstruktion til at smide i den. Brugtvognsforhandlere og HiFi-sælgere vil åbenbart skrive hvad som helst (men vidste vi det egentlig ikke i forvejen)??

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 02 September 2017 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Rystende læsning...!  

I "gamle" dage var det kabler, der fik det værste frem i markedsføringsafdelingerne med både storytelling og snakeoil. Nu har de så kastet sig over dækhistorier for, at købe ind hos kinesiske underleverandører...

Jeg har taget mig den redaktionelle frihed, at rette nyhedsteksten yderligere til (det blev faktisk også gjort inden publiceringen, men mere var tilsyneladende nødvendigt). Utroligt hvad producent vil gøre for, at "snyde" forbrugerne!?!? 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 02 September 2017 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Og engang måtte det ikke komme frem, at fantastiske B&O købte deres billedrør af Philips. Eller at Lexicon havde puttet en Oppo BD.afaspiller i deres eget kabinet og ganget prisen med en faktor 3-4. Og sådan er der så meget
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 02 September 2017 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Det er da ingenting. Rigtig mange, især fra bilernes verden, bruger bare de samme stumper, selv uden at ændre navnet - der står f.eks FORD med store bogstaver på partikelfilteret i min volvo. Tag bare kinesiske Sanway. De stjæler direkte fra Labgruppen, uden at ændre navn eller design:
https://www.china-sanway.com/FP10000Q-4-Channel-Switching-Po wer-Amplifier-pd808713.html

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 02 September 2017 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Ja, og inden i en Audi er der jo som bekendt en Skoda.

Men Emotivas prissætning virker da nogenlunde spiselig eller hvad?
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 02 September 2017 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hvad jeg ved af, så har flere været fint tilfredse med Emotiva. Jeg har kun prøvet en forforstærker fra dem, hvilket ikke var nogen success.
Hvis de rent faktisk laver en Klasse H forstærker med en railspænding på +/-140 volt, så skulle der i det mindste være rigeligt med power.
Alt bliver snart kopieret i kina. Største problem er vel egentlig kvaliteten, som til tider kan være tvivlsom.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 03 September 2017 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Thor...... Du missede pointen
Her er det IKKE kineserne, der har kopieret. Her er det "den vestlige verden", der har købt DERES konstruktioner, og selv designet kabinettet og intet andet. Måske nogle henvisninger til smådetaljer omkring det sikkerhesdmæssige, så de kan godkendes i EU/USA, men ellers ren kineserkonstruktion, der så afgjort kan stå mål med det meste. Kvaliteten kan der ikke klages over.

Emotiva XPA-1 i USA: 2200$/sæt (ca. 13.800,- DKr.)
Emotiva XPA-1 i DK: 24.000,- for et sæt.
Advance Acoustic MAA-1000 i EU: ca. 40.000,- for et sæt.
Da jeg købte dem i Ålborg for 4 år siden: Maj måneds tilbud = 24.000,-/sæt (normalt 39.000,-)

Ca. tilsvarende monoblok hos Tonewinner (andet design): Mellem 7-900$ alt efter, hvor man leder.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 03 September 2017 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Mine MAA-1000 er en lille smule anderledes, da de gi´r 80 watt i kl. A mod Emotivas 60. Til gengæld gi´r mine "kun" ca. 600 watt i 4 ohm mod Emotivas 1000. Lad det være sagt herfra, i stilling KL. A i 30 minutter, bli´r der uudholdeligt varmt i stuen på en sommerdag, men det gi´r lige den ekstra "varme"??, der klæder musikken. Er overbevist om, (da de er opbygget tilnærmelsesvis ens) at Emotiva´erne lyder lige så godt og gi´r fuld valuta for pengene. Bare man dog boede i Kina eller USA

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 03 September 2017 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Boydk - du ved vel ikke tilfældigvis hvilken kineserproducent Emotiva har planket i deres surroundudstyr?
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 03 September 2017 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hvem siger, at de har gjort det???
Nej, spøg til side. XPA-1 & MAA1000 er der ikke rigtigt noget at tage fejl af.
Nogle af deres CD-spiller ligner også Tonewinner´s til forveksling. Dermed ikke påstået herfra, at de køber indmaden i alle deres produkter færdiglavet (selvom det var en nærliggende tanke), så det kan jeg simpelthen ikke svare på. Sorry

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 04 September 2017 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hmm.
Var ellers interesseret i deres nye 16-kanals surround processor RMC-1.

Nu kommer jeg i tvivl. For kina grej har ekstrem lav kvalitet og pålidelighed.
Falske komponenter er selvfølge i "Drage landet"
http://www.aeri.com/counterfeit-electronic-component-detecti on/

__________________
Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 04 September 2017 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg skal nok personligt lige få et officielt svar fra Emotiva omkring dette hurtigst muligt, så man ikke skal have det dårligt med
produkterne inden de overhoved har fået en chance hos kunderne. Svaret skal jeg nok poste, så jeg håber folk lige har lidt tålmodighed
for det, inden man tager "assumption-hatten" eller "hade-hatten" helt på. Vi som distributør og forhandler stoler naturligvis Emotivas
ord, og VI har bestemt ikke pyntet på noget i vores pressemeddelelse - Den påstand tager jeg stærkt afstand fra.

Til pointen om der bliver dele af design, og naturligvis elektronik komponenter (fra enkelte dele til hele print) i Kina eller ej, for så at
blive bygget, testet og leveret af Emotiva selv (for X-serien), så bliver produkterne næppe ringere af den grund, hvilket også gøres
opmærksom på i videre i tråden (tak for det) - pris/performance er stadig i top.

Som der også bliver skrevet i trådlen, så lever vi i en verden hvor der bliver designet, indkøbt, stjålet og produceret på tværs af vores
globaliserede verden, uanset branche.

Med hensyn til udsalgspriser i USA kontra Europa, så er det den samme sang for alle producenter. Regnestykket er følgende: USD pris +
ca. 5-10% buffer for dollarudsving + 5-10% for fragt + normalt 4,5% for import told i EU, og så naturligvis 25% dansk moms på hele
balladen. Dette giver i runde tal at produkter prissat i USD ca. kan ganges med 10 for at få prisen i DKK inkl. fragt, told, moms osv.
Uretfærdigt eller ej, det er nu engang sådan det er at bo i EU og Danmark for den sags skyld. Tax (moms) i USA er der jo som bekendt
aldrig nogen der skilter med, da det er afhængig af hvilken stat man bor i.

__________________
Mvh. Ronni Søby
Til top Vis Ronni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronni Besøg Ronni's Websted
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 04 September 2017 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Den kendsgerning at Emotiva og Advance benytter samme layout og/eller underleverandør er da en gammel nyhed, og jeg troede at det var en
almindeligt kendt.

Jeg må også give Ronni ret i at den gamle kalkule med at gange med ca. 10 på dollarprisen stadig er valid.
Når folk kommer ind i en butik og sammenligner danske priser med dollarpriser, så aner de som regel intet om prissætning af en vare, eller de afgifter og
andre "dummebøder" der gælder når man skal have en vare hjem fra et land uden for EU.
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 04 September 2017 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Supercharger skrev:
Hmm.
Var ellers interesseret i deres nye 16-kanals surround processor RMC-1.

Nu kommer jeg i tvivl. For kina grej har ekstrem lav kvalitet og pålidelighed.
/
       Der ta'r du fejl. Der er godt og skidt fra de fleste producenter. Kineserne er ikke en skid anderledes. Det, der
typisk går galt er, når man siger: Er det fra Kina vil jeg ingenting betale. Godt nok er kinesisk billigere, men de laver også
produkter i den tunge ende. Disse har IKKE lav kvali og holdbarhed. Tværtimod. Så hvis du kryber til lommen og betaler en
fornuftig pris på et gedigent produkt, er det fuldt ud på linie med produkter fra den vestlige verden....... Og fake
komponenter forstår de fint at holde sig væk fra. Igen, dem får vi, fordi vi intet vil betale


__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 04 September 2017 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Er det ikke Emotiva, flere har haft problemer med, med firmware updates, der kommer kom, hvor produkterne ikke kunne, det de lovede. Her tænker jeg primært surround, på nogle af de foregående modeller?

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 04 September 2017 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Så er der kommet et ganske forklarende svar fra Emotiva, som her kommer i uredigeret tilstand vedr. den omtalte XPA-1 monoblok effektforstærker. Jeg håber dette afmystificerer denne tråd, og at Emotiva også for lov at få en fair chance i DK, uanset hvilken holdning til branded og produkterne man har eller ønsker at have.

"Emotiva developed this amplifier platform almost 10 years ago with our Chinese partner. Emotiva had exclusive rights to the amplifier, however, that term expired due to a contract loophole and the Chinese manufacturer decided to sell it to Advance, whom we believe sells it for a lot more than Emotiva does. One of the reasons why it was not a deep concern to Emotiva was that we did not have international distribution, their version costs more and we have added technical differences along the way, but yes, the basic topology is the same.

This is one of the many reasons why Emotiva has decided to design and build our products in house from this point on including our X series Gen 3 amplifiers, pre amp processors and DAC's. Emotiva is even developing our own HDMI and Atmos boards so we do not have to live with a situation like this again, as well as bring upgrades to market much faster than our competitors.

At the end of the day, the XPA1-Gen 2 amplifiers are excellent performers at a bargain price and we will continue to sell them as long as demand remains high, and now, at the price we sell them for, that is very high.

Walter Schofield

Vice President, Global Strategy
Emotiva Audio Corporation"

Dette er ny information for os, da ikke har gravet så meget i fortiden eller i konkurenternes lignende noget dyrere produkter, forud introduktionen. Hvis vi havde været opmærksom på det, havde vi måske have fokuseret mere på de nyere modeller af X-serien i vores pressemeddelelse, da XPA-1 monoblokken jo nok er Emotivas ældste produkt stadig i produktion/salg. Det beklager jeg.

__________________
Mvh. Ronni Søby
Til top Vis Ronni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronni Besøg Ronni's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 05 September 2017 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Tak for forklaringen Ronni.
Hvis man så ta´r den med et gran salt, så er det jo nok korrekt.
Bare lige for at uddybe: Det var aldrig meningen at "disse" hverken XPA-1 eller Emotiva som sådan. XPA-1 sammen med MAA-1000 er fantastisk vellydende monotrin. Også hvis de kostede 3 gange så meget. Var bare opmærksom på det lidt "mugne" i, at flere fabrikanter i verden præsenterer den samme konstruktion i hver deres "kasser", og samtidig påberåber sig deres dedikerede og dygtige ingeniører.
Held og lykke med Emotiva i Danmark

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 05 September 2017 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  



__________________
Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 05 September 2017 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Altså, det hele var en storm i et glas vand

Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes