Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 18:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Alac til flac konvertering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 07 September 2017 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Køb en Sonos Connect og træk lyden ud med toslink eller coax. Den supporterer ALAC

https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/80/~/supp orted-audio-formats

Det er selvf dyrt med 3000 kr for blot en streamer, men Squeezebox og Roku laver dem ikke rigtig længere.

Det er i hvert fald min plan B, når men Squeezebox receiver dør. Min første døde efter ca. 8 år, så jeg har lige taget en helt frisk backup i brug, som
forhåbentlig holder mange år endnu.

__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 07 September 2017 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Personligt, ville jeg ikke selv benytte sådan en løsning, derfor jeg ikke nævnte den. Jeg tror tråds starter, skal have noget mere simpelt og han søger heller ikke en mini pc med DAC. Er ikke helt sikker på hvad han søger



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 07 September 2017 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:
Køb en Sonos Connect og træk lyden ud med toslink eller coax. Den supporterer ALAC

https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/80/~/supp orted-audio-formats

Det er selvf dyrt med 3000 kr for blot en streamer, men Squeezebox og Roku laver dem ikke rigtig længere.

Det er i hvert fald min plan B, når men Squeezebox receiver dør. Min første døde efter ca. 8 år, så jeg har lige taget en helt frisk backup i brug, som
forhåbentlig holder mange år endnu.


En Sonos eller Bluesound, kan de sættes i en form for Direct mode, råt signal, hvor du derefter sætter en DAC efter? Hvis ikke får du et signal, der bearbejdes to gange.

I min Meridian, MC200, foregår det hele internt og et 16 bit 44.1 kHz signal, bearbejdes til 24 bit 88.2 og afspilles via coax, som PCM, til processor.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 07 September 2017 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Har ikke haft problemerne da jeg blev i Apple universet (Macbook via ekstern dac), men vil over i streamer løsning.
Både Sonos Blue Note og Yamaha kan afspille, men trækker ikke billeder med når det er ALAC filer, derfor skal mit musik bibliotek konverteres til
FLAC. Og det kan jeg med min it viden ikke løse, uanset jeg har prøvet med DBamp
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 07 September 2017 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv konverteret, ALAC til FLAC, i dBpoweramb. Der er ikke andet for at kigge i brugervejledningen. Jeg skrev selv en kode, så jeg fik den til at ligge i mapper, på den måde jeg ville. Du kan vælge også en af, de default, bruger opsætninger, hvor den sorterer, mens dens batch konverterer. Ikke andet for, end at bide i det sure æble. Når der er lidt kendskab til det, har du også bedre overblik over, hvad du foretager dig, ellers kan det godt blive op ad bakke, hvis det der gøres, ikke er det der tilsigtet.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes