Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 18:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilke udgangsrør? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 05 Oktober 2017 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har da heller sagt at man ikke parre pre rør , men at det er typisk er udgangsrør man parre.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 05 Oktober 2017 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

kevin123 skrev:
Jeg har da heller sagt at man ikke parre pre rør , men at det er typisk er udgangsrør man parre.

Jeg har måske misforstået dit indlæg... beklager hvis det er tilfældet

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 05 Oktober 2017 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Vinylfan....
Kevin123 har såmænd bare været heldigere end de fleste. Har haft spritnye rør, både signal- og effektrør, der er kortsluttet efter få timers brug. Min kammis Octave fik netop et matched quad set af KT-120, da et af hans daværende KT-88 opførte sig som en nytårsraket på et splitsekund, dog uden at hans højttalrer tog skade, så tag det helt roligt. Det er selvfølgelig aldrig en dårlig idé at få sin forstærker checket, om ikke andet for at få ro i sjælen om, at den opfører sig, som den skal.
Hvis du ta´r springet, vil jeg opfordre dig til at prøve et parret quad af Tungsols KT-120, et parret sæt af 12AX7 og et parret sæt af 12AU7.
Læs evt. lidt rundt på nettet om smårørenes lydsignatur, og bestem dig derfra, hvilke fabrikater du synes lyder som det, du er ude efter.
Hvis de ikke begrænses af konstruktionen/dine udgangstrafoer, vil du få al del "slam" du ønsker med KT-120´erne. Den endelige signatur bestemmer du med dine indgangsrør (de små).
Ved godt, det er en mindre udskrivning, hvis forstærkeren også skal ses efter, men en større herregård er det jo heller ikke.
Go´ jagt.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 05 Oktober 2017 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Må slutte mig til dem der ikke de sidste 35 år har haft et defekt/sprunget rør. Heldigt. Opgradering af rør kan give en hel del. Men,
jeg tænker, du fra det du skriver (Kevin123), om rør egentligt er dig? Jeg roder lidt med begge og er aktuelt in love med single
ended transer. Du ved dem med små sorte ting i. De giver, hos mig, slam for the buck, mere end mine rør. Rørene give derimod
mega rum og lækkerhed. Men....egentligt...hvis en forstærker er optimal designet, kan man vel ikke høre om den er det ene eller
andet? Prøv noget andet kevin?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 05 Oktober 2017 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Gekko.... Skriver du til trådstarter eller Kevin123???

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 05 Oktober 2017 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har det fint med rør og nej jeg er ikke tråd starter,
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Nu er der vist total forvirring her i tråden.
Jeg tror, at det er mig (der er trådstarter og Vinylfan), som Gekkofinger skriver til. Han foreslår, at jeg evt. prøver noget andet.

Nu har jeg aldrig spekuleret over, om der er en fejl i min PrimaLuna. Men når jeg nu tænker over det, mener jeg med næsten
100% sikkerhed, at hver gang at der er gået et rør, er det sket i højre kanal. Det rør, der nu lyser svagt, er også i højre kanal.

Boydk, mener du, at det er helt håbløst at gå fra en PrimaLuna ProLogue 2 (rør) og så over til en Rega Elicit R (solid state)?
Jeg synes selv, at det trækker lidt i mig for at prøve noget nyt, og man lever jo kun en gang, som en af mine venner siger.
Men hvis eksperter mener, at det er en tilbagegang, vil jeg da seriøst overveje at blive ved rørene. Det vil efter min mening
kræve, 1) at min PrimaLuna bliver målt igennem og eventuelt repareret, 2) at jeg anskaffer nogle seriøst gode pre rør og
3) at jeg anskaffer nogle parrede Tungsol KT120 udgangsrør (kvartet).

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Jeg syndes du skulle få tjekket din Prima den er lidt Lunafuld øøøø (hvad var lige det)
både hvis du beholder den eller du vil sælge den.

jeg tror ikke at sådan en rega kan være med i ren lyd kvalitet

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz, tak for dit svar. Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Men min PrimaLuna kommer ALDRIG til salg, også selv om jeg
eventuelt tager et smut over i solid state landet. Dertil har jeg været al for glad for min PrimaLuna. Den har altså et eller andet
over sig. Der er tit, når jeg kommer hjem og hører mit eget anlæg, efter at have været ude at høre et andet anlæg, at jeg
tænker, at det er dog utrolig, hvor langt ned i bassen og hvor stram bassen er, selv med mine små DALI Rubicon 2 højttalere.

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Yes rør er noget der dur
når du har fået den set efter så prøv at låne et par andre forstærkere hjem
som du kan sammenligne med PrimaLuna'en
så har du et meget bedre grundlag for en beslutning

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz, ja jeg havde også tænkt mig at låne en Rega Elicit R hjem for sammenligning med PrimaLuna'en.
Men i den forretning, hvor jeg var inde for at høre Rega'en, kunne jeg ikke få lov til at låne den med hjem.
Også selv om jeg betalte for den, inden jeg lånte den. Jeg kunne få lov til at købe Rega'en, og så måtte jeg gerne
bytte den til noget andet, hvis jeg ikke var tilfreds med den, men jeg kunne ikke få pengene retur. Er det normalt?

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Køb på nettet så er der 14 dages returret

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Vinylfan skrev:

Boydk, mener du, at det er helt håbløst at gå fra en PrimaLuna ProLogue 2 (rør) og så over til en Rega Elicit R (solid state)?
Mvh.
Vinylfan


Overhovedet ikke. Men hvis du er glad for din PrimaLuna, så få den checket og gi´ den en røvfuld nye, gode rør. Skulle du prøve SS, skal det da lige være Rega, der sikkert kommer tættest på varme og magi, som du sikkert kender det fra din PrimaLuna. Held og lykke med lån af en Rega. Glæder mig til at høre, hvad du synes

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 06 Oktober 2017 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Vinylfan skrev:
Men i den forretning, hvor jeg var inde for at høre Rega'en, kunne jeg ikke få lov til at låne den med hjem. Også selv om jeg betalte for den, inden jeg lånte den. Jeg kunne få lov til at købe Rega'en, og så måtte jeg gerne bytte den til noget andet, hvis jeg ikke var tilfreds med den, men jeg kunne ikke få pengene retur. Er det normalt?

Mvh.
Vinylfan

Man har ifølge købeloven IKKE returret, hvis man handler i en fysisk butik, da man i så fald har haft mulighed for at se og opleve produktet.

Handler man via nettet, har man som udgangspunkt returret, forudsat at produktet leveres tilbage i en stand, så det kan sælges til fuld pris igen. Har man brudt emballagen og sat produktet op, så er det forhandlerens ret at lave nedslag i tilbagebetaling, hvis de vurderer, at produktet har tabt værdi ved dette!!! 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 07 Oktober 2017 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Boydk, jeg har været ude at lytte på Rega forstærkerne Brio 2017, Elex R og Elicit R. Jeg hørte dem med en Rega P6
pladespiller med Ania MC pickup. Højttalerne var Dynaudio X18. Jeg må indrømme, at jeg blev meget positivt overrasket.
De lyder alle tre rigtig godt, og har nogenlunde den samme lydsignatur: Rytmiske, god stram bund og meget behagelige
at lytte til. Selv den lille Brio 2017 lød fantastisk godt. Jeg ved godt, at det er store ord, men den har egenskaberne til at
blive en kult-forstærker som den legendariske NAD 3020.
Hovedforskellen på de tre Rega forstærkere (udover udgangseffekt) er i mine øjne (ører) følgende: Den lille Brio er lidt
mere lys i lyden og dermed lidt mere "fremme i skoen". Elex R er lidt mere rytmisk, lidt bedre bund og meget behagelig
at lytte til. Elicit R er endnu mere rytmisk og har en endnu bedre bund.
Lytteseancen varede godt tre timer, og jeg må rose salgsmedarbejderen for stor faglig viden, meget behagelig optræden
og ekstrem stor tålmodighed. Det bliver helt sikkert her, at jeg køber min næste forstærker.

Mikkel G, du har fuldstændig ret. I følge købeloven har man IKKE returret. Jeg er nok bare blevet forkælet, der hvor jeg
i vinters købte min RIAA Pro-Ject Tube Box DS2. Her fik jeg lov til at låne et eksemplar med hjem, og da der var to
måneders leveringstid, fik jeg et eksemplar stillet til rådighed i ventetiden. Super service.

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 07 Oktober 2017 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om, at den Elicit-R er "lige dig".
Jamen så er det vel kun din pengepung og beslutning, den venter på.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes