Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Er hifinørder snæversynede? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

MSG1979?....hva er en rigtig hifi-nørd? Entusiaster er vel alle der gider at følge med her. Så går man da op i det. Jeg var forbi en
ellers ukendt mand som inviterede for et par uger siden. Vi var5 stk. og jeg kendte ikke et øje. Men vi var fælles om det der med
hifi. Og ret fedt, han boede ret tæt på mig her i vandkants Danmark. Han havde kaste mange penge i sit anlæg, og vi prøvede et
par DAC´s og en forstærker af fra en importør. Altså meget anderledes end mit anlæg som køre efter princippet om no cost, lot of
fun. Vi er faktisk en del her i vestsjælland som nørder omkring hifi på Kalundborgegnen. Internette gør det bare meget lettere at
møde ligesindede. Det er da fedt! Jeg er så gammel, at jeg også har venner der har samme interesse. Det var sgu hot med hifi, og
især musik, i 70/80érne. Det er klart, at man har det svært med tid hvis man har små unger. Men......
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeps - det er netop en entusiast ;) Nørden er vel dem der går endnu længere og "nørder" de små ting, bygger selv osv.
Min pointe er at det netop ikke er entusiasterne / de passionerede der, fylder ret meget på former osv. De gider det ikke pga de
"andre" - dvs dem, der taler tingene ned, ikke glæder sig på andres vegne, kloger sig uden at have noget at holde det i, læser tests
og tror de ved alt.
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

En entusiast er en der glædes, også på andres vegne, så jeg vil da mene der er mange entusiaster stadig rundt på diverse forums

God søndag
Vil ned og trave stranden tynd

Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:
MSG1979?....hva er en rigtig hifi-nørd? Entusiaster er vel alle der gider at følge med her. Så går man da op i det. Jeg var forbi en ellers ukendt mand som inviterede for et par uger siden. Vi var5 stk. og jeg kendte ikke et øje. Men vi var fælles om det der med hifi. Og ret fedt, han boede ret tæt på mig her i vandkants Danmark. Han havde kaste mange penge i sit anlæg, og vi prøvede et par DAC´s og en forstærker af fra en importør. Altså meget anderledes end mit anlæg som køre efter princippet om no cost, lot of fun. Vi er faktisk en del her i vestsjælland som nørder omkring hifi på Kalundborgegnen. Internette gør det bare meget lettere at møde ligesindede. Det er da fedt! Jeg er så gammel, at jeg også har venner der har samme interesse. Det var sgu hot med hifi, og især musik, i 70/80érne. Det er klart, at man har det svært med tid hvis man har små unger. Men......


Er faktisk også fra “vandkants” Danmark ( tæt på broen ) og er faktisk positivt overrasket over så mange vi er uden for de større byer !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

jeg ser mig selv som en nørd, bygger gerne det jeg kan selv, og det jeg ikke kan skal da prøves.( ja ja det koster da lidt penge ind i mellem når man brænder noget af og hvad så, det er jo sjovt...

jeg syntes er spændene og sjovt, det er for lov at lytte til noget som personerne selv har bygge, og ikke bare en kasse ned fra den lokale hifi pusher, som alle kan .. det skal være noget som er lidt anderledes 

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

En entusiast er jo blot en der går op i det med liv og sjæl - det har ikke noget med at tænke på andre - jeg vil faktisk mene at en entusiast ligefrem kan være egoistisk og ikke nødvendigvis empatisk.
Nå nok om det. Jeg har selv gravet ganske dybt i hifi-verdenen og har netop mødt op til talrige lyttetest og andre lignende seancer, samt ligefrem været med til at arrangere og afholde dem. Jeg har netop bygget, testet og afprøvet alverdens ting og haft kontakt med rigtig mange af dem, som netop har prøvet lidt og også meget af hvert.
Jeg har blot en hobby, som jeg går ganske meget op i - men jeg tænker ikke over om jeg har en specifik "label" på min person grundet mine fritidsinteresser. Når jeg f.eks spørger ind til tekniske detaljer, er det fordi jeg har hørt på alt for mange påstande, som jeg aldrig rigtig har kunnet finde bevis eller praktiske anvendelser på. Desuden har jeg også alt for tit set, selv ekstremt dyre produkter, med løsninger, som svare til noget fra en typisk hifi-biks.
Jeg indrømmer at jeg tager fejl, hvis der er noget om snakken - selv om det selvfølgelig kan være svært - jeg er altså bare et menneske på godt og ondt. Men nogle gange savner jeg lidt solid videnskab og teori, som giver lidt mere substans i de klassiske hifi-debatter
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Problemet med nogle "entusiaster" er netop som jeg skriver - "det jeg selv synes er bedst er det bedste punktum" og "det stemmer
ikke teoretisk eller teknisk - derfor passer det ikke" - lige indtil "entusiasten" høre noget bedre, lærer noget nyt (som ellers kan
være svært for rigtig mange) eller endnu engang skifter højttaleren ud sidst på måneden - Jeg savner ofte et åbent sind og en
nysgerrighed, især når andre har en anden lyd præference, erfaring med grej eller hørelse for den sags skyld. Nogle kan høre
forskel på noget andre kan ikke. istedet for at modargumentere eller diskutere i det endeløse, så ville debatterne ikke være trælse
og mange entusiaster ville glædes på forums. På stort set alle de danske forums er det ofte kun 10-12 aktive brugere, som racer
derud af. Gad vide hvor resten er henne? De gider ikke racet og diskussionerne - men er kommet dertil, at vi jo nok er forskellige
mht lyd, erfaring og hørelse og netop derfor gider de ikke de endeløse diskussioner, da glæden ved passionen ryger.
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

hvsr der er noget i denne tråd som vil/tør ligge øre til en så store dipol højtaler skal i da være velkommen .. drop en pb så finder vi en dag  

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Enig - man skal have lidt tid for at deltage i debatter. Og jeg er da helt klart med på at vi alle høre forskelligt og har forskellige præferencer. Og ja selvfølgelig gider man nogle gange ikke. Jeg har læst tons af indlæg og forums, hvor jeg bare lod det flyde - hvorfor skulle jeg blande mig. Nogle gange syntes jeg blot det kunne være spændende at møde nogen der har knoklet lidt med reel teori, som jeg hårdnakket påstår er grundpillen i at vi overhovedet har noget at lytte på i dag. At vi så har forskellige lyster er en helt anden snak. Jeg forsøger kun at blande mig når jeg har noget at bidrage med. Dvs f.eks når nogen spørger specifikt ind til noget, som jeg mener at have erfaring og succes med. Som f.eks at benytte flere subwoofere. Jeg har simpelthen set og oplevet at det virker i flere forskellige sammenhænge i flere forskellige rum og med flere forskellige mennesker med flere forskellige typer anlæg  og med flere forskellige typer musiksmage - simpel statistik - kedeligt men det lader til at hænge sammen, den der trælse matematik og teori 
Jeg får så også nogle gange blandet mig og skrevet noget jeg ikke burde eller nok ikke lige mente i bagklogskabens klare lys - men jeg bliver måske klogere med alderen
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Godt indlæg Thor



__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Det er ikke tid jeg tænker på - er man passioneret bruger man netop tiden, da det er en del af at være passioneret. Det er derimod
den "indstilling" der haves i svar på oprettede indlæg - som jeg skriver flere gange ovenover.
De entusiaster jeg har mødt og nogle endda fået venskaber med - det er lige præcis det, der går igen ved stort set dem alle. De har
trukket sig af netop den årsag - desværre.
Kort sagt så håber jeg at mit indspark får folk til at tænke sig om en ekstra gang inden man fyrer løs på keyboardet og fjerner folks
begejstring. Med det sagt, så sigtes der ej efter nogle bestemte - det er en generel tendens spredt over en bred kam i de danske
former, der er tilgængelige.

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 15 Oktober 2017 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
hvsr der er noget i denne tråd som vil/tør ligge øre til en så store dipol højtaler skal i da være velkommen .. drop en pb så finder vi en dag  


Jammen lad os da holde liv i den klassiske åbenhed og gæstfrihed, samt værne om den frie danske mentalitet om tillid til hinanden. Jeg skal faktisk til Jylland i starten af november med kæresten, så måske der kunne være tid til et kig forbi. Jeg smider lige en bp hvis det bliver muligt føje det til køreturen
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3700
Sendt: 16 Oktober 2017 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
hvsr der er noget i denne tråd som vil/tør ligge øre til en så store dipol højtaler skal i da være velkommen .. drop en
pb så finder vi en dag  



Jeg holder ofte åbne døre for alle som vil høre musik og snakke HiFi.

Jeg har også dipol højttalere stående - Wisdom Audio D-75

Samt en del DIY.

__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
KeldWN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2015
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 18 Oktober 2017 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Der er for få entusiaster i Nordjylland , hvis man kigger på lokalitet under brugerne.
Mystisk

__________________
Musik = Livets Medicin
Til top Vis KeldWN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KeldWN
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1403
Sendt: 18 Oktober 2017 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hvis i stiller jeres L'Art Du Son på køl, forlænger i dens levetid betragteligt. 
Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 18 Oktober 2017 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:
Det er ikke tid jeg tænker på - er man passioneret bruger man netop tiden, da det er en del af at være passioneret.
Det er derimod
den "indstilling" der haves i svar på oprettede indlæg - som jeg skriver flere gange ovenover.
De entusiaster jeg har mødt og nogle endda fået venskaber med - det er lige præcis det, der går igen ved stort set dem alle. De har
trukket sig af netop den årsag - desværre.
Kort sagt så håber jeg at mit indspark får folk til at tænke sig om en ekstra gang inden man fyrer løs på keyboardet og fjerner folks
begejstring. Med det sagt, så sigtes der ej efter nogle bestemte - det er en generel tendens spredt over en bred kam i de danske
former, der er tilgængelige.



Umiddelbart er der entuitiasterne, dem der nørder med kabler, akustik, tweaks osv, og så dem der håner for disse ting.
Mon ikke nørderier er noget "hånerne" kender fra sig selv, ikke bryder sig om, og projicerer dem ud på andre?
Kan man ikke bare tolerere disse "hånere", som mennesker med ubevidste handlinger?
Jeg tror vi alle er "mennesker med ubevidste handlinger", dog særlig bevidste om hvor ubevidste de andre er.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 18 Oktober 2017 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Men Nils, du ved jo godt, at vi alle er i samme båd. Nørd-mæssigt. Nogle har bare en skarpere tone end andre. Og i virkeligheden
vil vi bare anderkendes for det vi er; Nogle er gør det godt, og har et godt anlæg. Det kan godt være, at andre syntes at det er
noget skidt. Men vi er glade! Og den glæde bør smitte af på andre, i stedet for hån og nedgørelse. I virkeligheden bør der nok være
mere sammehold og velvilje. Det er der osse af og til her. Mere af det!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 18 Oktober 2017 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Måske skulle vi ikke hige så meget efter andres anerkendelse... men blot selv være stolte over det vi har og kan! Hvorfor er det nødvendigt, at andre skal synes det samme???

Hvis man har lyst, så skal man da bare vise sit anlæg frem, lige så meget man vil... og så være ligeglad med andres mening. Og lade begæret efter andres anerkendelse blive hjemme, for utak er verdens løn. Det er mere sandsynligt at få ris end ros i denne verden. Så tør man ikke få et rap over nallerne, så skal ikke stikke poten frem



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 19 Oktober 2017 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Enig Men var udlægget ikke at FÅ inspiration ..... måske jeg misforstod ..... jeg høre da hifi hos andre som jeg aldrig ville kunne holde ud i længden, men til gengæld kommer jeg måske hjem med ny musik inspiration som er fedt ! ..... til syvende og sidst er det vel MUSIKEN der driver værket !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes